Έκθεση-Αξιολόγηση της εκπαιδευτικής εκδρομής που πραγματοποίησε το 5ο ΓΕΛ Τρικάλων στη Θεσσαλονίκη.

Έκθεση-Αξιολόγηση της εκπαιδευτικής εκδρομής  που  πραγματοποίησε  το  5ο  ΓΕΛ  Τρικάλων στη Θεσσαλονίκη.

Ημερομηνία  :  Πέμπτη  16 – 11 – 2017

Προορισμός  :  Θεσσαλονίκη

Τουριστικό  Γραφείο : «Ταξιδιωτικό  Γραφείο ΥΠΕΡ TOURS – ΚΤΕΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ Α.Ε»

Πρόγραμμα  Εκδρομής : 

  • 7 :30 Αναχώρηση  από  τον χώρο  του  σχολείου
  • 11:00 Άφιξη  στη  Θεσσαλονίκη  και  Επίσκεψη  -ξενάγηση  στο  μουσείο  του  «Λευκού  Πύργου»
  • 12:30 Επίσκεψη   και  ξενάγηση  στο «Αρχαιολογικό  μουσείο  Θεσσαλονίκης»
  • 14:30 Ελεύθερος  χρόνος  για  φαγητό  και  περιήγηση  στην  πόλη  της  Θεσσαλονίκης.
  • 17:00 Επίσκεψη   και  ξενάγηση  στον  Ιερό  ναό  του  Αγίου  Δημητρίου.
  • 18:00 Αναχώρηση  και  επιστροφή  στα  Τρίκαλα  και  στον  χώρο  του  σχολείου  γύρω  στις  21:00.

Συνοδοί  Καθηγητές :

Καρατώλος  Γεώργιος   ( Αρχηγός  Εκδρομής )

Ηλιάδη  Αμαλία

Γεωργόπουλος  Ιωάννης

Μουζακιάρης  Γεώργιος

Αριθμός  συμμετεχόντων  μαθητών  :  60 ( εξήντα )  μαθητές   της  Γ΄ Τάξης

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Σκοπός  της  εκδρομής.

Κύριος  σκοπός  της  εκδρομής  ήταν  η απόκτηση γνώσεων από  τους   συμμετέχοντες,  που  αφορούν σε  γνωστά  ιστορικά  μνημεία  της  Θεσσαλονίκης, η  συλλογή    και  καταγραφή πληροφοριών  σχετικών με   αυτά,  όπως  επίσης  και  η   επαφή  με  ευρήματα  της  πολιτιστικής  και  ιστορικής  κληρονομιάς  της  αρχαίας Μακεδονίας.

Επίσης  η εκδρομή εκτός από τους εκπαιδευτικούς της στόχους απέβλεπε και στην επικοινωνία και συναναστροφή των μαθητών με τους συμμαθητές και τους καθηγητές τους σε συνθήκες χαλάρωσης και ξεκούρασης και στη σύσφιξη των μεταξύ τους σχέσεων.

Διενέργεια   Εκδρομής.

Το  πρόγραμμα  της  εκδρομής  ακολουθήθηκε  απαρέγκλιτα   με  κάποιες  μόνο  μικροαλλαγές  οι  οποίες  σκοπό  είχαν  να  διευκολύνουν  την πρόσβασή  μας   στους  χώρους  επίσκεψης  αλλά  και  να  καλυφθούν  κάποιες  καθυστερήσεις  που  προέκυψαν  λόγω  των  αντίξοων  καιρικών  συνθηκών (μεγάλα διαστήματα με βροχή). Έτσι  η  επίσκεψη  στον  «Άγιο  Δημήτριο»  έγινε  αμέσως  με  την άφιξή  μας  στη  Θεσσαλονίκη  και  στη  συνέχεια ακολούθησαν  οι  επισκέψεις  στον «Λευκό  Πύργο»  και  στο  «Αρχαιολογικό Μουσείο».

Κατά  την  επιστροφή   μας, λόγο των έντονων  καιρικών  φαινομένων  όλης  της  ημέρας,  υπήρξε   διακοπή  της  κυκλοφορίας  στην  εθνική  οδό  Θεσσαλονίκη – Λάρισας στο  ύψος  της  Κατερίνης. Έτσι η  επάνοδός   μας  έγινε  μέσω  Γρεβενών,  με  αποτέλεσμα  η  άφιξή  μας  στα  Τρίκαλα  να  παραταθεί   κατά  δύο  περίπου  ώρες   (έγινε  στις  23:00  περίπου  αντί  στις  21:00  που αρχικά  είχε  υπολογισθεί).

Οι  επισκέψεις  μας

Άγιος  Δημήτριος : Είχαμε  την  ευκαιρία  να  θαυμάσουμε  τον  μεγαλοπρεπή  ναό  αλλά  και  την  περίφημη  «κρύπτη» , όπου  σύμφωνα  με  της  Χριστιανική  παράδοση,  θανατώθηκε  δια  λογχισμού  ο  Άγιος  Δημήτριος.  Οι  μαθητές  περιηγήθηκαν  στις  περίφημες  «κατακόμβες»   που  βρίσκονται  κάτω  και  δεξιά   από το  Ιερό βήμα  του  ναού  και  απέκτησαν ή  ξαναθυμήθηκαν  ιστορικές  γνώσεις  και  πληροφορίες,  κυρίως  για  την  εποχή  που  έζησε  ο  Άγιος  Δημήτριος (280 -305 μχ)  αλλά  και  τα  χρόνια  που  ακολούθησαν μέχρι  ο  ιερός  ναός  να  πάρει  τη  σημερινή  του  μορφή.

Λευκός  Πύργος  :  Με  τη  βοήθεια  των  ξεναγών  τους  οποίους  συναντήσαμε  στο  μνημείο  αυτό, οι  μαθητές  και οι  συνοδοί  τους περιηγήθηκαν  στο  εσωτερικό  του  πασίγνωστου  μνημείου,  έμαθαν  σημαντικά  στοιχεία  για  την  ιστορία  του  και  θαύμασαν  την  πανέμορφη  «Θέα»  από  τη  κορυφή  του.

Αρχαιολογικό Μουσείο :  Οι   μαθητές  χωρίστηκαν  σε  δυο  «γκρούπ»  και  ξεναγήθηκαν  στο  χώρο  του  μουσείου  όπου  ήρθαν  σε  επαφή  με  ευρήματα  της  αρχαίας  Μακεδονίας  και  γνώρισαν  ένα  μικρό  μέρος  της  μεγάλης  ιστορίας της. Ευρήματα  όπως  ο  « Κρατήρας του Δερβενίου»  ή  τα  πανέμορφα  και  καλαίσθητα  αρχαία  κοσμήματα  σίγουρα  είναι  στοιχεία  που οι  μαθητές  θα  τα  θυμούνται  για  χρόνια.

Μετά  τις  επισκέψεις  στα  παραπάνω  μνημεία, οι  μαθητές και  οι  συνοδοί  καθηγητές  τους  περιηγήθηκαν  στο  ιστορικό  κέντρο και  την  αγορά   της  Θεσσαλονίκης   μέχρι  την  αναχώρησή τους.

Αξιολόγηση.

Οι  μαθητές  παρακολούθησαν  το  πρόγραμμα  των  επισκέψεων  με  ιδιαίτερη  προσοχή  και  ενδιαφέρον  και  δεν  έδειξαν  σημάδια  αδιαφορίας  ή   απροθυμίας. Έτσι  το  πρόγραμμα  της  εκδρομής    κρίνεται   εξαιρετικά  ευέλικτο  και  επιτυχές  καθώς  δεν  ήταν  φορτωμένο  με  πολλές  περιηγήσεις  αλλά  ήταν  προσαρμοσμένο  στις  αντοχές των   μαθητών. Οι  κανονισμένες   από  πριν  επισκέψεις  έγιναν  με  κάποια  καθυστέρηση, λόγω  των  καιρικών  συνθηκών, αλλά  αυτό  δεν  εμπόδισε  ούτε  μείωσε   την  ωφέλεια  από  αυτές.

Η  συμπεριφορά των  μαθητών  ήταν  εξαιρετική  και  δεν  δημιουργήθηκε  κανένα  απολύτως  πρόβλημα   κατά  τη  διάρκεια  της  εκδρομής. Υπό τη εποπτεία των συνοδών καθηγητών οι μαθητές εκπαιδεύτηκαν  αλλά  και  ψυχαγωγήθηκαν, ξεφεύγοντας για λίγο από τις σχολικές  τους υποχρεώσεις.

Το τουριστικό γραφείο ανταποκρίθηκε πλήρως  στις υποχρεώσεις τους και μετέφερε τους μαθητές με ασφάλεια. Ένα  μικρό  πρόβλημα  δημιουργήθηκε όταν  λόγω  της  συνεχούς  βροχόπτωσης, σε  κάποιο  σημείο  στο  εσωτερικό  του  λεωφορείου,  άρχισε  να  στάζει  νερό  και  να  βρέχονται  έτσι οι  μαθητές  που  καθόντουσαν  εκεί. Το  πρόβλημα  αυτό ξεπεράστηκε  με  την  επέμβαση  των  συνοδών  καθηγητών, είναι  όμως  κάτι  που  το  τουριστικό  γραφείο  πρέπει να  εξετάσει  ώστε  να  μην  επαναληφθεί  στο  μέλλον  σε  κάποιο άλλο ταξίδι.

Οι υποδομές των χώρων επίσκεψης κάλυπταν απολύτως τις απαιτήσεις των εκδρομέων.

Σε γενικές γραμμές η εκτίμηση όλων είναι ότι η ημερήσια εκδρομή της Γ Τάξης  του  Σχολείου μας  ήταν ιδιαιτέρως επιτυχημένη και επιτέλεσε τον εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό της στόχο.

Ο  αρχηγός  της  εκδρομής

Καρατώλος  Γιώργος

Καθηγητής  Μαθηματικών – Πληροφορικής