“Ο Σταγονούλης και ο κύκλος του νερού” (Τμήμα 1)
Στα πλαίσια υλοποίησης των εργαστηρίων δεξιοτήτων για τον άξονα “Φροντίζω το περιβάλλον”, ασχοληθήκαμε με τον “κύκλο του νερού”. Οι μικροί μας επιστήμονες στο Τμήμα 1 ταξίδεψαν στον μαγικό κύκλο του νερού μέσα από ιστορίες, πειράματα και δημιουργικό παιχνίδι! Γνωρίσαμε τον Σταγονoύλη, τη μικρή σταγόνα, και μάθαμε πώς ταξιδεύει από τη θάλασσα στον ουρανό και πίσω στη γη!
Με φαντασία και ενθουσιασμό, φτιάξαμε τον δικό μας Σταγονούλη και στολίσαμε την τάξη με τις σταγόνες μας!
΄΄Μια βόλτα στο δάσος΄΄ (Τμήμα 1)
Στο πλαίσιο της δεύτερης θεματικής ενότητας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων “Προστατέψτε το δάσος – είναι πηγή ζωής”, οι μαθητές του 1ου Τμήματος ξεκίνησαν ένα κυνήγι θησαυρού με την βοήθεια και την υποστήριξη των οικογενειών τους. Στόχος ήταν να περάσουν μια όμορφη μέρα στο δάσος, να δουν και να γνωρίσουν από κοντά όλα αυτά που μας προσφέρει.
Θεματικός Κύκλος “Φροντίζω το περιβάλλον”: Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο “Προστατέψτε το δάσος – είναι πηγή ζωής” (Τμήμα 2)
Στο πλαίσιο της δεύτερης θεματικής ενότητας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων “Προστατέψτε το δάσος – είναι πηγή ζωής”, οι μαθητές του Τμήματος 2 αποτύπωσαν με τις ζωγραφιές τους την ομορφιά ενός πράσινου δάσους και την αλλαγή του μετά από μια πυρκαγιά. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, συζητήσαμε για τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και σκεφτήκαμε τρόπους πώς μπορούμε να αποτρέψουμε τις φωτιές! Μαθαίνοντας από το παρόν, μπορούμε να διαμορφώσουμε ένα πιο πράσινο και ασφαλές μέλλον. Με μικρές καθημερινές πράξεις αγάπης προς τη φύση, όλοι μπορούμε να συμβάλλουμε στη διατήρηση των δασών μας!
Οι μικροί μας εξερευνητές στο Τμήμα 2 στο πλαίσιο της δεύτερης θεματικής ενότητας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων έφεραν θησαυρούς από το δάσος και δημιούργησαν μια υπέροχη γωνιά μάθησης για το δάσος στην τάξη μας! Με τη φαντασία τους να καλπάζει, ένωσαν τις δυνάμεις τους και έφτιαξαν ένα ομαδικό κολάζ γεμάτο χρώματα και υφές από τη φύση! Μέσα από το παιχνίδι και τη συνεργασία, ανακάλυψαν τα μυστικά του δάσους!
ΔΡΑΣΗ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ 2ου ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (Ε.Δ.) ΓΙΑ ΤΑ ΔΑΣΗ
Στο πλαίσιο της δράσης «Μαθαίνω για τα Οικοσυστήματα και τα Δάση»/Δράση «Δέντρο – λιχουδιά για ζωάκια και πουλιά» 2024, παραλάβαμε τις βεβαιώσεις συμμετοχής του σχολείου μας, για το 2024-2025.
΄΄Στον σύνδεσμο αυτό https://eepf.gr/drasi-dentro-lixoudia-gia-zwakia-kai-poulia/ θα βρείτε όλες τις δενδρολιχουδιές. (ψάξτε για το νηπιαγωγείο μας)
Συγχαρητήρια και καλή συνέχεια στις δράσεις σας!
Με φιλικούς χαιρετισμούς΄΄
ήταν το μήνυμα που λάβαμε στο νηπιαγωγείο μας από την Ε.Ε.Π.Φ.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή τους.
Δενδρολιχουδια-βεβαιωση συμμετοχής σχολειου_2024-2025 (1)
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Θέμα: Κλιματική αλλαγή-Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία
Τίτλος προγράμματος: «Προστάτεψε το δάσος-είναι πηγή ζωής ».
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση,η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα. Τα δάση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες, ξηρασίες, κατολισθήσεις και άλλα ακραία γεγονότα. Οι επιμέρους στόχοι
του προγράμματος είναι:
- η ανάδειξη των σχέσεων και αλληλεπιδράσεων φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος,
- ο εντοπισμός των ανθρώπινων δραστηριοτήτων που υποβαθμίζουν ή απειλούν το φυσικό περιβάλλον και
- η ανάδειξη προληπτικών μέτρων.
“STEAM KAI ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ” (Τμήμα 2)
Στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων της Θεματικής Ενότητας: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη: “Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο”, την τάξη του Τμήματος 2 επισκέφτηκε ο Τζακ το ποντίκι, ένα εκπαιδευτικό ρομποτάκι, που ψάχνει να βρει ένα δέντρο αλλιώτικο από τα άλλα! Τα παιδιά προγραμμάτισαν το ποντικάκι-ρομποτάκι για να ακολουθήσει διάφορες διαδρομές μέχρι να φτάσει στο διαφορετικό δεντράκι του.
“ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ” (Ολοήμερο – Τμήμα 2)
Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων της Θεματικής Ενότητας: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη: “Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο”, τα παιδιά του Ολοήμερου του Τμήματος 2 στέλνουν το ηχηρό μήνυμα: “Καθένας μας είναι μοναδικός και διαφορετικός! Όλοι μαζί, όμως, είμαστε αριστούργημα!”
ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ (τμήμα 2)
Για το σχολικό έτος 2024-2025
https://blogs.sch.gr/5nipagdi/files/2024/10/Ε.Δ.-ΓΙΑ-ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ.pdf
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2023-2024
2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Ανθρώπινα Δικαιώματα
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023– ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
Στο Νηπιαγωγείο μας υλοποιείται η παρακάτω δράση:
Θεματική Ενότητα:
‘’Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη’’
Ανθρώπινα Δικαιώματα – Συμπερίληψη
Τίτλος: «Κι αν ήμουν εγώ;»
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1989, για να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται τα παιδιά, μετατρέποντάς τους από παθητικούς αποδέκτες φιλανθρωπίας σε ανθρώπινα όντα με ένα ξεχωριστό σύνολο δικαιωμάτων. Η Σύμβαση αναγνωρίζει ότι η παιδική ηλικία είναι μια ευάλωτη στιγμή και ότι τα παιδιά χρειάζονται ειδική φροντίδα και προστασία.
Είναι το πρώτο παγκόσμιο σύνολο νομικά δεσμευτικών δικαιωμάτων που ισχύουν για όλα τα παιδιά. Έχει επικυρωθεί από κάθε χώρα της γης, με εξαίρεση τις Ηνωμένες Πολιτείες, καθιστώντας την ως την πιο ευρέως επικυρωμένη συμφωνία για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην παγκόσμια ιστορία.
Μέσω των 54 άρθρων της, η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού θέτει τα πρότυπα για την ευημερία των παιδιών σε κάθε στάδιο της ανάπτυξής τους. Ισχύει για όλα τα παιδιά κάτω των 18 ετών (ο ορισμός του παιδιού), ανεξαρτήτως φύλου, προέλευσης, θρησκείας, αναπηρίας.
Η Σύμβαση καθοδηγείται από τέσσερις θεμελιώδεις αρχές που ισχύουν για κάθε παιδί:
Όχι στις Διακρίσεις (άρθρο 2).
Το καλύτερο συμφέρον του παιδιού (άρθρο 3).
Επιβίωση, ανάπτυξη και προστασία (άρθρο 6).
Ελευθερία γνώμης και συμμετοχή (άρθρο 12).
Προαιρετικά πρωτόκολλα της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα του παιδιού
Η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών ενέκρινε δύο προαιρετικά πρωτόκολλα στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, το 2000: την προστασία των παιδιών από τη συμμετοχή σε ένοπλες συγκρούσεις και από τη σεξουαλική εκμετάλλευση. Από το 2014, ένα τρίτο προαιρετικό πρωτόκολλο επέτρεψε στα παιδιά να αναφέρουν παραβιάσεις των δικαιωμάτων τους απευθείας στην Επιτροπή Δικαιωμάτων του Παιδιού, η οποία ελέγχει τη συμμόρφωση με τη ΣΔΠ. Περισσότερες πληροφορίες: UNICEF
Έχω δικαίωμα: Να είμαι όπως θέλω εγώ; Να έχω ταυτότητα; Να εκφράζομαι ελεύθερα; Να είμαι μέλος μιας οικογένειας; Να έχω σπίτι; Να πηγαίνω σχολείο, αλλά και στον γιατρό; Είναι το παιχνίδι δικαίωμα;
Σε αυτά και σε άλλα ερωτήματα θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε μέσα από το 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού της σχολικής μονάδας, πραγματοποιήσαμε ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων για τον καθορισμό του ετήσιου σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας αναφορικά με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων (ΕΔ). Στη διάρκεια μιας σχολικής χρονιάς, κάθε τμήμα έρχεται σε επαφή και με τις 4 θεματικές ενότητες. Η κάθε υποθεματική υλοποιείται σε διάστημα 5-7 εβδομάδων. Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου «κάνουν» Εργαστήρια Δεξιοτήτων για 3 ώρες/εβδομάδα στην πρωινή ζώνη.
Αναλυτικότερα οι θεματικές ενότητες για το σχολικό έτος 2023-24 έχουν ως εξής:
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη
«Εγώ κι οι συμμαθητές/τριες μου»
Στο πρώτο πρόγραμμα καλλιέργειας Δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2023-24 οι μαθητές/τριες θα κληθούν να γνωρίσουν ο ένας τον άλλο και να δημιουργήσουν μια «δυνατή ομάδα», να «ανακαλύψουν» τον εαυτό τους και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, να αποδεχτούν την εμφάνισή τους και τη διαφορετικότητά τους, να «ανακαλύψουν» την οικογένειά τους και να αντιληφθούν γενικότερα το θεσμό της οικογένειας, να γνωρίσουν το σχολείο τους ως φορέα κοινωνικοποίησης, την τάξη τους και τους/τις συμμαθητές/τριες ώστε να αναπτυχθούν υγιείς σχέσεις ανάμεσά τους.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
Ανθρώπινα δικαιώματα, Συμπερίληψη
Κι αν ήμουν εγώ;
Σε αυτό το Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων που βασίζεται στην εκμάθηση μέσω επίλυσης προβλήματος, καλούνται τα παιδιά αφορμούμενα από το πρόβλημα, να διερευνούν, να δοκιμάζουν, να ανακαλύπτουν και να σχεδιάζουν δράσεις προκειμένου να οδηγηθούν στη λύση. Η μάθηση πλαισιώνεται από τη σύνδεση της εμπειρίας των παιδιών (learning by doing), της συνεργασίας μέσα από την συνύπαρξη ως μέλος ομάδας ομοτίμων, με τον αναστοχασμό των καθημερινών βιωμάτων.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά
Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων.
Τα ζώα αγαπώ, να τα φροντίζω δεν ξεχνώ
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που σχετίζονται με τα ζώα. Οι δράσεις για την προσέγγιση ζητημάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αφορούν τη διασύνδεση των γνώσεων με οικείες πρακτικές καθημερινής ζωής των μαθητών, την ανάληψη πρωτοβουλιών καθώς και την αναδιαμόρφωση των στάσεων των μαθητών προς το περιβάλλον.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ –
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Ψηφιακές δεξιότητες
«STEAM και η ΓΗ γυρίζει….»
Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας και τις εποχές που προκύπτουν. Με τις αλληλεπιδράσεις των σωμάτων αυτών οι μικροί μαθητές θα πειραματιστούν και θα τις γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο.
Τα εργαστήρια Δεξιοτήτων (Ε.Δ.) ενισχύουν βιωματικές και συνεργατικές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, καθώς δίνουν έμφαση σε εκπαιδευτικές δράσεις και δραστηριότητες, όπως π.χ. κατασκευές, θεατρικό παιχνίδι, οργάνωση έρευνας ή συνέντευξης. Μέσω αυτών, ο μαθητής
ενδυναμώνεται σε ατομικό επίπεδο (π.χ. αποκτά αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, καλλιεργεί την κριτική του σκέψη, λαμβάνει αποφάσεις, επιλύει προβλήματα, μαθαίνει πώς να μαθαίνει),
μαθαίνει να συμμετέχει ενεργά σε ομάδες (π.χ. αποκτά δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας, καλλιεργεί την ενσυναίσθηση και τον αλληλοσεβασμό),
εξελίσσεται σε ευαισθητοποιημένο και υπεύθυνο πολίτη της κοινωνίας, με έμφαση στην κατανόηση, την ερμηνεία και την αντιμετώπιση των προκλήσεων του 21ου αιώνα.
Το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων (ΕΔ) «Εγώ κι οι συμμαθητές/τριες μου»
ξεκινά την δεύτερη εβδομάδα του Οκτώβρη.