Κανονισμός Λειτουργίας

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιηθεί όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτευχθούν  οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα.

Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των Δημόσιων Σχολείων.

 

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιήθηκε σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες και στον ιστότοπο του Σχολείου. Μια συνοπτική μορφή του συζητήθηκε διεξοδικά με όλα τα παιδιά του Σχολείου.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της Διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών , των γονέων και κηδεμόνων.

Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, έτσι, ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις και να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου μας είναι εναρμονισμένος με την ισχύουσα    νομοθεσία,    τη    σύγχρονη    παιδαγωγική    αντίληψη     και     την     εμπειρία των προηγούμενων χρόνων λειτουργίας του Σχολείου μας.

Θα πρέπει να επισημανθεί πως το 54ο   Δ. Σχολείο συστεγάζεται με το 53ο και 51ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, οι τάξεις Ε΄ και ΣΤ΄ εδράζονται στο κτήριο του 51ου Δημοτικού Σχολείου ενώ οι Α, Β, Γ και Δ συστεγάζονται με το 53ο Δημοτικό Σχολείο. Για τον λόγο αυτό συνεργαστήκαμε με τους Διευθυντές των προαναφερθεισών σχολικών μονάδων ώστε να τηρηθεί ένας κοινός κανονισμός.

Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

 

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του.

Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Σχολείου μας επιδιώκεται:

  • Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε παιδιού αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να δημιουργούνται οι αξιοπρεπείς και αποδοτικές συνθήκες διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

 

 

1. Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση.

 

 

Η προσέλευση των μαθητών και η συγκέντρωση γίνεται  σε οριοθετημένα σημεία της αυλής για κάθε τάξη στις 08:00- 08:15 και στη συνέχεια με συνοδεία εκπαιδευτικού στην τάξη. Οι γονείς συνοδεύουν τα παιδιά τους μέχρι την αυλόπορτα του Σχολείου.

Οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στην είσοδο δεν επιτρέπουν την είσοδο σε κανένα εξωσχολικό και συνοδεύουν τα παιδιά στην τάξη τους. Η χρήση της μάσκας είναι προαιρετική.

 

Διδακτικό Ωράριο Πρωινής Λειτουργίας

07.00 – 07.15 Υποδοχή των μαθητών Πρωινής Ζώνης

07.15 – 08.00 Πρωινή Ζώνη

08.00 – 08.20 Υποδοχή μαθητών

 

Για την αποφυγή συγχρωτισμού έχει γίνει χωροθέτηση του προαυλίου την ώρα της υποδοχήςκαιτωνδιαλειμμάτων.

Στα διαλείμματα, το 54ο Δ.Σ. χρησιμοποιεί την αυλή δίπλα στο γυμναστήριο και το 53ο την αυλή επί της οδού Ολυμπιάδος. Τις βροχερές ημέρες, την ώρα των διαλειμμάτων, τα παιδιά παραμένουν στις τάξεις με την εποπτεία του/της εκπαιδευτικού ή βρίσκονται στους εσωτερικούς χώρους του σχολείου, εκτός τάξεων, σε διαφορετικά σημεία που έχουν οριοθετηθεί.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΩΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΩΝ

 

 

ΩΡΕΣ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
1η ΩΡΑ 8.15 -9.00
2η ΩΡΑ 9.00-9.40
1ο ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 9.40-10.00
3η ΩΡΑ 10.00-10.45
4η ΩΡΑ 10.45-11.30
2ο ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 11.30-11.45
5η ΩΡΑ 11.45-12.25
3ο ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 12.25-12.35
6η ΩΡΑ                                          12.35-13.15

 

 

Λειτουργία Ολοήμερου Προγράμματος

 

Η παρακολούθηση του Ολοήμερου Σχολικού Προγράμματος είναι προαιρετική. Ο υπεύθυνος του Ολοήμερου Προγράμματος εκπαιδευτικός φέρει την ευθύνη λειτουργίας του. Το Ολοήμερο Πρόγραμμα του σχολείου ξεκινά στη 13:20 μ.μ. και λήγει στις 16:00 μ.μ.

 

Στο σχολείο μας δε δημιουργήθηκε τμήμα διευρυμένου ολοημέρου λόγω έλλειψης αιτήσεων των γονέων –κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών στο τμήμα τούτο.

 

Πρόγραμμα:

13:15– 13:20 Μετάβαση των μαθητών  του Ολοήμερου προγράμματος για σίτιση

13:20 −14:00 1η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος – Σίτιση – Χαλάρωση ⮚

14:00 – 14:15 (15΄) Διάλειμμα

14:15 – 15:00 (45΄) 2η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος

15:00 – 15:15 (15΄) διάλειμμα/ δυνατή αποχώρηση μαθητών ολοήμερου προγράμματος 15:15 – 16:00 (45΄) 3η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος

(Λήξη Ολοήμερου Προγράμματος)

 

Η φοίτηση των μαθητών του Ολοήμερου Προγράμματος διακόπτεται όταν το παιδί συμπληρώσει 15 συνεχόμενες απουσίες, οι οποίες δεν δικαιολογούνται από ιατρική γνωμάτευση ή όταν ο γονέας ή κηδεμόνας του ζητήσει τη διακοπή της φοίτησης με γραπτή αίτησή του.

Το γεύμα των παιδιών παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους. Ο υπεύθυνος/η του Ολοήμερου Προγράμματος βοηθάει και καθοδηγεί τα παιδιά, ώστε να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες που αφορούν στη διαδικασία  του γεύματος και να εξυπηρετούνται αυτόνομα. Σε κάθε περίπτωση, ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στα παιδιά που φοιτούν σε μικρές τάξεις μέχρι να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης και προστασίας από την πανδημία, όπως αυτές αναφέρονται στις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Επιβάλλεται η χρήση σκευών μιας χρήσης, αν είναι εφικτό, ή αυστηρά ατομικών σκευών, καθώς και η ενημέρωση των μαθητών/τριών να μη μοιράζονται μεταξύ τους φαγητό ή και νερό.

 

Συμμετοχή μαθητών/τριών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής:

 

Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φ.Α. απαιτείται η κατάθεση Α.Δ.Υ.Μ. από τους μαθητές της Α΄ και Δ΄ τάξης στο σχολείο μέχρι 30-9-2023 και ισχύει για 3 έτη.

Μετά την 1-10-2023 οι μαθητές χωρίς έγκυρο Α. Δ. Υ. Μ. δεν μπορούν να συμμετέχουν στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

 

Ασφάλεια μαθητών/τριών

 

Η αυλόπορτα του Σχολείου παραμένει κλειστή με ευθύνη της Διευθύντριας μέχρι τη λήξη του Ημερήσιου Σχολικού Προγράμματος, στις 13:15 μ.μ. και αφού αποχωρήσουν οι μαθητές παραμένει κλειστή μέχρι την αποχώρηση του 1ου κύκλου του ολοήμερού στις 15.00μ.μ. και του 2ου στις 16.00μ.μ. Η είσοδος των μαθητών/τριών, μετά το κλείσιμο της αυλόπορτας, επιτρέπεται μόνο  έπειτα από ενημέρωση της Διευθύντριας του Σχολείου.

Κανένα άτομο πλην των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να παραμένει εντός του σχολικού χώρου κατά τη διάρκεια λειτουργίας της σχολικής μονάδας, συμπεριλαμβανομένων και των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Η παραμονή ατόμων, πλην των εκπαιδευτικών, επιτρέπεται σε έκτακτες περιπτώσεις και μόνο κατόπιν συνεννόησης με τον Διευθυντή του Σχολείου.

 

Οι γονείς-κηδεμόνες επισκέπτονται το Σχολείο κατά τις προγραμματισμένες συναντήσεις με τους/τις εκπαιδευτικούς και εκτάκτως, όταν κρίνεται αναγκαίο, έπειτα από συνεννόηση και επικοινωνία μαζί τους.

Η είσοδος-έξοδος ατόμων που σχετίζονται με τη διεξαγωγή ερευνών, προγραμμάτων, δραστηριοτήτων, εκδηλώσεων επιτρέπεται μόνο μετά την έγκριση των αρμόδιων Διευθύνσεων του Υ.ΠΑΙ.Θ., με απαραίτητη και τη σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή  του Σχολείου. Στη διάρκεια του διαλείμματος όλα τα παιδιά θα βγαίνουν στο προαύλιο του Σχολείου. Οι αίθουσες κλειδώνονται από τον εκπαιδευτικό που εξέρχεται τελευταίος. Η παραμονή στις τάξεις επιτρέπεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις (δυσμενείς καιρικές συνθήκες) με άδεια των εφημερευόντων/ουσών και μόνο με παρουσία εκπαιδευτικού. Όταν η αναγκαιότητα παραμονής σε εσωτερικό χώρο του σχολείου αφορά σε ζήτημα υγείας του παιδιού, οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ειδοποιούν την  Διευθύντρια του Σχολείου, για να δοθεί κατά περίπτωση η καταλληλότερη λύση, ώστε να μη δυσχεραίνεται η εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου. Τέλος, για την ασφάλεια των παιδιών, κατά τη διάρκεια παραμονής τους στο Σχολείο, δεν επιτρέπεται η παράδοση τροφίμων ή άλλων αντικειμένων από οποιονδήποτε εκτός Σχολείου.

Κάτι τέτοιο θα επιτρέπεται μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις, και μόνο έπειτα από συνεννόηση με τον  Διευθυντή του Σχολείου.

 

Τα παιδιά δεν επιτρέπεται να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα, καθώς και να χρησιμοποιούν κοινά σκεύη, όπως ποτήρια και μπουκάλια. Για τον λόγο αυτό, καλό θα είναι οι μαθητές/τριες να έχουν μαζί τους πάντα όσο νερό κρίνεται ότι τους είναι απαραίτητο σε παγούρι.

Κρίνεται ωφέλιμο να μην φέρνουν στον χώρο του σχολείου δικές τους μπάλες ή άλλου είδους παιχνίδια.

 

Χορήγηση φαρμάκων:

 

H χορήγηση φαρμάκων στους μαθητές στο χώρο του Σχολείου γίνεται από τον ίδιο το γονέα ή από άλλο πρόσωπο, το οποίο θα υποδείξει σχετικά, μετά από συνεννόηση με το/τη δάσκαλο/δασκάλα του τμήματος και άδεια από τον Διευθυντή του Σχολείου.

 

Αποχώρηση μαθητών/τριών – Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος

 

Η αποχώρηση των παιδιών πραγματοποιείται με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου στις 13.15. Τα παιδιά κατά τμήματα και οργανωμένα κατευθύνονται στην έξοδο του Σχολείου συνοδεία των εκπαιδευτικών που διδάσκουν την τελευταία διδακτική ώρα. Οι γονείς-συνοδοί παραλαμβάνουν τα παιδιά από την έξοδο του Σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί επιτρέπουν την αποχώρηση παιδιών χωρίς συνοδεία μόνο όταν ο γονέας-κηδεμόνας έχει συμπληρώσει και καταθέσει στο Σχολείο Υπεύθυνη Δήλωση ότι το/τα ανήλικο/α τέκνο/α του, με δική του/της ευθύνη, θα αποχωρεί/ούν ασυνόδευτο/α. Την αποχώρηση των παιδιών με συνοδεία, οι εκπαιδευτικοί την επιτρέπουν μόνο όταν αυτά παραλαμβάνονται από τα πρόσωπα που ο γονέας/κηδεμόνας έχει ορίσει με Υπεύθυνη Δήλωση. Σε περίπτωση που ουδείς/ουδεμία από τους/τις οριζόμενους/ες από την Υπεύθυνη Δήλωση συνοδούς δε δύναται για οποιονδήποτε λόγο να παραλάβει το/τα παιδί/ά του, ο γονέας-κηδεμόνας θα καταθέτει εγκαίρως στο Σχολείο συμπληρωματική Υπεύθυνη Δήλωση, στην οποία θα ορίζει έκτακτο/η συνοδό για τη/τις συγκεκριμένη/ες ημερομηνία/ες αλλαγής.

 

 

Κατά την διάρκεια της πρωινής προσέλευσης και της αποχώρησης υπάρχουν ένας σχολικός τροχονόμος που σταματά τα διερχόμενα αυτοκίνητα και βοηθά στην διέλευση των μαθητών/τριών από τον  κεντρικό δρόμο που άπτεται  του σχολείου.

Αποχώρηση παιδιού από το Σχολείο, πριν από τη λήξη του διδακτικού ωραρίου, γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις με την άδεια του Διευθυντή, με ενημέρωση και σύμφωνη γνώμη γονέων-κηδεμόνων και εξασφάλιση συνοδείας του παιδιού από ενήλικα, με ευθύνη των γονέων.

 

Απουσίες μαθητών/τριών

 

Η φοίτηση των παιδιών παρακολουθείται από τον/την υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό της τάξης. Οι καθημερινές απουσίες καταγράφονται και καταχωρούνται ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα του Υ.ΠΑΙ.Θ. Οι γονείς κηδεμόνες ευθύνονται για την ενημέρωση του Σχολείου σε περίπτωση μακροχρόνιας απουσίας (άνω των 2 ημερών). Όταν ένα παιδί απουσιάζει συστηματικά και αδικαιολόγητα, ο/η εκπαιδευτικός της τάξης επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς-κηδεμόνες. Σε περίπτωση πληθώρας αδικαιολόγητων απουσιών, ακολουθούνται όσα προβλέπονται από τη σχετική  νομοθεσία.

Παρακαλούνται οι γονείς-κηδεμόνες να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί ως προς το να μην προσέρχονται παιδιά στο Σχολείο ημέρες που νοσούν, ώστε να αποφευχθεί η μετάδοση ιώσεων ή άλλων ασθενειών, ακολουθώντας τις οδηγίες των θεραπόντων ιατρών. Επιπλέον, θα ενημερώνουν τον/την υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό του τμήματος για οποιοδήποτε θέμα υγείας (χρόνιο ή παροδικό) του παιδιού τους.

 

 

2. Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος

 

 

Τα παιδιά παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση. Για την απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματος φέρνουν μαζί τους καθημερινά τα απαραίτητα βιβλία και μόνο ό,τι είναι απαραίτητο για τη σχολική εργασία τους.

Όταν ανατίθεται στα παιδιά εργασία για το σπίτι (κατ’ οίκον εργασία) αυτή είναι σχεδιασμένη από τον εκπαιδευτικό της τάξης σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας. Οι κατ’ οίκον εργασίες ενίοτε αποτελούν συμπλήρωμα της εργασίας που γίνεται στην τάξη. Τα παιδιά μαθαίνουν να εργάζονται μόνα τους, να δημιουργούν, να αυτενεργούν, να είναι υπεύθυνα. Οι γονείς/κηδεμόνες συμμετέχουν στη μελέτη του παιδιού τους, επιβλέποντάς το, βοηθώντας το να αναστοχάζεται επί των πρακτικών μελέτης του. Στόχος είναι το παιδί να μάθει να διαβάζει αυτόνομα, όσον το δυνατό νωρίτερα ακολουθώντας την πορεία της φθίνουσας καθοδήγησης. Οι γονείς/κηδεμόνες δεν διεκπεραιώνουν τις εργασίες του παιδιού αντί αυτού και αποφεύγουν να του προκαλούν άγχος. Η εμπιστοσύνη μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

Ως εκπαιδευτικοί, γονείς και κηδεμόνες προτρέπουμε τα παιδιά για ευγενική συμπεριφορά και επίλυση διαφορών με διάλογο. Για οποιοδήποτε πρόβλημα που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί,  τα παιδιά απευθύνονται στους/στις εφημερεύοντες/ουσες εκπαιδευτικούς, στον/στη δάσκαλο/α της τάξης ή στον Διευθυντή του Σχολείου.

 

Αυτονόητος είναι ο σεβασμός, από την πλευρά των μαθητών/τριών, στη δημόσια περιουσία του Σχολείου. Η φροντίδα καθαριότητας και προστασίας των σχολικών χώρων , καθώς και των μέσων διδασκαλίας είναι  μέλημα όλων μας.

Για τους παραπάνω λόγους τα παιδιά καλό είναι :

 

  • Να συμπεριφέρονται με ευγένεια και σεβασμό στους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές τους.
  • Να παίζουν χωρίς να χειροδικούν ή να ασκούν οποιουδήποτε είδους βία (λεκτική, σωματική, ψυχολογική, διαδικτυακή) προς τους συμμαθητές τους. Βία και ρατσιστική συμπεριφορά δεν επιτρέπονται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.
  • Να βοηθούν τους μαθητές των μικρών τάξεων στα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουν, όπως και τους νέους μαθητές του Σχολείου, δείχνοντάς τους ότι είναι καλοδεχούμενοι στο νέο περιβάλλον.
  • Να συμπεριφέρονται φιλικά σε όλους τους συμμαθητές τους και να προστατεύουν ενεργητικά όσους δέχονται πειράγματα ή άλλου είδους βία.
  • Να πετούν τα σκουπίδια τους στους κάδους και όσα ανακυκλώνονται στους ειδικούς κάδους, ώστε το σχολικό περιβάλλον να διατηρείται καθαρό.
  • Να χρησιμοποιούν μόνο τις τουαλέτες των μαθητών, σύμφωνα με το φύλο τους και να τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής (π.χ. τα χαρτιά στους κάδους, τακτικό πλύσιμο χεριών, κλείσιμο της βρύσης). Δεν εισέρχονται σε τουαλέτες άλλου φύλου .
  • Να μη διαδίδουν φήμες ή να αποκλείουν συμμαθητές τους από ομαδικές δραστηριότητες, παρακινώντας και άλλους να κάνουν το ίδιο ή να ειρωνεύονται και να ασκούν κακόβουλη κριτική.
  • Να μη φέρνουν στο σχολείο σε έντυπη ή ψηφιακή μορφή υλικό με προκλητικό ή ανήθικο περιεχόμενο.
  • Να μη φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα.
  • Να μη φέρνουν κάμερες, κινητά.

 

Παιδαγωγικός έλεγχος

 

Σχετικά με την παραβατική συμπεριφορά παιδιών είναι αυτονόητο πως στο σχολείο μας δεν υιοθετούνται ποινές ως μέσω παιδαγωγικού ελέγχου. Στόχος είναι η συνειδητοποίηση από μεριάς παιδιών ότι κάθε πράξη έχει κάποιες επιπτώσεις ανάλογα με τη σοβαρότητά της, ώστε να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες.

(Καλλιέργεια ενσυναίσθησης – παιχνίδια ρόλων – συζήτηση)

 

Στο παιδαγωγικό αυτό πλαίσιο οι τρόποι αντιμετώπισης συνίστανται σε:

  • Παρατήρηση
  • Σύσταση
  • Παραπομπή στην Διευθύντρια των εμπλεκομένων για συζήτηση
  • Ενημέρωση του Συλλόγου Διδασκόντων
  • Ενημέρωση των γονέων (σε περίπτωση επαναλαμβανόμενης συμπεριφοράς)
  • Ενημέρωση του Συμβούλου Εκπαίδευσης

 

 

Σε καμιά περίπτωση δεν επιτρέπεται η χειροδικία, η άσκηση έμμεσης ψυχολογικής βίας με λεκτικούς χαρακτηρισμούς και η δημόσια έκθεση αδυναμιών μαθητών/τριών.

 

 

3. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

 

Η αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο το οποίο χρειάζεται πολύπλευρη αντιμετώπιση. Η υλοποίηση προγραμμάτων κατά την διάρκεια της σχολικής  χρονιάς για το θέμα αυτό συμβάλλει θετικά στη δημιουργία ενός σχολικού κλίματος φιλικού και ενθαρρυντικού για όλους. Η συμβολή της οικογένειας είναι ιδιαίτερα σημαντική προς αυτή την κατεύθυνση , η ευαισθητοποίηση και η στενή συνεργασία σε κλίμα αλληλεγγύης, εμπιστοσύνης, ενσυναίσθησης και σεβασμού είναι καθοριστική. Όταν η οικογένεια και το Σχολείο που είναι οι βασικοί φορείς κοινωνικοποίησης των παιδιών , συνεργάζονται προς αυτή την κατεύθυνση, μπορούμε να ελπίζουμε ότι οι αυριανοί πολίτες θα πιστεύουν σε αξίες που θα τους βοηθούν να έχουν μια καλύτερη ποιότητα ζωής , να ευτυχούν και να προοδεύουν. Η υλοποίηση και η συνέχιση προγραμμάτων που είναι καλά σχεδιασμένα, οργανωμένα και συνδυάζουν τη συνεργασία σχολείου κοινωνίας και αρμόδιων φορέων είναι εξέχουσας σημασίας για την αντιμετώπιση των φαινομένων ενδοσχολικής βίας. Τέτοιες δράσεις χρειάζεται να έχουν διάρκεια και επέκταση καθώς τα φαινόμενα αυτά δεν εξαλείφονται μέσα σε μια σχολική χρονιά αλλά είναι πάντα σε ετοιμότητα να εκδηλωθούν όταν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες. H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού.

4. Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

 

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των παιδιών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των παιδιών, διότι έτσι αισθάνονται υπεύθυνα, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

Την τρέχουσα σχολική χρονιά λόγω των συνθηκών που η πανδημία Covid-19 έχει επισύρει θα υλοποιηθούν οι   σχολικές εκδηλώσεις, σχολικές γιορτές  και δραστηριότητες για την αποφυγή συγχρωτισμού εντός της τάξης

 

5. Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

 

Ο Διευθυντής

 

Ο Διευθυντής έχει ενεργή συμμετοχή στη ζωή του σχολείου, έχοντας γνώση της εκπαιδευτικής νομοθεσίας και φροντίζοντας την εφαρμογή της από όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.( ΦΕΚ 1340/2002 – Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002)

 

 

Εκπαιδευτικοί

 

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους ( ΦΕΚ 1340/2002 – Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002) περιλαμβάνεται η εκπαίδευση, η διδασκαλία και η διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Ακόμη ο ρόλος του εκπαιδευτικού μέσα στη σχολική κοινότητα είναι ηγετικός και η επίδρασή του καθοριστική. Εκτός από τη διδασκαλία των μαθημάτων, διαπαιδαγωγεί με το παράδειγμα και την καθημερινή του παρουσία. Επομένως οι υποχρεώσεις του δεν περιορίζονται μόνο στην άρτια επιστημονική του κατάρτιση και στην αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας του, επεκτείνονται και πολύ πέρα από αυτά .

Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους οφείλουν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο. Τις μεταξύ τους σχέσεις είναι απαραίτητο να τις διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και να τις χαρακτηρίζει η ειλικρινής, συναδελφική και ανθρώπινη επικοινωνία. Ανάλογη σχέση συνεργασίας και επικοινωνίας πρέπει επίσης να καλλιεργείται ανάμεσα σε αυτούς και τη Διεύθυνση  του σχολείου με σεβασμό στο θεσμικό της ρόλο.

 

Γονείς και κηδεμόνες

 

Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίστηκαν με την υπ’ αριθμ 2/4.09.2023 απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Θα πραγματοποιούνται στον χώρο της βιβλιοθήκης στο κενό του εκπαιδευτικού όπως έχει δηλωθεί και κοινοποιηθεί στους γονείς των μαθητών.

 

  • Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.
  • Οφείλουν να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς με τη δέουσα ευγένεια, σοβαρότητα, ευπρέπεια και σεβασμό που επιβάλλει το λειτούργημά τους και ο χώρος του σχολείου.
  • Να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές σε έντυπη μορφή αλλά και να παρακολουθούν το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο και την ιστοσελίδα μας, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.
  • Να γνωστοποιούν στον/ην υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό της τάξης και στην Διευθύντρια του Σχολείου κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του παιδιού τους.
  • Να ενημερώνουν τον Διευθυντή του Σχολείου, εάν κάποιος από τους γονείς απωλέσει (ή δεν έχει) την επιμέλεια/κηδεμονία του παιδιού.

 

 

  Δεν επιτρέπεται σε κανέναν από τους γονείς και κηδεμόνες και, γενικότερα, σε κανένα ενήλικο άτομο να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί παιδί στο χώρο του σχολείου. Όταν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα, αυτό συζητείται με τον/ην υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό (του μαθητή που δημιουργεί το πρόβλημα) και στη συνέχεια με τον Διευθυντή του Σχολείου, ο οποίος και θα πράξει τα δέοντα, σύμφωνα με το ρόλο του.

 

Βοηθητικό προσωπικό

 

Η καθαρίστρια θα βρίσκεται στο χώρο του σχολείου το καθορισμένο ωράριο και να ασκεί με επιμέλεια τα καθήκοντά της. Οι εκπαιδευτικοί δεν απευθύνονται στην ίδια για ό,τι σχετίζεται με το έργο της, αλλά αναφέρουν τις παρατηρήσεις τους στον Διευθυντή και εκείνος φροντίζει για τα περαιτέρω. Οφείλει να ασφαλίζει κάθε υλικό που τυχόν μπορεί να βλάψει τα παιδιά και να κρατά την αποθήκη πάντα κλειδωμένη, ενώ απευθύνεται στη Διευθύντρια για τυχόν προβλήματα που αντιμετωπίζει και δέχεται παρατηρήσεις και εντολές για το έργο της μόνο από αυτήν. (ΣΧΕΤ: 193891 /Γ1 17-12-2013 ΣΧΕΤ: 8324/Γ2 /Γ2 21-01-2014 έγγραφο της Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας)

Το βοηθητικό προσωπικό( καθαρίστρια-τροχονόμοι) θα συμπεριφέρεται στους μαθητές, τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς με τον δέοντα σεβασμό και θα περιορίζεται αυστηρά στα καθήκοντά του.

 

 

6. Ποιότητα του σχολικού χώρου

 

Ένας από τους στόχους του Σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τα παιδιά στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας.

Παραχώρηση χώρου:

 

Το Σχολείο συναινεί πάντα στην παραχώρηση των χώρων του σε ώρες εκτός ωραρίου λειτουργίας του για την πραγματοποίηση επιμορφωτικών δράσεων, εκδηλώσεων ή δραστηριοτήτων από το Σύλλογο Γονέων ή άλλους τοπικούς φορείς με την προϋπόθεση ότι τηρούνται όσα προβλέπει η σχετική νομοθεσία και υπάρχει έγκριση της παραχώρησης του χώρου από την αρμόδια δημοτική αρχή.

 

ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ
 Ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης

 

 

 

 

Βασιλειάδης Κωνσταντίνος

Θεσσαλονίκη…………………………

Ο Δ/ντής Εκπαίδευσης ΠΕ ν Θεσσαλονίκης

 

 

 

 

 

ΚΕΛΕΣΙΔΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Θεσσαλονίκη…………………………

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

 

Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Ο Διευθυντής του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο           Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνουν τα παιδιά για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Διευκρινίζεται ότι τα παιδιά δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνα τους αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που αυτοί έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό.

 

Τα παιδιά και οι γονείς-κηδεμόνες υποχρεούνται να τηρούν τον κανονισμό του Σχολείου, που έχει συνταχθεί βάσει της εκπαιδευτικής νομοθεσίας, κατόπιν συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου. Τα θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό θα αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον  Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα πάντοτε με την κείμενη νομοθεσία.

 

Ο παραπάνω Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου επικαιροποιείται με την              έναρξη κάθε σχολικού έτους σε συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων.