Παιδαγωγικές αρχές και στόχοι

ΣΤΟΧΟΙ – ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
Η προσχολική αγωγή αποτελεί μια πολύ σημαντική διαδικασία για τη ανάπτυξη του ανθρώπου. Γνωρίζουμε σήμερα από εμπεριστατωμένες επιστημονικές μελέτες ότι η ηλικία αυτή είναι καθοριστική για όλη την πορεία της ζωής. Τίθενται βάσεις για την νοητική, συναισθηματική, κοινωνική, γλωσσική και κινητική ανάπτυξη. Στην προσχολική ηλικία υπάρχει ένα τεράστιο παράθυρο ευκαιριών για να μπορέσει το παιδί να αναπτυχθεί ολόπλευρα αλλά και για να το βοηθήσουμε αντισταθμιστικά σε όποια δυσκολία αντιμετωπίζει.
Στο σχολείο μας φοιτούν νήπια και προνήπια με στόχο να ξετυλίξουν και να αναπτύξουν ολόπλευρα το δυναμικό και την προσωπικότητά τους σε όλους τους τομείς.
Πιο συγκεκριμένα στοχεύουμε:
• στην κοινωνική ένταξη όλων των παιδιών και στην ομαλή προσαρμογή και συμπερίληψή τους στην πρώτη κοινωνική ομάδα που συναντούν μετά την οικογένειά τους
• στην ισόρροπη και ολόπλευρη ανάπτυξη τους , (ψυχοκινητική, αισθητηριακή, γνωστική-νοητική, γλωσσική, κοινωνική, συναισθηματική)
• στην ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας τους
Βασιζόμαστε σε σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους όπως η βιωματική, η συνεργατική και η ενεργητική μάθηση . Βασικές πλευρές των παραπάνω μεθόδων είναι η ομαδική λειτουργία, το συνεργατικό κλίμα , η δημοκρατική κουλτούρα , η ενεργητική ακρόαση, ο σεβασμός στην διαφορετικότητα, το βίωμα , η ενσυναίσθηση, η εμψύχωση , η άνευ όρων αποδοχή και αγάπη όλων των παιδιών.
Κυρίαρχο και προνομιακό μέσο μάθησης για το νηπιαγωγείο μας αποτελεί το παιχνίδι. Οι επιστήμονες συμφωνούν ότι το παιδί χρησιμοποιεί το παιχνίδι ως ένα εργαλείο κατανόησης του κόσμου, και των καταστάσεων των οποίων βιώνει. Συχνά, το παιχνίδι και οι έννοιες που περικλείει είναι για το παιδί ότι η εργασία για τον ενήλικα. Ταυτόχρονα αποτελεί έναν υπέροχο τρόπο έκφρασης και μια σταθερή πηγή χαράς . Παίζοντας το παιδί μπορεί να μάθει

Περισσότερες πληροφορίες για αυτά που εφαρμόζονται μπορείτε να βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://www.pi-schools.gr/preschool_education/yp_yliko/odig_gonea.pdf