Η επέτειος του Πολυτεχνείου στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων (17-11-2017)

Η επέτειος του Πολυτεχνείου στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων (17-11-2017)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Μέρες Νοεμβρίου και στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων, άρα μέρες μνήμης Πολυτεχνείου. Το γεμάτο νεανικό παλμό και ζωντάνια αφιέρωμα που απολαύσαμε στο σχολείο μας την 17η Νοεμβρίου 2017, 44 χρόνια μετά την εξέγερση των φοιτητών, το επιμελήθηκαν, προσφέροντας το καλύτερο των δυνατοτήτων τους η κ. Άννα Δήμου, θεολόγος, η κ. Τσικορδάνου Αικατερίνη, πληροφορικός και ο κ. Σταθόπουλος Γεώργιος, φυσικός, που το υποστήριξαν τεχνικά, σε συνεργασία με τη δημιουργική ομάδα μαθητών/τριών μας στην αφήγηση, στην χορωδία και στην ορχήστρα. Όλοι οι άξιοι συντελεστές της εορταστικής αυτής εκδήλωσης έδωσαν πραγματικά την ψυχή τους για να μας εμπνεύσουν, να μας συγκινήσουν, να μας προβληματίσουν.

Πολλά έχουν ειπωθεί και γραφεί για τη θυσία των φοιτητών του 1973 και για τη σημασία της στην πολιτική και κοινωνική ιστορία του τόπου αφενός και για το πώς κάποιοι εξ ημών, το κοινό καλό προτάσσοντας, τη σεβάστηκαν και πώς ορισμένοι προς ίδιον όφελος την καπηλεύτηκαν.
Η  νέα γενιά παίζει πάντοτε ρόλο ρυθμιστή σε μιαν κοινωνία. Ασχέτως εάν οι μεγαλύτεροι συχνά την ψέγουν για αμυαλιά και παρορμητισμό  και την αποκλείουν από τα κέντρα λήψης αποφάσεων που διαμορφώνουν το παρόν και το μέλλον των πολιτών. Η νέα γενιά είναι η ενεργός “πρώτη ύλη” στους “ευαίσθητους” χώρους της εκπαίδευσης και της εργασίας… Τα παιδιά της δικτατορίας , η φοιτητική τους αντίσταση, οι πολιτισμικές και  πολιτικές επιρροές τους στη μακρά δεκαετία του εξήντα στην Ελλάδα  μελετήθηκαν σε  μια περίοδο της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας στην οποία πολύ πρόσφατα στράφηκε η ιστορική έρευνα. Αυτή, εστιάζοντας στην περίοδο της χούντας με κύριο θεματικό άξονα τη φοιτητική και νεανική αντιδικτατορική δράση και τις φοιτητικές κινητοποιήσεις που κορυφώθηκαν με την εξέγερση του Πολυτεχνείου,  θίγει πολλά και ποικίλα θέματα κοινωνικού προβληματισμού.  Αξίζει εδώ να επισημάνουμε τη διάδραση ανάμεσα στις τοπικές και διεθνείς διαστάσεις σε ό,τι αφορά τα νεανικά κινήματα, την εγγραφή και τη μελέτη της φοιτητικής και νεανικής διαμαρτυρίας στη διεθνή σκηνή της μακράς δεκαετίας του 1960 και την ανάδειξη των πολύπλοκων σχέσεων ανάμεσα στην πολιτική και στον πολιτισμό. Πλούσιο αρχειακό υλικό και τεκμήρια (αρχεία, εφημερίδες, ταινίες, φωτογραφικό υλικό κ.ά.) αξιοποιείται σήμερα για τη μελέτη της εν λόγω περιόδου, όμως και ένας μεγάλος αριθμός προφορικών μαρτυριών και αφηγήσεων που αναδεικνύουν μέσα από τη μνήμη και τη βιωμένη εμπειρία δρώντων υποκειμένων της εποχής, ανδρών και γυναικών, τον τρόπο που έζησαν τα γεγονότα και τις εξελίξεις μιας ολόκληρης κοινωνίας  η οποία σημάδεψε τη ζωή τους αλλά και τον τρόπο που τα θυμούνται και τις σημασίες που τους αποδίδουν σήμερα.

Το 5ο ΓΕΛ Τρικάλων (http://5lyk-trikal.tri.sch.gr ) λαμβάνοντας υπόψιν όλες τις παραπάνω  ιστορικές και κοινωνικές παραμέτρους παρουσίασε μία αξιόλογη και πραγματικά συγκινητική γιορτή για την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Αξιόλογη, γιατί η γιορτή δεν επικεντρώθηκε μόνο στην εξέγερση των φοιτητών το1973 αλλά εμβάθυνε ουσιαστικά  στα πολλά πρόσωπα της σύγχρονης νεανικής συμπεριφοράς, κάνοντας αναφορές στην πολιτική και κοινωνική ζωή του σήμερα. Αυτό που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, εύστοχα, ως  ουσιαστικό μάθημα ιστορίας, διανθίστηκε με αξιόλογα βίντεο σχετικά με την ενότητα της ροής του προγράμματος στην οποία οι συντελεστές αναφέρονταν κάθε φορά . Πραγματικά συγκινητικές εικόνες, που δυνάμωναν τον επαναστατικό παλμό και συνέγειραν,  σε συνδυασμό με τα κείμενα, τις θεατρικές, δραματικές αφηγήσεις και τα ξεσηκωτικά τραγούδια εποχής για  την περίοδο της εξέγερσης του ’73, τα οποία  ερμηνεύτηκαν αριστοτεχνικά, σχεδόν άψογα, από την χορωδία, την ορχήστρα και τα αισθαντικά μας σόλο. Ένα μάθημα ιστορίας, αλλά στην πραγματικότητα, ένα μάθημα ζωής για όλους, γιατί οι μαθητές και οι μαθήτριες του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων, έδειξαν σε όλους μας, ότι γεγονότα και έννοιες επαναλαμβάνονται στην πάροδο του χρόνου και καλό και χρήσιμο θα ήταν να μην  ξεχνάει κανείς τα φανερά-δηλωμένα και κρυφά-άδηλα νοήματά τους, κομβικής σημασίας  για το παρόν και το μέλλον του τόπου μας.

Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Διευθύντρια 5ου  ΓΕΛ Τρικάλων

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Αφήστε μια απάντηση