Στιγμιότυπο 2021-03-29, 22.17.21

Έρευνα για τη Σχολική Βία

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Δείτε το στο slideshare.net

Η έρευνα διεξήχθη στα πλαίσια δράσεων για την Πανελλήνια μέρα σχολικού εκφοβισμού 6-3-2021.

Ο σκοπός της έρευνάς μας ήταν ,να μελετήσουμε και να διαπιστώσουμε  εάν τα παιδιά έχουν πέσει θύματα σχολικού εκφοβισμού, εάν έχουν γίνει μάρτυρες τέτοιων περιστατικών, τον τρόπο που αντέδρασαν καθώς επίσης και τα συναισθήματα που τους προκλήθηκαν και στις δύο περιπτώσεις. Τέλος θέλαμε να διαπιστώσουμε ποια μορφή σχολικού εκφοβισμού συναντάται συχνότερα.

Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για την έρευνα αυτή ήταν ένα ερωτηματολόγιο ηλεκτρονικό ,το οποίο δόθηκε σε παιδιά της Ε΄και ΣΤ΄τάξης. Το ερωτηματολόγιο που απαντήθηκε από τα παιδιά δημιουργήθηκε από εμάς  με βάση το ερωτηματολόγιο του Olweus(Ο Dan Olweus ήταν Σουηδο-Νορβηγός ψυχολόγος. Ήταν ερευνητής καθηγητής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μπέργκεν της Νορβηγίας. Ο Olweus έχει αναγνωριστεί ευρέως ως πρωτοπόρος της έρευνας για τον εκφοβισμό. Wikipedia).

Διαπιστώθηκε λοιπόν από τη συγκεκριμένη έρευνα ότι τα λιγότερα παιδιά,με ποσοστό 29%, έχουν πέσει θύμα σχολικού εκφοβισμού. Πιο συγκεκριμένα από  αυτά που απάντησαν,δήλωσαν θετικά ότι έχουν βιώσει το λεκτικό εκφοβισμό(βρισιές,κοροιδία),σωματικό εκφοβισμό, ενώ μικρότερο ποσοστό απάντησε ότι έχουν βιώσει την κοινωνική απομόνωση( αποκλεισμός από δραστηριότητες) και ψυχολογική βία.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα διαπιστώθηκε ότι κανένα παιδί δεν υπέστη εκβιασμό,ηλεκτρονική ή φυλετική βία, συστηματική αρπαγή και καταστροφή των πραγματων του.

Στη συνέχεια διαπιστώθηκε ότι το μικρότερο  ποσοστό των παιδιών (32%) έχει γίνει μάρτυρας κάποιου περιστατικού εκβοβισμού.

 Το μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών(60%) που ενεπλάκησαν σε καβγάδες, δήλωσε μετανοιωμένο.

 Επίσης πολύ μικρό ποσοστό  των παιδιών απάντησε ότι η εμπλοκή σε καβγάδες ενός μαθητή, τον βοηθάει να αποκτήσει περισσότερους φίλους και να είναι δημοφιλής.

Έρευνα για τη Σχολική Βία από 5ο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών "Πηνελόπη Δέλτα" διατίθεται με άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *