Σχολικός Εκφοβισμός-Μίλα Τώρα!

Ένα story basket στην τάξη μας!
Παρατηρήσαμε τα αντικείμενα που περιείχε το καλάθι :το παραμύθι “Το Αόρατο Αγόρι”, μία καρδιά, μία οδοντόκρεμα, ένα μπουκάλι που έγραφε “ΑΝΤΙΒΙΩΣΗ” και δύο αφίσες. Tα παιδιά κάνανε υποθέσεις: τι σχέση μπορεί να είχαν αυτά τα αντικείμενα μεταξύ τους; Πρότειναν να διαβάσουμε το παραμύθι μήπως και μας δώσει αυτό την απάντηση.
1 1
Αφού διαβάσαμε το παραμύθι προσπαθήσαμε να μπούμε στα παπούτσια του ήρωα και να σκεφτούμε πως μπορεί να νιώθει κάθε φορά που οι συμμαθητές του του φερόταν άσχημα και τον απομόνωναν. Συμπληρώσαμε την αφίσα με σκέψεις και συναισθήματα του ήρωα. Έπειτα κάναμε το πείραμα με την καρδιά και την οδοντόκρεμα. Η βία είτε είναι λεκτική είτε σωματική αφήνει σημάδια στην καρδιά. Τα παιδιά προσπάθησαν να την καθαρίσουν με χαρτί και με υγρά μαντηλάκια, όμως τα σημάδια παρέμεναν επάνω. Για να γιατρέψουμε την καρδιά του ήρωα φτιάξαμε το φάρμακο κατά της ΒΙΑΣ. Γεμίσαμε το μπουκάλι της αντιβίωση με όμορφες λέξεις που γεμίζουν τις καρδιές με αγάπη!
2 1
3 1
 Διαβάσαμε το βιβλίο “Όταν έγινα και εγώ λύκος” της Amelie Jauvaux και καταλάβαμε πως τα λόγια κάποιες φορές γίνονται κοφτερά όπως τα δόντια του λύκου. Τα παιδιά δοκίμασαν να μιλήσουν με λόγια “κοφτερά” στη ψυχή σε ένα μήλο και το τραυμάτισαν. Βίωσαν με αυτό το τρόπο ότι τα λόγια που λέμε πολλές φορές τραυματίζουν τη ψυχή με ανεπανόρθωτες συνέπειες καθώς δεν διορθώνεται το τραύμα μέσα μας.
.png
Το παραμύθι μας δίδαξε πως εμείς οι ίδιοι οφείλουμε να προστατεύσουμε τον εαυτό μας από οποιονδήποτε ” λύκο” συναντήσουμε. Η δύναμη μας είναι στο χέρι μας, αρκεί να μην ξεχάσουμε τα πέντε βήματα. Συζητήσαμε επίσης πως “κακός λύκος” δεν είναι μόνο αυτός που φέρεται βίαια, αλλά κ αυτός που αποκρύπτει και δεν βοηθάει αυτόν που του ασκούν βία. Όλοι μας μπορούμε να γίνουμε μικροί καθημερινοί ήρωες, χρησιμοποιώντας τη μία και μοναδική μας δύναμη που είναι η ΑΓΑΠΗ. Σε κάθε τύπου βία βρες τη δύναμη υπερασπίσου τον εαυτό σου και τον συνάνθρωπο σου. ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ!

Μάθαμε τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε σε περίπτωση συναισθηματική ή σωματικής βίας. Γίναμε super ήρωες καθώς ανακαλύψαμε τη δύναμη που κρύβουμε μέσα μας και καταλάβαμε ότι η αυτή η δύναμη “είναι στο χέρι μας”!

1
4 1

Συζητήσαμε για τη διαφορά των λέξεων “καταδίδω” και “αναφέρω”. Ομαδοποιήσαμε καθημερινά παραδείγματα και διαχωρίσαμε τη σημασία να λύνουμε “μικρά προβλήματα” μόνοι, γνωρίζοντας τη δύναμή μας και τη σημασία να τα αναφέρουμε σε έναν ενήλικα.

καταδίδω

Ενημερώνω ή καρφώνω; Ποτέ γίνομαι ήρωας και πότε καρφί; Πότε κάτι είναι σημαντικό και πρέπει να ενημερώσω τη δασκάλα και πότε κάτι είναι ασήμαντο και μπορώ να το λύσω μόνος μου; Αυτός που ενημερώνει σώζει κάποιον από μπελάδες, αυτός που καρφώνει δημιουργεί μπελάδες. Κάθε παιδί τραβούσε από ένα χαρτάκι που έγραφε ένα πρόβλημα. Το παιδί το αξιολογούσε και το ταξινομούσε στο καρφί ή στον ήρωα. (πηγή prwtikasetina.blogspot.com)

5 1
Μίλα Τώρα-Προστάτεψε όλους τους Άγγελους σε αυτή τη χώρα!
Σχεδιάσαμε τον φανταστικό μας φίλο Άγγελο και αποφασίσαμε να βλέπουμε τους συνανθρώπους μας γύρω μας και τον κόσμο όχι μόνο με τα μάτια μας, αλλά και με τα μάτια της καρδιάς μας! 
Με την όμορφη αφίσα που δημιουργήσαμε συνεργατικά, το Νηπιαγωγείο μας θα συμμετέχει στη 10η Σχολική Εκστρατεία ενάντια στην ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό, με τίτλο “Μίλα Τώρα”.

Μίλα τώρα