Επιμορφωτική Δράση «Θεατρική Πράξη στο σχολείο: 1. Θεατρική Αγωγή και Ψηφιακές Τεχνολογίες στη μετά-covid εποχή. 2. Το Θέατρο στη Σχολική Σκηνή: προτάσεις σχεδιασμού μίας θεατρικής παράστασης στο σχολείο

Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου (Σ.Ε.Ε.) Θεατρικής Αγωγής Παναγιώτα (Νάγια) Μποέμη διοργανώνει επιμορφωτική δράση για τις/τους εκπαιδευτικούς Θεατρικής Αγωγής ΠΕ 91 (ΠΕ 91.01 και ΠΕ 91.02) των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ’ Αθήνας – γενικής και ειδικής αγωγής, αρμοδιότητας  4ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής με θέμα:

 

«Θεατρική Πράξη:

  1. Θεατρική Αγωγή και Ψηφιακές Τεχνολογίες στη μετά-covid εποχή.
  2. Το Θέατρο στη Σχολική Σκηνή: προτάσεις σχεδιασμού

μίας θεατρικής παράστασης στο σχολείο»

 

Η επιμορφωτική δράση θα υλοποιηθεί διαδικτυακά την Τρίτη 24/05/2022, ώρα 17.30-20.30, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων webex, στον σύνδεσμο https://minedu-secondary.webex.com/meet/panboemi

Εισηγήσεις:

Παναγιώτα (Νάγια) Μποέμη, Σ.Ε.Ε. Θεατρικής Αγωγής κλ. ΠΕ91

Κλειώ Φανουράκη, Επίκουρη καθηγήτρια του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με ειδίκευση στη Διδακτική του θεάτρου

Ίλια Λακίδου, Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Η επιμορφωτική δράση είναι προαιρετική και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Θεατρικής Αγωγής των 12 ΠΕ.Κ.Ε.Σ. επιστημονικής ευθύνης της Σ.Ε.Ε. Θεατρικής Αγωγής, Μποέμη Παναγιώτας.

Παρακαλούνται οι Διευθυντές και οι Διευθύντριες των σχολικών μονάδων να ενημερώσουν τις/τους εκπαιδευτικούς Θεατρικής Αγωγής ενυπόγραφα.

Περιγραφή:

1.Θεατρική Αγωγή και Ψηφιακές Τεχνολογίες στη μετά-covid εποχή. Κλειώ Φανουράκη

 

Στο παρόν σεμινάριο θα συζητηθεί το πώς η θεατρική αγωγή μπορεί  να εφαρμοστεί στην εκπαίδευση και με τη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών. Πιο συγκεκριμένα, θα διερευνηθεί το πώς ο/ η εκπαιδευτικός θεατρικής αγωγής μπορεί να αξιοποιήσει τις διαφορετικές εκφάνσεις του ψηφιακού δράματος και θεάτρου στην εκπαιδευτική πράξη, μέσα από τις υπάρχουσες ψηφιακές τεχνολογίες που συναντά στο ελληνικό σχολείο, καθώς και με άξονα τη δική του/ της σχέση, όσο και των μαθητών/τριών του/ της, με την τεχνολογία. Στο πλαίσιο αυτό, θα παρουσιαστούν ενδεικτικές πρακτικές εφαρμογές της θεατρικής αγωγής με τη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών.

Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να έχουν ένα ή δύο καλαμάκια, δύο-τρία χαρτιά Α4, κόλλα ή συρραπτικό, μαρκαδόρους.

 

2.Το Θέατρο στη Σχολική Σκηνή: προτάσεις σχεδιασμού μίας θεατρικής παράστασης στο σχολείο, Ίλια Λακίδου

Η παράσταση είναι ζητούμενο στο πλαίσιο της Θεατρικής Αγωγής. Είναι κομμάτι της τέχνης που διδάσκονται τα παιδιά στο πλαίσιο του μαθήματος, όπως η δημιουργία έργου στα Εικαστικά, το τραγούδι στη Μουσική ή ο αθλητικός αγώνας στη Φυσική Αγωγή. Παράσταση δεν είναι απαραίτητα το δημόσιο γεγονός που αφορά ολόκληρη τη σχολική μονάδα και την ευρύτερη κοινότητα. Μπορεί να είναι ένα απλό πεντάλεπτο δρώμενο που περιοδεύει από τάξη σε τάξη, μπορεί να είναι μία σκηνική δράση στο κέντρο της αυλής, μπορεί να είναι ακόμη και η δημιουργία ενός ραδιοφωνικού έργου στο πλαίσιο του μαθήματος. Πώς φτάνουμε εκεί και ποια μεθοδολογία μπορούμε να ακολουθήσουμε; Μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα θα εξετάσουμε το παραπάνω ζήτημα. Θα ακολουθήσει συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων.

 

 

Σας  ευχαριστούμε  για τη συνεργασία

Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, κλ. ΠΕ 91 Θεατρικής Αγωγής

Παναγιώτα (Νάγια) Μποέμη

Δημοσιεύθηκε στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, Θέατρο. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.