Προτάσεις για την Παιδαγωγική Διαχείριση και την οργάνωση του προγράμματος Σύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης

Αγαπητές/ οί συνάδελφοι,

Προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τη νέα εκπαιδευτική συνθήκη  της Σύγχρονης εξ΄ Αποστάσεως  Εκπαίδευσης στο Νηπιαγωγείο, θα θέλαμε να σας επισημάνουμε τα εξής:

  • Ως προς την τεχνική διαδικασία:

Ολοκληρώνετε όλες/όλοι την εγγραφή σας στην πλατφόρμα webex και παίρνετε τον σύνδεσμο σας για webex meeting. (Σας επισυνάπτουμε  αρχεία  και συνδέσμους με οδηγίες)

Σύνδεσμο στο webex meeting  παίρνουν όλοι/όλες ανεξαιρέτως οι συνάδελφοι  του πρωινού υποχρεωτικού, του προαιρετικού ολοήμερου, του τμήματος ένταξης και της παράλληλης στήριξης.

Επικοινωνείτε με όσους  γονείς δεν έχουν  δημιουργήσει ακόμη λογαριασμό στο sch.gr, για να το κάνουν.

Στέλνετε μέσω του mail του σχολείου στους γονείς το σύνδεσμο με τον οποίον θα μπαίνουν στις ηλεκτρονικές σας τάξεις. Τους υπενθυμίζετε ότι για να κάνουν εγγραφή στην τάξη σας, θα πρέπει να γράψουν το όνομα του παιδιού και  να συμπληρώσουν το e-mail που έχουν πάρει από το sch.gr. Με αυτόν τον τρόπο  μπορείτε να ελέγξετε  ποιοι μπαίνουν στην  τάξη σας.

Στο συνημμένο έγγραφο υπάρχει ο σύνδεσμος για μια τηλε-εκπαίδευση  που θα γίνει τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου το απόγευμα από το ΠΕΚΕΣ Κρήτης, σχετικά με την πλατφόρμα  webex.

  • Ως προς την υπόλοιπη διαδικασία:

Σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου, τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου, μπορείτε να καλέσετε τους γονείς στο σχολείο, για να τους δώσετε κάποια υλικά, με τα οποία θα μπορούν να κάνουν κατασκευές στο σπίτι κατά τη διάρκεια των μαθημάτων (μαρκαδόροι, χαρτιά Α4, κόλλες, ψαλίδι, πλαστελίνη και ότι άλλο εσείς νομίζετε). Οι γονείς θα έρθουν με προγραμματισμένο ραντεβού, τηρώντας όλα τα μέτρα. Για τη συγκεκριμένη μετακίνηση, όσοι παραλάβουν τα αντικείμενα από το σχολείο θα πρέπει να στείλουν μήνυμα με τον αριθμό 4 στο 13033.

Κατά τη διά-ζώσης παραμονή σας στο σχολείο, θα συγκληθεί σύλλογος διδασκόντων, κατά τον οποίον θα  πρέπει να ληφθούν υπόψη και να καταγραφούν στα πρακτικά τα εξής:

Στα Νηπιαγωγεία που έχουν μόνο πρωινά τμήματα, η/ο εκπαιδευτικός δίνει το σύνδεσμό της /του στους γονείς και ακολουθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα .

Στα Νηπιαγωγεία με πρωϊνό και ολοήμερο τμήμα:

Την πρώτη εβδομάδα, ο/η  εκπαιδευτικός του πρωϊνού τμήματος, δίνει το σύνδεσμό της/του  στους γονείς και ο/η εκπαιδευτικός του ολοήμερου μπαίνει στην τάξη της/του συναδέλφου.

Την επόμενη εβδομάδα  ο/η  εκπαιδευτικός του ολοήμερου τμήματος, δίνει το σύνδεσμό της ψηφιακής του τάξης  στους γονείς όλων των παιδιών ( και όχι μόνο του ολοήμερου) και ο/η εκπαιδευτικός του πρωϊνού θα μπει στην τάξη της/του συναδέλφου. Αυτό προτείνεται προκειμένου οι σύνδεσμοι  και των δύο συναδέλφων να είναι ενεργοποιημένοι.  Η είσοδος των εκπαιδευτικών στις τάξεις των συναδέλφων θα πρέπει να γίνει με το  όνομά τους και το mail που έχουν  στο sch.gr, ώστε να υπάρχει η ηλεκτρονική αποτύπωση  κάθε εκπαιδευτικού  μέσα σε διαδικτυακή τάξη.

Σε περίπτωση που η/ο εκπαιδευτικός του ολοήμερου παίρνει παιδιά από δύο τμήματα, κατόπιν συνεννόησης, τις δύο ημέρες της εβδομάδας θα μπαίνει στην τάξη του ενός πρωινού τμήματος και τις άλλες τρεις στην τάξη του δεύτερου πρωινού τμήματος.

Την επόμενη εβδομάδα, τις δύο πρώτες ημέρες θα μπαίνει στην τάξη της/του εκπαιδευτικού του ολοήμερου, η/ο συνάδελφος του ενός πρωϊνού τμήματος και τις άλλες τρεις ημέρες στην τάξη  της/του εκπαιδευτικού του ολοήμερου θα μπαίνει η/ο συνάδελφος του δεύτερου  πρωϊνού τμήματος.

Σε κάθε περίπτωση, οι εκπαιδευτικοί που θα βρίσκονται μαζί στην ίδια τάξη θα πρέπει να συνεργάζονται και να μοιράζονται τις δραστηριότητες της ημέρας που θα κάνουν.

Οι λεπτομέρειες αυτές θα περιγράφονται αναλυτικά στο πρακτικό συλλόγου διδασκόντων που συνοδεύει το ωρολόγιο πρόγραμμα.

Καλό θα είναι, οι γονείς να παίρνουν στο τέλος της εβδομάδας το πρόγραμμα με τους συνδέσμους της ερχόμενης εβδομάδας.

Το  Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα που θα συντάξετε προτείνεται ως εξής:

Ωρολόγιο Πρόγραμμα Σύγχρονης εξ΄ Αποστάσεως Εκπαίδευσης

ΩΡΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ  
14:10-14:40 30΄

1η διδακτική ώρα

 Υποδοχή των νηπίων στην ψηφιακή τάξη Καλωσόρισμα μαθητών, παιχνίδια επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης. Ημερήσιες ρουτίνες.

 

14:40- 15:00 Διάλειμμα

 

 
15:00-15:30 30΄    

2η διδακτική ώρα

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

(Γλώσσα – Μαθηματικά – Μελέτη Περιβάλλοντος – Δημιουργία και Έκφραση-ΤΠΕ)

 

15:30-15:50 Διάλειμμα

 

 
15:50-16:20 30΄   

3η διδακτική ώρα

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

(Γλώσσα – Μαθηματικά – Μελέτη Περιβάλλοντος – Δημιουργία και Έκφραση-ΤΠΕ)

Ανατροφοδότηση-Αποχώρηση από την ψηφιακή τάξη

 

  • Ως προς την παιδαγωγική διαχείριση

Πριν ξεκινήσει το μάθημα, ζητάμε να έχουν κλείσει κάμερες και μικρόφωνα. Όταν αρχίσει το μάθημα, εξηγούμε στους γονείς ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό ο μαθητής/ η μαθήτρια να μπορεί να βλέπει την/τον εκπαιδευτικό  του και τους/τις  συμμαθητές/τριες του  έστω και διαδικτυακά ώστε να διατηρείται όσο το δυνατόν πιο άμεσα η επαφή μαζί τους. Τους τονίζουμε  ότι την ώρα του  διαλείμματος θα υπάρχει η δυνατότητα στα παιδιά να καλύπτουν κάποιες ανάγκες τους (νερό, κολατσιό, τουαλέτα).

Το πρώτο διάστημα λειτουργεί ως διάστημα προσαρμογής.

Ενδεικτικά τις τρεις πρώτες ημέρες μπορούμε να κινηθούμε ως εξής: Καλωσορίζουμε τα παιδιά  στην καινούρια μας «τάξη» και τα  ξεναγούμε  στο

περιβάλλον δείχνοντας τον χειρισμό των βασικών κουμπιών που θα μπορούν να χειρίζονται και μόνα τους (χεράκι, μικρόφωνο, κάμερα).

Δίνουμε το λόγο  σε ένα- ένα τα παιδιά να χαιρετήσουν  τα υπόλοιπα.

Διαμορφώνουμε σιγά- σιγά τις ρουτίνες στην ηλεκτρονική μας τάξη, με όποιον τρόπο μπορέσει  η/ο κάθε εκπαιδευτικός  (ημερολόγιο, καιρός, παρουσίες), ώστε να νιώσουν τη συνέχεια της τάξης με έναν διαφορετικό τρόπο.

Την πρώτη  ημέρα, μπορούμε να τους ζητήσουμε  να ζωγραφίσουν την καινούρια μας τάξη. Κατά τη διάρκεια αυτής της δραστηριότητας, τα παιδιά μπορούν να έχουν κλειστά τα μικρόφωνα και τις κάμερες, χωρίς να βγουν από την τάξη και μετά από δέκα λεπτά να τους ζητήσουμε να τις ξανανοίξουν, για να μας δείξουν τις ζωγραφιές τους.

Διαμορφώνουμε το Συμβόλαιο της ψηφιακής μας τάξης. Τους ζητάμε να ζωγραφίσουν τους όρους και αφού μας δείξουν τις ζωγραφιές τους, να μας τις στείλουν στο e-mail του σχολείου.  Φτιάχνουμε την αφίσα με το συμβόλαιο και τους την δείχνουμε.

Για να νιώσουν πιο άνετα και για να δημιουργήσουμε ένα συναισθηματικό δέσιμο  μεταξύ σπιτιού και σχολείου, τους ζητάμε  να φέρουν το αγαπημένο τους παιχνίδι να το δείξουν στους φίλους τους και να μας μιλήσουν γι αυτό. Στη συνέχεια μπορούν να το ζωγραφίσουν και να μας δείξουν τη  ζωγραφιά τους.

Τους ζητάμε  επίσης να διακοσμήσουν το φάκελο που θα τοποθετούν τις εργασίες που κάνουμε, και να μας τον δείξουν.

Πάντα, στην αρχή του μαθήματος τα καλωσορίζουμε και στο τέλος, τα αποχαιρετούμε και ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη.

Σε επισυναπτόμενο αρχείο έχουμε οπτικοποιημένα τα εργαλεία της webex  και τους κανόνες της ψηφιακής τάξης, τους οποίους μπορούμε να εμπλουτίσουμε.

  • Ως προς την οργάνωση του προγράμματος

Μία από τις τρεις διδακτικές ώρες του ημερήσιου προγράμματος, μπορούμε να κάνουμε μία  κατασκευαστική δραστηριότητα, κατά τη διάρκεια της οποίας  δίνουμε την οδηγία στα παιδιά να κλείσουν κάμερες και μικρόφωνα και να ολοκληρώσουν την εργασία τους  χωρίς να βγουν από την τάξη. Αξιοποιώντας ένα μουσικό ερέθισμα ειδοποιούμε τα παιδιά για τη συνέχεια  της δραστηριότητας.

Αν θέλουμε να φτιάξουμε κάτι που χρειάζεται συγκεκριμένα υλικά,  το έχουμε πει στους γονείς από την προηγούμενη  ημέρα.

Φροντίζουμε να ζητάμε υλικά που βρίσκονται στο σπίτι και αξιοποιούμε άχρηστα υλικά, για απλές κατασκευές, χωρίς να επιβαρύνουμε οικονομικά τους γονείς  (κούκλες από κάλτσες, σπίτι από κουτί από γάλα, αυτοκινητάκι από κουτί γάλα, ζώα από πλαστελίνη, κ.λ.π.).

Το πρώτο διάστημα δουλεύουμε πολύ με ανάγνωση παραμυθιού, κατασκευές, έργα τέχνης, εικόνες, παιχνίδια και δεν εστιάζουμε στην αποστολή  φύλλων εργασίας.

Λαμβάνουμε υπόψη μας, ότι όλα  τα σπίτια δεν διαθέτουν εκτυπωτή και δεν θα πρέπει να επιβαρύνουμε οικονομικά  τους γονείς.

Για να υπάρχει ανατροφοδότηση, οι γονείς μπορούν να μας στέλνουν στο e-mail του σχολείου τις εργασίες των παιδιών οι οποίες συλλέγονται και ταξινομούνται στον ηλεκτρονικό φάκελο που έχουμε δημιουργήσει για κάθε παιδί.

Κάποιες από αυτές τις οδηγίες, ενδέχεται να τροποποιηθούν, ανάλογα με τις  επιπλέον διευκρινίσεις και συμπληρωματικές οδηγίες που περιμένουμε από το  Υπουργείο. Σύντομα θα διοργανώσουμε τηλεδιασκέψεις για να «συζητήσουμε» πάνω στα ζητήματα που έχουν προκύψει.

Καλή αρχή!

 

Οι  Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου, κλ. ΠΕ60

4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής

Τριανταφυλλιά Νικολούδη                                           Μαρία Σαλαγιάννη

 

Δημοσιεύθηκε στην ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, Νηπιαγωγών, Προσχολική Αγωγή. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.