Το 5ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων στη Ρίγα της Λετονίας στο πλαίσιο του Erasmus + Cooperation for innovation and the exchange of good practices strategic partnerships“Less chemical more quality life”: «Λιγότερα Χημικά, καλύτερη ποιότητα ζωής» (2016-2018)

1 σχόλιο στο “Το 5ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων στη Ρίγα της Λετονίας στο πλαίσιο του Erasmus + Cooperation for innovation and the exchange of good practices strategic partnerships“Less chemical more quality life”: «Λιγότερα Χημικά, καλύτερη ποιότητα ζωής» (2016-2018)

  1. Το 5ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων στη Ρίγα της Λετονίας στο πλαίσιο του Erasmus + Cooperation for innovation and the exchange of good practices strategic partnerships“Less chemical more quality life”: «Λιγότερα Χημικά, καλύτερη ποιότητα ζωής» (2016-2018)
    Σε έναν ξεχωριστό προορισμό, στην πρωτεύουσα της Λεττονίας βρέθηκε το 5ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων από τις 27/07 (Ιουλίου) έως την 1/8/2018 για την τελευταία συνάντηση μαθησιακών, διδακτικών και επιμορφωτικών δραστηριοτήτων του ΚΑ2 Erasmus+ σχεδίου με τίτλο «Λιγότερα Χημικά, καλύτερη ποιότητα ζωής» .
    Το σχέδιο άρχισε τον Σεπτέμβριο του 2016 και αποτελεί στρατηγική σύμπραξη Erasmus+ μεταξύ έξι σχολικών οργανισμών από την Ελλάδα, Ιταλία, Τουρκία, Πορτογαλία και Λετονία, την οποία συντονίζει το Ankara Lisesi – Ankara/Turkey, Τουρκία– Coordinator: Συντονιστικό Σχολείο. Οι υπόλοιποι εταίροι-σχολεία είναι οι ακόλουθοι-ακόλουθα:

    Altindag Gazi Anadolu Lisesi – Ankara/Turkey, Τουρκία
    Agrupamento de Escolas D. Sancho I-V.N. Famalicao/Portugal, Πορτογαλία
    IIS Gobetti Marchesini – Casale – Torino/Italy, Ιταλία
    5th Lyceum of Trikala – Trikala/Greece, Ελλάδα
    Rigas 31. Vidusskola – Riga/Latvia, Λετονία

    H δομή του παρόντος κειμένου αποτελεί απόσταγμα βιωματικών καταγραφών:
    Η Μετακίνηση Εκπαιδευτικών στο πλαίσιο εγκεκριμένου Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus + ΚΑ219 του σχολείου μας με τίτλο “Less chemical more quality life” και κωδικό 2016-1-TRO1-KA219-034361-7» περιλάμβανε τους εκπαιδευτικούς: Καραθανάση Σταματία , Ηλιάδη Αμαλία & Κατσίκα Αχιλλέα, μέλη της παιδαγωγικής ομάδας στο πλαίσιο του εγκεκριμένου Ευρωπαϊκού προγράμματος . (http://www.lesschemicalmorequalitylif… ). Κατά την παραμονή των εκπαιδευτικών στην Ρίγα της Λεττονίας ακολουθήθηκε το πρόγραμμα δραστηριοτήτων του σχολείου υποδοχής.
    Την Δευτέρα, 30/7/2018, μετά την άφιξή μας στο μεγαλοπρεπές και αρχοντικό ξενοδοχείο «Μόνικα», στην περιοχή των ξένων διπλωματικών σωμάτων και πρεσβειών, το λετονικό σχολείο και οι υπεύθυνοι καθηγητές του μας ξενάγησαν στους χώρους του και κατόπιν έγινε η συνάντηση των καθηγητών στην αίθουσα των συνεδριάσεων, η ανταλλαγή απόψεων για τις μέχρι τώρα υλοποιημένες εργασίες και η συνδημιουργία-συνεργατική ολοκλήρωση του τελικού αποτελέσματος του προγράμματος σε ψηφιακή μορφή(e-book). Στη συνέχεια και μετά το γεύμα η επίσκεψη-ξενάγηση στη μεγάλη Λετονική Εθνική Βιβλιοθήκη μας γέμισε δυνατές εικόνες, εντυπώσεις, σκέψεις και αναρωτήσεις…
    Την επόμενη μέρα, Τρίτη 31/7/2018 , η ξενάγηση-περιήγηση στην παλιά μεσαιωνική πόλη, η κρουαζιέρα με πλοιαράκι στο δημοφιλές ποτάμι της-δέλτα που εκβάλλει στη Βαλτική θάλασσα και κυρίως στο μνημείο της Ελευθερίας του λετονικού λαού υπήρξαν αξέχαστες εξορμήσεις.
    Την Τετάρτη 1/8/2018, οι διεθνικές αποστολές-εταίροι πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στα Μουσεία της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Λεττονίας και εργασίες στους υπερσύγχρονους χώρους συνεδριάσεων που διαθέτει. Μας εντυπωσίασε ιδιαίτερα το Λαογραφικό και κοινωνικοανθρωπολογικό τμήμα με τις εξαιρετικά ενδιαφέρουσες συλλογές για την Ιστορία και τη Λαογραφία της Λεττονίας με παρουσιάσεις, επιμορφωτικές δράσεις για το ρόλο της επιστήμης στη ζωή μας, καλλιτεχνικές εικαστικές δημιουργίες, μουσική, παραδοσιακούς και μοντέρνους χορούς καθώς και τραγούδια από όλες τις περιοχές της πολυσύνθετης χώρας της Λεττονίας. Πραγματικά, η παρουσίαση του πολιτισμού της και της κατασκευής-δημιουργίας της εθνικής βιβλιοθήκης μας ενθουσίασε τόσο, που ο πολύς χρόνος διάρκειάς της μας φάνηκε σαν ελεύθερος χρόνος!
    Η τελευταία συνάντηση των υπευθύνων καθηγητών στην Ρίγα, την Τετάρτη 1/8/2018, έθεσε τις βάσεις για την τελευταία συμπερασματική-απολογιστική μας εργασία που έλαβε χώρα τις δύο τελευταίες ώρες. Η ενδιαφέρουσα, από κάθε άποψη, παραμονή μας στην πρωτεύουσα της Λεττονίας ολοκληρώθηκε με επιμορφωτικές επισκέψεις στο Πολεμικό-Στρατιωτικό Μουσείο του Πύργου της Πυρίτιδας με θυμητάρια των μεγάλων πολέμων της χώρας, εικαστικά έργα αναπαραστατικών τεχνών (ζωγραφικής, γλυπτικής, φωτογραφίας ) και στο Εθνογραφικό-Λαογραφικό Μουσείο της Ρίγας. Σε πανηγυρικό και πολύ φιλικό κλίμα πραγματοποιήθηκε και η Τελετή απονομής των βεβαιώσεων του προγράμματος και κηρύχθηκε η λήξη των εργασιών του.
    Η φιλοξενία των Λετονών συνεργατών μας-εκπαιδευτικών ήταν ιδιαίτερα ζεστή & ξεχωριστή. Μας περιποιήθηκαν με χαρά και ιδιαίτερη προετοιμασία. Τους ευχαριστούμε πάρα πολύ γι’ αυτή την τόσο εκδηλωτική φιλία, φιλοξενία και συνεργασία. Είχαμε παράλληλα την ευκαιρία να επισκεφτούμε σχολικούς οργανισμούς της Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμια, Μουσεία κ.τ.λ. το τοπικό λαογραφικό μουσείο, βιοτεχνίες και καταστήματα παραγωγής οικολογικών τοπικών προϊόντων κ.α.
    Στη μετακίνηση αυτή το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από τους εκπαιδευτικούς: Ηλιάδη Αμαλία, φιλόλογο-Διευθύντρια του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων, Καραθανάση Σταματία , αγγλικής γλώσσας- υπεύθυνη του σχεδίου & συντονίστρια του ευρωπαϊκού προγράμματος και Κατσίκα Αχιλλέα, φυσικό.

    Ηλιάδη Αμαλία, φιλόλογος-ιστορικός, Διευθύντρια του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων

Αφήστε μια απάντηση