Κινηματογραφική Λέσχη στο Σχολείο (1)

Κλακέτα 1,2,3… πάμε!!!

.png

Τη φετινή σχολική χρονιά αποφασίσαμε να συμμετέχουμε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων, εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας, με τίτλο: «Κινηματογραφική Λέσχη στο Σχολείο». Στόχος του προγράμματος είναι η επιστροφή στον κοινωνικό χαρακτήρα του κινηματογράφου, με τη δημιουργία κινηματογραφικών λεσχών στις σχολικές μονάδες. Εκπαιδευτικός και μαθητές βλέπουν κινηματογραφικές ταινίες (αφηγηματικές, ντοκιμαντέρ, animation κ.ά.). Στη συνέχεια, προσεγγίζοντας την ταινία, υλοποιούν δραστηριότητες με παιγνιώδη μορφή και γνωρίζουν τις μεθόδους και τις τεχνικές µε τις οποίες παράγεται το κινηματογραφικό προϊόν (κώδικες, εκφραστικές συµβάσεις και οπτικά μέσα).

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων, μας προτείνει τις ταινίες καθώς και τις δραστηριότητες που μπορούμε να υλοποιήσουμε μαζί με τα παιδιά πριν και μετά την προβολή της ταινίας.

Η πρώτη μας ταινία είναι το «La Boite» (Το Κουτί).

Ταυτότητα της ταινίας

Δημιουργοί: Eliott Belrose, Carole Favier, Loϊcia Lagillier, Aloϊs Mathe, Juliette Perrey, Joran Rivet (ESMA)

Έτος και χώρα παραγωγής: Γαλλία, 2017

Είδος ταινίας: Animation, μικρού μήκους, διάρκεια 7,02′

Περιγραφή: Ένας ηλικιωμένος κύριος ανακαλύπτει έντρομος έναν εισβολέα στο σπίτι του…

Έννοιες: Σχέσεις ανθρώπων – ζώων

Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν ΠΡΙΝ την προβολή της ταινίας

Στη μέση της παρεούλας, πάνω σε ένα τραπεζάκι, βάζουμε ένα κουτί. Ρωτάμε τα παιδιά τι μπορεί να έχει μέσα το κουτί αυτό. Τα παιδιά το παίρνουν στα χέρια τους, το κουνάνε και μαντεύουν.

την ταινία 1

Το ανοίγουμε και βλέπουμε ένα στικάκι για υπολογιστή. Το βάζουμε στον υπολογιστή και βλέπουμε το teaser (τρέιλερ) της ταινίας.

Αφού παρακολουθήσαμε το teaser, ζητάμε από το κάθε παιδί να σηκώσει το κουτί σιγά-σιγά και να μας πει ή να μας δείξει σε παντομίμα κι εμείς να μαντέψουμε, τι «βλέπει» μέσα σε αυτό. Οι ιδέες των παιδιών είναι πολλές και διαφορετικές. Άλλος «βλέπει» μια τίγρη, ένα λιοντάρι, ένα σκυλάκι, μια κουκουβάγια, έναν άγγελο, ένα φίδι, έναν κόκορα, ένα λαγουδάκι και πολλά άλλα.

την ταινία 2 την ταινία 3 την ταινία 4

Στη συνέχεια, παρακολουθούμε την ταινία.

Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν μετά την προβολή της ταινίας

Ρωτάμε τα παιδιά να μας πουν τι εντύπωση τους έκανε η ταινία ή ποιο συναίσθημα τους έρχεται πρώτο στο μυαλό και τους ζητάμε να δικαιολογήσουν την απάντησή τους. Τα παιδιά είπαν ότι τους άρεσε η ταινία, τους έρχεται στο μυαλό η λέξη ΑΓΑΠΗ, ΧΑΡΑ, γιατί το ποντικάκι και ο παππούς έγιναν φίλοι.

Συζητάμε τι συνέβη στην αρχή, στη μέση και στο τέλος της ταινίας. Σταματάμε σε διάφορα σημεία και μαντεύουμε πώς νιώθουν οι ήρωες. Ρωτάμε τα παιδιά πώς καταλαβαίνουν ότι νιώθουν έτσι και μας απαντούν από τις κινήσεις και από το πρόσωπο (γελάνε, κλπ).

Τι είδους ταινία παρακολουθήσαμε; Animation. Εξηγούμε τι σημαίνει animation ταινία.

Συζητάμε ότι η ταινία αυτή έχει μουσική αλλά δεν έχει διαλόγους. Όμως αν και λείπουν τα λόγια μπορούμε να καταλάβουμε τι συμβαίνει και τις σχέσεις που αναπτύσσουν οι ήρωες.

Επιλέγουμε δύο αποσπάσματα, όπου αρχικά τα παιδιά ακούν μόνο τη μουσική, χωρίς εικόνα. Σκεφτόμαστε αν είναι μια χαρούμενη ή πιο ήρεμη μουσική. Στη συνέχεια, βλέπουμε τα ίδια αποσπάσματα αλλά χωρίς να ακούμε τον ήχο. Τα παιδιά μαντεύουν σε ποια σκηνή αντιστοιχεί το κάθε μουσικό άκουσμα.

Συζητάμε για τα κάδρα που μπορεί να έχει μια ταινία. Κοντινό – μεσαίο – μακρινό. Βλέπουμε διάφορα κάδρα από την ταινία και τα παιδιά απαντούν αν πρόκειται για κοντινό, μεσαίο ή μακρινό κάδρο δικαιολογώντας την απάντησή τους.

κάδρο 2

κοντινό κάδρο

κάδρο 1

μεσαίο κάδρο

κάδρο 1

γενικό κάδρο

Τέλος, παρατηρούμε ότι στο τέλος της ταινίας οι δύο ήρωες γίνονται φίλοι. Πώς το καταλαβαίνουμε αυτό; Από τις διάφορες φωτογραφίες που έχουν τραβήξει από δραστηριότητες που κάνουν μαζί. Τι άλλες δραστηριότητες μπορούν να κάνουν οι δύο φίλοι; Τα παιδιά δίνουν διάφορες απαντήσεις. Μπορεί να φυτεύουν, να τρώνε παγωτό, να πηγαίνουν βόλτα, να παίζουν μπάλα, να ψαρεύουν, να βρίσκονται και με άλλους φίλους τους, να βλέπουν τηλεόραση, να πηγαίνουν στην παραλία, να παίζουν παιχνίδια στο κινητό, να παίζουν στα χιόνια. «Βγάζουν φωτογραφία» τους δύο φίλους την ώρα που κάνουν αυτές τις δραστηριότητες!!!

1 2

 

 

 

 

 

 

 

3 4