Ενσυναίσθηση: Περπατώντας στα παπούτσια του άλλουEmpathy: Putting yourself in somebody elses shoes” 

Συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί

Γιάκη Βασιλική, ΠΕ02

Δριτσάκου Σταματία, ΠΕ06

Παύλου Σοφία, ΠΕ02

Η ενσυναίσθηση οφείλει να αποτελεί μέρος της παιδαγωγικής διαδικασίας. Τα παιδιά, από πολύ μικρή ηλικία, δείχνουν ότι διαθέτουν την ικανότητα της ενσυναίσθησης. Ανταποκρίνονται στη συναισθηματική κατάσταση των άλλων από βρέφη.

Είναι σημαντικό να καλλιεργούμε αυτή την ικανότητα στο σχολείο. Η ενσυναίσθηση δεν εκπαιδεύεται μέσω της μεταφοράς γνώσεων. Αποτελεί βιωματική διαδικασία. Το παιδί μαθαίνοντας τα δικά του συναισθήματα, θα μπορέσει να αναγνωρίσει και των άλλων. Επειδή δεν είναι αυτονόητο ότι γνωρίζει τα συναισθήματά του, οφείλουμε να μιλήσουμε για αυτά και να του εξηγήσουμε πώς να τα διαχειρίζεται.

Στόχοι της συγκεκριμένης δράσης είναι:

  • Να μάθουν τα παιδιά να ανανωρίζουν τα συναισθήματά τους, είτε θετικά είτε αρνητικά.
  • Να μάθουν τα παιδιά να εκφράζουν με έναν αποδεκτό τρόπο τις ανάγκες τους χωρίς να ξεχνάνε ότι βρίσκονται μέσα σε μια ομάδα.
  • Να γνωρίζουν ότι έχουν και δικαιώματα που πρέπει να διεκδικούν. Η διεκδίκηση ωστόσο είναι πάντα μέσα στα πλαίσια του σεβασμού των άλλων.
  • Να αντιληφθούν ότι η καλή και σωστή επικοινωνία όλων των μελών μιας κοινωνίας είναι το θεμέλιο για το χτίσιμο της ενσυναίσθησης.

EMPATHY ART IN SCHOOL https://youtu.be/zPJD48HCRHI

θεραπευτικη αγκαλια  https://youtu.be/h1VVocohkDU

β2 THEATRICAL PLAY  https://youtu.be/pdrLp9wAyu4

β3 THEATRICAL PLAY  https://youtu.be/8BhYZ3WxDt8

 

IMG 20220927 101452 IMG 20220927 102329 IMG 20220927 103656 IMG 20220927 121208 IMG 20220929 110451 IMG 20220929 110514 IMG 20220929 113944