Συμμετοχή μαθητών του σχολείου στο 2o ACSTAC

Οι μαθήτριες του σχολείου Μαρία Κρικώνη, Ξένια Λώλη, Έρρικα Πασιά, Φιλιώ- Άννα Ευαγγελίδου και η Κατερίνα Βασιλείου που τώρα βρίσκεται στο 7ο Λύκειο με την επίβλεψη των Δημήτρη Κονετά και Χρήστου Πασιά παρουσίασαν  στο  ACSTAC  http://www.acstac.gr/ την  εργασία τους Σχολείο 2.0.  Η εργασία βραβεύτηκε όπως φαίνεται στα αποτελέσματα του συνεδρίου http://www.acstac.gr/en/acstac-2012/acstac-2012-paper-awards.html

ΣΧΟΛΕΙΟ. 20

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Το διαδίκτυο, παρά τους κινδύνους που κρύβει, έχει εδραιωθεί και στην καθημερινότητά μας και πλέον παίζει πολύ σημαντικό ρόλο σ’ αυτή.Η πρακτική του ελληνικού σχολείου όμως , η πλειονότητα εκπαιδευτικών και μαθητών , δεν αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα και τις δυνατότητες που προσφέρουν τα συνεργατικά διαδικτυακά περιβάλλοντα τα οποία αναπτύσσονται. Η χρήση εργαλείων web.20 όπως τα wikis και τα blogs είναι εφικτό να δημιουργήσει συλλογικό πνεύμα μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών,καθώς δίνει τη δυνατότητα βελτίωσης του σχολικού κλίματος και ενθάρρυνσης των μαθητών έτσι ώστε να εκφραστούν πιο ελεύθερα απ’ ό,τι στο σχολικό περιβάλλον ενώ παράλληλα αποκτούν πνεύμα υπευθυνότητας με όσα διατυπώνουν ή διορθώνουν.
Στην εργασία που υποβάλλουμε θα επιδιώξουμε να συνδυάσουμε τις εμπειρίες της συνεργαζόμενης συγγραφικής ομάδας, από την αξιοποίηση σχετικών περιβαλλόντων σε σχολικά προγράμματα τα οποία υλοποιήθηκαν στο 5ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων από το 2008 μέχρι σήμερα. Πιο συγκεκριμένα τα προγράμματα: ΑΠΕΙρεΣ (Ανατρεπτικές Πηγές Ενέργειας – Ιστολόγια δράσης συνεργαζόμενων Σχολείων, του Δικτύου Σχολικής Καινοτομίας ), ΘΕΟΛΟΓΙΑ(Θρησκειών Εξερεύνηση , Ομοιότητες Λόγου , Ομοιότητες Γραφών, Ιδανικά Αγάπης, από το σχολικό πρόγραμμα πολιτισμού),EUROPEAN CITIZENS (Copenhagen-Ioannina, Towards Implementing a Zealous European Network for Sustainability, διακρατικής συνεργασίας σχολείων COMENIUS) αποτέλεσαν την αφορμή να υλοποιηθούν σχετικά διαδικτυακά εργαλεία. Μέσω αυτών δόθηκε η ευκαιρία οι μαθητές που συμμετείχαν να προβληματιστούν στα θέματα που ανέπτυξαν, να καταλήξουν σε άγνωστα μέχρι τότε γι’ αυτούς συμπεράσματα με τη χρήση των wikis και των blogs, δημιουργώντας ένα νέο ευχάριστο σχολικό περιβάλλον στο οποίο η μάθηση είναι κοινός στόχος εκπαιδευτικών και μαθητών.
Η ενεργή συμμετοχή στα παραπάνω προγράμματα μας ”κέντρισαν” το ενδιαφέρον να ερευνήσουμε τις δυνατότητες που προσφέρουν τα εργαλεία Web.20 . Η σύγκριση των διαφορετικών πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων τους μπορεί να βοηθήσει στη διαμόρφωση ενός εναλλακτικού σχολείου συνεργατικής μάθησης στο οποίο μαθητές και καθηγητές να μαθαίνουμε πώς να μαθαίνουμε!

Αφήστε μια απάντηση

Translate

Ιστορικό

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων