ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Γ’ – Δ’ τάξης
Στο πλαίσιο του θεματικού κύκλου εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων της Δ’ τάξης
“ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ”, η αφορμή δόθηκε από το θέμα της “ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ”, που ξετυλίγεται στο γνωστικό αντικείμενο της “Μελέτης του Περιβάλλοντος” της Δ’ τάξης, σε συνδυασμό και με την αναφορά που γίνεται στη “Γλώσσα” στα παιχνίδια της Αρχαιότητας, ώστε να συναποφασίσουμε με τους/ τις μαθητές/τριες της αυτής τάξης, του 54ου Δ.Σ. Θεσσαλονίκης, να ασχοληθούμε διεξοδικά και ταυτόχρονα να συνεργαστούμε με την Γ’ τάξη του 53ου Δ.Σ. Θεσσαλονίκης (συστεγαζόμενα σχολεία), ύστερα από συζήτηση με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό και τους/τις μαθητές/τριες της.
Το πρόγραμμά μας υλοποιήθηκε στους μήνες ΜΑΡΤΙΟ – ΙΟΥΝΙΟ.
Οι ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ που τέθηκαν – με την εξακτίνωσή μας σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα – υλοποιήθηκαν σε μέγιστο βαθμό:
Η γνωριμία των παιδιών με τις ρίζες τους, αφού ο χορός, το τραγούδι, η ενδυμασία, οι συνταγές, τα έθιμα, τα παιχνίδια δεν αποτελούν τις ρίζες ενός μόνο λαού – έθνους, αλλά κάθε λαού – έθνους (οι μαθητές/τριές μας προέρχονται από διάφορες γειτονικές με την Ελλάδα χώρες: Αλβανία, Πολωνία, Ρωσία).
Η σύνδεση του χθες με το σήμερα και το αύριο!
Η σύνδεση Ιστορίας,Τέχνης, Πολιτισμού!
Η ανάπτυξη του λόγου (προφορικού και γραπτού).
Η απόδοση και η ερμηνεία τραγουδιών, η επαφή με τους χορούς (μουσικοκινητικές δεξιότητες), αλλά και με τον χώρο της προέλευσής τους (Μικρασία, Πόντος, Κωνσταντινούπολη, Κρήτη).
Το ταξίδι στον χώρο της λαογραφίας, της γαστρονομίας, της διακόσμησης, της ζωγραφικής, της χειροτεχνίας.
Το εγχείρημα παρουσίασης των δράσεών τους στο κοινό.
Η κατάθεση της φαντασίας τους στη διακόσμηση του χώρου παρουσίασης, ενόψει κάθε εκδήλωσης.
Η καλλιέργεια της συμμετοχικότητας τόσο των παιδιών, όσο και των γονέων τους, της συνεργασίας, της αλληλεπίδρασης, της φιλότιμης προσπάθειας, της συγκέντρωσης του ενδιαφέροντός τους αλλά και της συγκέντρωσης εποπτικού υλικού.
Η ευχάριστη και μαγευτική όσμηση δημιουργίας ενός βιβλίου (κείμενο, εικονογράφηση).
Το παραλήρημα του ενθουσιασμού στην κορύφωση των δράσεών τους!
Οι ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ μας, που έλαβαν χώρα, ήταν οι εξής:
Η επίσκεψη – αφόρμηση στο “Λαογραφικό Μουσείο” που έστησαν και παρουσίασαν η Β’ τάξη του 53ου Δ.Σ. Θεσσαλονίκης, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό, την κ. Όλγα Κοκκινίδου.
Η αναβίωση “Παραδοσιακού γάμου”, την περίοδο της Αποκριάς.
Η παρουσίαση “ παραδοσιακών ενδυμασιών” ανά την Ελλάδα, “παραδοσιακών τραγουδιών και χορών”, στις μέρες της επετείου της εθνικής μας παλιγγενεσίας, της 25ης Μαρτίου.
Η εκτέλεση “παραδοσιακών συνταγών”: λαλαγγίτες και πιροσκί!
Η γνωριμία “πασχαλινών εθίμων”.
Σπάσιμο σταμνών, αερόστατο, κροτίδες (διαδικτυακά).
Βαφή κόκκινων αυγών, κατασκευή – διακόσμηση καλαθιών (βιωματικά).
Η παρουσίαση – στην παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος – “παραδοσιακών παιχνιδιών”, στον περιβάλλοντα χώρο του σχολείου μας, συμπληρωματικά και με κάποιες δραματοποιήσεις και χορογραφίες.
Η έκδοση βιβλίου με “παραδοσιακά παιχνίδια”.
Η διαμόρφωση προσκλήσεων.
Ο χρόνος μας αξιοποιήθηκε!
Η ψυχή και ο νους μας γέμισαν!
Τα οράματά μας συνεχίζονται, συν Θεώ!
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί:
κ. Ελένη Πολίτου, Γ’ τάξη 53ου Δ.Σ.
κ. Μαρία Συμεωνίδου Δ’ τάξη 54ου Δ.Σ.
Θεσσαλονίκη
15 Ιουνίου 2024