Νόμοι – Αποφάσεις – Εγκύκλιοι- Χρήσιμο Υλικό

ΤΑΙΝΙΕΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ «ΕΛΠΙΔΑ στον καιρό του κορονοϊού«.
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε τέσσερις (4) ταινίες μικρού μήκους που δημιούργησαν οι εκπαιδευτικοί στον κύκλο των τριών (3) επιμορφωτικών διαδικτυακών σεμιναρίων, διάρκειας βιωματικού χαρακτήρα και διάρκειας 10 ωρών, με τίτλο: «Δημιουργώντας ταινίες μικρού μήκους για εκπαιδευτικούς σκοπούς». Θέμα: «ΕΛΠΙΔΑ στον καιρό του κορονοϊού».
Τα ιστοσεμινάρια οργανώθηκαν στο πλαίσιο των επιμορφωτικών δράσεων του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Αγγλικής Γλώσσας ΠΕ06 κ. Μαρία Ανδριτσοπούλου  (MEd, P.hD in Modern Greek History) και την κ. Ειρήνη Αρναούτη (Εκπ/κό ΠΕ06 στο Πρότυπο Λύκειο της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, MEd, P.hD in Media Education).

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ) ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΠΙMΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: «ΔΗΜΙΟΥΡΓΏΝΤΑΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ»

Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία ο κύκλος των τριών (3) πολύ ενδιαφερόντων διαδικτυακών επιμορφωτικών σεμιναρίων, βιωματικού χαρακτήρα,  με τίτλο «ΔΗΜΙΟΥΡΓΏΝΤΑΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ«, που πραγματοποιήθηκε για εκπαιδευτικούς Αγγλικής Γλώσσας ΠΕ06 ΠΕ & ΔΕ Δ΄ Αθήνας.

Κατά τη διάρκεια των τριών τηλεσυναντήσεων, διάρκειας 3.30΄ωρών η κάθε μία, οι επιμορφούμενοι/-ες εκπαιδευτικοί παρήγαγαν τέσσερις (4) πραγματικά υπέροχες ταινίες μικρού μήκους.

Δείτε τις παρουσιάσεις των εισηγητριών:

Α) της κ. Ειρήνης Αρναούτη (Εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας ΠΕ06 στο Πρότυπο ΓΕΛ της  Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης – “MA in Literature: Literary Translation & Comparative Literature” του University of Essex, U.K. – “MA in Education & Technology” του UCL, U.K.  – “PhD in Media Education” του Institute of Education, University of London, U.K.).

 

Β) της κ. Μαρίας Ανδριτσοπούλου ( MEd – P.hD – Συντονίστρια Εκπαιδευτικού έργου Αγγλικής Γλώσσας ΠΕ06 στο 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής) με χρήσιμα ψηφιακά εργαλεία, ιστοσελίδες και οδηγούς, για όσους/-ες εκπαιδευτικούς επιθυμούν να ασχοληθούν με τη δημιουργία ταινιών.

https://blogs.sch.gr/andrimaria/files/2021/04/Παρουσίαση-Ε.-Αρναούτη-2.pdf

https://blogs.sch.gr/andrimaria/files/2021/04/ΧΡΗΣΙΜΕΣ-ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ-ΓΙΑ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ.ppt

 

 

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

«ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ»
Με επιτυχία διεξάχθηκε την Πέμπτη, 08/04/2021 (18:00-20:30) η διαδικτυακή επιμορφωτική ημερίδα για εκπαιδευτικούς Αγγλικής Γλώσσας Β/θμιας Εκπαίδευσης, στην οποία συμμετείχαν και αρκετοί συνάδελφοι από την Α/θμια Εκπ/ση, που διοργάνωσε η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ06 στο 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής, κ. Μαρία Ανδριτσοπούλου, με θέμα:
«Προτάσεις αξιοποίησης και εμπλουτισμού διδακτικού σεναρίου με τη χρήση ψηφιακών εφαρμογών».
Με ενδιαφέρον οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν διδακτικά σενάρια εμπλουτισμένα με διαδραστικές δραστηριότητες που αξιοποιούσαν κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία, στο πλαίσιο διαθεματικών προσεγγίσεων με την Ιστορία και την Αισθητική Αγωγή. Οι προσκεκλημένοι εισηγητές, κ. Χριστίνα Δρακοπούλου και κ. Μιχάλης Τουραμπέλης (Εκπαιδευτικοί Αγγλικής Γλώσσας σε Πρότυπα Σχολεία – M.Ed in TESOL & Επιμορφωτές Β΄ Επιπέδου στις ΤΠΕ) κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των συναδέλφων καθόλη τη διάρκεια του ιστοσεμιναρίου.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ:
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΙΧΑΛΗ ΤΟΥΡΑΜΠΕΛΗ: 

 

Διάθεση Επίκαιρου Ψηφιακού Υλικού για εκπαιδευτικούς  Φυσικής Αγωγής

Αγαπητοί /ες  συνάδελφοι Φυσικής Αγωγής

Στο πλαίσιο διάθεσης Ψηφιακού Υλικού στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση , σας παραθέτω, υλικό το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Το περιεχόμενο του υλικού  αναφέρεται σε ένα Ταξίδι με πυξίδα τα ήθη και Έθιμα του τόπου μας και εντάσσεται  στην Ενότητα Ήθη & έθιμα, Λαϊκός Πολιτισμός , Παράδοση, Παραδοσιακοί Χοροί «κομμάτια» της ύλης του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. Το υλικό μπορείτε να το αναρτήσετε στις ιστοσελίδες των Σχολικών μονάδων σας στον τομέα: Φυσική Αγωγή.

Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου

Φυσικής Αγωγής  του 4ου  ΠΕΚΕΣ Αττικής

Ευδοκία Σαμουηλίδου



Λήψη αρχείου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ (ΑΠΟ ΣΕΕ ΠΕ06 ΜΑΡΙΑ ΑΝΔΡΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ)



Λήψη αρχείου

  • «Δημιουργία μιας νέας κοινότητας μάθησης στη ψηφιακή πλατφόρμα e-me για εκπαιδευτικούς Αγγλικής Γλώσσας ΠΕ06 ΠΕ & ΔΕ«
    Σε διαδικτυακό σεμινάριο που διοργάνωσε η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ06 κ. Μαρία Ανδριτσοπούλου (4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής) σε συνεργασία με τη ΣΕΕ ΠΕ06 κ. Ευαγγελία Καραγιάννη (5ο ΠΕΚΕΣ Αττικής) τη Δευτέρα 25-1-2021 (18:30-20:30), με προσκεκλημένη ομιλήτρια τη συνεργάτιδα του ΙΤΥΕ Διόφαντος Αγγελική Πολίτη εγκαινιάστηκε μια νέα συνεργατική Κυψέλη στη σύγχρονη ψηφιακή πλατφόρμα e-me για εκπαιδευτικούς Αγγλικής Γλώσσας (ΠΕ06) Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
    Σκοπός μας η δημιουργία ενός χώρου/αποθετηρίου διαμοιρασμού εκπαιδευτικού μαθησιακού περιεχομένου για διάχυση καλών πρακτικών, επικοινωνίας και συνεργασίας, ανταλλαγής ιδεών, απόψεων, προτάσεων και πληροφοριών σε ζητήματα σχετικά με τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στη σχολική εκπαίδευση, ευελπιστώντας στη θετική ανταπόκριση, ενεργό συμμετοχή και εποικοδομητική εμπλοκή των συναδέλφων εκπαιδευτικών ΠΕ06.
    Όσοι/ες ανήκετε στην ειδικότητα μπορείτε να γίνετε μέλη.
    Η εικόνα (https://www.freepik.com/…/modern-business-start-up…) φτιάχτηκε ειδικά για εμάς από την ομάδα της e-me.
    Τα μέλη μιας δυναμικής ψηφιακής κοινότητας θα έχουν την ευκαιρία να επηρεάσουν θετικά την αποτελεσματικότητα της διδακτικής τους πρακτικής και να αναβαθμίσουν τις δεξιότητές τους, προάγοντας την επαγγελματική τους ανάπτυξη.
    ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ
    1. Πληκτρολογήσατε την ηλεκτρονική δ/νση της e-me:
    2. Κάντε «Είσοδο» στην e-me με τον λογαριασμό σας ΠΣΔ
    Συγκεκριμένα, πατήστε Είσοδος, πληκτρολογείστε το όνομα χρήστη (username) και κωδικό πρόσβασης (password) που έχετε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ)
    3. Με το που μπείτε στο βασικό περιβάλλον εργασίας, βρείτε την εφαρμογή «Κυψέλες» και πατήστε πάνω.
    4. Στη σελίδα που θα ανοίξει, επιλέξατε το μεγεθυντικό φακό στα δεξιά σας. Στην «Αναζήτηση Δημόσιων Κυψελών» πληκτρολογήστε Εκπαιδευτικοί Αγγλικής Γλώσσας (ΠΕ06) και πατήστε enter ή πατήστε πάνω στο φακό.
    5. Θα σας εμφανίσει το εικονίδιο της κυψέλης μας. Πατήστε πάνω.
    6. στη σελίδα που θα ανοίξει πατήστε το κουμπί Συμμετοχή.
    7. Στον Υπεύθυνο της κυψέλης θα έρθει ειδοποίηση ότι κάνατε αίτημα συμμετοχής. Με το που σας αποδεχτεί θα είστε Μέλος!
    Εναλλακτικός τρόπος να βρείτε την κυψέλη μας!
    Κάνετε τα παραπάνω βήματα 1, 2.
    3. Ενώ είστε στην e-me, πάτε στη μπάρα ηλεκτρονικών δ/νσεων (από πάνω, εκεί που σταματάει το μαύρο πλαίσιο) και πληκτρολογείτε την ηλεκτρονική δ/νση της κυψέλης μας:
    Ακολουθείτε μετά τα παραπάνω βήματα 4-7
    Θυμίζουμε ότι:
    Αποδεκτά Μέλη γίνονται μόνο Εκπαιδευτικοί Αγγλικής Γλώσσας Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων, μόνιμοι και αναπληρωτές/τριες. Για να διασφαλίσουμε την απαραίτητη αυτή συνθήκη σας παρακαλούμε θερμά με το που γίνετε μέλη να πάτε στην εφαρμογή Προφίλ (είναι εικονίδιο στην αρχική σελίδα εργασίας σας στην e-me) και στην περιγραφή να γράψετε ότι είστε Εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας και που εργάζεστε. Αυτό θα μας διευκολύνει να οργανώσουμε καλύτερα την κοινότητά μας και επιπλέον θα διευκολύνει τις μεταξύ σας συνεργασίες ????????
  • «Αποστολή Επιμορφωτικού Υλικού για την εξ αποστάσεως διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσαςΠρόσκληση για συμμετοχή σε ημερίδα Καλών Πρακτικών»

Αγαπητές/-οί συνάδελφοι,

Εύχομαι και ελπίζω να είστε όλες/-οι καλά στις δύσκολες αυτές υγειονομικές συνθήκες που ζούμε.

 Α)  Σας στέλνω έναν Οδηγό με χρήσιμες ιστοσελίδες για την εξ αποστάσεως διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας, που έχω εκπονήσει για εκπαιδευτικούς ΠΕ06 Αγγλικής Γλώσσας με τίτλο: «Η ψηφιακή μου τάξη στα Αγγλικά» (με πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης, ψηφιακά εργαλεία, πηγές εκπαιδευτικού υλικού κ.ά.), αποτελούμενο από 110 σελίδες και ελπίζω πραγματικά να σας βοηθήσει ουσιαστικά και να στηρίξει αποτελεσματικά το διδακτικό σας έργο.

 Β) Με τη βεβαιότητα ότι έχετε δημιουργήσει πολύ ενδιαφέροντα πράγματα με τους/τις μαθητές/-τριές σας, προσκαλώ όσους/-ες από εσάς επιθυμείτε να συμμετέχετε σε μια τηλε- ημερίδα διαμοιρασμού – διάχυσης Καλών Πρακτικών στην εξ αποστάσεως διδασκαλία των Αγγλικών, που σκοπεύω να οργανώσω μελλοντικά. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να συμπληρώσετε την παρακάτω φόρμα μέχρι την Τετάρτη, 9-12-2020. Ανάλογα με τις δηλώσεις θα οριστικοποιηθεί το πρόγραμμα και θα σταλεί το οριστικό έγγραφο της διαδικτυακής Ημερίδας, καθώς  η παρούσα πρόσκληση δεν αποτελεί αναγγελία διενέργειας αυτής, αλλά αποσκοπεί στην αναγνώριση προθέσεων εκ μέρους σας.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScvcMmTzILyNN0N_TWNiEpc5LAeimDzOrI9GUxTfq8jr-gMXg/viewform?usp=sf_link

Σας εύχομαι καλή δημιουργική συνέχεια, με υγεία πάνω από όλα.

 

Με εκτίμηση,

Μαρία Ανδριτσοπούλου,

Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Αγγλικής Γλώσσας Κλ.ΠΕ06 – 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής

» Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΜΟΥ ΤΑΞΗ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ» – Οδηγός για εκπαιδευτικούς Αγγλικής Γλώσσας (ΠΕ06) με χρήσιμες ιστοσελίδες για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση»



Λήψη αρχείου

 

 

ΘΕΜΑ: «Οδηγίες για το παιδαγωγικό πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς Κλ. ΠΕ06 από ΣΕΕ Αγγλικής Γλώσσας»

 Αγαπητές/-οί συνάδελφοι,

Ως εκπαιδευτικοί καλούμαστε για άλλη μια φορά να διδάξουμε το γνωστικό αντικείμενό  μας μέσα όμως από ψηφιακά περιβάλλοντα και μακριά από την αίθουσα του σχολείου, με στόχο τη διατήρηση της επικοινωνίας με τους μαθητές μας και της επαφής τους με την μαθησιακή διαδικασία, δεδομένων των δύσκολων υγειονομικών συνθηκών που διάγουμε. Καλούμαστε να στηρίξουμε ψυχολογικά και παιδαγωγικά τους/τις μαθητές/-τριες με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που αναμφισβήτητα δεν υποκαθιστά την αναγκαία για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους και για την κοινωνική τους ένταξη δια ζώσης διδασκαλία. Στην προσπάθεια αυτή η αξιοποίηση της πρότερης εμπειρίας θα μας βοηθήσει σημαντικά.

 

Αναφορικά με τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω ψηφιακής πλατφόρμας (όπως είναι η Webex meetings που διαθέτει το ΥΠΑΙΘ: https://webex.sch.gr/) και τον καλύτερο σχεδιασμό των μαθημάτων, σας υπενθυμίζω ότι θα πρέπει να έχετε υπόψη σας τα παρακάτω:

 

  1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

Προγραμματίστε σε εβδομαδιαία βάση, με στόχο τη διατήρηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και κυρίως της εκπαιδευτικής σχέσης με τους μαθητές/-τριες. Ορθό είναι να δοθεί έμφαση στην παιδαγωγική διάσταση της διαδικασίας και στο σχεδιασμό υλικού με βάση τη μαθητοκεντρική προσέγγιση. Μπορείτε να μετατρέψετε συμβατικό υλικό σε εξ αποστάσεως ή να δημιουργήσετε νέο υλικό με αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων.

Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση απαιτεί:

  • Καλή γνώση της πλατφόρμας
  • Καλή προετοιμασία
  • Δημιουργική διάθεση, ενθουσιασμό & θάρρος (« Η εκπαίδευση είναι μια πράξη αγάπης, επομένως μια πράξη θάρρους. Δεν πρέπει να φοβάται την αντιπαράθεση, την ανάλυση της πραγματικότητας, τη δημιουργική συζήτηση, αν δε θέλει να καταλήξει σε παρωδία». – Paulo Freire).

 

  1. ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ

Θέστε τους στόχους της τηλεδιάσκεψης, με σεβασμό στο χρόνο και τους κανόνες που την διέπουν, ώστε να υπάρχει προστασία προσωπικών δεδομένων και να γίνεται εστίαση στη διδακτική πράξη. Οι μαθητές/-τριες πρέπει να γνωρίζουν τι θα κάνουν, γιατί και με ποιον τρόπο, για πόση ώρα, τι θα χρειαστεί να κάνουν μετά την τηλεδιάσκεψη. Εξηγήστε στους μαθητές τη διαδικασία. Ποιος θα μιλάει, πότε, γιατί και πόσο χρόνο θα έχει στη διάθεσή του. Ενημερώστε τους ότι θα τους δίνετε εσείς το λόγο, και ότι είναι σημαντικό να συμμετέχουν όλοι/-ες και να υπάρχει σεβασμός στη διαδικασία. Στη διαμόρφωση του παιδαγωγικού πλαισίου η ρουτίνα είναι σημαντική με βάση τους κανόνες της τάξης (παιδαγωγικό συμβόλαιο). Τόσο στο πρώτο μάθημα, αλλά και σε επόμενα αφιερώνετε κάποιο χρόνο, εάν χρειαστεί, για την υπενθύμιση της επιθυμητής συμπεριφοράς.

Καλό είναι να διερωτηθείτε: Τι υλικό / Ποιες πηγές θα χρησιμοποιήσετε; Ποια τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα σε επίπεδο απόκτησης γνώσεων, δεξιοτήτων, στάσεων (ως προς την εξ αποστάσεως εκπαίδευση); Το εκπαιδευτικό υλικό είναι θεμελιώδες στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στη δημιουργία του. Αυτό  πρέπει να έχει φιλικό ύφος, γλωσσική και αισθητική επιμέλεια, να είναι σαφές και κυρίως καλά προετοιμασμένο από τον/την εκπαιδευτικό. Είναι σημαντικό να υπάρχουν σύντομες παρουσιάσεις, δραστηριότητες, ασκήσεις, πηγές για περαιτέρω μελέτη. Συμβουλευτείτε τον Οδηγό του ΙΕΠ με βασικές αρχές δημιουργίας εξ αποστάσεως υλικού.

Γενικότερα, είτε στη σύγχρονη, είτε στην ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, ο/η εκπαιδευτικός καλό είναι να έχει στη διάθεσή του/της ψηφιακό διδακτικό υλικό (αρχεία pdf,  Powerpoint,  εικόνες, κλπ), που, όπως προαναφέρθηκε, μπορεί να το δημιουργήσει μόνος/η ή να το αναζητήσει σε εκπαιδευτικές πλατφόρμες ή ιστοσελίδες του Υπουργείου Παιδείας, του ΙΕΠ, κλπ., όπου υπάρχει άφθονο υλικό για την Πρωτοβάθμια  και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπως: το Ψηφιακό Σχολείο https://dschool.edu.gr/,  Φωτόδεντρο  http://photodentro.edu.gr/aggregator/browsebytaxon, Αίσωπος  http://aesop.iep.edu.gr/, Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία  http://ebooks.edu.gr/ebooks/, κ.λπ.

 

  1.  ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

Διερευνείστε την προηγούμενη γνώση των παιδιών για να χτίσετε τη νέα. Έχετε σχεδιάσει από πριν μια κοινή δράση που θα κάνει πιο ελκυστικό το μάθημα (τραγούδι, βίντεο). Δώστε έμφαση: α) στο σχεδιασμό με συγκεκριμένους  ρεαλιστικούς στόχους, β) στην καλή κατάτμηση της ύλης και με δραστηριότητες που θα έλκουν το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών μέσω της κοινής χρήσης οθόνης, γ) στην ανατροφοδότηση των εργασιών, που τους έχετε αναθέσει, ενδεχομένως μέσω της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (Φύλλα εργασίας, πολυμεσικό υλικό: κείμενο με εικόνες, χάρτης, βίντεο, παιχνίδια, ήχο κ.λπ.), όχι με τη μορφή της αυστηρής κρίσης = αξιολόγησης, αλλά με τη μορφή της υποστήριξης, επεξήγησης, ενθάρρυνσης και δημιουργίας ερεθισμάτων. ( Συμπερίληψη δραστηριοτήτων και ασκήσεων αυτοαξιολόγησης, σχετικών ανατροφοδοτήσεων & δραστηριοτήτων τελικού ελέγχου επίτευξης μαθησιακών αποτελεσμάτων). Μπορείτε να ολοκληρώσετε το μάθημα δίνοντας το λόγο σε κάθε μαθητή να πει κάτι (π.χ. ένα συναίσθημα, μια σκέψη) και υπενθυμίστε τι θα πρέπει να έχουν κάνει οι μαθητές/-τριες για το επόμενο μάθημα.

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού, ως καθοδηγητή, εμψυχωτή και κυρίως παραγωγού του εκπαιδευτικού υλικού είναι πολύ ουσιαστικός. Καλείται, επιδεικνύοντας δεξιότητες ενεργοποίησης – παρακίνησης για συμμετοχή και διαμοιρασμού των ρόλων μεταξύ των μαθητών/-τριών, να δημιουργήσει ευκαιρίες μάθησης και ενεργούς εμπλοκής τους, σύμφωνα και με τις αρχές της συνεργατικής μάθησης. Καθοδηγεί, υποστηρίζει, επεξηγεί, δίνει ερεθίσματα, δημιουργεί το κατάλληλο μαθησιακό περιβάλλον. Σημαντική είναι η επικέντρωση στο ΠΩΣ θα μάθουν οι μαθητές/-τριες σας και στο ΤΙ θα είναι ικανοί να κάνουν για την αξιοποίηση αυτών των γνώσεων, αναπτύσσοντας μεταγνωστικές δεξιότητες.

 

  1. 4. ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ

Δώστε έμφαση στην ευχάριστη αμφίδρομη επικοινωνία με τους μαθητές/-τριες σας για τη δημιουργία ενός γόνιμου περιβάλλοντος μάθησης και στη θετική υποστήριξη-ενίσχυση της ψυχολογίας τους, βοηθώντας τους να ξεπεράσουν την αμηχανία ή αβεβαιότητα, που ενδέχεται να τους προκαλεί η τηλεκπαίδευση, ώστε να νοιώσουν ασφαλείς. Για την ικανοποιητική λειτουργία της ομάδας είναι σημαντικό το καλό & υποστηρικτικό  κλίμα, που ευνοεί την αμοιβαία εμπιστοσύνη και το σεβασμό ανάμεσα σε όλα τα μέλη της μαθητικής κοινότητας. Καλό είναι να υπάρχει έμφαση στην αλληλεπίδραση και αυτό επιτυγχάνεται δίνοντας το λόγο σε κάθε μαθητή/τρια (2-3 φορές, εάν χρειαστεί) για να μοιραστεί εμπειρίες και να αλληλεπιδράσει με εσάς, τα άλλα παιδιά, αλλά και με το εκπαιδευτικό υλικό (προφορική-γραπτή/chat). Φροντίστε να μη μιλάτε εσείς συνεχώς αλλά να υποστηρίζετε και να ενισχύετε τη συμμετοχή όλων των μαθητών/-τριών. Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να προωθεί το διάλογο σε επίπεδο ατομικό και ομαδικό, να προβλέπει δυσκολίες, να δίνει λύσεις, να επεξηγεί με παραδείγματα, να συνδέει τη θεωρία με την πράξη και να δίνει κατευθύνσεις για περαιτέρω μελέτη με ύφος φιλικό.

 

Αναφορικά με την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (μέσω πλατφορμών για τη δημιουργία ψηφιακής τάξης προς  κατάθεση υλικού – εργασιών εκ μέρους καθηγητών και μαθητών, την ανταλλαγή μηνυμάτων και την γενικότερη επικοινωνία τους στο πλαίσιο της διδασκαλίας, όπως: η e-class του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου https://eclass.sch.gr/ ή η

e-me του Ψηφιακού Σχολείου: https://auth.e-me.edu.gr/?eme=https://e-me.edu.gr/&cause=no-token&eat=4577ff1474a9d4e68ed8a3be987858aa κ.ά.) μπορείτε να δημιουργήσετε βοηθητικά δραστηριότητες, οι οποίες θα εμπεριέχουν εύκολες και ευχάριστες ασκήσεις, προσαρμοσμένες στις ανάγκες των μαθητών σας, που εσείς γνωρίζετε καλύτερα (πχ. σταυρόλεξα, quizzes, puzzles, ακροστιχίδες, εννοιολογικούς χάρτες, αντιστοίχιση εικόνων και λέξεων, ερωτηματολόγιο, κρυπτόλεξο, συμπλήρωση απάντησης, ασκήσεις με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών κ.ά.) κάνοντας χρήση συγκεκριμένων διαθέσιμων λογισμικών που θα επιλέξετε, όπως το Quazalize, το Kahoot, το learningapps, το Hot Potatoes κ.ά.

Προβάλλετε σύντομα βίντεο και συζητείστε επάνω σε αυτά ή συζητείστε κάποιο θέμα (πχ. τι κάνουν στον ελεύθερο χρόνο τους στην περίοδο του Covid 19, ασφάλεια στο διαδίκτυο, έθιμα, ταινίες κ.λπ.), αναθέστε τους την ανάγνωση ενός e-book, την αναζήτηση στοχευμένων πληροφοριών σε ένα λεξικό/εγκυκλοπαίδεια/Internet, συστήστε την περιήγηση σε μουσεία, ζητήστε τη συμπλήρωση ενός κειμένου, κ.ά.). Γενικότερα δημιουργείστε ποικίλες δραστηριότητες φιλικές στους χρήστες, που θα καλλιεργήσουν διάφορες δεξιότητες, όπως: παρατήρηση, περιγραφή, ανάλυση, σύνθεση, ερμηνεία, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, επιχειρηματολογία, προφορική και γραπτή έκφραση, επίλυση προβλημάτων, αντιπαράθεση κ.ά. Μπορείτε να δημιουργήσετε νέο ψηφιακό υλικό, να αξιοποιήσετε το υπάρχον υλικό ή να μετασχηματίστε το συμβατικό υλικό. Οι δραστηριότητες αυτές καλό θα είναι να έχουν βάση κάποια ποιοτικά χαρακτηριστικά που αφορούν στο περιεχόμενο και τη δομή, να διακρίνονται από σαφήνεια και συντομία, να είναι απλές και κατανοητές, να συνοδεύονται από επεξηγήσεις, παραδείγματα και παραπομπές σε συνδέσμους με πηγές. Στα πλαίσια της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής μπορείτε να αναθέσετε διαφορετικές ασκήσεις στους μαθητές/-τριες και δραστηριότητες διαβαθμισμένης δυσκολίας.

 

Είναι ανάγκη να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί αναφορικά με την άδεια χρήσης και να διαβάζουμε τους όρους χρήσης που αναγράφονται σε διάφορους ιστότοπους, ώστε να ενεργούμε σύμφωνα με αυτούς και όταν χρησιμοποιούμε υλικό, να κάνουμε αναφορά στο δημιουργό του σεβόμενοι τα πνευματικά δικαιώματα.

Βλ. https://www.sch.gr/dataprivacy/short.php ή

https://www.copyrightschool.gr/

 

Μπορείτε να επισκέπτεστε το προσωπικό μου ιστολόγιο στο ΠΣΔ για να βλέπετε ενημερώσεις και ανακοινώσεις: https://blogs.sch.gr/andrimaria/. Επίσης, στο ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΥΛΙΚΟΥ ΑΓΓΛΙΚΩΝ, υπάρχει βοηθητικό υλικό για το διδακτικό σας έργο:

https://drive.google.com/drive/folders/1zqg_4FSvKVJ6glcvOofe2O6ICEE5KSHV

 

Σας εύχομαι από καρδιάς καλή δύναμη στο έργο σας και πάνω από όλα υγεία για εσάς και τις οικογένειές σας.

 

Με εκτίμηση,

Μαρία Ανδριτσοπούλου

Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Αγγλικής Γλώσσας (Κλ. ΠΕ06)

4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής

 

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκπαιδευτικών Αγγλικής Γλώσσας (ΠΕ06) για συμμετοχή στο Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης των φοιτητών ΤΑΓΦ του ΕΚΠΑ για το ακαδημαϊκό έτος 2020 – 21

Αγαπητές/-οί συνάδελφοι εκπαιδευτικοί Αγγλικής Γλώσσας,

Σας προωθώ την επισυναπτόμενη πρόσκληση του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (ΤΑΓΦ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), με το οποίο υπάρχει μια άριστη συνεργασία, για την προαιρετική συμμετοχή σας στο πρόγραμμα Mentorship, σύμφωνα με το οποίο καλείστε να λειτουργήσετε ως σύμβουλοι των φοιτητών/-τριών, στα πλαίσια της υποχρεωτικής Πρακτικής τους άσκησης στη Διδασκαλία της Αγγλικής για το εαρινό εξάμηνο του 2021, συμμετέχοντας στην εκπαίδευσή τους μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας λόγω της πανδημίας του Covid-19. Στα πλαίσια του προγράμματος, ως μέντορες, θα έχετε την αρμοδιότητα να καθοδηγήσετε τους φοιτητές στο σχεδιασμό 4 μαθησιακών δραστηριοτήτων και 2 ολοκληρωμένων μαθημάτων και στη συνέχεια να τους αξιολογήσετε για τις δραστηριότητες και τα μαθήματα που θα σχεδιάσουν. Το πρόγραμμα θα αρχίσει την 5η εβδομάδα του εαρινού εξαμήνου (29/3/2021- 2/4/2021) και θα ολοκληρωθεί την 11η εβδομάδα (24/5/2021-28/5/2021).

Όσοι/-ες από εσάς ενδιαφέρεστε για το πρόγραμμα, μπορείτε να δηλώσετε τη συμμετοχή σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση: ‘anroth@enl.uoa.gr’, υπόψη της κας Αναστασίας Ροθώνη, μέχρι και την Παρασκευή 15/1/2021. Θα πρέπει να δηλώσετε:

 

  1. Τα προσωπικά σας στοιχεία (όνομα, επίθετό, κινητό τηλέφωνο και email)
  2. Το όνομα του σχολείου, την πλήρη ταχυδρομική διεύθυνση, το τηλέφωνο και το όνομα Διεύθυνσης Α/βάθμιας ή Β/βάθμιας Εκπαίδευσης που ανήκει.

Οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα της Πρακτικής Άσκησης θα λάβουν μετά την ολοκλήρωσή του Βεβαίωση Συμμετοχής.

Για την αναλυτικότερη ενημέρωσή σας, δείτε τη συνημμένη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο εν λόγω πρόγραμμα του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (ΤΑΓΦ – ΕΚΠΑ).

Με εκτίμηση,

Μαρία Ανδριτσοπούλου

Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Κλ. ΠΕ06

4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής



Λήψη αρχείου

 

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Εγχειρίδιο: Προφορική Ιστορία και Σχολικό Πρόγραμμα

 

Διαχείριση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και διάσπαση προσοχής – Υπερκινητικότητα στην τάξη

ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών



Λήψη αρχείου

Οδηγός Νηπιαγωγού.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα 1ο,2ο και 3ο Μέρος.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Εγχειρίδιο Δραστηριοτήτων για Νηπιαγωγούς



Λήψη αρχείου

Εγχειρίδιο Δραστηριοτήτων για Νήπια 
Οδηγός Γονέα
Οδηγός Ολοήμερου Νηπιαγωγείου

Η Κοινωνική-Συναισθηματική Μάθηση μέσα από την Παιδική Λογοτεχνία και το Πρόγραμμα «Βήματα για τη Ζωή». Οδηγός για Εκπαιδευτικούς Μαθητών Πρώτης Σχολικής Ηλικίας (4-8)

http://www.omep.gr/images/pdf/KoinonikoSynaisthhmMathhsh_2016.pdf

 

Προεδρικό Διάταγμα 79/2017 : Οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολειών.

Οδηγίες για τη Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων 2018-2019



Λήψη αρχείου

Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Ø  Πανελλαδικές εξετάσεις:

Εξεταστέα ύλη πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων Γ΄ ΓΕΛ 2019

Εξεταστέα ύλη πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων Γ΄ ΕΠΑΛ 2019

Ø  Αναθέσεις μαθημάτων:

Αναθέσεις μαθημάτων Επαγγελματικού Λυκείου

Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου

Ø  Ωρολόγια προγράμματα

Ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων ημερήσιου Γυμνασίου

Ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων εσπερινού Γυμνασίου

Ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων Α΄, Β΄,Γ΄ ΓΕΛ

Ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων εσπερινού ΓΕΛ

Ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων ημερήσιου ΕΠΑΛ

Ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων εσπερινού ΕΠΑΛ

Ø  Αξιολόγηση μαθητών

Γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα ΕΠΑΛ

Αξιολόγηση μαθητών ΕΠΑΛ

Αξιολόγηση μαθητών ΓΕΛ

Ø  Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Επικοινωνία με το ΚΕΔΔΥ Δ΄ Αθήνας

Τα εγκεκριμένα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα του Υπουργείου Υγείας