Εργαστήρια Δεξιοτήτων

“Ο Σταγονούλης και ο κύκλος του νερού” (Τμήμα 1)

Στα πλαίσια υλοποίησης των εργαστηρίων δεξιοτήτων για τον άξονα “Φροντίζω το περιβάλλον”, ασχοληθήκαμε με  τον “κύκλο του νερού”. Οι μικροί μας επιστήμονες στο Τμήμα 1 ταξίδεψαν στον μαγικό κύκλο του νερού μέσα από ιστορίες, πειράματα και δημιουργικό παιχνίδι! Γνωρίσαμε τον Σταγονoύλη, τη μικρή σταγόνα, και μάθαμε πώς ταξιδεύει από τη θάλασσα στον ουρανό και πίσω στη γη!
Με φαντασία και ενθουσιασμό, φτιάξαμε τον δικό μας Σταγονούλη και στολίσαμε την τάξη με τις σταγόνες μας!

f6e52daf f98a 4d55 99bf 35c54f1fef1f

 

΄΄Μια βόλτα στο δάσος΄΄ (Τμήμα 1)

Στο πλαίσιο της δεύτερης θεματικής ενότητας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων “Προστατέψτε το δάσος – είναι πηγή ζωής”, οι μαθητές του 1ου Τμήματος ξεκίνησαν ένα κυνήγι θησαυρού με την βοήθεια και την υποστήριξη των οικογενειών τους. Στόχος ήταν να περάσουν μια όμορφη μέρα στο δάσος, να δουν και  να γνωρίσουν από κοντά όλα αυτά που μας προσφέρει.0 02 05 b8959ad7302256ee59e5eb08b416e4cdcc08df630024b4fd1e01a9a1d63b0942 5dec27dba6c7ac22    0 02 05 f1812e4b4d222a1b4cb066aa11b6fb2f8dfef38cb1583db31fcb9370d72e732a dfd8110198590507    0 02 05 fe5b699f7a5af67132bda364a64fb78d7099c03d17782e482e84a929842ace1b f54409589ce8ea8a    0 02 05 70a95ae39b6aa6eb917f1ee29bd403cad0f785f89c37e81590f12fbb76c3550e f4c8df36ff9456ba    0 02 05 68683503b4468155bac7acfbf44db4675d08fd25919f3040d3efcb6d13a6367c 237a76dc3d387e95    0 02 05 c8e7f378ec230a732e3023560dcdbc696cccc1ec0714c0abd507b5bd7dbdf4dc cea37adb9a0053ee    0 02 05 447ddd1017f0c4b345bf14affd82967a3518b2069889accef5990a7e2e95b2f5 573290691001f072    0 02 05 f2363e3a40fe2e323949aa4eae690b0ff5597a4b8da648ead4cb04b0270bbdad fe76d77194e88efc  

0 02 05 e23cfb9f9c89a930ff16e669bbf6ccde42ea0ab9c11fc1a15fa38b201d4405d7 99b6d8a1ab48538e

 

 

Θεματικός Κύκλος “Φροντίζω το περιβάλλον”: Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο “Προστατέψτε το δάσος – είναι πηγή ζωής” (Τμήμα 2)

Στο πλαίσιο της δεύτερης θεματικής ενότητας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων “Προστατέψτε το δάσος – είναι πηγή ζωής”, οι μαθητές του Τμήματος 2 αποτύπωσαν με τις ζωγραφιές τους την ομορφιά ενός πράσινου δάσους και την αλλαγή του μετά από μια πυρκαγιά. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, συζητήσαμε για τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και σκεφτήκαμε τρόπους πώς μπορούμε να αποτρέψουμε τις φωτιές! Μαθαίνοντας από το παρόν, μπορούμε να διαμορφώσουμε ένα πιο πράσινο και ασφαλές μέλλον. Με μικρές καθημερινές πράξεις αγάπης προς τη φύση, όλοι μπορούμε να συμβάλλουμε στη διατήρηση των δασών μας!

cbc01f16 e4de 4811 9171 e3022c8def2e 7b394951 b979 4d79 9e5b 8556421fc27e

Οι μικροί μας εξερευνητές στο Τμήμα 2 στο πλαίσιο της δεύτερης θεματικής ενότητας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων έφεραν θησαυρούς από το δάσος και δημιούργησαν μια υπέροχη γωνιά μάθησης για το δάσος στην τάξη μας! Με τη φαντασία τους να καλπάζει, ένωσαν τις δυνάμεις τους και έφτιαξαν ένα ομαδικό κολάζ γεμάτο χρώματα και υφές από τη φύση! Μέσα από το παιχνίδι και τη συνεργασία, ανακάλυψαν τα μυστικά του δάσους!

6a310ecf ae96 400f 866d bc6e3fc15538 66cfa3f6 2c37 40ee ac7a bc6e66c0998a 4454f25d 61f9 47d0 91d2 1a07b77c7ae1 923390c4 0a61 4c40 b098 d78dbafbb3fd

ΔΡΑΣΗ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ 2ου ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (Ε.Δ.) ΓΙΑ ΤΑ ΔΑΣΗ

          Στο πλαίσιο της δράσης «Μαθαίνω για τα Οικοσυστήματα και τα Δάση»/Δράση «Δέντρο – λιχουδιά για ζωάκια και πουλιά» 2024,  παραλάβαμε τις  βεβαιώσεις  συμμετοχής του σχολείου μας, για το 2024-2025.

΄΄Στον σύνδεσμο αυτό https://eepf.gr/drasi-dentro-lixoudia-gia-zwakia-kai-poulia/  θα βρείτε όλες τις δενδρολιχουδιές. (ψάξτε για το νηπιαγωγείο μας)

Συγχαρητήρια και καλή συνέχεια στις δράσεις σας!

Με φιλικούς χαιρετισμούς΄΄

ήταν το μήνυμα που λάβαμε στο νηπιαγωγείο μας  από την Ε.Ε.Π.Φ.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή τους.

Δενδρολιχουδια-βεβαιωση συμμετοχής σχολειου_2024-2025 (1)

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Θέμα: Κλιματική αλλαγή-Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία

Τίτλος προγράμματος: «Προστάτεψε το δάσος-είναι πηγή ζωής ».

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση,η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα. Τα δάση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες, ξηρασίες, κατολισθήσεις και άλλα ακραία γεγονότα. Οι επιμέρους στόχοι

του προγράμματος είναι:

  • η ανάδειξη των σχέσεων και αλληλεπιδράσεων φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος,
  • ο εντοπισμός των ανθρώπινων δραστηριοτήτων που υποβαθμίζουν ή απειλούν το φυσικό περιβάλλον και
  • η ανάδειξη προληπτικών μέτρων.

 

 

“STEAM KAI ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ” (Τμήμα 2)

Στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων της Θεματικής Ενότητας: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη: “Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο”, την τάξη του Τμήματος 2 επισκέφτηκε ο Τζακ το ποντίκι, ένα εκπαιδευτικό ρομποτάκι, που ψάχνει να βρει ένα δέντρο αλλιώτικο από τα άλλα! Τα παιδιά προγραμμάτισαν το ποντικάκι-ρομποτάκι για να ακολουθήσει διάφορες διαδρομές μέχρι να φτάσει στο διαφορετικό δεντράκι του.

STEAM ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

 

“ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ” (Ολοήμερο – Τμήμα 2)

Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων της Θεματικής Ενότητας: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη: “Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο”, τα παιδιά του Ολοήμερου του Τμήματος 2 στέλνουν το ηχηρό μήνυμα: “Καθένας μας είναι μοναδικός και διαφορετικός! Όλοι μαζί, όμως, είμαστε αριστούργημα!”

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΜΗΜΑ2

ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ (τμήμα 2)

0 02 05 a6a9d178f74c712917ab680e12bdb525a9fd95cdb7b326ef4596aa0db3c45503 a7c641b2e38402b0 02 05 292a83a0ae1cfdfed05df131e83f05dc4b5d59ecc262922b931b66b7db7e5397 f1a896201ad364a9

 

 

 

 

Για το σχολικό έτος 2024-2025

https://blogs.sch.gr/5nipagdi/files/2024/10/Ε.Δ.-ΓΙΑ-ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ.pdf

 

                                                                             εργαστήρια δεξιοτήτων 300x169 1

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2023-2024

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων 

 Ανθρώπινα Δικαιώματα

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023– ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024

Στο Νηπιαγωγείο μας  υλοποιείται η παρακάτω δράση:

             Θεματική Ενότητα:
         ‘’Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη’’
                     Ανθρώπινα Δικαιώματα – Συμπερίληψη
                 Τίτλος: «Κι αν ήμουν εγώ;»

 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1989, για να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται τα παιδιά, μετατρέποντάς τους από παθητικούς αποδέκτες φιλανθρωπίας σε ανθρώπινα όντα με ένα ξεχωριστό σύνολο δικαιωμάτων. Η Σύμβαση αναγνωρίζει ότι η παιδική ηλικία είναι μια ευάλωτη στιγμή και ότι τα παιδιά χρειάζονται ειδική φροντίδα και προστασία.

Είναι το πρώτο παγκόσμιο σύνολο νομικά δεσμευτικών δικαιωμάτων που ισχύουν για όλα τα παιδιά. Έχει επικυρωθεί από κάθε χώρα της γης, με εξαίρεση τις Ηνωμένες Πολιτείες, καθιστώντας την ως την πιο ευρέως επικυρωμένη συμφωνία για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην παγκόσμια ιστορία.

Μέσω των 54 άρθρων της, η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού θέτει τα πρότυπα για την ευημερία των παιδιών σε κάθε στάδιο της ανάπτυξής τους. Ισχύει για όλα τα παιδιά κάτω των 18 ετών (ο ορισμός του παιδιού), ανεξαρτήτως φύλου, προέλευσης, θρησκείας, αναπηρίας.

Η Σύμβαση καθοδηγείται από τέσσερις θεμελιώδεις αρχές που ισχύουν για κάθε παιδί:

Όχι στις Διακρίσεις (άρθρο 2).

Το καλύτερο συμφέρον του παιδιού (άρθρο 3).

Επιβίωση, ανάπτυξη και προστασία (άρθρο 6).

Ελευθερία γνώμης και συμμετοχή (άρθρο 12).

Προαιρετικά πρωτόκολλα της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα του παιδιού

Η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών ενέκρινε δύο προαιρετικά πρωτόκολλα στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, το 2000: την προστασία των παιδιών από τη συμμετοχή σε ένοπλες συγκρούσεις και από τη σεξουαλική εκμετάλλευση. Από το 2014, ένα τρίτο προαιρετικό πρωτόκολλο επέτρεψε στα παιδιά να αναφέρουν παραβιάσεις των δικαιωμάτων τους απευθείας στην Επιτροπή Δικαιωμάτων του Παιδιού, η οποία ελέγχει τη συμμόρφωση με τη ΣΔΠ. Περισσότερες πληροφορίες: UNICEF

https://www.unicef.org/greece/%CF%83%CF%8D%CE%BC%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CF%8D

Έχω δικαίωμα: Να είμαι όπως θέλω εγώ; Να έχω ταυτότητα; Να εκφράζομαι ελεύθερα; Να είμαι μέλος μιας οικογένειας; Να έχω σπίτι; Να πηγαίνω σχολείο, αλλά και στον γιατρό; Είναι το παιχνίδι δικαίωμα;

Σε αυτά και σε άλλα ερωτήματα θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε μέσα από το 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

εργαστήρια δεξιοτήτων

Στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού της σχολικής μονάδας, πραγματοποιήσαμε ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων για τον καθορισμό του ετήσιου σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας αναφορικά με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων (ΕΔ). Στη διάρκεια μιας σχολικής χρονιάς, κάθε τμήμα έρχεται σε επαφή και με τις 4 θεματικές ενότητες. Η κάθε υποθεματική υλοποιείται σε διάστημα 5-7 εβδομάδων. Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου «κάνουν» Εργαστήρια Δεξιοτήτων για 3 ώρες/εβδομάδα στην πρωινή ζώνη.

Αναλυτικότερα οι θεματικές ενότητες για το σχολικό έτος 2023-24 έχουν ως εξής:

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

 Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη

«Εγώ κι οι συμμαθητές/τριες μου»

Στο πρώτο πρόγραμμα καλλιέργειας Δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2023-24 οι μαθητές/τριες  θα κληθούν να  γνωρίσουν ο ένας τον άλλο και να δημιουργήσουν μια «δυνατή ομάδα», να «ανακαλύψουν» τον εαυτό τους και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, να αποδεχτούν την εμφάνισή τους και τη διαφορετικότητά τους,  να «ανακαλύψουν» την οικογένειά τους και να αντιληφθούν γενικότερα το θεσμό της οικογένειας, να γνωρίσουν το σχολείο τους ως φορέα κοινωνικοποίησης, την τάξη τους και τους/τις συμμαθητές/τριες  ώστε να  αναπτυχθούν υγιείς σχέσεις ανάμεσά τους.

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

Ανθρώπινα δικαιώματα, Συμπερίληψη

Κι αν ήμουν εγώ;

Σε αυτό το  Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων  που βασίζεται στην εκμάθηση μέσω επίλυσης προβλήματος, καλούνται  τα παιδιά αφορμούμενα από το πρόβλημα, να διερευνούν, να δοκιμάζουν, να ανακαλύπτουν και να σχεδιάζουν δράσεις προκειμένου να οδηγηθούν στη λύση. Η μάθηση πλαισιώνεται από τη σύνδεση της εμπειρίας των παιδιών (learning by doing), της συνεργασίας μέσα από την συνύπαρξη ως μέλος ομάδας ομοτίμων, με τον αναστοχασμό των καθημερινών βιωμάτων.

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά

Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων.

Τα ζώα αγαπώ, να τα φροντίζω δεν ξεχνώ

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που σχετίζονται με τα  ζώα. Οι   δράσεις για την προσέγγιση ζητημάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αφορούν τη διασύνδεση των γνώσεων με οικείες πρακτικές καθημερινής ζωής των μαθητών, την ανάληψη πρωτοβουλιών καθώς και την αναδιαμόρφωση των στάσεων των μαθητών προς το περιβάλλον.

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ –

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

Ψηφιακές δεξιότητες

«STEAM και η ΓΗ γυρίζει….»

Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας  και τις εποχές που προκύπτουν. Με τις αλληλεπιδράσεις των σωμάτων αυτών  οι μικροί μαθητές θα πειραματιστούν και θα τις γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο.

Τα εργαστήρια Δεξιοτήτων (Ε.Δ.) ενισχύουν βιωματικές και συνεργατικές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, καθώς δίνουν έμφαση σε εκπαιδευτικές δράσεις και δραστηριότητες, όπως π.χ. κατασκευές, θεατρικό παιχνίδι, οργάνωση έρευνας ή συνέντευξης. Μέσω αυτών, ο μαθητής

ενδυναμώνεται σε ατομικό επίπεδο (π.χ. αποκτά αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, καλλιεργεί την κριτική του σκέψη, λαμβάνει αποφάσεις, επιλύει προβλήματα, μαθαίνει πώς να μαθαίνει),

μαθαίνει να συμμετέχει ενεργά σε ομάδες (π.χ. αποκτά δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας, καλλιεργεί την ενσυναίσθηση και τον αλληλοσεβασμό),

εξελίσσεται σε ευαισθητοποιημένο και υπεύθυνο πολίτη της κοινωνίας, με έμφαση στην κατανόηση, την ερμηνεία και την αντιμετώπιση των προκλήσεων του 21ου αιώνα.

Το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων (ΕΔ) «Εγώ κι οι συμμαθητές/τριες μου»

ξεκινά την δεύτερη εβδομάδα του Οκτώβρη.