Σας ενημερώνουμε ότι τοποθετήθηκε στο νηπιαγωγείο μας η ψυχολόγος κα Κόνιαρη Γεωργία η οποία θα βρίσκεται στο σχολείο μας κάθε Τρίτη 8:15-13:00 μ.μ. και σας παραθέτουμε ενημερωτικό σημείωμα εκ μέρους της:
Ενημέρωση γονέων / κηδεμόνων για τον ρόλο του Σχολικού Ψυχολόγου
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Ενίσχυση και ενδυνάμωση της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών μέσω του θεσμού ψυχολόγου και του κοινωνικού λειτουργού», ομάδες σχολείων στελεχώνονται με την ειδικότητα του ψυχολόγου ή του κοινωνικού λειτουργού. Ο ρόλος τους είναι συμβουλευτικός, ενημερωτικός και υποστηρικτικός προς τους μαθητές/τριες, τις οικογένειες τους και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου με στόχο την ενημέρωση και την ενδυνάμωση τους.
Αν και το επάγγελμα του ψυχολόγου είναι ευρέως διαδεδομένο σήμερα, ακόμα υπάρχουν κάποιες παρερμηνείες γύρω από το ρόλο του. H πλέον διαδεδομένη όψη του ρόλου είναι η θεραπευτική, ωστόσο δεν είναι η μοναδική. Στις αρμοδιότητες του ψυχολόγου εντάσσονται, επίσης, για παράδειγμα, η ψυχολογική αξιολόγηση, η προαγωγή της ψυχικής υγείας, η μελέτη των γνωστικών λειτουργιών και της μάθησης και η πρόληψη.
Όπως σε κάθε κλάδο, έτσι και στον κλάδο της ψυχολογίας υπάρχουν διάφορες ειδικότητες. Μία από αυτές είναι και η ειδικότητα της Σχολικής Ψυχολογίας. Ο ρόλος του σχολικού ψυχολόγου είναι πολυδιάστατος και αφορά σε πολλούς τομείς. Πιο συγκεκριμένα, εστιάζει στην υποστήριξη και την ενίσχυση ολόκληρης της σχολικής κοινότητα, και κυρίως των μαθητών/τριων, με σκοπό την προαγωγή της συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης τους και τη δημιουργία ενός ασφαλούς, υποστηρικτικού κλίματος ενισχύοντας, παράλληλα, τους δεσμούς ανάμεσα στο σχολείο, την οικογένεια και την κοινότητα.
Οι βασικοί τομείς στους οποίους επικεντρώνεται ο ρόλος του σχολικού ψυχολόγου είναι:
- Η συμβουλευτική (ατομική και ομαδική)
- Σε γονείς για την ενίσχυση της κατανόησης της ανάπτυξης, των δυσκολιών αλλά και την αξιοποίηση των ιδιαίτερων δυνατοτήτων των παιδιών.
- Σε μαθητές/τριες για την ενίσχυση των κοινωνικών και
συναισθηματικών δεξιοτήτων αλλά και τη βελτίωση κοινωνικών συμπεριφορών. Η ατομική συμβουλευτική, πιο συγκεκριμένα πραγματοποιείται μετά από αίτημα των γονέων ή και των ίδιων των μαθητών/τριων και πάντα έχοντας τη σύμφωνη γνώμη και συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων.
- Σε εκπαιδευτικούς (διαλεκτική συμβουλευτική) με σκοπό την αντιμετώπιση δυσκολιών των μαθητών/τριων μέσω της δημιουργίας συγκεκριμένων προγραμμάτων παρέμβασης.
- Η αξιολόγηση (κοινωνική, γνωστική, μαθησιακή και συμπεριφορική)
Η αξιολόγηση συνδέεται με την κατάλληλη παρέμβαση. Πραγματοποιείται πάντα μετά από αίτημα του γονέα ή του εκπαιδευτικού και τη σύμφωνη γνώμη του γονέα. Ενώ παράλληλα πραγματοποιείται από ψυχολόγο που έχει στη διάθεση του τις απαραίτητες ψυχοδιαγνωστικές δοκιμασίες.
- Η οργάνωση και αξιολόγηση παρεμβάσεων
Ο σχεδιασμός, εφαρμογή και η αξιολόγηση προγραμμάτων παρέμβασης είναι ένας από τους σημαντικότερους ρόλους του ψυχολόγου στο σχολικό πλαίσιο. Τα προγράμματα αυτά αφορούν όλους τους τομείς της ανάπτυξης ενός παιδιού. Μερικοί από αυτούς είναι ο μαθησιακός τομέας, η ψυχοκοινωνική προσαρμογή, η διαχείριση κρίσιμων καταστάσεων (π.χ. πένθος). Τα προγράμματα πρόληψης και παρέμβασης μπορεί να απευθύνονται στο σύνολο των μαθητών/τριων μέσω οργανωμένων δραστηριοτήτων σε πλαίσιο τάξης στοχεύοντας στην προαγωγή της ψυχικής τους υγείας και ενός θετικού κλίματος στη σχολική κοινότητα. Αλλά μπορεί να απευθύνονται και σε συγκεκριμένους μαθητές/τριες που αντιμετωπίζουν κάποια δυσκολία στην ψυχοκοινωνική τους προσαρμογή (αντιμετωπίζοντας δυσκολίες, συναισθηματικές και συμπεριφορικές στο σχολείο ή/και στην οικογένεια). Κατά τη διάρκεια αυτών των παρεμβάσεων είναι πιθανό να πραγματοποιούνται ομαδικές δράσεις σε επίπεδο τάξης πάνω σε θέματα, όπως είναι η ενίσχυση της αυτογνωσίας και αυτοπεποίθησης των παιδιών, η διαχείριση συναισθημάτων (π.χ. θυμός, άγχος), η επίλυση συγκρούσεων κ.α. Κατά τη διάρκεια αυτών των ομαδικών δράσεων πραγματοποιούνται συζητήσεις αλλά και κάποιες δραστηριότητες που βοηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα το θέμα που διαπραγματευόμαστε.
Θα ήθελα, λοιπόν, να σας ενημερώσω, ότι θα είμαι παρούσα στο χώρο του σχολείου κάθε Τρίτη 8:00 – 13:00 μ.μ. μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς. Μπορείτε να έρθετε σε επαφή μαζί μου για οποιοδήποτε θέμα σας προβληματίζει και για τον καθορισμό ενός ραντεβού, εφόσον το επιθυμείτε, μέσω του email του σχολείου mail@5nip-elefth.thess.sch.gr αναγράφοντας το όνομα του παιδιού σας ή μέσω του σχολικού τηλεφώνου 2310764490.
Με εκτίμηση, Κόνιαρη Γεωργία, Ψυχολόγος,