2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιερώθηκε από την Ι.Β.Β.Υ., τη Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, το 1966, ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο. Τα βιβλία αδιαμφισβήτητα είναι θησαυρός και δεν είναι κάτι που λέγεται πρώτη φορά μα είναι απαραίτητο να δηλώνεται ξανά και ξανά. Είναι ένας κόσμος μαγικός που προσφέρει πολλά πράγματα. Προσφέρει γνώσεις, διευρύνει ορίζοντες, οξύνει το πνεύμα, αφυπνίζει τη φαντασία, πλουτίζει την ψυχή, εξευγενίζει και προσφέρει παιδεία σε ανθρώπινο επίπεδο. Πέρα από την επιμορφωτική της σημασία, είναι τρόπος διασκέδασης ή και διαφυγής ακόμη, αφού ταξιδεύεις νοερά στον κόσμο τους και σε όποια εποχή χρονικά. Πρέπει να ενθαρρύνουμε ως γονείς το παιδί μας να παίρνει πνευματική τροφή και το όφελος θα φανεί ακόμη περισσότερο όταν αυτό μεγαλώσει. Βεβαίως σε όλη αυτήν την προσπάθεια παίζει και ο εκπαιδευτικός το σπουδαίο ρόλο του. Τα εφόδια που θα έχει πάρει από τα βιβλία θα του είναι χρήσιμα, αν ειδικά λάβουμε υπόψιν την εποχή μας που εξελίσσεται συνεχώς. Η γνώση δε σταματά ποτέ και μπορείς να την αντλήσεις ακόμη και από βιβλία που έχουν κύριο σκοπό την διασκέδαση.
Δεν υπάρχει βιβλίο που δε θα σου προσφέρει κάτι, ανεξάρτητα από την κατηγορία στην οποία ανήκει. (02/04/2017,   Θωμη Μπαλτσαβια enfo.gr)

Αγαπητά μας παιδιά και γονείς με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου σας προτείνουμε κάποιες δραστηριότητες. Μπορείτε να ασχοληθείτε με όποιες από αυτές επιθυμείτε.

Προτεινόμενη Δραστηριότητα:                                                                                                                                                                                                                                                                                     – Φτιάχνω μία αφίσα -κολλάζ- με θέμα «Το παιδικό Βιβλίο»  χρησιμοποιώντας εικόνες από παλιά παραμύθια, περιοδικά, βιβλία.

 Μαθαίνουμε για τον Δανό Παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν  (Από τη συγγραφέα Αρβανίτη Στέλλα).

Προτεινόμενη Δραστηριότητα:- Με την βοήθεια των γονιών μας διαβάζουμε ή ακούμε στο διαδίκτυο ένα αγαπημένο παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και ζωγραφίζουμε ότι μας εντυπωσίασε. ( Δεν ξεχνάμε να γράψουμε τον τίτλο του παραμυθιού).

Μαθαίνουμε για τον αρχαίο Έλληνα μυθοποιό Αίσωπο  (Από την συγγραφέα Αρβανίτη Στέλλα)

Προτεινόμενη Δραστηριότητα:  – Με την βοήθεια των γονιών μας διαβάζουμε ή ακούμε στο διαδίκτυο έναν αγαπημένο μύθο του Αισώπου και ζωγραφίζουμε το εξώφυλλο του μύθου. ( Δεν ξεχνάμε να γράψουμε τον τίτλο του μύθου).

Ακούμε την Ιστορία: Η Βιβλιοθηκάριος της Βασόρας

Προτεινόμενη Δραστηριότητα: Ακούμε την πραγματική ιστορία  «Η Βιβλιοθηκάριος της Βασόρας»  και ζωγραφίζουμε ότι μας εντυπωσίασε.

Εκπαιδευτική Τηλεόραση : Ένα γράμμα μια ιστορία » Ο Βιολιστής Βάτραχος»

Προτεινόμενες Δραστηριότητες :

– 1η: Γράφω το γράμμα Β,β όπως βιβλίο, βιβλιοθήκη και ζωγραφίζω κάτι που αρχίζει από Β,β.

– 2η: Βρίσκω το γράμμα Β,β σε παλιά παραμύθια, περιοδικά , εφημερίδες το κόβω, το κολλάω και φτιάχνω ένα πολύχρωμο παζλ.

– 3η: Γράφω ένα ποίημα ή ένα δικό μου παραμύθι

Καλή σας ανάγνωση!!!

Αφήστε μια απάντηση