2ος θεματικός κύκλος : Φροντίζω το περιβάλλον
Υποθεματική: Οικολογική Συνείδηση φιλοζωία, τα δικαιώματα των ζώων.
Ο τίτλος μας :”Ομάδα δράσης μαθητών για την προστασία των ζώων συντροφιάς”
Σκοποί:
- Η καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης, φιλοζωίας και σεβασμού προς τα ζώα στα νήπια.
- Η ανάπτυξη γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων που θα οδηγήσουν τα νήπια σε υπεύθυνες ενέργειες προς το περιβάλλον και τα ζώα.
Στόχοι:
- Γνώσεις:
- Να γνωρίσουν τα νήπια βασικές έννοιες για την οικολογία, όπως η ανακύκλωση, η εξοικονόμηση ενέργειας και η προστασία του περιβάλλοντος.
- Να μάθουν για τα ζώα, τα είδη τους, τις ανάγκες τους και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να τα φροντίζουμε.
- Να κατανοήσουν τη σημασία της φιλοζωίας και των δικαιωμάτων των ζώων.
- Δεξιότητες:
- Να αναπτύξουν τα νήπια δεξιότητες παρατήρησης, έρευνας και κριτικής σκέψης σε σχέση με το περιβάλλον και τα ζώα.
- Να μάθουν να συνεργάζονται και να εργάζονται ομαδικά για την υλοποίηση περιβαλλοντικών και φιλοζωικών δράσεων.
- Να αποκτήσουν δεξιότητες επικοινωνίας για να εκφράζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για το περιβάλλον και τα ζώα.
- Στάσεις:
- Να αναπτύξουν τα νήπια αγάπη και σεβασμό προς το περιβάλλον και τα ζώα.
- Να υιοθετήσουν υπεύθυνη συμπεριφορά προς το περιβάλλον και τα ζώα.
- Να ευαισθητοποιηθούν για τα περιβαλλοντικά και φιλοζωικά ζητήματα.
Ενδεικτικές Δράσεις:
- Αφήγηση ιστοριών και παραμυθιών με θέμα το περιβάλλον και τα ζώα.
- Δημιουργία ζωγραφιών, κατασκευών και άλλων καλλιτεχνικών έργων με θέμα το περιβάλλον και τα ζώα.
Αξιολόγηση:
- Παρατήρηση της συμπεριφοράς των νηπίων.
- Αξιολόγηση των γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων που απέκτησαν τα νήπια.
Αναπαριστούμε πίνακες ζωγραφικής!
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΣΤΕ ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ!
Αδέσποτα σκυλάκια “μεταμορφώνονται” σε οδηγούς τυφλών!
Προστατεύουμε και αγαπάμε τα αδέσποτα σκυλάκια!
Προσφέρουμε τροφή και νερό στα αδέσποτα σκυλάκια!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
2. ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ-ΠΡΟΛΗΨΗ
«Ενδυνάμωση. Συνεργασία. Αποδοχή.
Προλαβαίνουμε τη Βία πριν εμφανιστεί»
- Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η πρωτογενής πρόληψη
εκδήλωσης περιστατικών βίας και η καλλιέργεια της συναισθηματικής ανάπτυξης, με
ιδιαίτερη έμφαση στην εξοικείωση-αποδοχή του «άλλου».
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
1. Ανθρώπινα Δικαιώματα
«Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»
Ένα πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία
Οι σκοποί και οι στόχοι του προγράμματος του νηπιαγωγείου μας για την οικογενειακή πολυμορφία είναι οι εξής:
- Να καλλιεργηθεί η κατανόηση και η αποδοχή της διαφορετικότητας στην οικογένεια. Τα παιδιά θα μάθουν ότι υπάρχουν πολλές διαφορετικές μορφές οικογένειας, και ότι όλες είναι εξίσου έγκυρες.
- Να προληφθούν οι διακρίσεις και η βία με βάση τη σύνθεση της οικογένειας. Τα παιδιά θα μάθουν ότι η οικογένεια είναι ένας χώρος αγάπης και αποδοχής, ανεξάρτητα από τη σύνθεσή της.
- Να ενισχυθεί η ενσυναίσθηση και η ανεκτικότητα των παιδιών. Τα παιδιά θα μάθουν να κατανοούν και να σέβονται τις διαφορετικές εμπειρίες των άλλων, συμπεριλαμβανομένης της σύνθεσης της οικογένειάς τους.
Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, το πρόγραμμα μας θα περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως: - Συζήτηση για τις διαφορετικές μορφές οικογένειας. Τα παιδιά θα ακούσουν ιστορίες για οικογένειες με διαφορετική σύνθεση, ή θα συζητήσουν με τους γονείς τους για τη δική τους οικογένεια.
- Προβολή βιβλίων και ταινιών για την οικογενειακή πολυμορφία. Τα βιβλία και οι ταινίες θα βοηθήσουν τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα τις διαφορετικές μορφές οικογένειας.
- Εργασίες και δραστηριότητες που θα προωθούν την κατανόηση και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Τα παιδιά θα δημιουργήσουν έργα τέχνης, θα παίξουν παιχνίδια ή θα συμμετάσχουν σε άλλες δραστηριότητες που θα τους βοηθούν να κατανοήσουν ότι η διαφορετικότητα είναι κάτι θετικό.
- Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία είναι κατάλληλο για την ηλικία και το επίπεδο ανάπτυξης των παιδιών. Οι δραστηριότητες είναι διασκεδαστικές και ελκυστικές για τα παιδιά, και τους δίνουν την ευκαιρία να μάθουν και να αναπτυχθούν.
Θεατρικό: Η οικογένεια των χελιδονιών (θετή οικογένεια του κούκου)!
Η θετή οικογένεια του κούκου τον αποδέχεται και τον αγαπά!
Ο κούκος πηγαίνει στο σχολείο των χελιδονιών!
Τα χελιδόνια στο σχολείο δεν αποδέχονται τον κούκο και τον διώχνουν!
Ο κούκος φτιάχνει μια όμορφη ζωγραφιά και όλα τα χελιδόνια τον θαυμάζουν!
Στο τέλος τον αποδέχονται και τον αγκαλιάζουν!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ:4ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ:ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ
ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Η μικρή σταγόνα ταξιδεύει!
Νερό πηγή ζωής!
Η διδασκαλία του νερού γίνεται με τρόπο βιωματικό, παιγνιώδη και διασκεδαστικό. Η υιοθέτηση ποικίλων δραστηριοτήτων, όπως παιχνίδια, πειράματα, ιστορίες, τραγούδια και ζωγραφική, συμβάλλει στην ενεργή συμμετοχή των νηπίων και στην αποτελεσματική αφομοίωση των γνώσεων.
Παραμύθι “Οι σταγόνες!”
Μαθαίνουμε για το νερό!
Πειράματα με το νερό!
Διαλυτότητα
Σκοπός:
- Να κατανοήσουν τα νήπια την έννοια της διαλυτότητας.
- Να παρατηρήσουν και να περιγράψουν τη διαδικασία διάλυσης διαφορετικών ουσιών σε υγρά.
- Να ταξινομήσουν ουσίες ως διαλυτές ή αδιάλυτες.
- Να αναπτύξουν δεξιότητες κριτικής σκέψης, παρατήρησης και πειραματισμού.
Στόχοι:
- Να αναγνωρίσουν τα νήπια υγρά (νερό, λάδι, χυμό) και στερεά υλικά (αλάτι, ζάχαρη, άμμος).
- Να προβλέψουν εάν μια ουσία θα διαλυθεί σε ένα υγρό.
- Να σχεδιάσουν και να διεξάγουν απλά πειράματα διαλυτότητας.
- Να καταγράψουν τα αποτελέσματα των πειραμάτων τους με λέξεις, σχέδια ή γραφήματα.
- Να επικοινωνήσουν τα ευρήματά τους στους συμμαθητές τους.
Επιπλέον οφέλη:
- Ενίσχυση της περιέργειας και του ενδιαφέροντος για την επιστήμη.
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και ομαδικότητας.
- Εξάσκηση της λεπτής κινητικότητας και του συντονισμού.
- Ενίσχυση του λεξιλογίου και των γλωσσικών δεξιοτήτων.
- Ο κύκλος του νερού!