“Γίνε ένας μικρός μετεωρολόγος”

“Γίνε ένας μικρός μετεωρολόγος”

 

Οι μαθητές της Ε’ τάξης του σχολείου μας σε συνεργασία με τον δάσκαλο τους υλοποίησαν ένα πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τίτλο ” Γίνε ένας μικρός μετεωρολογος”.

Σκοπός του προγράμματος ήταν να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με ορισμούς και έννοιες της μετεωρολογίας που δεν γνώριζαν και μέσω αυτών να συνειδητοποιήσουν τη σημαντικότητα της πρόγνωσης του καιρού για τον άνθρωπο και πως αυτή επηρεάζει την καθημερινότητα του.

Το πρόγραμμα είχε αρχικό χρονικό ορίζοντα τους τέσσερις μήνες όμως λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών συμπιέστηκε ο χρόνος και δεν έγιναν κάποιες δραστηριότητες.

Στο τέλος όμως φάνηκε ότι οι μαθητές έμαθαν καινούρια πράγματα που δεν ήξεραν για τον καιρό και το κλίμα τα οποία θα τους βοηθήσουν στην καθημερινότητα τους.

 

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με τη δημιουργία ομάδων εργασίας από τα παιδιά τα οποία, αφού χωρίστηκαν μόνα τους, δημιούργησαν η κάθε ομάδα τη δική της αφίσα με το δικό της λογότυπο. (φωτο1,2,3,4)

Αφού αναφερθήκαμε σε νέες έννοιες γύρω από τον καιρό, οι μαθητές έψαξαν στο ιντερνέτ τις ερμηνείες των νέων εννοιών. Είδαμε τα είδη των συννέφων, αναλύσαμε χάρτες πρόγνωσης και ερμηνεύσαμε τα σύμβολα τους. Μιλήσαμε για ακραία καιρικά φαινόμενα που συμβαίνουν κατά καιρούς και πως αυτά επηρεάζουν την ζωή μας.

(φωτο5,6,7)

Με τη βοήθεια θερμομέτρου οι μαθητές έκαναν καθημερινή καταγραφή της θερμοκρασίας για μια εβδομάδα ώστε να έρθουν σε επαφή με το πιο βασικό όργανο της μετεωρολογίας.

(φωτο8)

Στα πλαίσια του προγράμματος είχαμε σχεδιάσει να επισκεφτούμε τον τοπικό μετεωρολογικό σταθμό που βρίσκεται στο χώρο του πρώην στρατοπέδου Ασβεστόπετρας,  όμως οι ιδιαίτερες συνθήκες που επικράτησαν τη φετινή σχολική χρονιά δεν μας επέτρεψαν να την πραγματοποιήσουμε.

Στο τέλος του προγράμματος συζητήσαμε τα θετικά και αρνητικά που αποκομίσαμε από όλες τις νέες γνώσεις με τις οποίες ήρθαμε σε επαφή γύρω από τη Μετεωρολογία.

 

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων