Υπεύθυνα παιδιά – Υπερασπιστές των ζώων

Στα πλαίσια της διεξαγωγής των εργαστηριών δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2021-2022, τα νήπια του σχολείου μας συμμετείχαν στις ανάλογες δράσεις με σκοπό την ευαισθητοποίηση των παιδιών όσον αφορά τα ζώα. Η άνω δράση χωρίστηκε στους εξής  7 άξονες:

  1. Δημιουργία συμβολαίου της ομάδας
  2. Άνθρωποι και ζώα μία σχέση αλληλεξάρτησης
  3. Ο ζωγράφος Σαγκάλ μας μιλάει για την σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώων
  4. «Σέβομαι τα ζώα-Δεν τα υπερεκμεταλλεύομαι»
  5. Και τα ζώα έχουν δικαιώματα
  6. Αναλαμβάνουμε δράση
  7. Αξιολόγηση- Αναστοχασμός

Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν ομάδες και διαμόρφωσαν  κανόνες στις ομάδες μέσα από τη θετική αλληλεπίδραση και την ενεργητική συμμετοχή των μελών της ομάδας. Επίσης, κατάφεραν να κατανοήσουν ότι υπάρχει μια πολύ στενή και αλληλένδετη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο και τα ζώα. Ακολούθως, έγινε προσπάθεια ώστε οι μαθητές/τιες να αντιληφθούν τη σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώου μέσα από έργο τέχνης. Να εφαρμόσουν επιπρόσθετα,  διεργασίες παρατήρησης έργων τέχνης μέσα στο πλαίσιο της διδακτικής πράξης , αξιοποιώντας το «μοντέλο» του Perkins ώστε να καλλιεργήσουν τη νοοτροπία του στοχασμού.

Ως γνωστόν, άνθρωπος δεν σέβεται τα ζώα για αυτά που  προσφέρουν. Τα υπερκμεταλλεύται για να καλύψει τις διατροφικές του ανάγκες σε ζωϊκά προϊόντα. Συνεπώς υπήρξε μονόδρομος η προσπάθειά μας ώστε τα παιδιά να αντιληφθούν ότι η στάση
σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης. Με αφορμή λοιπόν τα παραπάνω, τα παιδιά  γνώρισαν το  κείμενο της Οικουμενικής Διαξήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων. Κλείνοντας δεν θα μπορούσε να παραληφθεί το κομμάτι του αναστοχασμού και της αξιολόγησης ώστε να συνειδητοποιήσουν τι κατάφεραν, τι σκέφτηκαν, τι έμαθαν και τι θα ήθελαν να αλλάξουν.