Ψηφιακό Υλικό: Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία –προς Εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής

Αγαπητοί συνάδελφοι /σες , εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής

Σε  συνέχεια  της επικοινωνίας μας στην Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία στις 3 Δεκεμβρίου, παραθέτω μέσω του παρόντος μηνύματος εκπαιδευτικό- υποστηρικτικό υλικό, που θα ενισχύσει το μάθημα  και την επικοινωνία με τους μαθητές/-τριες σας.

Ένα μάθημα με Θέμα : « Ένα ενδιαφέρον μάθημα για Αθλητές με Αναπηρία » αποτελεί σημαντική ευκαιρία για τους μαθητές να γνωρίσουν καλύτερα την αναπηρία και αθλητές με αναπηρία. Σαφώς, πρόκειται για ένα Θέμα ευαίσθητο και η προσέγγιση του απαιτεί ιδιαίτερο επαγγελματισμό, ευαισθησία και λεπτότητα. Ο Αθλητισμός για τα άτομα με αναπηρία είναι εργαλείο που δίνει την ευκαιρία να τονισθεί η δύναμη ψυχής αυτών των ατόμων και αποτελεί βραχίονα για την άρση κάθε μορφής διάκρισης. Η αναπηρία είναι ελάχιστα κατανοητή από την πλειοψηφία των ανθρώπων.  Σε δυτικές χώρες ένα στα έξι άτομα  παρουσιάζει κάποια μορφή αναπηρίας σε κάποια στιγμή της ζωής του,  μπορεί  να έχει διάρκεια  για μικρό χρονικό διάστημα ή μεγαλύτερο διάστημα , είτε να παραμείνει. (Sherrill, 1997) .

Άτομα με αναπηρία, είναι τα άτομα  που για λόγους είτε νοητικούς, συναισθηματικούς, αισθητηριακούς, κινητικούς, υγείας,  χρειάζονται ειδική αντιμετώπιση για να αναπτύξουν τις ικανότητες τους (Sherrill, 2004). Επίσης η αναπηρία μπορεί να είναι εκ γενετής ‘η επίκτητη (ατύχημα). Υπάρχουν άτομα (μαθητές) που δυσκολεύονται να συμμετέχουν σε φυσικές δραστηριότητες , που έχουν ιδιαιτερότητες στον κινητικό ,αισθητηριακό , νοητικό , προβλήματα ακοής, όρασης. Τα άτομα αυτά έχουν δικαίωμα στον αθλητισμό , στην Φυσική Αγωγή αρκεί αυτό να πραγματοποιείται μέσα από προσαρμογές . Έτσι δίνεται η ευκαιρία στα άτομα με αναπηρία να συμμετέχουν στον αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή.

Στους μαθητές /τριες με αναπηρία ο σεβασμός εκ μέρους του εκπαιδευτικού και των άλλων μαθητών είναι αυτονόητο όπως η αγάπη, κατανόηση, αλληλεγγύη. Η συνεκπαίδευση μαθητών με και χωρίς αναπηρία στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής συνιστά πρόκληση. Στην περίπτωση αυτή ο εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής θα πρέπει να γνωρίζει διαφοροποιημένη μέθοδο διδασκαλίας και να έχει εκπαιδευτεί σε Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή και σε προσαρμοσμένες αθλητικές δραστηριότητες. Ευχής έργο , η πολιτεία  να μεριμνήσει για τοποθέτηση εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης με ειδικότητα στην Ειδική Φυσική Αγωγή, στην Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή, στην Φυσική Αγωγή για μαθητές με αναπηρία  .

Επιπρόσθετα, σας παραθέτω ψηφιακό Υλικό :

  • ένα Διδακτικό Σενάριο με θέμα : « ο Χορός του Μηχανικού »
  • Ένθετο με Θέμα : «Συνεκπαίδευση μαθητών με αναπηρία »
  • Ψηφιακοί Διαδικτυακοί Τόποι για κάθε βαθμίδα

(Δημοτικό –Γυμνάσιο –Λύκειο & Ειδική Εκπαίδευση ).

Καλή επιτυχία στο έργο σας και στην επικοινωνία με τους μαθητές των Σχολείων σας .

 

 

 

 

Με εκτίμηση

Ευδοκία Σαμουηλίδου

ΣΕΕ Φυσικής Αγωγής Δ ΄ Αθήνας

 

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, Γυμναστών, Δασκάλων, Δευτεροβάθμια, ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.