Χριστουγεννιάτικες και άλλες Δραστηριότητες Φυσικής Αγωγής… στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση …

Με την είσοδο  στον Δεκέμβριο και την έξαρση της  πανδημίας να συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς, γεγονός που έχει αντίκτυπο και στην εκπαιδευτική κοινότητα, όπου οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων , συνεχίζουν προσπάθεια προσαρμογής της διδασκαλίας με τη χρήση της Σύγχρονης και Ασύγχρονης Εκπαίδευσης .Πλησιάζοντας τις μέρες των Χριστουγέννων για να γίνει το μάθημά της Φυσικής Αγωγής  πιο ελκυστικό εκ μέρους σας, ενδεικτικά σας προτείνω δραστηριότητες απλές που συνάδουν με το κλίμα των ημερών  .

Σκοπός να μη χαθεί η επικοινωνία και η αμεσότητα του εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής με τους μαθητές μέσα από τη δυναμική που δίνει η Φυσική Αγωγή .Στο πλαίσιο αυτό προτείνονται οι  ακόλουθες δραστηριότητες , βίντεο , τραγούδια με μουσικοκινητικά δρώμενα , αθλητικές επιλογές , προτάσεις για ταινίες, Ήθη και έθιμα του τόπου μας , Ήθη και έθιμα απ όλο τον κόσμο κ. α  Οι δραστηριότητες  βασίζονται στο τρίπτυχο : Υγεία , Αθλητισμός , Ψυχαγωγία

Στόχος :

Στόχος των δραστηριοτήτων  οι μαθητές :

  • Να περάσουν χαρούμενα , σε ασφαλή περιβάλλοντα
  • Να ταξιδέψουν μέσα από τη δημιουργική κίνηση τον χορό καθώς και μέσα από τα προτεινόμενα βίντεο
  • Να γνωρίσουν Χριστουγεννιάτικα Ήθη και Έθιμα από την Ελλάδα και τον κόσμο
  • Να γνωρίζουν χειμερινά αθλήματα , χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες
  • Να δημιουργήσουν  ένα εορταστικού κλίμα μεταξύ τους ,αλλά και με τον εκπαιδευτικό   της Φυσικής Αγωγής

Δραστηριότητες

  • Δημιουργικές κινητικές δραστηριότητες : κινητικά παιχνίδια , παραδοσιακά παιχνίδια, δημιουργική κίνηση , χορός
  • Μουσικοκινητικές δραστηριότητες :μιμητικές κινήσεις – δρώμενο

« Οι Καλικάντζαροι »

Παρακολούθηση παραστάσεων όπως ο  «Καρυοθραύστης»

Δημιουργείστε με τους μαθητές το δικό σας Χριστουγεννιάτικο Ημερολόγιο Φυσικής Αγωγής

  • Λαογραφικές δραστηριότητες: ( Ήθη & έθιμα του τόπου , μέσα από το σεντούκι της πολιτιστικής μας κληρονομίας , Κάλαντα του τόπου μας , έθιμα των Χριστουγέννων –της Πρωτοχρονιάς –των Θεοφανείων – Καλικάντζαροι – Ξωτικά , παραδοσιακά παιχνίδια )

Αξίζει… ο εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής  να γνωρίζει :

  • Σε κάθε διδακτική ώρα γίνεται διάλογος με τους μαθητές , δίνονται οδηγίες σχετικά με το ασφαλές περιβάλλον που απαιτείται πάντα .
  • Υπενθύμιση της σωστής Διατροφής & της αξίας της Διατροφικής αλυσίδας …
  • Ο εκπαιδευτικός δείχνει απλές ασκήσεις , κινητικά μοτίβα ή άλλες ασκήσεις που δεν θα θέσουν σε κίνδυνο τους μαθητές  .
  • Προτείνει θέματα που θα διδαχθούν οι μαθητές πχ για τη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από την ενότητα της Μουσικοκινητικής αγωγής. Ο εκπαιδευτικός επιλέγει τον Καρυοθραύστη , αναγκαίο είναι να ξεκινήσει το μάθημα από  το περιεχόμενο , τη Μουσική  ,να ακούσουν οι μαθητές το  κομμάτι  στη συνέχεια να παρακολουθήσουν παράσταση βίντεο ,  να γίνει  διάλογος   με τους μαθητές ακόμα να ζητηθεί από τους μαθητές να εκφράσουν την άποψή τους  κινητικά – χορογραφικά …
  • Ο εκπαιδευτικός κατευθύνει τους μαθητές να παρακολουθήσουν βίντεο με αθλητικά θέματα και επίκαιρα αθλητικά θέματα .
  • Ο εκπαιδευτικός ενισχύει τους μαθητές , καθοδηγεί , παρέχει πληροφορίες , συμβουλεύει υποστηρίζει την προσπάθεια των μαθητών .
  • Για τους μαθητές μικρότερης ηλικίας ο εκπαιδευτικός προτείνει παραμύθια που θα μπορούσαν να αποδοθούν μουσικοκινητικά μέσα από  οδηγίες που ο ίδιος δίνει , κατευθύνσεις με αρωγό τη διαφοροποιημένη μάθηση και την καθοδηγούμενη ανακάλυψη ,με αυτό τον τρόπο  οι  μαθητές έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν .
  • Ο εκπαιδευτικός προτείνει στους μαθητές να διαβάσουν βιβλία , παραμύθια  , να παρακολουθήσουν ταινίες  , να ακούσουν τραγούδια  να επιλέξουν , να εκφραστούν  …(υλικό παρέχεται από το Μαθητικό Ραδιόφωνο Europeanschoolradio.eu )
  • Ορίζει ομάδες και εργασίες για κάθε ομάδα για παράδειγμα σε μια τάξη 25 μαθητών μπορούμε να δημιουργήσουμε ομάδες των 5 μαθητών (η κάθε ομάδα 4-5 μαθητές ) . Αναθέτει σε κάθε ομάδα ένα θέμα , μια εργασία , δίνεται χρόνος για να συνεργαστούν οι μαθητές μεταξύ τους και ζητείται από τις ομάδες να παρουσιάσουν τις εργασίες τους. Οι εργασίες των μαθητών μπορούν να αναρτηθούν στην ηλεκτρονική σελίδα του σχολείου(σύνδεσμος Φυσική Αγωγή ) .Επίσης έργα –εργασίες των μαθητών μπορούν να παρουσιαστούν -αναρτηθούν σε ανοιχτό χώρο του σχολείου ιδιαίτερα αν το περιεχόμενο  αυτό περιλαμβάνει  φωτογραφικό   ή εικαστικό  υλικό .

 

Καλή επιτυχία στο έργο σας .

 

 

ΣΕΕ Φυσικής Αγωγής

Ευδοκία Σαμουηλίδου

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  • Χριστούγεννα & Φυσική Αγωγή

Ζορμπάς (Ομάδα Κοριτσιών )

https://www.youtube.com/watch?v=wo8dWds6BdI

  • Το αγαπημένο μας Σχοινάκι (χορογραφία –Σχολικό Πρωτάθλημα )

https://www.youtube.com/watch?v=7h3va291u4A

  • Βίντεο με χριστουγεννιάτικες αθλητικές δραστηριότητες από μαθητές Δημοτικού Σχολείου της Πάρου (Άρωμα Χριστουγέννων στη Φυσική Αγωγή )

http://2dim-paroik.kyk.sch.gr/xmas-games-physed/

  • Καρυοθραύστης (τρελό Σχολείο )(Tchaikovsky- The Nutcracker)

Έκφραση συναισθημάτων μέσα από την εκφραστική  κίνηση και το χορό

https://www.youtube.com/watch?v=LYS6mX8CAlQ&t=228s

e- class (Καλικάντζαροι, Κάλαντα, Έθιμα , Ε ΄-ΣΤ΄Δημοτικού )

https://eclass31.weebly.com/chirhoiotasigmatauomicron973gammaepsilonnunualpha-4.html

Ήθη & Έθιμα απ όλο τον κόσμο

https://eclass31.weebly.com/chirhoiotasigmatauomicron973gammaepsilonnunualpha-5.html

Ήθη & Έθιμα 

https://laikiparadosi.webnode.gr/%ce%ae%ce%b8%ce%b7-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%ad%ce%b8%ce%b9%ce%bc%ce%b1-%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%84%cf%8c%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%bc%ce%b1%cf%82/

https://laikiparadosi.webnode.gr/%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%b4%cf%8c%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%82-12-%ce%bc%ce%ae%ce%bd%ce%b5%cf%82/

Χριστούγεννα απ όλο τον κόσμο

http://5gym-athin.att.sch.gr/autosch/joomla15/index.php/2019-01-19-06-40-57/351-2018-12-22

http://physedplus1.weebly.com/alpharhochiiotakappaeta/23

Πρώτο Μαθητικό Ραδιόφωνο –Εκπαιδευτική Ζώνη για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Europeanschoolradio.eu)

(Το 4ο ΠΕΚΕΣ σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Ραδιοφωνικό  Σχολικό Δίκτυο  στο πλαίσιο της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση παρέχει υλικό δημιουργεί δράσεις για εκπαιδευτικούς και μαθητές .Παραμύθια από την Καλαβρία , Το Χαρούμενο Λιβάδι κ. α ) http://europeanschoolradio.eu/el/archives/production/4154

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ  ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Προτάσεις  : Βίντεο για τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας

https://www.infokids.gr/sosivio-i-tainia-pou-eftiaksan-ta-prota/

  • Χοντρός & Λιγνός μουσικοχορευτικά μοτίβα

https://www.youtube.com/watch?v=_Mgr-QIZxHw&list=RDdlhoBS3_c6U&index=6

  • Celebration, playing for change/ Song around the World

               Παιχνίδια απ όλο τον κόσμο , μουσικές , μουσικοχορευτικά δρώμενα

https://www.youtube.com/watch?v=8Lu41LulQos

  • Ο Χορός ηλικία δεν κοιτά

https://www.youtube.com/watch?v=krlwzuCQvM4&list=RDdlhoBS3_c6U&index=5

 

  • Φεστιβάλ χορού – Rock Swing Festival

https://www.youtube.com/watch?v=krlwzuCQvM4&list=RDdlhoBS3_c6U&index=5

  • Η μαγεία του χορού της δημιουργικής κίνησης της αρμονίας και της εκφραστικότητας (Μουσικοχορευτική Παράσταση από το ΚΟΥΜΠΑΝ)

https://www.youtube.com/watch?v=lp2FqZjqRbU

  • Συρτάκι από το μπαλέτο ,του Igor Moiseyev Ballet (ΖΟΡΜΠΑΣ)

(μουσική Μίκη Θεοδωράκη )

https://www.youtube.com/watch?v=T4chpyTIE5Q

 

  • Το παλληκάρι έχει καημό από το μπαλέτο , του Igor Moiseyev Ballet

( μουσική Μίκη Θεοδωράκη )

https://www.youtube.com/watch?v=T4chpyTIE5Q

  • Καρυοθραύστης (τρελό Σχολείο )(Tchaikovsky- The Nutcracker)

Έκφραση συναισθημάτων μέσα από την εκφραστική  κίνηση και το χορό

https://www.youtube.com/watch?v=LYS6mX8CAlQ&t=228s

  • Χειμερινά Αθλήματα

https://docplayer.gr/1858924-Ouada-toy-project-tis-v-gyunasioy-heimerina-athlimata.html

 

 

 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ /ΕΝΤΑΞΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  • Οδηγίες Ειδικής Φυσικής Αγωγής –Ενέργειες –Πλάνα Μαθημάτων

(http://old.pe.uth.gr/efa/assets/files/infobase.pdf)

  • Κλασσικός ασπρόμαυρος κινηματογράφος

https://www.youtube.com/watch?v=3kYWpQrt-EM

ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ

  • (Υλικό Παραδοσιακών Παραμυθιών )

http://europeanschoolradio.eu/el/archives/podcasts/5427

  • Καρυοθραύστης (τρελό Σχολείο )(Tchaikovsky- The Nutcracker)

Έκφραση συναισθημάτων μέσα από την εκφραστική  κίνηση και το χορό

https://www.youtube.com/watch?v=LYS6mX8CAlQ&t=228s

ΣΑΜΟΥΗΛΙΔΟΥ- ΧΕΙΜΕΡΙΝΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ (2)

Δημοσιεύθηκε στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, Γυμναστών, Δασκάλων, Δευτεροβάθμια, ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.