Δ1 τάξη

Συμμετοχή των μαθητών της Δ1 τάξης στην παιδική HELMEPA

Το περιβάλλον είναι το σπίτι μας.

Οι θάλασσες, οι λίμνες, τα ποτάμια, τα βουνά, οι κάμποι αλλά και οι ζωικοί οργανισμοί που ζουν σ’ αυτά, για να συνεχίσουν να υπάρχουν χρειάζονται τη φροντίδα μας! Γιατί «η Γη είναι το ένα και Μοναδικό Σπίτι όλων μας».

Αυτή τη φράση μας τη λέει συχνά η δασκάλα μας στην τάξη όπως επίσης μας τονίζει ότι από τώρα που είμαστε ακόμη μικροί πρέπει να μάθουμε να είμαστε υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες.

Έτσι πήραμε την απόφαση να γίνουμε και εμείς μέλη της παιδικής HELMEPA.

Η αγάπη μας για το περιβάλλον πρέπει να μετατραπεί σε ανάγκη για την προστασία του και στη συνέχεια σε δράση!

Προγραμματίσαμε πολλές δράσεις!

Έχουμε διάθεση να τις πραγματοποιήσουμε όλες!

Καλή μας επιτυχία!

Δραστηριότητα 1η

Συγκεντρώνουμε καθημερινά στην τάξη μας υλικά που ανακυκλώνονται όπως χαρτί, αλουμίνιο, πλαστικό, γυαλί. Στο τέλος της εβδομάδας κάθε ομάδα δράσης, με σειρά, αναλαμβάνει να τα πετάξει στον ειδικό κάδο ανακύκλωσης.

Έτσι τίποτε δεν πάει χαμένο!

Δραστηριότητα 2η

Οι ομάδες δράσης έχουμε αναλάβει να συγκεντρώνουμε μπαταρίες από τα σπίτια μας αλλά και από άλλες γνωστές οικογένειες μας και στο τέλος του μήνα να τις ρίχνουμε στους ειδικούς κάδους. Έτσι προστατεύουμε το περιβάλλον μας από τα επικίνδυνα χημικά στοιχεία των μπαταριών.

Δραστηριότητα 3η

Οι κοινόχρηστοι χώροι έχουν την ίδια ανάγκη σεβασμού και προσοχής όπως το ίδιο μας το σπίτι. Έτσι αποφασίσαμε να υιοθετήσουμε το γειτονικό, στο σχολείο μας, γήπεδο.

Πολλοί συχνά σ’ αυτόν τον χώρο παίζουμε και αθλούμαστε όχι μόνο εμείς, αλλά και μεγάλοι συμπολίτες μας. Η εικόνα με τα πεταμένα σκουπίδια είναι απογοητευτική!

Οι υπηρεσίες καθαριότητας του Δήμου μας δεν είναι αρκετές, έτσι αποφασίσαμε με το εθελοντικό μας έργο, να καθαρίζουμε και εμείς το γήπεδο δυο φορές την εβδομάδα. Επίσης στείλαμε επιστολή στο Δήμαρχο της πόλης μας, να τοποθετήσει 3-4  καλάθια  σκουπιδιών στο χώρο, που είναι απαραίτητα.

Δραστηριότητα 4η

Κατασκευές από «άχρηστα» υλικά

(χριστουγεννιάτικες φιγούρες)

Συγκεντρώσαμε στην τάξη μας πολλά «άχρηστα» υλικά (πλαστικά μπουκάλια, χάρτινες και πλαστικές συσκευασίες, γυάλινα μπουκάλια, χαρτί περιτυλίγματος, τενεκεδάκια, μεταχειρισμένο αλουμινόχαρτο κ.ά).

Όλα αυτά τα «άχρηστα» υλικά μας βοήθησαν και φτιάξαμε πανέμορφες χριστουγεννιάτικες φιγούρες!

Έτσι, ανακαλύψαμε ότι δεν είναι όλα τα αντικείμενα που πετάμε στα σκουπίδια «πραγματικά άχρηστα».

Δραστηριότητα 5η

Οι δράσεις μας συνεχίζονται με μεγαλύτερο ενθουσιασμό και κέφι απ’ ότι αρχικά! Δίπλα στο σχολείο μας, υπάρχει ένα μεγάλο πάρκο με πλούσια χλωρίδα. Πολύ συχνά το επισκεπτόμαστε και κάνουμε εκεί το μάθημα της Μελέτης του Περιβάλλοντος. Μόνιμοι κάτοικοι του πάρκου είναι καμιά δεκαριά σκιουράκια. Τώρα το χειμώνα, επειδή συχνά δεν βρίσκουν τροφή, βγαίνουν στους κάδους του κεντρικού δρόμου και ψάχνουν για φαγητό.

Εμείς λοιπόν με πολύ μεγάλη χαρά, αποφασίσαμε να τα φροντίσουμε και να τους λύσουμε το πρόβλημα της τροφή τους, ειδικά τώρα το χειμώνα.

Φτιάχνουμε συχνά αυτοσχέδιες ταΐστρες με ξηρούς καρπούς και δημητριακά και ταΐζουμε τους φίλους μας.

Δραστηριότητα 6η

Λύση ναυτικού σταυρόλεξου και δημιουργία ποταμοσταυρόλεξου.

Αγαπητή juniorhelmepa, επειδή εμείς ζούμε σε ένα νομό με πολλά ποτάμια και λίμνες, την «Υδρούσα Αιτωλοακαρνανία» αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα σταυρόλεξο με λέξεις σχετικές με το υγρό στοιχείο που μας περιβάλλει.

Κάθετα

1.Πολλά καλάμια μαζί σχηματίζουν έναν …

2.Υδρόβιο δέντρο.

3.Ποταμίσιο νόστιμο ψάρι.

4.Τα φυτοφάρμακα είναι και αυτά αιτία μόλυνσης των ποταμών.

5.Το νερό των ποταμών χρησιμοποιείται για ύδρευση και …

6.Κι αυτή τροφοδοτεί με νερό το ποτάμι.

7.Υδρόβιο λουλούδι των γλυκών νερών.

Οριζόντια

1.Πλοίο ειδικό για ποταμοπλοΐα.

2.Φυτό που μεγαλώνει στις άκρες των ποταμών.

3.Από τα … των εργοστασίων κινδυνεύουν πολλά ποτάμια.

4.Τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια παράγουν ηλεκτρικό …

5.Άθλημα που γίνεται σε πολλά ποτάμια της πατρίδας μας.

6.Θηλαστικό που ζει μόνο σε καθαρά νερά ποταμών.

7.Τροφοδοτεί το ποτάμι με νερό.

Λύσεις του ποταμοσταυρόλεξου

Οριζόντια                                                                     Κάθετα

1.Ποταμόπλοιο                                                              1.Καλαμιώνες

2.Καλάμι                                                                       2.Πλατάνι

3.Λύματα                                                                       3.Πέστροφα

4.Ρεύμα                                                                         4.Μόλυνση

5.Ράφτινγκ                                                                     5.Άρδευση

6.Βίδρα                                                                          6.Βροχή

7.Χιόνι                                                                           7.Νούφαρο

Δραστηριότητα  7η

Δημιουργία πράσινης γωνιάς

Τα μέλη και των δύο ομάδων της δράσης της juniorhelmepa, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια πράσινη γωνιά στην τάξη μας. Έτσι λοιπόν, αφού ενημερωθήκαμε για ποια φυτά μπορούν να μεγαλώσουν σε εσωτερικό χώρο, φυτέψαμε πολλούς βολβούς φρέζες, νεραγκούλες, τουλίπες, ζουμπούλια άλλα και άλλα φυτά όπως αλόη, γεράνια κ.α. Τα φυτά μας, με την καθημερινή φροντίδα μας, μεγαλώνουν ,ομορφαίνουν το περιβάλλον μας και μας κάνουν υπερήφανους! Πολύ συχνά τα χρησιμοποιούμε και σαν εργαλεία μάθησης μιας και η Δ Τάξη στο μάθημα της <<Μελέτης>> ασχολείται με τα φυτά!

Δραστηριότητα  8η

Ο κύκλος του νερού

Οι ομάδες με απλά υλικά και εύκολα πειράματα κατανοούν

τον κύκλο του νερού.

Δραστηριότητα  9η

Πρόσωπο με πρόσωπο με τη θαλάσσια ρύπανση

Οι μαθητές, αφού ψάξανε, καταγράψανε και συζήτησαν τις αιτίες ρύπανσης των θαλασσών μας , το ’ριξαν στο παιχνίδι!!

Ένα παιχνίδι όμως που τους έφερε …πρόσωπο με πρόσωπο με τη θαλάσσια ρύπανση!

Δραστηριότητα 10η

Καθαρισμός της θάλασσας από πετρελαιοκηλίδα

Οι ομάδες, ήδη από την προηγούμενη δραστηριότητα, είχαν καταγράψει σαν μια βασική αιτία μόλυνσης των θαλασσών μας, τη διαρροή πετρελαίου από διάφορα καράβια. Με το πείραμα που κάνουν διαπιστώνουν πόσο δύσκολο είναι να καθαριστεί μια πετρελαιοκηλίδα!!

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 11

Διανομή ενημερωτικού υλικού

Ενημέρωση για την Παγκόσμια Ημέρα Νερού

Το νερό είναι πηγή ζωής !

22 Μαρτίου: Παγκόσμια Ημέρα Νερού

Τα 2/3 της επιφάνειας του πλανήτη μας είναι καλυμμένα με νερό! Ωκεανοί , θάλασσες , ποτάμια , λίμνες, χείμαρροι, πηγές κ.α. Το νερό κυλάει στην Γη, ρέει στο εσωτερικό της, αποθηκεύεται στους ατμούς , στα σύννεφα , στην υγρασία, στον πάγο και στο χιόνι , δίνοντας ζωή γύρω του.

Και στον άνθρωπο όμως το νερό αποτελεί περίπου τα 2/3 του βάρους του και είναι ζωτικής σημασίας για όλες τις λειτουργίες του σώματός του.

Δυστυχώς, όμως,  ο μισός περίπου πληθυσμός της Γης δεν διαθέτει υγιεινό νερό σε επαρκείς ποσότητες. Πάνω από 400 εκατομμύρια άνθρωποι πάσχουν από ασθένειες που μεταδίδονται με το νερό.

Οι μαθητές της Δ1 τάξης, στα πλαίσια των δυο προγραμμάτων που συμμετέχουν, «Υδρούσα Αιτωλοακαρνανία» και HELMEPA, διάλεξαν κάποιες δράσεις γι’αυτή την μέρα.

Αφού συγκέντρωσαν πληροφορίες και μελέτησαν αρκετά κείμενα σχετικά με το πολύτιμο νερό και την προστασία του,έκαναν παρουσιάσεις σε άλλες τάξεις του σχολείου μας , μοίρασαν σχετικά φυλλάδια της HELMEPA και στο τέλος έδωσαν απλές συμβουλές για το πώς μπορούνε στην καθημερινή τους ζωή να χρησιμοποιούν όσο νερό τους χρειάζεται και να μην το σπαταλάνε!!!!!

Παιδιά για να μην

πούμε το νερό …νεράκι

ας προσέχουμε λιγάκι!!!!!!

1.Δεν αφήνω τη βρύση να τρέχει , όταν βουρτσίζω τα δόντια μου.

2.Κάνω ένα σύντομο ντους αντί να γεμίζω με νερό τη μπανιέρα.

3.Ζητώ από τους γονείς μου να μειώσουν τη ροή νερού στο καζανάκι.

4.Ζητώ από τους γονείς μου να τοποθετήσουν ειδικές συσκευές στις βρύσες για την εξοικονόμηση νερού.

5.Αναφέρω οποιαδήποτε διαρροή νερού στο σπίτι μου ή στην γειτονιά μου και απαιτώ να επισκευαστεί άμεσα.

6.Φροντίζω ώστε το πότισμα των φυτών στον κήπο ή στις γλάστρες να μη γίνεται τις ώρες που κάνει πολλή ζέστη.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 12η

Μήνυμα για την Ημέρα Περιβάλλοντος ( 5 Ιουνίου)

Η ομάδα  1890 ( Β) στέλνει το δικό της μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος.

Δραστηριότητα 13η

Η ομάδα 1889 (Β) έγραψε ένα μικρό θεατρικό έργο με θέμα την Ανακύκλωση. Ο Τίτλος του είναι  « Αλουμινόκουτα σε δράση .

Το έργο θα παρουσιαστεί στους  συμμαθητές τους.

ΤΑ ΑΛΟΥΜΙΝΟΚΟΥΤΑ ΣΕ ΔΡΑΣΗ

Τα αλουμινόκουτα βρίσκονται πεταμένα σε ένα συνηθισμένο κάδο σκουπιδιών.

Δυσανασχετούν για τη συμπεριφορά των ανθρώπων και στενοχωριούνται που δεν τα ρίχνουν στον ειδικό κάδο ανακύκλωσης.

ΠΡΟΣΩΠΑ

Αναψυκτούλης ,Μπυρούλης , Σοδούλα , Πορτοκαλούλα , Κόκας , Κόλα , Αλουμινέξ , Βυσσινούλης , Καφεδέξ , Φαγανούλης

ΑΝΑΨΥΚΤΟΥΛΗΣ: Ουφ , θύμωσα , θύμωσα πολύ ! Ακούς εκεί να μας πετάξουν σ’ αυτόν τον κάδο. Για σκουπίδια μας πέρασαν

ΜΠΥΡΟΥΛΗΣ: Ουίνκ , ουίνκ…Εεεμείς σκουπίδια?

(μεθυσμένος)     Δεν ξέρουν την ιστορία μας , τον τρόπο που φτιαχνόμαστε ?

ΣΟΔΟΥΛΑ: Πόσα  άλλα βουνά θα σκάψουν οι άνθρωποι?Πόση άλλη ενέργεια θα καταναλώνουν τζάμπα ? Πότε θα πάψουν να διαχειρίζονται τόσο άσχημα τους φυσικούς πόρους ?

ΠΟΡΤΟΚΑΛΟΥΛΑ :Τουλάχιστον, αν μας ανακύκλωναν, θα καταλάβαιναν πόσο σπουδαίοι είμαστε!

ΚΟΚΑΣ :Μα τι ψηλομύτες είναι αυτά τα χαρτιά! Νομίζουν ότι μόνο αυτά προσφέρουν στην ανακύκλωση.

ΚΟΛΑ: Νομίζουν ότι μόνο αυτά κάνουν οικονομία στη φύση και στην ενέργεια.

ΛΕΜΟΝΙΤΑ ; Θα σκάσω…Θα σκάσω εδώ μέσα.Βρε Μπυρούλη , τι μυρίζεις;

ΜΠΥΡΟΥΛΗΣ; Ουινκ , ουίνκ , δυστυχώς , αφού με άδειασαν , ξέχασαν να με ξεπλύνουν και να τα αποτελέσματα…

ΑΛΟΥΜΙΝΕΞ : Μην ανησυχείτε, καλά μου αλουμινόκουτα  ! Να , βλέπω από μακριά το φίλο μας το Φαγανούλη!

ΒΥΣΣΙΝΟΥΛΗΣ: Ποιος είναι  ο Φαγανούλης;

ΑΛΟΥΜΙΝΕΞ : Το φορτηγό που είναι  υπεύθυνο για την ανακύκλωση του αλουμινίου.

ΒΥΣΣΙΝΟΥΛΗΣ: Δηλαδή έρχεται για εμάς;

ΑΛΟΥΜΙΝΕΞ: Φυσικά!! Άδικα ανησυχήσατε. Οι άνθρωποι επιτέλους κατάλαβαν ότι τίποτα δεν πρέπει να πάει χαμένο!

ΚΑΦΕΔΕΞ: Ο πλανήτης Γη φωνάζει S  O  S!   SOS!  SOS !

Δε δικαιολογούνται άλλα λάθη.

ΦΑΓΑΝΟΥΛΗΣ: Έφτασαααα ! Εμπρός πηδήξτε πάνω μου.

ΑΛΟΥΜΙΝΕΞ : Έλα, βρε αδερφέ , και με φάγανε ετούτα τα τρελόκουτα .

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ : Εμπρός, αδέρφια , όλοι μαζί για ένα σκοπό:

Ανακύκλωση σημαίνει οικονομία σε ενέργεια και προστασία του πλανήτη!

ΓΙΟΥΠΙΙΙΙ!!!

Συμμετοχή σε Πανελλήνιο Διαγωνισμό ζωγραφικής για την παιδική Helmepa

Επίσης η ομάδα 1889 (Β) παίρνει μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής της Παιδικής HELMEPA.

Diag from gvlachos

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 14η

Υιοθεσία – Εθελοντικός καθαρισμός ακτής στη λίμνη Τριχωνίδα

Έχοντας  ,πλέον, ευαισθητοποιηθεί τα μέλη και των δυο ομάδων της Παιδικής HELMEPA , πάνω στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το περιβάλλον μας, συνεχίζουν τις δράσεις τους.

Πραγματοποίησαν εθελοντικό καθαρισμό στη λίμνη Τριχωνίδα.

Αφού φόρεσαν τα γάντια τους , γέμισαν αρκετές σακούλες με σκουπίδια! Στη συνέχεια τοποθέτησαν την πινακίδα τους με σχετικό περιβαλλοντικό μήνυμα στην ακτή.

Στο τέλος έκαναν καταγραφή στο ειδικό δελτίο καταγραφής απορριμμάτων για  να σταλεί στη HELMEPA .

Δραστηριότητα 15η

«Ο πλανήτης σε συναγερμό»

Οι ομάδες ανέλαβαν να ενημερωθούν για τα πολλά προβλήματα

που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας , εξαιτίας των ανθρώπινων δραστηριοτήτων ,

όπως αύξηση θερμοκρασίας , ξηρασία , λιώσιμο των πάγων , τρύπα του όζοντος ,

αύξηση της στάθμης της θάλασσας  ,καταστροφή δασών , κ. α.

Στη συνέχεια , βρήκαν στη υδρόγεια σφαίρα  τις περιοχές που απειλούνται περισσότερο και συζήτησαν τις επιπτώσεις .

Δραστηριότητα 16η

«Ωκεανοί και κλιματική αλλαγή  »

Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας είναι η αύξηση της θερμοκρασίας. Αν η θερμοκρασία της Γης ανεβεί υπερβολικά , εξαιτίας των αερίων του θερμοκηπίου , θα θερμανθούν και οι ωκεανοί .

Το πρόβλημα είναι ότι οι ωκεανοί θα παραμείνουν θερμοί για πολύ περισσότερο καιρό απ’ ότι ο αέρας .

Κάνοντας το πείραμα , τα παιδιά παρατηρούν , ότι το ποτήρι με το νερό είναι πιο ζεστό , γιατί το νερό κρατά τη ζέστη περισσότερο από τον αέρα .Ο αέρας μέσα στο άδειο ποτήρι χάνει πιο εύκολα τη θερμότητα , γι’ αυτό και είναι πιο κρύο , όταν το βγάζουμε από το ψυγείο .

Αφήστε μια απάντηση