«Ταξιδιωτικές αναμνήσεις από την Εκπαιδευτική εκδρομή των μαθητών της Α΄ τάξης του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων στο Ναύπλιο, στο Άργος & στην Κόρινθο»

 

«Ταξιδιωτικές αναμνήσεις από την Εκπαιδευτική εκδρομή των μαθητών της Α΄ τάξης του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων στο Ναύπλιο, στο Άργος & στην Κόρινθο»

Της Μόρφου Μαρίας, μαθήτριας  Α΄ Λυκείου 5ου ΓΕΛ Τρικάλων

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Η εκδρομή μας στο Ναύπλιο, που πραγματοποιήθηκε από τις 15/3/2018 έως τις 17/3/2018 αποτέλεσε για όλους μας ευκαιρία επίσκεψης σε μερικούς από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της Νότιας Ελλάδας και πέτυχε απόλυτα τον σκοπό τέτοιου είδους εκδρομών που είναι το «μάθημα εκτός τάξης», διδάσκοντας τους μαθητές μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων και επισκέψεων. Με την συνοδεία των καθηγητών μας κ. Ηλιάδη Αμαλίας, κ. Γεωργόπουλου Ιωάννη και κ. Μουζακιάρη Γεωργίου, η μακριά μας διαδρομή προς την όμορφη πόλη του Ναυπλίου ξεκίνησε. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής κάναμε την πρώτη μας, μικρή στάση για να θαυμάσουμε την εντυπωσιακή διώρυγα της Κορίνθου. Το βάθος, σε συνδυασμό με τα πανέμορφα, γαλάζια νερά του Σαρωνικού και Κορινθιακού κόλπου τους οποίους ενώνει, που συμπληρωνόταν από τα καραβάκια που φάνταζαν «ζωύφια» διασχίζοντας την μεγάλη διώρυγα, αποτελούσαν τοπία μαγευτικά που δεν έλειψαν από την φωτογραφική συλλογή κανενός.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Συνεχίζοντας, προχωρήσαμε στην επόμενή μας στάση, και μία από τις σημαντικότερες, την διάσημη Αρχαία Επίδαυρο. Αφού μας έγιναν οι απαραίτητες διευκρινίσεις όσον αφορά την διαγωγή μας κατά την διάρκεια της επίσκεψης από τους υπαλλήλους, δείχνοντας έτσι την σοβαρότητα και την σημασία συντήρησης του μνημείου, αρχίσαμε ενθουσιασμένοι την ανάβαση προς το θέατρο. Αντικρίζοντας την μεγαλοπρέπεια του, σοφά, μπορεί να πει κανείς, δομημένου χώρου ήταν αδύνατο να μην μείνουμε έκθαμβοι. Αφού ανεβήκαμε ως την κορυφή των θέσεων των θεατών και δοκιμάσαμε διάφορα πειράματα όσον αφορά την μετάδοση του ήχου, προχωρήσαμε στους υπόλοιπους χώρους της αρχαίας Επιδαύρου που ήταν εξίσου εντυπωσιακοί.

Ακολούθησε η αποχώρηση από την Επίδαυρο και η άφιξη στην πόλη του Ναυπλίου όπου είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε στην όμορφη και γραφική, παλαιά πόλη και να εξερευνήσουμε καθώς και να γνωριστούμε με μαθητές άλλων σχολείων από όλη την Ελλάδα. Αφού περιηγηθήκαμε στο Ναύπλιο για ένα ικανοποιητικό χρονικό διάστημα, ήταν ώρα να μεταφερθούμε στο ξενοδοχείο μας για την τακτοποίηση και μία μικρή δόση ξεκούρασης. Η μέρα μας ολοκληρώθηκε με δείπνο και διασκέδαση σε νυχτερινό κέντρο όπου είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε και να διασκεδάσουμε την πρώτη μας νύχτα στο Ναύπλιο. Η βραδιά ήρθε σε τέλος έχοντας αφήσει όλους μας ικανοποιημένους και έτοιμους για την συνέχεια.

Ξημέρωμα 16ης Μαρτίου και δεύτερη μέρα στο Ναύπλιο. Με το πρόγραμμά μας γεμάτο και τη διάθεση μας πολύ καλή, ξεκινήσαμε αφού πήραμε ένα καλό πρωινό στο ξενοδοχείο. Πρώτη μας στάση το Βυζαντινό Μουσείο του Άργους. Ο χώρος λιτός αλλά κομψός στέγαζε σημαντικά κομμάτια προερχόμενα από την Βυζαντινή εποχή του Άργους και άλλων περιοχών γύρω από αυτό όπως κεραμικά, γλυπτά, νομίσματα, τοιχογραφίες και ψηφιδωτά. Η ξενάγηση καθώς και η αναφορά στην ιστορία του χώρου πριν γίνει μουσείο αλλά και στην βυζαντινή εποχή στο Άργος γενικότερα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και ιδιαίτερα κατατοπιστική. Αφού θαυμάσαμε όλους τους χώρους και μελετήσαμε πλήθος εκθεμάτων αναχωρήσαμε για το Αρχαιολογικό Μουσείο του Άργους.

Φτάνοντας στο Αρχαιολογικό Μουσείο εκπλαγήκαμε από το εξαιρετικά φροντισμένο εξωτερικό, αρχικά, περιβάλλον στο οποίο είχε γίνει μια απόλυτα επιτυχημένη προσπάθεια αναπαράστασης αυλής ρωμαϊκής έπαυλης συνοδευόμενη από ψηφιδωτά και πλήθος φυτών. Περνώντας στο εσωτερικό, είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε τα ευρήματα από την περιοχή του Άργους που εκτείνονταν χρονολογικά από την προϊστορική έως και την κλασική εποχή, καθώς και να αποκτήσουμε πλήθος γνώσεων όσον αφορά τις αρχαίες περιόδους στην Νότια Ελλάδα. Αποχωρώντας γεμάτοι θετικές εντυπώσεις, κατευθυνθήκαμε στον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών. Καταφθάνοντας αντικρίσαμε τον μεγάλο, πετρώδη λόφο που συμπεριλάμβανε τα ερείπια σημαντικών ταφικών περιβόλων και βασιλικών τάφων και φυσικά απαιτούσε ανάβαση, κάτι το οποίο δεν μας πτόησε καθώς ανυπομονούσαμε να φτάσουμε στην κορυφή. Ο δρόμος προς την κορυφή ιδιαίτερα ευχάριστος και τα ταφικά ευρήματα εντυπωσιακότατα συμπλήρωναν μία ατμόσφαιρα μαγευτική. Αποτέλεσε σίγουρα από τα πιο όμορφα σημεία της εκδρομής καθώς η πεζοπορία σε έναν χώρο τόσο ιστορικό και συνάμα τόσο φυσικά όμορφο μας προσέφερε αξέχαστες αναμνήσεις και πανέμορφα φωτογραφικά στιγμιότυπα που συμπλήρωσαν την συλλογή μας.

Επιστροφή στο Ναύπλιο και επίσκεψη στο επιβλητικό Παλαμήδι που η θέα του και μόνο μας αύξανε την θέληση για ανάβαση, στεκούμενο τόσο αγέρωχα πάνω από την πόλη του Ναυπλίου. Εκτός από την επίσκεψη στο μεγάλο φρούριο, εντυπωσιακότατη ήταν η ευκαιρία που μας δόθηκε να δούμε την φυλακή του μεγάλου στρατηγού Κολοκοτρώνη από κοντά και να δούμε την λιτότητά της και από μέσα καθώς μπορέσαμε να μπούμε για λίγο. Κατανοήσαμε τις δύσκολες συνθήκες τις οποίες βίωσε ο μεγάλος αυτός ήρωας της χώρας μας τόσο άδικα, έχοντας συμβάλλει όμως τόσο πολύ στην απελευθέρωση της πατρίδας μας. Η μέρα μας τελείωσε, έχοντας λάβει αρκετές γνώσεις πάνω σε σημαντικούς ιστορικούς τομείς με έξοδο στο Ναύπλιο, όπου ο καθένας είχε την ελευθερία επιλογής του προγράμματός του.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Τρίτη και τελευταία μέρα στο Ναύπλιο και το πρόγραμμά μας περιλάμβανε λίγες ακόμα στάσεις πριν την επιστροφή μας. Μετά από πρωινό και αποχώρηση από το ξενοδοχείο, ξεκινήσαμε με προορισμό έναν ακόμη χώρο σχετιζόμενο με ταφικά ευρήματα, τον τάφο του Ατρέα στον οποίο είχαμε την ευκαιρία να δούμε την μεγαλειότητα  και την σημασία που έδιναν οι αρχαίοι μας πρόγονοι σε τάφους σημαντικών προσωπικοτήτων της εποχής. Συνεχίζοντας, ακολούθησε η επίσκεψη στον τελευταίο αρχαιολογικό χώρο του προγράμματός μας, αυτόν της Νεμέας. Μία μεγάλη έκταση που αποτελούνταν από ερείπια αρχαίων ναών και, ξανά, ταφικών ευρημάτων απλωνόταν μπροστά μας και δεν είχαμε παρά να θαυμάσουμε την επιβλητικότητα των κιόνων του ναού και να προσπαθήσουμε να φανταστούμε την αρχική μορφή των ερειπίων αυτών που ακόμα και τόσα χρόνια μετά έστεκαν αγέρωχα, φανερώνοντας την διαχρονικότητα του ελληνικού πολιτισμού. Κλείσαμε την εκδρομή μας με την τελευταία μας στάση στο ιστορικό- λαογραφικό μουσείο Κορίνθου, όπου πήραμε μία γεύση του λαογραφικού πολιτισμού της Κορίνθου και που μπορέσαμε να πάρουμε μία ολοκληρωμένη εικόνα της ένδυσης, της επίπλωσης και γενικότερα της διακόσμησης και του στυλ της εποχής εκείνης. Μετά από μία βόλτα στην πόλη της Κορίνθου ήταν πια πλέον ώρα για επιστροφή.

Η εκπαιδευτική εκδρομή στο Ναύπλιο αποτέλεσε για εμάς πηγή εμβάθυνσης των γνώσεών μας για τα αρχαία χρόνια αλλά και ανανέωσης των πληροφοριών που είχαμε πάρει έως τώρα όσον αφορά μεγάλες προσωπικότητες της αρχαιότητας αλλά και των μεταγενέστερων χρόνων. Μπορέσαμε να θαυμάσουμε το πανέμορφο Ναύπλιο, να συσφίξουμε τις σχέσεις μεταξύ μας και να γνωρίσουμε πολλά καινούρια άτομα που είχαν επισκεφτεί το Ναύπλιο με τον ίδιο σκοπό με εμάς. Θεωρούμε πως η εκδρομή αυτή επιτέλεσε άριστα το έργο της, εκπλήρωσε με απόλυτη επιτυχία τους στόχους της, δηλαδή την διδασκαλία των συμμετεχόντων μαθητών εκτός της τάξης και όχι μόνο μέσω ενός βιβλίου, αλλά μέσω αληθινών εικόνων και με την δυνατότητα απόκτησης του μέγιστου αριθμού γνώσεων. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους καθηγητές μας που έγιναν συντελεστές της εκδρομής αυτής και πρεσβευτές του κοινού μας στόχου, της μάθησης.

 

«Τριήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ναύπλιο, στο Άργος και την Κόρινθο των μαθητών της Α΄Λυκείου του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων»

Στο πλαίσιο των  πολιτιστικών προγραµµάτων µε θέµα: « Αποτυπώνουµε φωτογραφικά τα µνηµεία και τις αρχαιότητές µας στο φυσικό κάλλος, στο οποίο δημιουργήθηκαν» και «Αγαπάµε και θαυµάζουµε τη χώρα µας. Φωτο- αφηγούµατε το παρελθόν της», το σχολείο μας και συγκεκριμένα η  παιδαγωγική οµάδα πολιτισμού, αποτελούμενη από 36 μαθητές & μαθήτριες, της A΄ Λυκείου του 5ου ΓΕΛ  πραγματοποίησε μια τριήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ναύπλιο. Συνοδοί μας ήταν η Δ/ντρια του σχολείου κ. Ηλιάδη Αµαλία και οι καθηγητές κ. Μουζακιάρης Γεώργιος και κ. Γεωργόπουλος Ιωάννης.

Ήταν μια εκδρομή την οποία περίμενα με μεγάλη αγωνία καθώς η περιοχή παρουσίαζε μεγάλο αρχαιολογικό ενδιαφέρον, επειδή εκεί υπήρχαν πολλά σπουδαία μνημεία  και ταυτόχρονα θα είχα την ευκαιρία να διασκεδάσω και  να περάσω αρκετό χρόνο με τους φίλους μου και συμμαθητές μου.

Την Πέμπτη 15 Μαρτίου 2018 στις 7:30 π.μ ξεκινήσαμε από το σχολείο. Κατά τη διάρκεια του ταξιδίου η ώρα περνούσε πολύ ευχάριστα με τραγούδια, ανέκδοτα και πειράγματα. Ακόμα οι οδηγοί ήταν πολύ ευχάριστοι, συνεργάσιμοι και έβαζαν τα τραγούδια που θέλαμε. Όταν φτάσαμε στον Ισθμό της Κορίνθου, κάναμε  στάση. Εκεί γοητεύτηκα από την υπέροχη θέα, αλλά ταυτόχρονα σκέφτηκα πόσος κόπος και προσπάθεια καταβλήθηκε για να γίνει αυτό το έργο καθώς και την χρησιμότητα του.

Η επομένη στάση μας ήταν η Επίδαυρος. Μόλις αντίκρισα το αρχαίο θέατρο κυριεύτηκα από δέος στη σκέψη ότι σε αυτόν το χώρο έχουν παιχτεί τραγωδίες των κορυφαίων τραγικών. Είχα ακούσει και για την καταπληκτική ακουστική του θεάτρου, την όποια και διαπιστώσαμε στον ίδιο τον χώρο  κάνοντας το πείραμα με το νόμισμα. Κατόπιν επισκεφτήκαμε  το μουσείο.

Μετά φτάσαμε στο Ναύπλιο όπου δέσποζε το Παλαμήδι και το Μπούρτζι. Κάναμε μια βόλτα στη παλαιά πόλη και πήγαμε στο ξενοδοχείο μας στο Τολό. Εκεί ξεκουραστήκαμε και ετοιμαστήκαμε για την βραδινή έξοδο. Πήγαμε σε ένα κέντρο διασκέδασης και περάσαμε παρά πολύ ωραία.

Την επομένη μέρα- Παρασκευή 16 Μαρτίου- πήγαμε στο ‘Αργος και επισκεφτήκαμε το βυζαντινό μουσείο. Επόμενος προορισμός μας ήταν το αρχαιολογικό μουσείο του Άργους, το όποιο ήταν κλειστό λόγω επισκευών. Στεναχωρήθηκα λίγο αλλά ευτυχώς μπορέσαμε και θαυμάσαμε τα υπέροχα ψηφιδωτά που υπήρχαν στο προαύλιο.

Κατόπιν πήγαμε στις Μυκήνες. Μόλις φτάσαμε εκεί με πλημμύρισαν έντονα συναισθήματα: δέος και συγκίνηση μπροστά στα κυκλώπεια τείχη, στη πύλη των λεόντων, στην ακρόπολη και στα ταφικά μνημεία. Στο μυαλό μου ερχόταν ο αγώνας για την εξουσία, η θυσία, η άλωση της Τροίας, η επιστροφή, η προδοσία, η δολοφονία, η εκδίκηση, η μητροκτονία, οι ερινύες. Ο Αγαμέμνονας, η Ιφιγένεια, ο Αίγισθος, η Κλυταιμνήστρα, ο Ορέστης. Μετά πήγαμε στον τάφο του Ατρέα, εντυπωσιάστηκα από το μέγεθος του μνημείου και από την ματαιοδοξία των ανθρώπων να διατηρήσουν την μνήμη τους στην αιωνιότητα.

Έπειτα αναχωρήσαμε από τις Μυκήνες, κατευθυνθήκαμε προς το Ναύπλιο και ανεβήκαμε στο Παλαμήδι, ένα ενετικό φρούριο που δεσπόζει στο Ναύπλιο. Η θέα από εκεί ήταν καταπληκτική. Μέσα σε αυτό υπήρχε η φυλακή του Κολοκοτρώνη. Αυτό με έκανε να σκεφτώ ότι οι νεοέλληνες υπήρξαν το ίδιο αγνώμονες με τους αρχαίους ως προς τους ευεργέτες τους. Στη συνέχεια ακολούθησε μια σύντομη περιήγηση στο Ναύπλιο με το τρενάκι. Μετά κάναμε μια βόλτα στο Ναύπλιο, θαυμάσαμε τις ομορφιές του και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο.

Το Σάββατο 17 Μαρτίου, τελευταία μέρα της εκπαιδευτικής μας επίσκεψης, αρχικά επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο της Νεμέας και το μουσείο το οποίο υπήρχε εκεί. Στεναχωρήθηκα όμως γιατί ενώ πήγαμε στον Ακροκόρινθο ο χώρος ήταν κλειστός. Κατόπιν κάναμε μια στάση στην Κόρινθο και συγκεκριμένα στον ιστορικό και λαογραφικό μουσείο της Κορίνθου. Έπειτα περιηγηθήκαμε για λίγο στην πόλη της Κορίνθου και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής.

Το βραδάκι φτάσαμε στα Τρίκαλα πολύ κουρασμένοι, αλλά ταυτόχρονα ευχαριστημένοι για όλα όσα είδαμε και ζήσαμε στην εκδρομή. Προσωπικά θα ήθελα η διάρκειά της να ήταν μεγαλύτερη, καθώς τα αρχαιολογικά  μέρη είχαν εξαιρετικό ενδιαφέρον και ο χρόνος δεν ήταν αρκετός. Εκτός από αυτό θα ήθελα να περάσω και περισσότερο χρόνο και με τους φίλους μου, μακριά από την οικογένειά μου.

Κοντοκλώτσης Χρήστος, μαθητής τμήματος  Α2 5ου ΓΕΛ Τρικάλων

OLYMPUS DIGITAL CAMERA