Απρίλιος 2010
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μαρ   Μαΐ »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Αρχείο

Translate

European Radio Logo

Τι θα ήθελα να αλλάξει στο σχολείο

28 Απριλίου 2010 από

Γιατί αφού διαβάζω πολύ δεν αποδίδω ;

Συχνά ακούω πολλούς συμμαθητές μου να λένε : «Μα δεν είναι δυνατόν , χθες διάβαζα τόσες ώρες πώς είναι δυνατόν να έγραψα τόσο χάλια στο πρόχειρο ;»Πιστεύω πως υπάρχουν δύο τρόποι για να γίνει κάτι τέτοιο :  

        i.           Το ότι διαβάζω δεν σημαίνει ότι κατανοώ . Πολλοί μαθητές παπαγαλίζουν με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουν το μάθημα άρα να μην μπορούν να γράψουν καλά .       

 ii.           Μπορεί βέβαια να έχω μελετήσει , να ξέρω το μάθημα απ’ έξω κι ανακατωτά αλλά λόγω του άγχους να μην μπορώ να αποδώσω .

Άρα θα πρέπει να διαβάζω / μελετώ σωστά , να ρωτάω όταν έχω απορίες και να προσπαθώ με κάθε τρόπο να αποβάλλω το άγχος μου .

Διάβασμα μόνο στο σχολείο

Το διάβασμα στο σχολείο είναι καλό , για ορισμένα όμως μαθήματα , μπορεί κανείς να κάνει άνετα στο σχολείο τις ασκήσεις του στη Νεοελληνική Γλώσσα , τη Νεοελληνική Λογοτεχνία , την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα , την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία από Μετάφραση , τα Μαθηματικά , τα Αγγλικά , τα Ιταλικά / Ισπανικά / Γαλλικά / Γερμανικά . Μαθήματα όπως η Φυσική , η Χημεία , η Βιολογία , η Πληροφορική για μερικούς ( αυτούς που τα καταλαβαίνουν ) είναι πανεύκολα , ενώ άλλοι χρειάζονται αρκετές ώρες για να καταφέρουν να μάθουν πέντε πράγματα . Η Ιστορία , η Γεωγραφία , τα Θρησκευτικά είναι καθαρά μαθήματα απομνημόνευσης που ένας μαθητής για να τα μάθει μένει κλεισμένος σε ένα δωμάτιο με απόλυτη ησυχία για αρκετές ώρες .Άρα καλό θα ήταν να κάνουμε στο σχολείο τα γραπτό διάβασμα και στο σπίτι το υπόλοιπο .

Πως βλέπω το σχολείο μου ( μαθητές , εκπαιδευτικοί , μαθήματα , υλικοτεχνική υποδομή )  

Το σχολείο σήμερα μοιάζει συχνά με χώρο καταναγκαστικού έργου όπουλείπει η χαρά της μάθησης, της έρευνας και ανακάλυψης, τηςδημιουργίας. Το σχολείο έχει υποβιβαστεί από τις απαιτήσεις μιαςστεγνής γνώσης με υπερφορτωμένο πρόγραμμα, που στις μικρέςτάξεις γεμίζει την τσάντα των μαθητών με μεγάλο βάρος και στιςμεγαλύτερες, τους επιβάλλει ένα εξαντλητικό ωράριο. Έτσιπεριορίζεται ο δημιουργικός χρόνος στο σχολείο αλλά και οελεύθερος χρόνος. Μετά τη λήξη της «σχολικής μέρας» ο μαθητήςσυνεχίσει τη δουλειά του σχολείου, ενώ παράλληλα κάνει δεύτερηβάρδια σε φροντιστήρια και σε οργανωμένα ιδιωτικά μαθήματα

αθλητισμού, καλλιτεχνικών κ.τ.λ.     ( πηγή http://www.ypepth.gr )

 Μαθητές

Εμείς οι μαθητές βλέπουμε ο ένας τον άλλον πότε φιλικά και πότε ανταγωνιστικά .Στο σχολείο κάνουμε φίλους , με τους οποίους βγαίνουμε , συζητάμε και πολλές φορές εμπιστευόμαστε . Όμως πολλές φορές αυτές οι σχέσεις δηλητηριάζονται λόγω του ανταγωνισμού και της ζήλιας .

Όταν κάποιος γράφει καλύτερα σε ένα πρόχειρο , βγάλει μεγαλύτερο γενικό , ακούσει καλά σχόλια από έναν καθηγητή θα ζηλέψουμε όλοι λίγο , όχι από κακία ή επειδή δεν αγαπάμε τον άλλο , αλλά επειδή λέμε : «Γιατί αυτός κι όχι εγώ ;»   

Εδώ γίνεται ένας διαχωρισμός , έχουμε :     

   i.            Τους μαθητές που θα ζηλέψουν λίγο και μετά θα το ξεχάσουν     

  ii.            Τους ανταγωνιστικούς μαθητές που θα πατήσουν επί πτωμάτων για να γίνουν  καλύτεροι από εσένα

Εγώ πιστεύω ότι ένας φίλος είναι πολύ πιο σημαντικός από έναν βαθμό .

Εκπαιδευτικοί

Σήμερα , οι καθηγητές δεν είναι τα άτομα που μεταδίδουν στους μαθητές τους στείρες γνώσεις ,  αλλά συζητάν μαζί τους και τους συμβουλεύουν .Στο μάθημα προσπαθούν να κεντρίσουν με διάφορους τρόπους το ενδιαφέρον μας , να μας κάνουν να προσέχουμε και να διαβάζουμε .Κάποιες φορές γίνονται αυστηροί , μας βάζουν πολλά πράγματα για διάβασμα και συχνά γράφουμε πρόχειρα και tests , πράγμα το οποίο μας εκνευρίζει αφάνταστα . Βέβαια τα συχνά πρόχειρα και tests μας κάνουν να εμπεδώσουμε καλύτερα τα μαθήματα .

Καλό θα ήταν οι καθηγητές μας να είναι μικρής , σχετικά , ηλικίας ( 30 – 45 ετών ) έτσι ώστε να έχουν και εμπειρία αλλά και μια καλή , κατά την προσωπική μου άποψη , ηλικία .

Μαθήματα

Τα  μαθήματα που διδάσκονται στα σχολεία έχουν έναν νορμάλ αριθμό . Μερικά από αυτά μας αρέσουν και τα θεωρούμε ενδιαφέροντα ενώ άλλα τα μισούμε και κατά τη διάρκεια του μαθήματος είμαστε έτοιμοι για ύπνο .Κάποια μαθήματα τα θεωρούμε χάσιμο χρόνου . Υπάρχουν βέβαια και πράγματα τα οποία θα θέλαμε να διδαχτούμε , αλλά δυστυχώς δεν γίνεται κάτι τέτοιο ( π.χ. ιστορία άλλων πολιτισμών , θρησκεία άλλων λαών κ.α. )

Τι δε μου αρέσει και τι θέλω να αλλάξει

Αρκετά πράγματα δεν μου αρέσουν και θα ήθελα να αλλάξουν στο σχολείο , τα οποία είναι τα εξής :     

   i.            Πιστεύω πως εκτός από τα μαθήματα που διδασκόμαστε , ανάλογα με τη δική μας επιλογή καλό θα ήταν να δίνεται βαρύτητα σε μαθήματα της επιλογής μας ( ανάλογα με τη μελλοντική επαγγελματική μας δραστηριότητα ) , π.χ. όποιος θέλει να ακολουθήσει τη θεωρητική κατεύθυνση , θα διδάσκεται φιλολογικά μαθήματα .    

  ii.            Η βαθμολόγηση , η οποία γίνεται με υποκειμενικό τρόπο θα πρέπει να αλλάξει . Ο κόπος κι η προσπάθεια κάποιου δεν μπορεί να αντιπροσωπευθεί από έναν βαθμό . Καλό θα ήταν αυτό που οι καθηγητές θέλουν να πουν με έναν βαθμό να τα λέει , κανονικά , με λόγια .   

 iii.            Κάθε σχολείο θα ήθελα να έχει ζωντανά χρώματα , να νιώθουμε μια ζεστασιά μέσα σ’ αυτό , να νιώθουμε πως είμαστε στο χώρο μας , όχι σε κάτι ξένο για μας . Το σχολείο είναι το δεύτερο σπίτι μας εκεί που περνάμε το μισό της ημέρας μας , εκεί που κάνουμε φίλους , εκεί που δημιουργούμε τον κοινωνικό μας περίγυρο     

 iv.            Στα σχολεία καλό θα ήταν να υπάρχουν βιβλιοθήκες , όπου θα μπορούμε να διαβάσουμε ( για το σχολείο , αλλά και διάφορα άλλα βιβλία ) , να βρούμε πληροφορίες για διάφορες εργασίες και μέσα στις οποίες θα μπορούμε να περνάμε το χρόνο μας στα διαλλείματα .   

    v.             Ο δήμος θα μπορούσε να κάνει δωρεές για την αγορά αθλητικού εξοπλισμού και σε καλές αθλητικές εγκαταστάσεις θα μπορούσαμε ανενόχλητοι να κάνουμε το μάθημα της γυμναστικής και τις κρύες , βροχερές μέρες .     vi.            Θα πρέπει να αρχίσουν να χρησιμοποιούνται νέοι μέθοδοι διδασκαλίας ( όπως είναι οι διαδραστικοί πίνακες και τα e – books )

                                                            Δήμητρα, Ξένια, Σίλια, Χριστίνα Λ., Χριστίνα Ν.

Κατηγορία Γενικά | 145 Σχόλια »



145 Σχόλια προς “Τι θα ήθελα να αλλάξει στο σχολείο”

  1.   vasileioa είπε:

    Παρα μα πάρα πολύ καλό κείμενο κορίτσια! Ως γνωστόν όμως εγώ πάντα κάνω σχόλια σε οτιδήποτε και γίνομαι λίγο …όχι πολύ …πικρόχολη! χαχαχαχαχαχχ! ΤΕΛΩΣ ΠΑΝΤΩΝ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ ΤΩΡΑ! Έχετε δοκιμάσει να λύσετε ασκήσεις στα Νεα και στα Αρχαία στο σχολείο? Γι αυτο λέγετε διδακτική…γιατί μας διδάσκει ο καθηγητής τα νέα ή τα αρχαία , αντίστοιχα! Σε 40 και ούτε λεπτα είναι δυνατόν να μας τα διδάξει και να λύσουμε και ασκήσεις? 2. Το θέμα με την κατεύθυνση που θα πρέπει να ακολουθούμε..τα μαθήματα μεχρι και 1η Λυκείου είναι γενικής παιδείας! Πιστεύετε ότι ενα 14 μπορεί να καταλάβει την κλίση του ..αν ειναι θετική ή θεωρητική από τώρα? Και έπειτα πιστεύω ότι είναι καλό να έχουμε άποψη άρα και γνώση για κάποια θέματα! (εννοώ δηλ. οτι κάποιος της θεωρητικής να ξέρει 5 πράγματα και στη φυσική) 3. Ο βαθμός για έναν καλό τουλάχιστον μαθητή …είναι η ανταμοιβή των κόπων του και η ευχαρίστησή του..για το διάβασμα που έχει ρίξει! κι αυτό γιατι το λέει ένα επίσημο έγγραφο..και όχι τα λόγια του εκάστοτε καθηγητή! Α και τέλος αλλο η προσπάθεια και άλλο η απόδοση ενός μαθητή! Στους μέτριους και ¨χειρότεερους μαθητές ( ας μου επιτραπεί η έκφραση) μέτραει η προσπάθεια …ενώ στους καλούς η απόδοση…αυτό δεν είναι άδικο? ΑΑΑΑ …ΝΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΒΑΘΜΟΘΗΡΙΑΣ!!!!!!! αυτά τα …λίγα είχα να πω για τώρα …περιμένω απάντηση! Κατερίνα Β1 5ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

  2.   panselinac είπε:

    ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΟΥ!!!ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙ ΠΟΤΕ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑΤΙ 1.ΒΑΡΙΕΜΑΙ 2.ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΩ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΟΥ ΤΟ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΡΧΑΙΩΝ…. ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ!!!!ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΤΡΟΠΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ…..ΝΑ ΜΑΣ ΚΡΑΤΑΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ!!!!!ΚΑΤΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ!!!!! ΧΡΥΣΑ-Γ3-ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ

  3.   vasileioa είπε:

    Αυτή την εκδοχή δεν την είχα σκεφτει! Ελεος πώς δεν το σκέφτηκα? Άρε Χρύσα.. δίκιο δίκιο….εδώ δε τις κάνουμε ή μάλλον βαριόμαστε να τις κάνουμε σπίτι θα τις κάναμε σχολείο? χχαχαχαχχααχ!!! Απλώς θα ήθελα να τονίσω ότι η θεωρία και τα λόγια ….τα τετριμμένα δηλαδή , όπως αύτα που σχολίασα είναι δύσκολο έως αδύνατον να εφαρμοστούν….γιατί απλώς έτσι είναι κάποια πράγματα…!!!!! ΚΑΤΕΡΙΝΑ Β1 5ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

  4.   panselinac είπε:

    ΓΙ’ΑΥΤΟ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ ΕΔΩ, Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ…!!!ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΟΥΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΝ ΧΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ ΜΑΣ……!!ΧΡΥΣΑ-Γ3-ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ

  5.   papachrith είπε:

    Το ότι κάποια πράγματα είναι ακατόρθωτα δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να θέλουμε να γίνει κάτι για την παιδεία !!!
    Κάποιοι μαθητές προσπαθούν αλλά δεν τα καταφέρνουν κι άλλοι δεν προσπαθούν αλλά τα καταφέρνουν, εσύ Κατερίνα τι πιστεύεις, τι είναι δίκαιο και τι άδικο, εσύ που είσαι μια άριστη μαθήτρια όταν κάποιος ο οποίος δεν είναι τόσο καλός όσο εσύ και πάρει τον ίδιο βαθμό με εσένα δεν θα στενοχωρηθείς, δεν θα τσατιστείς ; Εσύ τι θα πρότεινες ;

  6.   vasileioa είπε:

    Ναι σίγουρα θα στεναχωρηθώ αλλά το να μην παίρνουμε καθόλου βαθμους όπως θεωρείτε οτι είναι σωστό….αυτό είναι άνευ ποταμών….χαχαχαχαχ!Εγώ ήθελα τη γνώμη σας για αυτά που επισήμανα …δεν έχω δίκιο? Ομολογώ ότι γράφω λίγο ερειστικά αλλά δεν είναι δυνατον να γίνουν μερικά από αυτά που λέτε! Εδεικά για τη ν κατεύθυνση! Χθες συζητούσα με έναν καθηγητή Πανεπιστιμιου γι αυτά που σχολιάσα σ αυτό το κείμενο όταν μου ζήτησε τη γνώμη μου για το σχολείο και εγώ αναφέρθηκα σ αυτό το γεγονός…..και μου απαντησε πως δεν είναι δυνατόν να διατυπώνονται αυτά! Περιμένω ακόμη να υποστηρίξετε τα όσα γράφετε !!! Κατερίνα Β1 5ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων

  7.   papachrith είπε:

    Μπορει να αργησα να σου απαντήσω αλλά το έκανα. Δεν λέω να γίνεται διάβασμα στο διάλλειμα αλλά να υπάρχουν ώρες μελέτης. Το ξέρω ότι αυτά που λέω είναι εκτός της ελληνικής πραγματικότητας αλλά δεν νομίζω πως είναι κακό να έχω όνειρα κι ελπίδες για την παιδεία της χώρας, για το πιο συμαντικό κομμάτι στη ζωή όλων μας!!! Εγώ δεν βρίσκω το λόγο να σταματήσω να ελπίζω!!! Σίλια Β΄2 5ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων

  8.   vasileioa είπε:

    Δεν σου είπα ΠΟΤΕ να σταματήσεις να ελπίζεις , απλώς καποια απ’ αυτα που γράφεις τα θεωρώ ανυπόστατα και δε συμφωνώ! Κατερινα

Αφήστε μια απάντηση