Εκπαιδευτική εκδρομή  πραγματοποίησε  η Β’ Λυκείου του  5ου  ΓΕΛ  Τρικάλων στην Θεσσαλονίκη για να γνωρίσει τον Βυζαντινό Πολιτισμό (20/12/2017)

Εκπαιδευτική εκδρομή  πραγματοποίησε  η Β’ Λυκείου του  5ου  ΓΕΛ  Τρικάλων στην Θεσσαλονίκη για να γνωρίσει τον Βυζαντινό Πολιτισμό (20/12/2017)

Το πρόγραμμα της εκδρομής μας, μονοήμερης εκπαιδευτικής μετακίνησης της  Β’  Λυκείου στην Θεσσαλονίκη, ημέρα Τετάρτη 20/12/2017 είχε ως εξής: Αναχώρηση από Τρίκαλα και από το χώρο του σχολείου- Άφιξη στην Θεσσαλονίκη. Επιμορφωτικές επισκέψεις με ξενάγηση στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, στη Ροτόντα, στην Ρωμαϊκή Αγορά ( Αρχαιολογικός χώρος και Μουσείο ).- Λήξη αρχαιολογικών επισκέψεων και ξενάγησης. Συγκέντρωση στην πλατεία Αριστοτέλους, γεύμα, περιήγηση στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης. Απογευματινός περίπατος –καφές στα Λαδάδικα.- Αναχώρηση για Τρίκαλα. Αρχηγός: Ηλιάδη Αμαλία , φιλόλογος, Διευθύντρια 5ου ΓΕΛ Τρικάλων. Συνοδοί: Κατσίκας Αχιλλέας Π04, Μουζακιάρης Γεώργιος ΠΕ02, Γεωργόπουλος Ιωάννης ΠΕ11.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Οι ΞΕΝΑΓΗΣΕΙΣ μας στους χώρους πολιτιστικού, ιστορικού και αρχαιολογικού  ενδιαφέροντος έγιναν σε 2 γκρουπ: 60 μαθητές (30+30) και  4συνοδοί:Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού:  ξενάγηση από την Ένωση Ελλήνων Ξεναγών. Ροτόντα:  ξενάγηση από την Ένωση Ελλήνων Ξεναγών. Περιήγηση στην Ρωμαϊκή Αγορά.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Κύριος  σκοπός  της  εκδρομής  ήταν  η απόκτηση γνώσεων από  τους   συμμετέχοντες μαθητές και  μαθήτριες,  που  αφορούν σε  γνωστά  ιστορικά  μνημεία  της  Θεσσαλονίκης,  η  συλλογή    και  καταγραφή πληροφοριών  σχετικών με   αυτά,  όπως  επίσης  και  η   επαφή  με  ευρήματα  της  πολιτιστικής  και  ιστορικής  κληρονομιάς  της  Ρωμαϊκής και κυρίως της Βυζαντινής Θεσσαλονίκης.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Επίσης  η εκδρομή, εκτός από τους εκπαιδευτικούς της στόχους, απέβλεπε και στην επικοινωνία και συναναστροφή των μαθητών με τους συμμαθητές και τους καθηγητές τους σε συνθήκες ανοιχτότητας, εναλλακτικότητας και ξεγνοιασιάς και στη σύσφιξη των μεταξύ τους σχέσεων. Το  πρόγραμμα  της  εκδρομής  ακολουθήθηκε  απαρέγκλιτα λόγω των πολύ καλών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν καθ’ όλη τη διάρκειά της. Η  επίσκεψη  στο βραβευμένο από την Ευρωπαϊκή Ένωση Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού  έγινε  αμέσως  με  την άφιξή  μας  στη  Θεσσαλονίκη  και  στη  συνέχεια ακολούθησαν  οι  επισκέψεις  στην «Ροτόντα»  και  στη Ρωμαϊκή Αγορά και στο ομώνυμο μουσείο.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Στις πλούσιες σε μορφωτικά ερεθίσματα εκπαιδευτικές μας   επισκέψεις  είχαμε  την  ευκαιρία  να  θαυμάσουμε  την  μεγαλοπρέπεια  της Βυζαντινής Τέχνης και εν γένει του Βυζαντινού Πολιτισμού με τους ναούς, τα δημόσια κτίρια, τα κοιμητήρια, τις κοσμικές οικίες  αλλά  και  την  περίφημη  «βυζαντινή καθημερινότητα» , όπου, σύμφωνα με την Χριστιανική  παράδοση, κυριαρχούσε η πίστη στην υπερβατική Άνω Ιερουσαλήμ  .  Οι  μαθητές  περιηγήθηκαν  στις  έντεκα αίθουσες του Μουσείου που διαμορφώνονται σε επίπεδα και  απέκτησαν ή  ξαναθυμήθηκαν  ιστορικές  γνώσεις  και  πληροφορίες  για  την  εποχή  που ο πρωτότυπος βυζαντινός και μεταβυζαντινός  πολιτισμός άνθιζε και επεκτεινόταν στα Βαλκάνια.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Με  τη  βοήθεια  των  ξεναγών  τους  οποίους  συναντήσαμε  στα  μνημεία  που επιλέξαμε να επισκεφτούμε, οι  μαθητές  και οι  συνοδοί  τους περιηγήθηκαν  στο  εσωτερικό και στο εξωτερικό τους ,  έμαθαν  σημαντικά  στοιχεία  για  την  ιστορία  τους  και  θαύμασαν  τα ευρήματα των αρχαιολόγων που εκθέτονται στα αντίστοιχα μουσεία.

Οι   μαθητές  χωρίστηκαν  σε  δυο  ομάδες  και  ξεναγήθηκαν  στο  χώρο  της Ροτόντας  όπου  ήρθαν  σε  επαφή  με  τα περίφημα, σαν χρυσοκέντητα κοσμήματα, ψηφιδωτά της, γνωρίζοντας  ένα  μικρό  μέρος  της  μεγάλης  ιστορίας της. Εκθέματα όπως  οι  βυζαντινοί μεταλλικοί σταυροί ή τα εφυαλωμένα κεραμικά,  τα   καλαίσθητα  βυζαντινά  κοσμήματα ή οι λεπταίσθητες τοιχογραφίες στους καμαροσκεπείς τάφους της Βυζαντινής Θεσσαλονίκης σίγουρα  είναι  στοιχεία  που οι  μαθητές μας θα  τα  θυμούνται  έντονα για καιρό.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Μετά  τις  επισκέψεις  στα  παραπάνω  μνημεία, οι  μαθητές και  οι  συνοδοί  καθηγητές  τους  περιηγήθηκαν  στην Ρωμαϊκή Αγορά και στις στοές της, «κρυπτή» και ανοιχτές, στο μουσείο της αγοράς με τα ρωμαϊκά αρχαιολογικά κατάλοιπα και στο ιστορικό  κέντρο και  την  αγορά   της  σύγχρονης Θεσσαλονίκης   μέχρι  την  αναχώρησή τους.

Οι  μαθητές και ιδιαίτερα οι μαθήτριές μας  παρακολούθησαν  το  πρόγραμμα  των  επισκέψεων  με  προσοχή, αφοσίωση  και  ενδιαφέρον. Έτσι  το  επιμορφωτικό μέρος  της  εκδρομής    κρίνεται   εξαιρετικά   επιτυχές  με μεγάλη  την εκπαιδευτική «ωφέλεια»  που προέκυψε απ’   αυτές.

Η  συμπεριφορά των  μαθητών/τριών  ήταν η πρέπουσα και  δεν  δημιουργήθηκε  κανένα  απολύτως  πρόβλημα   κατά  τη  διάρκεια  της  εκδρομής. Υπό τη εποπτεία των συνοδών καθηγητών οι μαθητές/τριες εκπαιδεύτηκαν  αλλά  και  ψυχαγωγήθηκαν. Επιπροσθέτως, οι υποδομές των χώρων επίσκεψης κάλυπταν απολύτως τις απαιτήσεις των εκδρομέων.

Σε γενικές γραμμές η εκτίμηση όλων είναι ότι η ημερήσια εκδρομή της Β’ Τάξης  του  Σχολείου μας  ήταν ιδιαιτέρως επιτυχημένη και επιτέλεσε τον εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό της στόχο.

Ηλιάδη Αμαλία, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 5ου ΓΕΛ Τρικάλων

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Αφήστε μια απάντηση