Το σχολείο μας φέτος επέλεξε να συμμετέχει στο διετές πρόγραμμα ενταξιακών μεταβάσεων “Implementation of the European Child Guarantee – Promoting Inclusive Education in Greece Phase II‘’, με σκοπό να συνδράμει στο διάλογο για τις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν τα παιδιά σε όλη την ακαδημαϊκή τους πορεία και στην δημιουργία και υλοποίηση ενός ενιαίου αξιολογικού εργαλείου που θα ιχνογραφεί όλες τις πτυχές ανάπτυξης κάθε μαθητή.
Η μεταβατική περίοδος είναι ο χρόνος που απαιτείται για να προετοιμαστούμε για την αλλαγή, να υποστούμε αυτήν την αλλαγή και να συνηθίσουμε σε νέους τρόπους ύπαρξης και συμπεριφοράς και να αναπτύξουμε την αίσθηση ότι ανηκουμε στην ομάδα, στην κοινότητα των συνομηλίκων και στο σχολείο. Αυτό είναι διαφορετικό για κάθε άτομο και δεν μπορεί να περιοριστεί χρονικά. Υπό αυτή την έννοια, οι μεταβάσεις δεν αναφέρονται μόνο σε αλλαγές μεταξύ εκπαιδευτικών επιπέδων, αλλά και σε εκείνες που συμβαίνουν μέσα στα σχολεία κάθε μέρα, όπως μεταξύ τάξεων, μεταξύ διαφορετικών πτυχών της σχολικής ημέρας ή ακόμη και στο πλαίσιο μιας τάξης ή μιας δραστηριότητας.
Στόχος μας είναι ο προσεκτικός σχεδιασμός και η εξατομικευμένη προετοιμασία, καθώς και η συνεχής υποστήριξη κατά τη διάρκεια και μετά από περιόδους μετάβασης έτσι κάθε μαθητής να απολαμβάνει τη μέγιστη υποστήριξη και φροντίδα που χρειάζεται για να εξασφαλίσουμε την προσωπική του ευημερία.
Στην πρώτη φάση του προγράμματος αναπτύχθηκαν εκπαιδευτικές πρακτικές που συμβάλλουν σε μικρές και μεγάλες μεταβάσεις, τις οποίες θα υλοποιήσουμε πιο συστηματικά την επόμενη σχολική χρονιά. Στη δεύτερη φάση του προγράμματος θα εφαρμοστούν πολυπαραγοντικά αξιολογικά εργαλεία που θα διαλευκάνουν το προφίλ κάθε μαθητή και θα μας επιτρέψουν να σχεδιάζουμε εξατομικευμένα προγράμματα παρέμβασης και στήριξης του.
Υπεύθυνοι του προγράμματος είναι η Βογιατζή Γιούλη (με το ρόλο της διευθύντριας του σχολείου το σχολικό έτος 2022-23), η ψυχολόγος Δεληγιάννη Κωνσταντίνα και η εκπαιδευτικός Λυσιόβα Κατερίνα.