ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2023-24
Το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων μας ολοκληρώθηκε πριν τα Χριστούγεννα αλλά τώρα θυμήθηκα να το αναρτήσω! Αφορούσε στην ενότητα ΕΥ-ΖΗΝ κ ο τίτλος του ηταν “δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλωνω”. Καθώς το εργαστήριο “έτρεχε” παράλληλα με την περίοδο προσαρμογής στο σχολείο, συνδέθηκε όμορφα με κοινές δραστηριότητες που αφορούσαν στον σχολικό εκφοβισμό και τις μορφές του εκφοβισμού, με την σύναψη φιλίας, με τη διάθεση συνεργασίας, σύμπραξης και καλών πρακτικών αντιμετώπισης της ανάρμοστης συμπεριφοράς και την αποφυγή συγκρούσεων. Μια καινοτομία του προγράμματος που εφαρμόστηκε είναι ότι η εστίαση ήταν δυαδική. Δηλ έγινε σπουδαία προσπάθεια τα παιδιά να αντιληφθούν ότι αυτός που ασκεί εκφοβισμό, το κάνει επειδή και ο ίδιος μπορεί να έχει δεχθεί εκφοβισμό, μπορεί να βιώνει απόρριψη, μπορεί να φοβάται ή να νιώθει απομονωμένος. Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην ενσυναίσθηση και μακάρι να μπήκε ένα λιθαράκι ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν την ικανότητα να προστατεύουν τον εαυτό τους από τον εκφοβισμό, χωρίς να προσβάλλουν αλλά κ χωρίς να φοβούνται ή να ντρέπονται! Voilá
Αρχικά έφτιαξαν δυάδες κ ζωγράφισαν ο ένας τον άλλον, μετά βρήκαν άλλα δύο άτομα κι έκαναν μια ομαδουλα στην οποία έδωσαν ένα “παρατσούκλι”.
Παρουσίασαν τον εαυτό τους και γνωρίστηκαν καλύτερα μεταξύ τους, φέρνοντας τα αγαπημένα τους παιχνίδια από το σπίτι τους για να παίξουν μαζί με τους φίλους τους.
Έπαιξαν παιχνίδια ομαδικά, παιχνίδια σε δυάδες, παιχνίδια συνεργασίας, εμπιστοσύνης.
Αποτύπωσαν τις ιδέες τους για το τι είναι φίλος και φιλία μέσα από το ξεφύλλισμα παραμυθιών που σχετίζονταν με τη φιλία
Με αφορμή το παραμύθι εχθρόπιτα, έφτιαξαν την συνταγή της φιλόπιτας
Έπειτα ζήτησα να μου πουν αν γνωρίζουν τι είναι εκφοβισμός, είπαν κάποιες ιδέες κ στη συνέχεια διάβασα το παραμύθι “Ο σπόρος” όπου ξεχώρισαν τα είδη του εκφοβισμού (λεκτικός, κοινωνικός, σωματικός), σχολιάσαμε στο παραμύθι κι έβαλα έναν προβληματισμό. Θέλει ο σπόρος να είναι κακός? Τι του συμβαίνει? Ήταν πάντα κακός και θα συνεχίσει να είναι? Πώς αισθάνεται ο σπόρος όταν ασκεί εκφοβισμό? Πώς αισθάνονται οι άλλοι όταν τους ασκείται εκφοβισμός?
Κα πως αντιμετωπίζω τον εκφοβισμό? Μα βάζοντας τα όρια μου. Τα παιδιά έκαναν σκετς έναν υποτιθέμενο καβγά, μια υποτιθέμενη λογομαχία κι έναν υποτιθέμενο αποκλεισμό κάποιου φίλου τους από την ομάδα. Έμαθαν τεχνικές αντιμετώπισης και συμφώνησαν πως όταν βάζεις τα όριά σου όλα πηγαίνουν καλά. Αρκεί να έχεις θάρρος και καθόλου φόβο!
Στο τέλος έφτιαξαν ωραία και γλυκά χεράκια που κάνουν υπέροχα πραγματάκια! Mission accomplished!
Το 5ο Νηπιαγωγείο Μεγάρων βρίσκεται στην οδό Τέρμα Ραγκαβή, δίπλα από το 5ο Δημοτικό σχολείο. Στεγάζεται σε ένα σχετικά καινούριο κτήριο με αρκετά μεγάλες αίθουσες διδασκαλίας κι έναν ενιαίο χώρο εισόδου, όπου λειτουργεί το ολοήμερο τμήμα και στον οποίο πραγματοποιούνται οι γιορτές μας. Πρόσφατα, το 2020, τοποθετήθηκε μια νέα αίθουσα προκάτ κι έτσι το Νηπιαγωγείο μας από διθέσιο, έγινε τριθέσιο. Είναι οργανικά στελεχωμένο από την κ. Δεδούκου Αικατερίνη, η οποία εκτελεί χρέη προϊσταμένης, από την κ. Σάλτα Σοφία και την κ.Καραντέλου Ελένη. Τα άλλα δύο κενά είναι λειτουργικά και καλύφθηκαν φέτος από τις νεοδιόριστες εκπαιδευτικούς κ. Σάλτα Αικατερίνη που αναλαμβάνει το Τμήμα Ένταξης (ΤΕ) και την κ. Παζαρλή Σίσσυ.
Η αυλή είναι πλαισιωμένη με δέντρα και λουλούδια και διαθέτει μια τσουλήθρα και δύο τραμπάλες. Επιπλέον έχουν φτιαχτεί από τις νηπιαγωγούς, επιδαπέδια παιχνίδια ώστε τα παιδιά να χαίρουν ποικίλους τρόπους αλληλεπίδρασης και διάδρασης.
Στο 5ο Νηπιαγωγείο Μεγάρων, οι εκπαιδευτικοί ακολουθούν τις αρχές του Αναλυτικού Προγράμματος που έχει ως σκοπό την ολόπλευρη κοινωνική, συναισθηματική, νοητική και ψυχοκινητική ανάπτυξη των νηπίων. Επίσης στόχος του σχολείου μας είναι η δημιουργία πολιτών του 21ου αιώνα με γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες, συναισθήματα και φιλοδοξίες. Μέσα από τη δημιουργική και την ενεργή συμμετοχή των μαθητών/-τριών και των εκπαιδευτικών του σχολείου, επιδιώκουμε τον προσανατολισμό του σχολείου μας προς μια κοινότητα μάθησης και πρακτικής που θέτει στο κέντρο του ενδιαφέροντος τον μαθητή και τις ανάγκες του. Υιοθετούμε σε μεγάλο και συνεχώς αυξανόμενο βαθμό σύγχρονες παιδαγωγικές πρακτικές, ομαδοσυνεργατικές, ενεργητικές, διερευνητικές, δημιουργικές και καινοτόμες μεθόδους, ώστε να ανταποκριθούμε στις διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες, στα διαφορετικά μαθησιακά προφίλ και στα διαφορετικά ενδιαφέροντα των μαθητών μας. Θεωρούμε τους γονείς πολύτιμους συνεργάτες για το σχολείο μας και συνοδοιπόρους στην πορεία μας. Φροντίζουμε πάνω απ’ όλα για το καλό σχολικό κλίμα, τις άριστες σχέσεις, την συναισθηματική εγγύτητα όλων και την αλληλεγγύη ως βάση των σχέσεών μας.
Το σχολείο διαθέτει σχετικά καλή υλικοτεχνική υποδομή αλλά η αίθουσα προκάτ υστερεί στην ύπαρξη επαρκούς χώρου και διάθεσης των υλικότεχνικών υποδομών. Πολύ συχνά για την πραγματοποίηση δραστηριοτήτων τα παιδιά μεταβαίνουν στο “κεντρικό” κτήριο όπου βρίσκεται ο ενιαίος χώρος.






































Πρόσφατα σχόλια