Ευαισθητοποίηση στην πρόληψη της βίας, της παραβατικότητας, της χρήσης ουσιών & εξαρτήσεων, με βάση το εγχειρίδιο «Οδηγός για ασφαλή σχολεία» από το Δίκτυο Υπηρεσιών Πρόληψης και Έγκαιρης Παρέμβασης ΚΕΘΕΑ

Στο πλαίσιο των επιμορφωτικών δράσεων του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής με επιτυχία ολοκληρώθηκαν δυο (2) κύκλοι τεσσάρων (4) τρίωρων Βιωματικών σεμιναρίων για Διευθυντές/ντριες και Συμβούλους Σχολικής Ζωής της Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ΄ Αθήνας, που διοργανώθηκαν από τις Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής: Μ. ΑνδριτσοπούλουΑσ. ΚοντογεωργίουΟ. Α. Μπελτέ & Α. Χρονοπούλου  για τα σχολεία της παιδαγωγικής τους ευθύνης, σε συνεργασία με το Δίκτυο Υπηρεσιών Πρόληψης και Έγκαιρης Παρέμβασης ΚΕΘΕΑ. Η επιστημονική ομάδα του ΚΕΘΕΑ, υλοποιεί για πάνω από είκοσι χρόνια προγράμματα πρόληψης στην εκπαίδευση, εκπόνησε το εγχειρίδιο «Οδηγός για ασφαλή σχολεία», με σκοπό να συμβάλει στην προώθηση των αρχών πρόληψης στη σχολική κοινότητα, μέσω της δημιουργίας ασφαλών δικτύων, καθώς και στην έγκαιρη παρέμβαση και διαχείριση εξαρτητικών και άλλων δυσλειτουργικών συμπεριφορών.

Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην επιμορφωτική δράση, μετά από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ενημερώθηκαν διεξοδικά για το νέο αυτό εγχειρίδιο, που εκδόθηκε τον Μάιο του 2020 και αποτελείται από πέντε τεύχη, τα οποία απαρτίζονται από το θεωρητικό μέρος και το γλωσσάρι, καθώς και τρία ακόμη ξεχωριστά μέρη, ένα για κάθε ομάδα της εκπαιδευτικής κοινότητας: εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές. Το εγχειρίδιο είναι εγκεκριμένο από το ΙΕΠ και χορηγείται σε εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες του χώρου της πρόληψης κατόπιν εκπαίδευσης. Η επιστημονική ομάδα του ΚΕΘΕΑ, αποτελούμενη από τις κ.κ. Κωνσταντίνα Υφαντή (Ψυχολογία Φ.Π.Ψ, MSc Κοινωνική Ψυχιατρική, Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια, Πιστοποιημένος Σύμβουλος Τοξικοεξάρτησης ΙCRC), Χριστίνα Γώγου (Ψυχολογία Φ.Π.Ψ., Med στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, Σύμβουλος Πρόληψης ICRC, Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια) & Αιμιλία Μαρκουίζου – Γκίκα (ΜΑ, Ψυχολόγος της Εκπαίδευσης, Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια Οικογένειας, Πιστοποιημένη Σύμβουλος Τοξικοεξάρτησης IC&RC) παρείχε στους εκπαιδευτικούς ενδελεχή πληροφόρηση αναφορικά με τις αρχές και τη μεθοδολογία της πρόληψης, καθώς και με τον ρόλο των Συμβούλων Σχολικής Ζωής σχετικά με αυτή, με στόχο να προάγουν την τεχνογνωσία τους γύρω από την εφαρμογή παρεμβάσεων πρόληψης, ώστε να προβαίνουν στον σχεδιασμό και την υλοποίηση σχετικών προγραμμάτων και με την πεποίθηση ότι ένα ασφαλές σχολείο λειτουργεί ως θεσμός πρόληψης της βίας, της παραβατικότητας, της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών, καθώς και άλλων εξαρτητικών συμπεριφορών, προσφέροντας ένα υγιές, προστατευτικό περιβάλλον για τους αυριανούς πολίτες.

Δημοσιεύθηκε στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, Δασκάλων, Δευτεροβάθμια, ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, Επιμορφωτικές δράσεις. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.