Απρίλιος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μαρ   Μαΐ »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

«Integration of Museums into School Education»

9 Απριλίου 2019 από

Ολοκληρώθηκε η πρώτη πενθήμερη δραστηριότητα επιμόρφωσης, η οποία έλαβε χώρα στην πόλη Novo Mesto της Σλοβενίας από 11 έως και 15 Μαρτίου 2019,στο πλαίσιο σχεδίου Erasmus+ KA201 με τίτλο: «Integration of Museums into School Education» και κωδικό αριθμό: 2018-1-TR01-KA201-059698, στο οποίο συμμετέχει το 5ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων, μέσω της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ηπείρου.

Τη δραστηριότητα παρακολούθησαν τρείς εκπαιδευτικοί του σχολείου μας και συνεργάστηκαν με συναδέλφους από έξι διαφορετικές χώρες-Τουρκία, Σλοβενία, Ισπανία, Ιταλία, Πολωνία και Ελλάδα.

Στόχος της επιμόρφωσης ήταν οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί να προσεγγίσουν τον τρόπο και τα εργαλεία που θα τους επιτρέψουν να προετοιμάσουν σενάρια μαθήματος σε μουσειακούς χώρους, τα οποία θα συμβάλλουν στη μετατροπή των μαθητών από παθητικούς θεατές σε ενεργούς επισκέπτες, ικανούς να αποκωδικοποιήσουν τα μηνύματα των μουσειακών εκθεμάτων, μέσα από διαδραστικές, βιωματικές, δημιουργικές και μη τυπικής εκπαίδευσης δραστηριότητες.

Αρχικά, οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν εισήγηση σχετικά με την επιστήμη της μουσειολογίας, την εξέλιξη του μουσείου στο πέρασμα των χρόνων και το σημερινό του ρόλο στη διαμόρφωση του πολίτη, μέσω της μετάδοσης γνώσεων και αξιών.

Παρακολούθησαν επίσης καλές πρακτικές και εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιούνται από μουσειοπαιδαγωγούς τόσο στο μουσείο Dolenjska του Novo mesto, όσο και σε μουσεία άλλων χωρών, που είχαν ως στόχο να αναδείξουν όχι μόνο την εκπαιδευτική και κοινωνική αξία του μουσείου ως πεδίο κατανόησης του κόσμου, αλλά και τα οφέλη και την απόλαυση της εναλλακτικής βιωματικής μάθησης κυρίως για τους νεαρούς μαθητές.

Συνεργάστηκαν σε διεθνικές ομάδες εργασίας και μοιράστηκαν εμπειρίες, γνώσεις και ιδέες για την ενίσχυση του δεσμού ανάμεσα στο σχολείο και το μουσείο.

Επισκέφτηκαν χώρους προβολής της υλικής και άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής και γνώρισαν χαρακτηριστικά του παρελθόντος της, αλλά και της σημερινής κουλτούρα των κατοίκων της.

Κατηγορία sxoleio | 145 Σχόλια »



Αφήστε μια απάντηση