6 Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στην κατ’ επανάληψη έκθεση ενός παιδιού σε αρνητικές πράξεις (π.χ. σωματική ή λεκτική βία, αποκλεισμός από παιχνίδια, κοροϊδία, απειλές) από ένα ή περισσότερα παιδιά. Δε σχετίζεται με μεμονωμένα πειράγματα μεταξύ φίλων ή με τυχαία γεγονότα διαφωνιών μεταξύ ομάδων ή παιδιών.

Παρακολουθήσαμε το ακόλουθο βίντεο…

Μιλήσαμε για τις μορφές του εκφοβισμού που χωρίζονται στις άμεσες και στις έμμεσες. Στις πρώτες υπάρχει διαπροσωπική επαφή θύματος – θύτη, ενώ στις δεύτερες όχι. Έτσι διαμορφώνονται οι παρακάτω κατηγορίες:

  • Σωματικός εκφοβισμός: σπρωξίματα, μπουνιές, κλωτσιές, τράβηγμα μαλλιών, χαστούκια κλπ.
  • Λεκτικός εκφοβισμός: κοροϊδία, ειρωνεία, βρίσιμο, διάδοση ψευδούς φήμης, σαρκασμός, άσχημα σχόλια για την εθνική προέλευση ή την οικονομική κατάσταση ενός παιδιού και της οικογένειάς του, χειρονομίες, συκοφαντικές ζωγραφιές κλπ.
  • Συναισθηματικός εκφοβισμός: σκόπιμη απομόνωση του παιδιού, να μην του απευθύνουν το λόγο, να καταστρέφουν τα πράγματά του, να το λερώνουν, να το εγκλωβίζουν, να το απειλούν, να το εκβιάζουν για χρήματα, να του αναθέτουν δυσάρεστα ή ταπεινωτικά καθήκοντα και ρόλους κλπ.
  • Ηλεκτρονικός εκφοβισμός: μέσω email, ηλεκτρονικών μέσων δικτύωσης, κινητών, χρήση κάμερας με σκοπό την απειλή και την ταπείνωση του παιδιού.
  • Σεξουαλικός εκφοβισμός: ανεπιθύμητο άγγιγμα, προσβλητικά μηνύματα, απειλές, χυδαία γράμματα και εικόνες, πειράγματα κλπ.

Αξιοποίηση φωτογραφιών που αποτελούν αφορμές για συζήτηση μεταξύ των μελών της ομάδας.

 

Συζητήσαμε σε ποιες εικόνες η συμπεριφορά κάποιων παιδιών δεν είναι σωστή και προκαλεί την λύπη σε κάποιο άλλο και σε ποιες όλα τα παιδιά είναι χαρούμενα την ώρα που παίζουν.

ΜΟΝΑ Η ΧΕΛΩΝΑ:

Ένα παραμύθι για μικρούς μαθητές με θέμα τον εκφοβισμό στο σχολείο των ζώων του δάσους.

ΜΟΝΑ Η ΧΕΛΩΝΑ 1α

http://kesy.dra.sch.gr/images/pdfs/paramuthia_gia_ekfovismo.pdf

ΟΛΙΒΕΡ ΜΠΑΤΟΝ

Μια εκπαιδευτική ιστορία για το bullying