Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-23!

Θεματικός Άξονας: Φροντίζω το περιβάλλον

Τομέας: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

Υποθεματική: Οικολογική συνείδηση 

Ο δικός μας τίτλος: “Μαθαίνω το δάσος να αγαπώ

Φροντίζοντας το δάσος στο νηπιαγωγείο, με αυτό το εργαστήριο θα έχουμε μεγάλη ευκαιρία να διδάξουμε στα παιδιά σημαντικές αξίες και να αναπτύξουμε τις περιβαλλοντικές τους συνειδητοποιήσεις. Οι στόχοι που θέσαμε για τη φροντίδα του δάσους στο νηπιαγωγείο περιλαμβάνουν τα εξής:

  • Ευαισθητοποίηση: Ο βασικός στόχος είναι να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά μας σχετικά με τη σημασία του δάσους και της φύσης. Θα τους μιλήσουμε για τον ρόλο που παίζει το δάσος στην υγεία του πλανήτη μας και στην ύπαρξή μας.
  • Αναγνώριση ειδών: Θα μάθουμε στα παιδιά να αναγνωρίζουν διάφορα είδη δέντρων και φυτών που υπάρχουν στο δάσος. Θα τους διδάξουμε τα ονόματα των ειδών και τα βασικά τους χαρακτηριστικά.
  • Φροντίδα των δέντρων: Θα εμπνεύσουμε τα παιδιά να φροντίζουν τα δέντρα. Θα τους δείξουμε πώς να προσέχουν τα δέντρα, πώς να τα ποτίζουν και πώς να προστατεύουν την περιοχή τους από την απόρριψη απορριμμάτων.
  • Ανακύκλωση: Θα διδάξουμε τα παιδιά για την ανακύκλωση και τη σημασία της για το περιβάλλον. θα συζητήσουμε μαζί τους τα διάφορα υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν και θα τους δείξουμε πώς να τα διαχωρίζουν σωστά.
  • Μελέτη της φύσης: Θα οργανώσουμε εκδρομή στο δάσος και θα μιλήσουμε στα παιδιά για τη βιοποικιλότητα, τα οικοσυστήματα και τη σημασία της διατήρησης της φύσης.
  • Δημιουργικές δραστηριότητες: θα προωθήσουμε τη δημιουργικότητα και τη φαντασία των παιδιών μέσω δραστηριοτήτων όπως ζωγραφική, κατασκευές ή δημιουργία χειροποίητων αντικειμένων από υλικά που προέρχονται από το δάσος.
  • Προστασία του δάσους: Θα εξηγήσουμε στα παιδιά τη σημασία της προστασίας του δάσους από τις πυρκαγιές, και θα τους μιλήσουμε για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει το δάσος και πώς μπορούν να το βοηθήσουν να παραμείνει υγιές και ασφαλές.

IMG 20230509 101201 IMG 20230509 101202 IMG 20230515 120235 IMG 20230515 120246 IMG 20230515 120250 IMG 20230515 120418 IMG 20230515 120523 IMG 20230515 120546 IMG 20230515 120550 IMG 20230515 120620IMG 20230517 115026IMG 20230517 114916IMG 20230517 114911IMG 20230517 111825IMG 20230517 111810IMG 20230517 111635IMG 20230517 111309IMG 20230517 114803IMG 20230517 114754IMG 20230524 114518IMG 20230524 114555IMG 20230524 114638

Ομαδική κατασκευή το δάσος: 

IMG 20230529 113948 IMG 20230524 112430 IMG 20230524 112408 IMG 20230524 112355 IMG 20230524 112336

Επίσκεψη στο δάσος! 

Η συγκεκριμένη εκπαιδευτική επίσκεψη νηπιαγωγείου στο δάσος είχε πολλούς στόχους που σχετίζονται με την εκπαιδευτική και αναπτυξιακή εμπειρία των παιδιών. Ορισμένοι από αυτούς τους στόχους ήταν:

  • Εξοικείωση με τη φύση: Η επίσκεψη στο δάσος βοήθησε τα παιδιά να εξοικειωθούν με την φύση και να αναπτύξουν συναισθήματα σεβασμού και προστασίας προς αυτήν.
  • Ανακάλυψη και παρατήρηση: Το δάσος μας προσέφερε πλούσια ευκαιρία για ανακάλυψη και παρατήρηση της φυσικής και βιολογικής ποικιλίας. Τα παιδιά μελέτησαν τα δέντρα, τα ζώα, τα άνθη και τα άλλα στοιχεία του δάσους, αναπτύσσοντας ικανότητες παρατήρησης και περιγραφής.
  • Φυσική άσκηση και υγεία: Το δάσος μας προσέφερε ένα χώρο για φυσική άσκηση και δραστηριότητες υπαίθρου. Τα παιδιά περπάτησαν, έτρεξαν, έπαιξαν και ανακάλυψαν τις φυσικές δυνατότητές τους.
  • Ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων: Η επίσκεψη στο δάσος προάγει τη συνεργασία, την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών. Καθώς ερευνούν και παίζουν μαζί, μπορούν να αναπτύξουν δεξιότητες κοινωνικής συμμετοχής και ανταλλαγής απόψεων.
  • Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση: Η εκπαιδευτική επίσκεψη στο δάσος διευκόλυνε την ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με την περιβαλλοντική προστασία και τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Οι παραπάνω στόχοι επιτεύχθηκαν μέσα από παιχνίδια, περιηγήσεις, εργαστήρια και συνεργατικές δραστηριότητες που ήταν προσαρμοσμένες στην ηλικία και τα ενδιαφέροντα των νηπίων. Η εκπαιδευτική επίσκεψη στο δάσος ενίσχυσε, τη φαντασία, την ανακάλυψη και την αυτοεκτίμηση των παιδιών, προάγοντας μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική εμπειρία.

IMG 20230606 103428 IMG 20230606 103432 IMG 20230606 103850 IMG 20230606 104408 IMG 20230606 110420 IMG 20230606 110427  IMG 20230606 114916IMG 20230606 105349

IMG 20230606 093607 IMG 20230606 093621

Ο πυροσβέστης στο νηπιαγωγείο μας! 

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε τον πυροσβέστη στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας!

Με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε τον κύριο πυροσβέστη στο χώρο του νηπιαγωγείου. Συζητήσαμε μαζί του και είδαμε την στολή του. Αναφερθήκαμε στο πότε μπορούμε να τους καλούμε στο 199 και ποιες  πληροφορίες χρειάζεται να πούμε, για να μπορέσουν να μας βοηθήσουν. Στο τέλος, μας έδειξε το ενημερωτικό αρχείο-παραμύθι σε πρόγραμμα Microsoft PowerPoint της πυροσβεστικής υπηρεσίας με τίτλο:

“Ο Καπνούλης συμβουλεύει…”

(Πώς μπορούμε να προστατευθούμε από μια πυρκαγιά στο δάσος και στο σπίτι)

1 1 2 1 3 1 4

Θεματικός Άξονας: Δημιουργώ και Καινοτομώ –

Τομέας: Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Υποθεματική: Επιχειρηματικότητα-Αγωγή Σταδιοδρομίας

Ο δικός μας τίτλος: “Γνωριμία με τα επαγγέλματα”

Στόχοι:
1. Να γνωρίσουν καλύτερα την κοινωνία των ενηλίκων, μέσω της επαφής τους με τα διάφορα επαγγέλματα και η γνωριμία με τους επαγγελματίες που τα ασκούν

2. Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους.

3. Να γνωρίσουν σύγχρονα επαγγέλματα.

4. Να γνωρίσουν επαγγέλματα που χάθηκαν στον χρόνο∙

Ενδεικτικές φωτογραφίες από το εργαστήριο:

IMG 20230314 105940 IMG 20230314 110009 IMG 20230314 110043 IMG 20230314 110324 IMG 20230314 110355 IMG 20230314 110450 IMG 20230314 110822 IMG 20230314 110829 IMG 20230314 110831IMG 20230314 123501

IMG 20230314 120505 IMG 20230314 120510 IMG 20230314 120531 IMG 20230314 120628

1 2 2 1 3 1

 

 

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: “Θεματικός Άξονας: Ζω καλύτερα-Ευ Ζην

Τομέας: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία-Πρόληψη

Υποθεματική : “Οδική ασφάλεια και κυκλοφοριακή αγωγή…”

“Ζω άρα κυκλοφορώ!” 

Επιδιωκόμενοι Στόχοι:
• Να καλλιεργήσουν το ένστικτο της αυτοπροστασίας και να κατανοήσουν
τρόπους προστασίας και πρόληψης ατυχημάτων.
• Να αναγνωρίσουν την ύπαρξη, την τήρηση και την αναγκαιότητα των
κανόνων κυκλοφορίας.
• Να μάθουν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας.
• Να κατανοήσουν τη σημασία της ύπαρξης των χρωμάτων και των σχημάτων
στα σήματα κυκλοφορίας.
• Να μάθουν για την σωστή συμπεριφορά των οδηγών και των πεζών.

1ο Εργαστήριο: “Ο κύριος ΚΟΚ και οι τρόποι μετακίνησης…”
Μέσα από την συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης ανιχνεύουμε τις γνώσεις και τις
εμπειρίες των παιδιών για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας.
Με ποιόν τρόπο έρχεστε στο σχολείο;
-Πεζοί, με αυτοκίνητο, με μηχανάκι ή με κάποιο άλλο μέσο μεταφοράς;
-Φοράτε κράνος όταν έρχεστε με το μηχανάκι των γονιών σας στο σχολείο;
-Φοράτε ζώνη ασφαλείας όταν είστε στο αυτοκίνητο;
-Υπάρχουν κανόνες που ρυθμίζουν την κυκλοφορία στον δρόμο;
-Ποιοι έφτιαξαν τους Κανόνες Οδικής Κυκλοφορίας; Γιατί;
-Εξαιρούνται τα μικρά παιδιά από τους κανόνες;
-Είναι ασφαλές να μιλάει ο/η οδηγός οχημάτων και δίκυκλων στο κινητό του
τηλέφωνο όταν οδηγεί;
-Τι μπορεί να συμβεί σε αυτόν/ην και στους άλλους;
-Θεωρείτε ότι είναι σημαντικό να παίρνουμε μέτρα προστασίας για τον εαυτό μας;
Ανταλλάσσουμε απόψεις και μοιραζόμαστε τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας

Στα αρχικά στάδια του εργαστηρίου διαβάζουμε τον κύριο ΚΟΚ

IMG 20230123 121957 IMG 20230123 122004 IMG 20230123 122016

στη συνέχεια διαβάζουμε ακόμα περισσότερα σχετικά με το θέμα μας βιβλία και τα συζητάμε με τα παιδιά

IMG 20230123 110449

 

IMG 20230116 113542 IMG 20230116 113931 IMG 20230117 093641 IMG 20230117 124046 IMG 20230117 124102 IMG 20230117 124122 IMG 20230117 124150 IMG 20230119 085644 IMG 20230119 085656 IMG 20230119 085706 IMG 20230119 085819 IMG 20230119 091312 IMG 20230119 092014 IMG 20230119 093308 IMG 20230119 093458 IMG 20230119 093720 IMG 20230119 101112 IMG 20230119 101205 IMG 20230119 115915 IMG 20230119 115919  IMG 20230119 114748

IMG 20230119 115725 IMG 20230119 115734 IMG 20230120 105930 IMG 20230120 105945 IMG 20230120 105947 IMG 20230120 111148 IMG 20230120 120759 IMG 20230120 120809 IMG 20230120 121003

και ένα βιντεάκι από τα παιδιά μας με κανόνες για το πως περνάμε σωστά ένα δρόμο!

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: “Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Τομέας: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

Υποθεματική:  “Όλοι διαφορετικοί και όλοι ίδιοι…”

“Μοιάζουμε-διαφέρουμε…”

Με τη βοήθεια του Έλμερ και τα παιχνίδια μας μαζί του κατανοούμε τις ομοιότητες και τις διαφορές μας!

20221007 093622   1666333330332 1666333330344 20221007 113700

Παρατηρήσαμε πως έχουμε πολλές ομοιότητες, όπως δύο χέρια, δύο πόδια.. αλλά και διαφορές, όπως διαφορετικό χρώμα μαλλιών ή ματιών!

IMG 20221006 110207 IMG 20221006 110418

Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας…

IMG 20221007 085100 IMG 20221007 085050

Εργαστηρίων συνέχεια… Αφού ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας, είδαμε τα κοινά μας στοιχεία και μετρήσαμε το μήκος της πατούσας μας.. Συνεχίσαμε με το ύψος!! Το σχοινάκι αυτό θα μας θυμίζει πόσο ψηλοί ήμασταν εμείς και οι φίλοι μας στο νηπιαγωγείο.

IMG 20221006 125719 12.jpg

Έπειτα, διαβάσαμε τον πολύχρωμο ελέφαντα Έλμερ και φυσικά τον αποτυπώσαμε και εμείς με κιμωλίες στην αυλή μας! Πόσο παρδαλός!

1 3 5 .jpg

Ζωγραφίζω το άλλο μισό του προσώπου μου. Μαθαίνω πως εάν χωρίσω με μία αόρατη γραμμή στη μέση το πρόσωπό μου, είναι ίδιο με το άλλο μισό! Αυτό λέγεται συμμετρία!

IMG 20221102 125400 IMG 20221102 125404 IMG 20221102 125408 IMG 20221102 125415

Γίναμε ομάδες φρούτων και λαχανικών! Είδαμε ομοιότητες και διαφορές και στη φύση!

IMG 20221010 124503 IMG 20221010 124509 IMG 20221010 124516 IMG 20221010 124520

Μιλήσαμε για την αξία της όρασης και την χρήση διορθωτικών γυαλιών για τη βελτίωσή της με τη βοήθεια μίας καμηλοπάρδαλης…  “Η καμηλοπάρδαλη που δεν έβλεπε καλά” της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη από τις εκδόσεις Σαββάλα.

IMG 20221010 124132

Όμως, το πιο σημαντικό πράγμα που ανακαλύψαμε είναι πως, όπως και τα δάχτυλα των χεριών μας είναι διαφορετικά, αλλά όλα χρήσιμα, έτσι και εμείς σαν μία γροθιά, ενωνόμαστε και δημιουργούμε μαγικά!

IMG 20221007 085044

Οι φίλοι είναι σημαντικοί στη ζωή μας. Εγώ έχω πολλούς… Δες ποιους ζωγράφισα.

IMG 20221102 125254 IMG 20221102 125247  IMG 20221102 125259 IMG 20221102 125302 IMG 20221102 125307

Γνωρίσαμε τον Πικάσο και τις προσωπογραφίες του, αλλά δεν μείναμε εκεί! Γίναμε και εμείς ζωγράφοι και δημιουργήσαμε τα δικά μας παράξενα πρόσωπα και συνθέσαμε τα δικά μας διαφορετικά ανθρωπάκια!

IMG 20221107 105242     IMG 20221107 105422 IMG 20221107 105426   IMG 20221116 083429 IMG 20221116 083436  IMG 20221116 083417IMG 20221116 083530 IMG 20221116 083538 IMG 20221116 083541

Τόσο ίδιοι και τόσο διαφορετικοί! Η ταυτότητά μας, μάς δίνει πληροφορίες για τον εαυτό μας. Κάποιες είναι μοναδικές!

IMG 20221117 081044 IMG 20221117 081117

 

“Ζούμε για λίγο κάπως διαφορετικά…

Με βάση τη θεματική ίδιος διαφορετικός είδαμε εικόνες που απεικόνιζαν πως διαβάζουν οι τυφλοί άνθρωποι αφού δεν μπορούν να δουν.

“Είμαστε ίδιοι έχουμε όλοι μαλλιά και ματιά, αλλά είναι ακριβώς ίδια ή μήπως όχι;

IMG 20221109 111509 IMG 20221109 112451
Σε κουτιά φαρμάκων και ειδικές σελίδες γραμμένες στην γραφομηχανή braille διαβάζουμε τις κουκίδες και καταλαβαίνουμε τον τρόπο που διαβάζουν οι τυφλοί.

 

1668507104201 1668507104215

Συνεχίσαμε διαβάζοντας το βιβλίο “Μόζα η γάτα: Μια μαγική νύχτα”. 

IMG 20221110 122043 IMG 20221110 122047

Είδαμε το αλφάβητο της νοηματικής γλώσσας και μάθαμε κινήσεις των χεριών προκειμένου να δείξουμε μέσα από αυτές το πρώτο γράμμα από το όνομα μας.

IMG 20221109 094642 1 IMG 20221109 094836 1

Μέσα από βιωματικό παιχνίδι νιώσαμε για λίγο πως θα ήταν να είμασταν τυφλοί, κωφοί ή με κινητικά προβλήματα και καταλάβαμε πως δεν είναι διαφορετικοί αλλά ζουν διαφορετικά από τους υπόλοιπους.

IMG 20221109 110036 1 IMG 20221109 105511 1 IMG 20221109 105822 1

Eμπνευστήκαμε από τους ζωγράφους που λόγω του προβλήματός τους , ζωγραφίζουν με το στόμα και έτσι μπήκαμε στη θέση τους.

1668070362291 1668070362349 1668070362403
Στη συνέχεια , απλώσαμε εικόνες με παιδιά με διαφορετικό πρόβλημα που ήταν κομμένες στη μέση και τα παιδιά καλούνταν να ενώσουν τα κομμάτια.

1668070362445 1668070362458
Τέλος κάναμε μια κατασκευή ένα παιδάκι με κινητικά προβλήματα πάνω σε ένα αμαξίδιο.

1668070362482 1668070362494