Ζωγραφίζω Παίζοντας… και Παίζω Ζωγραφίζοντας στην εξ’ αποστάσεως Εκπαίδευση

Στο πλαίσιο διαθεματικής συνεργασίας ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικού έργου των Εικαστικών Βασιλική Σοφρά  και της Φυσικής Αγωγής Ευδοκία Σαμουηλίδου προγραμματίζουν Εκπαιδευτική Δραστηριότητα με θέμα: «Ζωγραφίζω Παίζοντας… και Παίζω Ζωγραφίζοντας στην εξ’ αποστάσεως Εκπαίδευση».

Η δραστηριότητα έχει προαιρετικό χαρακτήρα.

Μπορεί να πραγματοποιηθεί σε δύο (2) διδακτικές ώρες:

Την 1η διδακτική ώρα (1η) ο εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής θα αναφέρει, θα περιγράψει και θα αναλύσει τα παραδοσιακά και αθλητικά παιχνίδια στους μαθητές. Στη  συνέχεια θα καλέσει τους μαθητές να επιλέξουν το αγαπημένο τους παιχνίδι.

Τη δεύτερη (2η) διδακτική ώρα ο εκπαιδευτικός των Εικαστικών θα μιλήσει αρχικά στους μαθητές για τα στοιχεία και τους κανόνες με τους οποίους μπορεί να αποδοθεί η κίνηση στη δισδιάστατη επιφάνεια, όσον αφορά τη ζωγραφική και στις τρεις διαστάσεις, όσον αφορά τη γλυπτική. Στη συνέχεια θα τους ζητήσει να ζωγραφίσουν ή να αναπαραστήσουν γλυπτικά το αγαπημένο τους παιχνίδι.

Στόχοι της Δραστηριότητας  είναι:

  • Να δοθεί στους εκπαιδευτικούς των Εικαστικών και της Φυσικής Αγωγής η ευκαιρία να πραγματοποιήσουν εκπαιδευτικό σενάριο μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης,
  • Να προαχθεί η συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών των δυο ειδικοτήτων και γενικότερα η έννοια των συνεργασιών μέσα από το σχολείο,
  • Να παρακινηθούν οι μαθητές  των Δημοτικών Σχολείων και των Γυμνασίων της Δ ΄ Διεύθυνσης Αττικής, μέσω των εκπαιδευτικών  των δύο ειδικοτήτων, να συμμετάσχουν σε μια συνεργατική εξ αποστάσεως δραστηριότητα,
  • Να καταγραφούν οι προτιμήσεις των μαθητών, όσον αφορά τα αθλήματα και τα παιχνίδια.

Σκοποί  της Δραστηριότητας είναι οι μαθητές να μπορέσουν :

  • Να συνειδητοποιήσουν ποιο είναι το αγαπημένο τους παιχνίδι
  • Να απεικονίσουν το αγαπημένο τους παιχνίδι, χρησιμοποιώντας στοιχεία και κανόνες των εικαστικών τεχνών,
  • Να αναστοχαστούν το ρόλο του παιχνιδιού στη σημερινή κατάσταση που έχουν περιέλθει τα σχολεία,
  • Να πραγματοποιήσουν το παιχνίδι με εξ αποστάσεως οδηγίες,
  • Να μεταφέρουν σε εικόνα τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους,
  • Να αντιληφθούν τη σχέση και τις διαφορές μεταξύ της φυσικής κίνησης και της απεικόνισης .
Οδηγίες σχετικά με τη δραστηριότητα: «Ζωγραφίζω Παίζοντας… και Παίζω Ζωγραφίζοντας στην εξ’ αποστάσεως Εκπαίδευση».
Για τους εκπαιδευτικούς της Φυσικής Αγωγής Ενημερώσουν τους μαθητές για τη Δραστηριότητα.
Παρουσιάζουν, αναλύουν και περιγράφουν τα παραδοσιακά και αθλητικά παιχνίδια, τους τρόπους και δυνατότητες τους.
Ονοματίζουν και διακρίνουν τις κατηγορίες των παιχνιδιών.
Ζητούν από τους μαθητές να επιλέξουν ένα παιχνίδι ως το αγαπημένο τους .
 
Για τους εκπαιδευτικούς των Εικαστικών  Ζητούν  από τους μαθητές να αναφέρουν ο καθένας την επιλογή που έχει κάνει ως προς τα παραδοσιακά αθλητικά παιχνίδια .
Παρουσιάζουν, αναλύουν και περιγράφουν στους μαθητές τα στοιχεία και τους κανόνες με τους οποίους μπορεί να αποδοθεί η αίσθηση της κίνησης με εικαστικό τρόπο, είτε στις δυο είτε στις τρεις διαστάσεις.
Παρουσιάζουν στους μαθητές τα μέσα και τα υλικά που μπορούν να χρησιμοποιήσουν, ώστε να μπορέσουν να απεικονίσουν την κίνηση στις δύο ή στις τρεις διαστάσεις.

Η απεικόνιση μπορεί να γίνει στις δύο διαστάσεις, χρησιμοποιώντας τη ζωγραφική, το σχέδιο ή το  κολλάζ, ενώ τρεις διαστάσεις με τη γλυπτική, χρησιμοποιώντας τα ανάλογα μέσα (π.χ. πλαστικό πηλό, χαρτοπολτό, κτλ.).

  Ζητούν από τους μαθητές να ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους παιχνίδι .
 
Για τους μαθητές/τριες Έχουν ενημερωθεί από τους εκπαιδευτικούς των δύο ειδικοτήτων για τις κατηγορίες παιχνιδιών.
Έχουν τη δυνατότητα επιλογής μέσα από κατηγορίες παιχνιδιών (θεματικά, αθλητικά, παραδοσιακά παιχνίδια, παιχνίδια στη φύση κ.α.).
Μπορούν να πάρουν πληροφορίες από τον εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής που θα τους βοηθήσουν στην επιλογή του παιχνιδιού.
Μπορούν να πάρουν πληροφορίες από τον εκπαιδευτικό των Εικαστικών που θα τους βοηθήσουν στην απεικόνιση του παιχνιδιού.
  Μπορούν να επιλέξουν αν θα αποδώσουν εικαστικά το αγαπημένο τους παιχνίδι είτε στις δυο είτε στις τρεις διαστάσεις, χρησιμοποιώντας τα μέσα τους αναλόγως.

 

  • Προτάσεις για τα Παραδοσιακά Παιχνίδια: Κρυφτό, σκαμνάκια, περνά περνά η μέλισσα, το Μαντηλάκι, Βασιλιάς, Γύρω γύρω όλοι, η μικρή Ελένη, Αμπάριζα, η Κολοκυθιά, Τα Μήλα, Κουτσό – σχέδια στην αυλή του σχολείου. Παραδοσιακός Χορός παιχνίδια που πηγάζουν από τη παράδοση και τον  Λαϊκό  Πολιτισμό . Άλλα παραδοσιακά παιχνίδια…
  • Προτάσεις για τα Κινητικά, Αθλητικά Παιχνίδια: Κυνηγητό, Ποδόσφαιρο, Πετοσφαίριση, Πετοσφαίριση Καθιστών Αθλητών (Sitting Volley), Χειροσφαίριση, Καλαθοσφαίριση, Τένις. Άλλα αθλητικά παιχνίδια…
  • Τα έργα των μαθητών θα αποστέλλονται :

1.Με την αλληλογραφία του Σχολείου στο 4ο ΠΕ.Κ.ΕΣ

(Συγγρού 165 στον 1ο όροφο, Ν. Σμύρνη , υπ ΄ όψη κ. Σοφρά & κ. Σαμουηλίδου ).

  1. Ή ηλεκτρονικά στο mail: vassiliki8@gmail.com
  • Τα στοιχεία των εκπαιδευτικών Εικαστικών και Φυσικής Αγωγής θα αναγράφονται στο πίσω μέρος του έργου (όνομα επίθετο και ειδικότητα ), μαζί με το ονοματεπώνυμο κάθε μαθητή , το σχολείο την τάξη.

Ημερομηνία έναρξης: 3 Δεκεμβρίου 2020

Ημερομηνία λήξης: 20 Δεκεμβρίου 2020

  • Οι εκπαιδευτικοί Εικαστικών και Φυσικής Αγωγής θα λάβουν Βεβαίωση Συμμετοχής στη Δραστηριότητα όπως και οι μαθητές των σχολείων που θα συμμετάσχουν. Τα καλύτερα έργα των μαθητών θα βραβευτούν ανά κατηγορία παιχνιδιών (δύο κατηγορίες – παραδοσιακά παιχνίδια ή αθλητικά παιχνίδια) , ανά κατηγορία εικαστικής απόδοσης (δυο κατηγορίες, δισδιάστατα ή τρισδιάστατα έργα) και ανά ηλικιακή ομάδα (Δημοτικό, Γυμνάσιο).
  • Τα έργα μπορεί να είναι ατομικά ή ομαδικά.
  • Ο κάθε μαθητής μπορεί να έχει έως 4 συμμετοχές, όσες και οι κατηγορίες (παραδοσιακά παιχνίδια – αθλητικά παιχνίδια, δισδιάστατα – τρισδιάστατα έργα).
  • Επιπλέον μετά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας και την αποτίμηση των αποτελεσμάτων, τα συμπεράσματα αυτής της δράσης αναμένεται να παρουσιαστούν σε σεμινάριο (Ιανουάριος 2021), στο οποίο θα λάβουν μέρος εκπαιδευτικοί Εικαστικών και Φυσικής Αγωγής, όπου και θα συζητηθούν θέματα που θα προκύψουν από την εν λόγω δραστηριότητα.

Καλή επιτυχία !

ΟΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΠΕ08 & ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΕ11

Βασιλική Σοφρά                   Ευδοκία Σαμουηλίδου

 

 

Δημοσιεύθηκε στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, Γυμναστών, Δασκάλων, Δευτεροβάθμια, Εικαστικά, ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, Επιμορφωτικές δράσεις. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.