Καλώς ήρθατε στο Σχολείο μας !
Ιωνίας και Αμυραδάκη, 18450 Nίκαια
e-mail:mail@5dim-nikaias.att.sch.gr
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Τα πρώτα σχολεία λειτούργησαν μες στα πλυντήρια ή τα αντίσκηνα ναούς που είχαν στηθεί στο συνοικισμό. Εκεί, δίδαξαν τα προσφυγόπουλα οι δάσκαλοι κι οι δασκάλες της Κοκκινιάς. Η Μαριάνθη Σκαλά, η πρώτη δασκάλα του συνοικισμού, αγωνίσθηκε μ’ όλες τις δυνάμεις της για να της παραχωρηθούν τρία πλυντήρια, ώστε το 1923 να τα χρησιμοποιήσει ως διδακτήρια και μόχθησε πραγματικά προκειμένου να κατασκευαστούν οι πάγκοι θρανία των μικρών μαθητών. Μ’ ένα κουδούνι στο χέρι το 1924 έβγαινε στο άνοιγμα της σκηνής του Αγίου Νικολάου και καλούσε τους γονείς να φέρουν τα παιδιά στο -αυτοσχέδιο- σχολείο.
To 1924 ιδρύθηκε το πρώτο Δημοτικό σχολείο μεταξύ των οδών Βοσπόρου-Καισαρείας-Ιωνίας, το οποίο το 1925 ονομάσθηκε Πρώτο Δημοτικό Σχολείο Αρρένων.
Το δικό μας σχολείο, πιθανότατα ιδρύθηκε το 1935 με 1936 σύμφωνα με την παρακάτω φωτογραφία και βρισκόταν αρχικά στην οδό Κιλικίας και Θηρών. Μεταγενέστερα το 1938 μεταφέρθηκε στην οδό Αμυραδάκη όπου λειτουργεί εώς σήμερα. Μάλιστα θεωρούνταν πρωτοπόρο για την εποχή του. Το 5ο Δημοτικό Σχολείο Νίκαιας, το 1938 παρουσίασε μια καινοτομία στα εκπαιδευτικά διδακτικά μέσα. Δίδασκε πολλά μαθήματα με κινηματογράφο χρησιμοποιώντας πάνω από 800 διδακτικές ταινίες που είχε δανειστεί από το Υπουργείο Παιδείας.
Στον ίδιο χώρο λειτουργεί και το 2ο Νηπιαγωγείο Νίκαιας.
Το εσωτερικό του Σχολείου μας αποτελείται από το ισόγειο, όπου βρίσκεται και ο χώρος των εκδηλώσεων, από αίθουσα υπολογιστών, ολοήμερου από τις αίθουσες διδασκαλίας και το γραφείο των εκπαιδευτικών.
Το ισόγειο του σχολείου καθώς και αρκετοί άλλοι χώροι έχουν διακοσμηθεί από ζωγραφιές που έκανε ο κύριος Ηλίας Κωβαίος , τον οποίο ευχαριστουμε πολύ για την όμορφη και ανιδιοτελή προσφορά του.
Και οι μαθητές του Σχολείου μας συμετείχαν στην διακόσμηση του χώρου με τις δικές τους δημιουργίες
Το μεράκι και η όρεξη των ίδιων των εκπαιδευτικών δημιούργησε τη βιβλιοθήκη μας σε μια γωνιά του σχολείου για τη δημιουργική απασχόληση των μαθητών με πλήθος βιβλίων, περιοδικών και επιτραπέζιων παιχνιδιών.
Αφήστε μια απάντηση