5o Γυμνάσιο Χαϊδαρίου

Σεπ 2018 23

Απουσίες

Κατηγορία Εκπαιδευτική Νομοθεσία      | 5ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Απουσίες

Χαρακτηρισμός φοίτησης, συνέπειες
1. Η φοίτηση χαρακτηρίζεται ως επαρκής ή ανεπαρκής
με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν
κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.
2. Κατά τον χαρακτηρισμό φοίτησης οι απουσίες δεν διακρίνονται
σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.
3. Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών
εφόσον το σύνολο των απουσιών του/της δεν υπερβαίνει
τις εκατόν δεκατέσσερις (114).
4. Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας
που σημείωσε πάνω από εκατόν δεκατέσσερις (114)
απουσίες. Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται
ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν
τη φοίτηση τους στην ίδια τάξη.

Ενημέρωση γονέων – Υποχρεώσεις γονέων μαθητών/τριών που απουσιάζουν
1. Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των
μαθητών/τριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες
τους. Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή/τριας που απουσίασε
από το σχολείο οφείλει να γνωστοποιεί στο σχολείο τους
λόγους της απουσίας άμεσα με έναν από τους τρόπους
επικοινωνίας που έχει δηλώσει στο σχολείο κατά την εγγραφή
του/της μαθητή/τριας σε αυτό. Η γνωστοποίηση
του λόγου των απουσιών συνοδεύεται από τα απαραίτητα
δικαιολογητικά μόνο στην περίπτωση που προβλέπεται
ο μη υπολογισμός τους κατά την έκδοση των
αποτελεσμάτων φοίτησης, σύμφωνα με το άρθρο 24.
2. Ο/Η υπεύθυνος/η καθηγητής/τρια κάθε τμήματος
οφείλει να ενημερώνει τους κηδεμόνες για την απουσία
των μαθητών/τριών και να πληροφορείται τους λόγους
της απουσίας τους με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως με
τηλεφώνημα, με μήνυμα σταλμένο από λογαριασμό
του σχολείου στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο – εφόσον
οι γονείς/κηδεμόνες έχουν υποβάλει στο σχολείο σχετική
υπεύθυνη δήλωση στην οποία αναφέρουν την ηλεκτρονική
τους διεύθυνση – ή στο κινητό τηλέφωνο των
γονέων/κηδεμόνων (SMS), ή με επιστολή. Εάν η επικοινωνία
με τους γονείς/κηδεμόνες δεν είναι εφικτή ή εάν
οι γονείς/κηδεμόνες αρνηθούν την επικοινωνία ή εάν
για οποιονδήποτε άλλο λόγο είναι απαραίτητο, συγκαλείται
το Συμβούλιο του Τμήματος για να εξετάσει την
αναγκαιότητα χρήσης ενεργειών παιδαγωγικού χαρακτήρα,
όπως, ενδεικτικά, η προσφυγή σε υποστηρικτικές
εκπαιδευτικές δομές ή κοινωνικές υπηρεσίες.
3. Σε περίπτωση που μαθητής/τρια έχει απουσιάσει
τρεις συνεχόμενες ημέρες ή πραγματοποιήσει τριάντα
(30) συνολικά απουσίες, ο/η εκπαιδευτικός που είναι
υπεύθυνος/η του τμήματος επικοινωνεί άμεσα με τους
γονείς/κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας (με ηλεκτρονικό
ταχυδρομείο, SMS ή με επιστολή), πληροφορείται τον
λόγο των απουσιών και ενημερώνει τον/τη Διευθυντή/
ντρια του σχολείου. Μετά την πρώτη ενημέρωση των
γονέων/κηδεμόνων, σύμφωνα με τα παραπάνω, ο/η εκπαιδευτικός
τους ενημερώνει τις πρώτες πέντε (5) εργάσιμες
ημέρες κάθε μήνα, εφόσον υπάρχει μεταβολή στον
συνολικό αριθμό απουσιών.

4. Όταν πραγματοποιούνται απουσίες σε ώρες του
ημερήσιου προγράμματος (συμπεριλαμβανομένης της
πρώτης ή τελευταίας ώρας), μεμονωμένες ή συνεχείς,
χωρίς την άδεια του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου,
αναζητούνται οι λόγοι και πραγματοποιούνται ενέργειες
παιδαγωγικού χαρακτήρα που, ενδεχομένως, κρίνονται
απαραίτητες.
5. Οι απουσίες των μαθητών/τριών αθροίζονται και
λαμβάνονται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης
των μαθητών/τριών.
6. Όπου στο παρόν άρθρο αναφέρεται κηδεμόνας του
μαθητή/τριας νοείται το φυσικό πρόσωπο που καθορίζεται
στο άρθρο 13, προκειμένου για μαθητές/τριες που
δεν έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους. Οι
μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της
ηλικίας τους εκπληρώνουν προσωπικά την υποχρέωση
για τη γνωστοποίηση του λόγου απουσίας τους.