Θεματικός Άξονας: Φροντίζω το περιβάλλον
Τομέας: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
Υποθεματική: Οικολογική συνείδηση
Ο δικός μας τίτλος: “Μαθαίνω το δάσος να αγαπώ“
Φροντίζοντας το δάσος στο νηπιαγωγείο, με αυτό το εργαστήριο θα έχουμε μεγάλη ευκαιρία να διδάξουμε στα παιδιά σημαντικές αξίες και να αναπτύξουμε τις περιβαλλοντικές τους συνειδητοποιήσεις. Οι στόχοι που θέσαμε για τη φροντίδα του δάσους στο νηπιαγωγείο περιλαμβάνουν τα εξής:
- Ευαισθητοποίηση: Ο βασικός στόχος είναι να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά μας σχετικά με τη σημασία του δάσους και της φύσης. Θα τους μιλήσουμε για τον ρόλο που παίζει το δάσος στην υγεία του πλανήτη μας και στην ύπαρξή μας.
- Αναγνώριση ειδών: Θα μάθουμε στα παιδιά να αναγνωρίζουν διάφορα είδη δέντρων και φυτών που υπάρχουν στο δάσος. Θα τους διδάξουμε τα ονόματα των ειδών και τα βασικά τους χαρακτηριστικά.
- Φροντίδα των δέντρων: Θα εμπνεύσουμε τα παιδιά να φροντίζουν τα δέντρα. Θα τους δείξουμε πώς να προσέχουν τα δέντρα, πώς να τα ποτίζουν και πώς να προστατεύουν την περιοχή τους από την απόρριψη απορριμμάτων.
- Ανακύκλωση: Θα διδάξουμε τα παιδιά για την ανακύκλωση και τη σημασία της για το περιβάλλον. θα συζητήσουμε μαζί τους τα διάφορα υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν και θα τους δείξουμε πώς να τα διαχωρίζουν σωστά.
- Μελέτη της φύσης: Θα οργανώσουμε εκδρομή στο δάσος και θα μιλήσουμε στα παιδιά για τη βιοποικιλότητα, τα οικοσυστήματα και τη σημασία της διατήρησης της φύσης.
- Δημιουργικές δραστηριότητες: θα προωθήσουμε τη δημιουργικότητα και τη φαντασία των παιδιών μέσω δραστηριοτήτων όπως ζωγραφική, κατασκευές ή δημιουργία χειροποίητων αντικειμένων από υλικά που προέρχονται από το δάσος.
- Προστασία του δάσους: Θα εξηγήσουμε στα παιδιά τη σημασία της προστασίας του δάσους από τις πυρκαγιές, και θα τους μιλήσουμε για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει το δάσος και πώς μπορούν να το βοηθήσουν να παραμείνει υγιές και ασφαλές.
Ομαδική κατασκευή το δάσος:
Επίσκεψη στο δάσος!
Η συγκεκριμένη εκπαιδευτική επίσκεψη νηπιαγωγείου στο δάσος είχε πολλούς στόχους που σχετίζονται με την εκπαιδευτική και αναπτυξιακή εμπειρία των παιδιών. Ορισμένοι από αυτούς τους στόχους ήταν:
- Εξοικείωση με τη φύση: Η επίσκεψη στο δάσος βοήθησε τα παιδιά να εξοικειωθούν με την φύση και να αναπτύξουν συναισθήματα σεβασμού και προστασίας προς αυτήν.
- Ανακάλυψη και παρατήρηση: Το δάσος μας προσέφερε πλούσια ευκαιρία για ανακάλυψη και παρατήρηση της φυσικής και βιολογικής ποικιλίας. Τα παιδιά μελέτησαν τα δέντρα, τα ζώα, τα άνθη και τα άλλα στοιχεία του δάσους, αναπτύσσοντας ικανότητες παρατήρησης και περιγραφής.
- Φυσική άσκηση και υγεία: Το δάσος μας προσέφερε ένα χώρο για φυσική άσκηση και δραστηριότητες υπαίθρου. Τα παιδιά περπάτησαν, έτρεξαν, έπαιξαν και ανακάλυψαν τις φυσικές δυνατότητές τους.
- Ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων: Η επίσκεψη στο δάσος προάγει τη συνεργασία, την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών. Καθώς ερευνούν και παίζουν μαζί, μπορούν να αναπτύξουν δεξιότητες κοινωνικής συμμετοχής και ανταλλαγής απόψεων.
- Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση: Η εκπαιδευτική επίσκεψη στο δάσος διευκόλυνε την ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με την περιβαλλοντική προστασία και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Οι παραπάνω στόχοι επιτεύχθηκαν μέσα από παιχνίδια, περιηγήσεις, εργαστήρια και συνεργατικές δραστηριότητες που ήταν προσαρμοσμένες στην ηλικία και τα ενδιαφέροντα των νηπίων. Η εκπαιδευτική επίσκεψη στο δάσος ενίσχυσε, τη φαντασία, την ανακάλυψη και την αυτοεκτίμηση των παιδιών, προάγοντας μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική εμπειρία.
Ο πυροσβέστης στο νηπιαγωγείο μας!
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε τον πυροσβέστη στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας!
Με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε τον κύριο πυροσβέστη στο χώρο του νηπιαγωγείου. Συζητήσαμε μαζί του και είδαμε την στολή του. Αναφερθήκαμε στο πότε μπορούμε να τους καλούμε στο 199 και ποιες πληροφορίες χρειάζεται να πούμε, για να μπορέσουν να μας βοηθήσουν. Στο τέλος, μας έδειξε το ενημερωτικό αρχείο-παραμύθι σε πρόγραμμα Microsoft PowerPoint της πυροσβεστικής υπηρεσίας με τίτλο:
“Ο Καπνούλης συμβουλεύει…”
(Πώς μπορούμε να προστατευθούμε από μια πυρκαγιά στο δάσος και στο σπίτι)
Θεματικός Άξονας: Δημιουργώ και Καινοτομώ –
Τομέας: Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Υποθεματική: Επιχειρηματικότητα-Αγωγή Σταδιοδρομίας
Ο δικός μας τίτλος: “Γνωριμία με τα επαγγέλματα”
Στόχοι:
1. Να γνωρίσουν καλύτερα την κοινωνία των ενηλίκων, μέσω της επαφής τους με τα διάφορα επαγγέλματα και η γνωριμία με τους επαγγελματίες που τα ασκούν
2. Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους.
3. Να γνωρίσουν σύγχρονα επαγγέλματα.
4. Να γνωρίσουν επαγγέλματα που χάθηκαν στον χρόνο∙
Ενδεικτικές φωτογραφίες από το εργαστήριο:
Εργαστήρια Δεξιοτήτων: “Θεματικός Άξονας: Ζω καλύτερα-Ευ Ζην“
Τομέας: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία-Πρόληψη
Υποθεματική : “Οδική ασφάλεια και κυκλοφοριακή αγωγή…”
“Ζω άρα κυκλοφορώ!”
Επιδιωκόμενοι Στόχοι:
• Να καλλιεργήσουν το ένστικτο της αυτοπροστασίας και να κατανοήσουν
τρόπους προστασίας και πρόληψης ατυχημάτων.
• Να αναγνωρίσουν την ύπαρξη, την τήρηση και την αναγκαιότητα των
κανόνων κυκλοφορίας.
• Να μάθουν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας.
• Να κατανοήσουν τη σημασία της ύπαρξης των χρωμάτων και των σχημάτων
στα σήματα κυκλοφορίας.
• Να μάθουν για την σωστή συμπεριφορά των οδηγών και των πεζών.
1ο Εργαστήριο: “Ο κύριος ΚΟΚ και οι τρόποι μετακίνησης…”
Μέσα από την συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης ανιχνεύουμε τις γνώσεις και τις
εμπειρίες των παιδιών για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας.
Με ποιόν τρόπο έρχεστε στο σχολείο;
-Πεζοί, με αυτοκίνητο, με μηχανάκι ή με κάποιο άλλο μέσο μεταφοράς;
-Φοράτε κράνος όταν έρχεστε με το μηχανάκι των γονιών σας στο σχολείο;
-Φοράτε ζώνη ασφαλείας όταν είστε στο αυτοκίνητο;
-Υπάρχουν κανόνες που ρυθμίζουν την κυκλοφορία στον δρόμο;
-Ποιοι έφτιαξαν τους Κανόνες Οδικής Κυκλοφορίας; Γιατί;
-Εξαιρούνται τα μικρά παιδιά από τους κανόνες;
-Είναι ασφαλές να μιλάει ο/η οδηγός οχημάτων και δίκυκλων στο κινητό του
τηλέφωνο όταν οδηγεί;
-Τι μπορεί να συμβεί σε αυτόν/ην και στους άλλους;
-Θεωρείτε ότι είναι σημαντικό να παίρνουμε μέτρα προστασίας για τον εαυτό μας;
Ανταλλάσσουμε απόψεις και μοιραζόμαστε τις γνώσεις και τις εμπειρίες μαςΣτα αρχικά στάδια του εργαστηρίου διαβάζουμε τον κύριο ΚΟΚ
στη συνέχεια διαβάζουμε ακόμα περισσότερα σχετικά με το θέμα μας βιβλία και τα συζητάμε με τα παιδιά
και ένα βιντεάκι από τα παιδιά μας με κανόνες για το πως περνάμε σωστά ένα δρόμο!
Εργαστήρια Δεξιοτήτων: “Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη“
Τομέας: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα
Υποθεματική: “Όλοι διαφορετικοί και όλοι ίδιοι…”
“Μοιάζουμε-διαφέρουμε…”
Με τη βοήθεια του Έλμερ και τα παιχνίδια μας μαζί του κατανοούμε τις ομοιότητες και τις διαφορές μας!
Παρατηρήσαμε πως έχουμε πολλές ομοιότητες, όπως δύο χέρια, δύο πόδια.. αλλά και διαφορές, όπως διαφορετικό χρώμα μαλλιών ή ματιών!
Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας…
Εργαστηρίων συνέχεια… Αφού ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας, είδαμε τα κοινά μας στοιχεία και μετρήσαμε το μήκος της πατούσας μας.. Συνεχίσαμε με το ύψος!! Το σχοινάκι αυτό θα μας θυμίζει πόσο ψηλοί ήμασταν εμείς και οι φίλοι μας στο νηπιαγωγείο.
Έπειτα, διαβάσαμε τον πολύχρωμο ελέφαντα Έλμερ και φυσικά τον αποτυπώσαμε και εμείς με κιμωλίες στην αυλή μας! Πόσο παρδαλός!
Ζωγραφίζω το άλλο μισό του προσώπου μου. Μαθαίνω πως εάν χωρίσω με μία αόρατη γραμμή στη μέση το πρόσωπό μου, είναι ίδιο με το άλλο μισό! Αυτό λέγεται συμμετρία!
Γίναμε ομάδες φρούτων και λαχανικών! Είδαμε ομοιότητες και διαφορές και στη φύση!
Μιλήσαμε για την αξία της όρασης και την χρήση διορθωτικών γυαλιών για τη βελτίωσή της με τη βοήθεια μίας καμηλοπάρδαλης… “Η καμηλοπάρδαλη που δεν έβλεπε καλά” της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη από τις εκδόσεις Σαββάλα.
Όμως, το πιο σημαντικό πράγμα που ανακαλύψαμε είναι πως, όπως και τα δάχτυλα των χεριών μας είναι διαφορετικά, αλλά όλα χρήσιμα, έτσι και εμείς σαν μία γροθιά, ενωνόμαστε και δημιουργούμε μαγικά!
Οι φίλοι είναι σημαντικοί στη ζωή μας. Εγώ έχω πολλούς… Δες ποιους ζωγράφισα.
Γνωρίσαμε τον Πικάσο και τις προσωπογραφίες του, αλλά δεν μείναμε εκεί! Γίναμε και εμείς ζωγράφοι και δημιουργήσαμε τα δικά μας παράξενα πρόσωπα και συνθέσαμε τα δικά μας διαφορετικά ανθρωπάκια!
Τόσο ίδιοι και τόσο διαφορετικοί! Η ταυτότητά μας, μάς δίνει πληροφορίες για τον εαυτό μας. Κάποιες είναι μοναδικές!
“Ζούμε για λίγο κάπως διαφορετικά…“
Με βάση τη θεματική ίδιος διαφορετικός είδαμε εικόνες που απεικόνιζαν πως διαβάζουν οι τυφλοί άνθρωποι αφού δεν μπορούν να δουν.
“Είμαστε ίδιοι έχουμε όλοι μαλλιά και ματιά, αλλά είναι ακριβώς ίδια ή μήπως όχι;
Σε κουτιά φαρμάκων και ειδικές σελίδες γραμμένες στην γραφομηχανή braille διαβάζουμε τις κουκίδες και καταλαβαίνουμε τον τρόπο που διαβάζουν οι τυφλοί.
Συνεχίσαμε διαβάζοντας το βιβλίο “Μόζα η γάτα: Μια μαγική νύχτα”.
Είδαμε το αλφάβητο της νοηματικής γλώσσας και μάθαμε κινήσεις των χεριών προκειμένου να δείξουμε μέσα από αυτές το πρώτο γράμμα από το όνομα μας.
Μέσα από βιωματικό παιχνίδι νιώσαμε για λίγο πως θα ήταν να είμασταν τυφλοί, κωφοί ή με κινητικά προβλήματα και καταλάβαμε πως δεν είναι διαφορετικοί αλλά ζουν διαφορετικά από τους υπόλοιπους.
Eμπνευστήκαμε από τους ζωγράφους που λόγω του προβλήματός τους , ζωγραφίζουν με το στόμα και έτσι μπήκαμε στη θέση τους.
Στη συνέχεια , απλώσαμε εικόνες με παιδιά με διαφορετικό πρόβλημα που ήταν κομμένες στη μέση και τα παιδιά καλούνταν να ενώσουν τα κομμάτια.
Τέλος κάναμε μια κατασκευή ένα παιδάκι με κινητικά προβλήματα πάνω σε ένα αμαξίδιο.