Ο εαυτός μου – Το σώμα μου

Στην ενότητα αυτή μιλήσαμε για τον εαυτό μας και το σώμα μας. Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε ήταν οι εξής:

  • Αρχικά, τα παιδιά πήραν ένα καθρέπτη και περιέγραψαν το πρόσωπό τους. Περιέγραψαν τι χρώμα μαλλιά και μάτια έχουν και μίλησαν για τα άλλα μέρη του προσώπου τους. Αναφερθήκαμε στο γεγονός ότι όλοι είμαστε ίδιοι, υπό την έννοια ότι όλοι έχουμε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά αλλά και διαφορετικοί, αφού τα χαρακτηριστικά αυτά είναι διαφορετικά για τον καθένα. Στη συνέχεια, φτιάξαμε πίνακες, όπου τα παιδιά σημείωσαν το χρώμα των μαλλιών τους και των ματιών τους, μετρήσαμε και κάναμε συγκρίσεις.

  • Στη συνέχεια, τα παιδιά έφτιαξαν τα πορτρέτα τους.

  • Μετρήσαμε το ύψος μας και κάναμε συγκρίσεις. Στη συνέχεια, τα παιδιά συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας, όπου έβαλαν στη σειρά τα παιδάκια ξεκινώντας από το πιο κοντό.

  • Σε ένα βιβλιαράκι – αερόστατο συμπλήρωσαν με τη βοήθεια των γονιών τους το όνομά τους, την ηλικία τους, το ζωάκι, το χρώμα και το φαγητό που τους αρέσει περισσότερο και τα παρουσίασαν στους συμμαθητές τους. (Ιδέα από το: https://www.popi-it.gr/) Και πάλι συζητήσαμε για τις διαφορετικές προτιμήσεις που έχει ο καθένας και πως δεν μπορούμε να είμαστε όλοι ίδιοι και να μας αρέσουν τα ίδια πράγματα.

  • Στη συνέχεια περάσαμε στο σώμα μας. Μιλήσαμε για τα εξωτερικά μέρη του σώματος (κεφάλι, χέρια, πόδια κλπ) και στη συνέχεια για τον σκελετό μας. Ποια η χρησιμότητα του ανθρώπινου σκελετού για το σώμα μας; Στηρίζει το σώμα μας και προστατεύει τα όργανά μας. Είδαμε σχετικό βίντεο.

  • Φτιάξαμε σε ομαδική εργασία τον Σκελετούλη. Τα παιδιά κόλλησαν, έκοψαν και έγραψαν.

  • Έφτιαξε ο καθένας τον δικό του σκελετό από ζυμαρικά.

 

  • Μιλήσαμε για τα όργανά μας (εγκέφαλος, καρδιά, πνεύμονες, στομάχι) και τη χρησιμότητά τους.
  • Είδαμε σχετικό βιντεάκι για το πεπτικό μας σύστημα.

  • Διαβάσαμε «Μάκης τον Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι» και εξηγήσαμε ακόμη μια φορά τη λειτουργία του πεπτικού μας συστήματος.

  • Τραγουδήσαμε και χορέψαμε το Χόκυ-Πόκυ.
  • Διαβάσαμε το «Αισθάνομαι, αισθάνομαι… τον κόσμο» και μιλήσαμε για τις 5 αισθήσεις και πώς μπορούμε να καταλαβαίνουμε τον κόσμο μέσω των αισθήσεών μας.

 

  • Αφή: τα παιδιά έκλεισαν τα μάτια τους με ένα μαντήλι και έπιασαν ένα αντικείμενο, το οποίο έπρεπε να αναγνωρίσουν με την αφή.

  • Ακοή: Ακούσαμε διάφορους ήχους μέσα από cd και τα παιδιά έπρεπε να τους αναγνωρίσουν.
  • Όσφρηση: μυρίσαμε διάφορα μπαχαρικά και αρώματα.
  • Γεύση: συγκρίναμε γεύσεις από το δεκατιανό μας.
  • Φύλλο εργασίας με τις 5 αισθήσεις.

  • Παρατηρήσαμε τον πίνακα ζωγραφικής του Φερνάντ Λεζέρ, όπου απεικονίζονται ανθρώπινα σώματα και συζητήσαμε. Τι απεικονίζει; Τι στάση έχουν οι άνθρωποι; Ποια χρώματα χρησιμοποίησε ο ζωγράφος; Τι τίτλο μπορεί να έδωσε στο έργο του;

  • Αναπαριστούμε με τα σώματά μας τον πίνακα.

  • Φτιάχνουμε κι εμείς ένα δικό μας πίνακα με περιγράμματα από σώματα των παιδιών με τίτλο «Ανθρώπινα σώματα».

  • Μαθαίνουμε διάφορες φράσεις σχετικές με διάφορα όργανα και μέρη του σώματός μας.
  • Μαύρα μάτια κάναμε να σε δούμε.
  • Κάτι μου βρωμάει.
  • Έμεινε με το στόμα ανοιχτό.
  • Στόμα έχει και μιλιά δεν έχει.
  • Άλλα λέει η γιαγιά μου, άλλα ακούν τα αφτιά μου.
  • Μας πήρε τα αφτιά με τις φωνές του.
  • Τη μαρμελάδα την τρώμε. Δεν τη βάζουμε στ’ αφτιά μας.
  • Έδωσαν τα χέρια.
  • Πιάστηκαν στα χέρια.
  • Το ‘να χέρι νίβει το άλλο και τα δυο το πρόσωπο.
  • Έχει το μυαλό πάνω απ’ το κεφάλι.
  • Μυαλό κουκούτσι.
  • Έβαλε μυαλό.
  • Διαβάσαμε το παραμύθι: «Αργύρης το ποντικάκι και η συμμορία της κυρίας Βρομίτσας» και συζητήσαμε για την υγιεινή του σώματός μας.

  • Δραματοποιήσαμε το παραμύθι και τα παιδιά ζωγράφισαν τα μικρόβια, όπως τα φαντάζονται.