Φυλλούλης ο Φθινοπωρούλης

Ένα πρωινό, ο Φυλλούλης ο Φθινοπωρούλης επισκέφθηκε την τάξη μας, με σκοπό να μας γνωρίσει τους αγαπημένους του φίλους, τον Αειθαλή και τον Φυλλοβόλο. Μας διηγήθηκε πώς βοήθησε τον “γκρινιάρη Φυλλοβόλο” να αλλάξει τα πράσινά του ρούχα, τα οποία είχε βαρεθεί να φοράει όλο τον χρόνο, και παρακάλεσε τα παιδιά, δίνοντάς τους εικόνες διαφόρων δέντρων, να τα φυτέψουν στο δάσος του Αειθαλή και στο δάσος του Φυλλοβόλου, με κριτήριο το χρώμα τους.🌳

Στη συνέχεια, μοιράζοντας φυλλαράκια με γραμματάκια, ζήτησε από τα παιδιά να τα τοποθετήσουν σε σωστή σειρά, ώστε να σχηματιστεί η αγαπημένη του εποχή.✨

Σε δεύτερο χρόνο, παρατηρώντας τα φθινοπωρινά χρώματα και μέσα από σχετικό εποπτικό υλικό, τα παιδιά πειραματίστηκαν με αναμείξεις χρωμάτων, δημιουργώντας τα δικά τους φθινοπωρινά δέντρα. Στα φύλλα τους κατέγραψαν τα γραμματάκια της αγαπημένης εποχής του Φθινοπωρούλη.🍁

Στο τέλος, τα παιδιά εκδήλωσαν το ενδιαφέρον να δημιουργήσουν τις δικές τους κούκλες, τον Αειθαλή και τον Φυλλοβόλο, που είχαν κάτι να μας πουν μέσα από το κουκλοθέατρο. 🎭

image7 2

image47

image36

image54

image54 1

image4 1

Ο Φυλλούλης ο Φθινοπωρούλης μάς σύστησε άλλα τρία πλασματάκια που κατοικούν στα πράσινα φυλλαράκια: τον Χλωροφυλλούλη, τον Ξανθοφυλλούλη και τον Καροτένιο. Εξήγησε στα παιδιά πόσο σκληρά εργάζεται ο Χλωροφυλλούλης την Άνοιξη και όλο το Καλοκαίρι, ώστε να “ταΐζει” το φυλλαράκι, διατηρώντας το πράσινό του χρώμα, και πόσο δυνατός γίνεται σε σχέση με τα φιλαράκια του, τον Ξανθοφυλλούλη και τον Καροτένιο. Το αντίθετο όμως συμβαίνει την εποχή του Φθινοπώρου και του Χειμώνα.🍃

Ακολούθησε δραματοποίηση της ιστορίας του Χλωροφυλλούλη. 🎭

Stigmiotypo othonhs 2025 12 03 181945

«Οι εκπλήξεις συνεχίστηκαν από τον αγαπημένο μας Φυλλούλη, μέσα από γράμματα-αποστολές:

  • 1η Αποστολή: «Έναν γρίφο φθινοπωρινό επιλέγω εγώ και στη λύση του, το Beebot οδηγώ στο λεπτό». Κάθε παιδί είχε την αποστολή να δείξει τον δρόμο στο ρομποτάκι για να φτάσει στη λύση του γρίφου. 🤖

  • 2η Αποστολή: «Οι Γεωργοί πάνε στον αγρό, σποράκια να σπείρουν και την ανάπτυξή τους να ζωγραφίσουν». Κάθε ομάδα επέλεγε τους σπόρους που ήθελε να φυτέψει και κατέγραφε σε σχετικό φύλλο εργασίας την εξέλιξή τους. 🌱

  • 3η Αποστολή: «Βοηθήστε, σας παρακαλώ, τη φίλη μου τη μαγισσούλα Συμμετρία, το δάσος της να ξαναγίνει συμμετρικό. Η αδερφή της, η Μάγισσα Ασυμμετρία, που λατρεύει τις αταξίες, έκοψε με το μαγικό της σκουπόξυλο όλα τα πλασματάκια του δάσους στη μέση. Πρέπει να βρούμε το μαγικό ξόρκι που θα μας βοηθήσει να ανακαλύψουμε το άλλο μισό των πλασμάτων του δάσους και να ξαναγυρίσει η Συμμετρία στο δάσος.» 🪄

Τα παιδιά, χρησιμοποιώντας τη μαγική σκούπα της μάγισσας Συμμετρίας, προσπάθησαν να ανακαλύψουν συμμετρικές εικόνες και να φέρουν εις πέρας την αποστολή του Φυλλούλη.

Επίσης, τα παιδιά δημιούργησαν με διάφορα υλικά της τάξης το δάσος της μάγισσας Συμμετρίας και το δάσος της Ασυμμετρίας. Με τη βοήθεια διαφόρων αξόνων συμμετρίας (μαγικό σκουπόξυλο, σύρμα πίπας, χάρακας κ.ά.) και του μαγικού καθρέφτη της μάγισσας Συμμετρίας, τοποθετούσαν τα αντικείμενα στο αντίστοιχο δάσος. 🌳✨

Στη συνέχεια, κάθε παιδί, χρησιμοποιώντας έναν οριζόντιο και κάθετο άξονα συμμετρίας, προσπαθούσε να ανακαλύψει αν το αρχικό γράμμα του ονόματός του είναι συμμετρικό ή όχι.

Εν κατακλείδι, ο Φυλλούλης ζήτησε από τα παιδιά να δημιουργήσουν με τυπώματα συμμετρικά φθινοπωρινά φύλλα.» 🍁

image5 1

1 2

2 1image52

Το τραγούδι “Τα παιδιά του Φθινοπώρου είναι 3 στη σειρά” και το παραμύθι “Ο Κλέφτης των φύλλων” αποτυπώθηκαν εικαστικά, δημιουργώντας ομαδικά και ατομικά έργα. 🎨🍂

image48

image51

image35

image37