ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Σας ενημερώνουμε ότι στο σχολείο μας κάθε Τετάρτη θα παρευρίσκεται η κοινωνική λειτουργός κ.Σεβαστή Τσουκλίδη και θα έχετε τη δυνατότητα να απευθύνεστε για θέματα που αφορούν τα παιδιά σας κατόπιν συνεννόησης μαζί της.
Ευχαριστούμε.
Σας ενημερώνουμε ότι στο σχολείο μας κάθε Τετάρτη θα παρευρίσκεται η κοινωνική λειτουργός κ.Σεβαστή Τσουκλίδη και θα έχετε τη δυνατότητα να απευθύνεστε για θέματα που αφορούν τα παιδιά σας κατόπιν συνεννόησης μαζί της.
Ευχαριστούμε.
Άρχισαν οι προετοιμασίες στο Νηπιαγωγείο μας για τα Χριστούγεννα…..
Στολίσαμε το Χριστουγεννιάτικο Δέντρο μας.
Ναι καλά καταλάβατε οι μικροί μας ζαχαροπλάστες ζύμωσαν χριστουγεννιάτικα κουλουράκια και μοσχομύρισε το σχολείο άρωμα Χριστουγέννων.
Παίξαμε πολλά χριστουγεννιάτικα παιχνίδια όπως:Ποιός θα ντύσει πρώτος τον Άη- Βασίλη;
Παρακολουθήσαμε το διαδραστικό κουκλοθέατρο Η Βασίλισσα του Χιονιού
Και τέλος αποχαιρετήσαμε το 2022 με πολύ τραγούδι , κάλαντα,χορό ,κυνήγι χριστουγεννιάτικου θησαυρού ,γράμμα στον Άγιο Βασίλη και χριστουγεννιάτικες κατασκευές με τους γονείς.
Ευχαριστούμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την πολύτιμη βοήθεια του στη Χριστουγεννιάτικη Γιορτή μας και για τη χαρά που πρόσφεραν στα νήπια με πολλές ευχάριστες εκπλήξεις όπως δώρα από τον Άγιο Βασίλη και φωτογράφηση με τα ξωτικά και το Χιονάνθρωπο.
Νοέμβριος ή σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση Βροχάρης και Σποριάς.Μιλήσαμε για την Ελιά,είδαμε βίντεο ,διαβάσαμε βιβλία και αναρωτηθήκαμε:Τι είναι η ελιά;
Τι μας δίνει;
Πως χρησιμοποιούμε το λάδι;
Πως λέγεται ο χώρος που η ελιά γίνεται λάδι;
Τι είναι το χωράφι με τις πολλές ελιές;
Τι προσφέρει στο ανθρώπινο σώμα και γιατί οι ελιές και το λάδι πρέπει να υπάρχουν στην διατροφή μας;Με αφορμή τη συζήτηση για την ελιά παρατηρήσαμε τον πίνακα του Θεόφιλου Λιομάζωμα και τον αναπαραστήσαμε με τον δικό μας τρόπο.Καμαρώστε μας:
Δουλειές του Φθινοπώρου και η σπορά η πιο σημαντική για του ανθρώπου τη ζωή. Βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές του τότε,όπου οι γεωργικες εργασίες γίνονταν με πολύ κόπο και τη βοήθεια των ζώων και του τώρα,όπου η τεχνολογία μείωσε την κούραση των ανθρώπων, αλλά πήρε μαζί της τα τραγούδια του κάμπου, τις γλυκές παραδόσεις των παλιών χρόνων που συνδέονταν με τη Σπορά . Εμείς τις ζωντανέψαμε με το τραγούδι “Ο Γεωργός πάει στον αγρό”και φτιάχνοντας το δικό μας τρακτέρ με τη φαντασία μας και με γεωμετρικά σχήματα.
Φυτέψαμε φακές και επειδή μπορεί να κινδύνευαν από απρόσκλητους επισκέπτες,φτιάξαμε το δικό μας σκιάχτρο για να προστατεύσει τους σπόρους,οι οποίοι μεγάλωσαν με καθημερινή φροντίδα,αγάπη,νεράκι και ήλιο.
Δημοκρατία, Δικτατορία, Ελευθερία, Πολυτεχνείο, Εκλογές, λέξεις και έννοιες δύσκολες να τις κατανοήσουν τα μικρά παιδιά.Ομως τα παιδιά μας κατάλαβαν ότι όλοι μαζί είμαστε πιο δυνατοί όπως οι ήρωες της Ντενεκεδουπολης,τα μικρά ντενεκεδακια που συνεργάστηκαν, έκαναν πίτα το Λαδενιο που ήρθε ξαφνικά στην Ντενεκεδουπολη και άρχισε να διατάζει και να τους στερεί την ελευθερία τους.Τον έδιωξαν από την Ντενεκεδουπολη και έζησαν πάλι ευτυχισμένα και ειρηνικά.Φτιάξαμε καπέλα με τους ήρωες και ντενεκεδακια.
Βέβαια οργανώσαμε και εκλογές στην τάξη μας , εκλέξαμε το αγαπημένο μας φρούτο.Νικητης το μήλο.
<
Μια μπόρα ήταν η αφορμή για να αναρωτηθούμε πώς δημιουργείται η βροχή, τι είναι ο κύκλος του νερού, σε τι μας χρησιμεύει το νερό στη ζωή μας.
Διαβάσαμε βιβλία ,είδαμε βίντεο:
Mε πειράματα μάθαμε τις έννοιες βρασμός – εξάτμιση – συμπύκνωση – υγροποίηση – βροχόπτωση – συγκέντρωση.
Όπως στο μπρίκι ,βράζει το νερό και γίνεται ατμός, ανεβαίνει ψηλά και σχηματίζει υδρατμούς στο ταψάκι που έχουμε πάνω από το μπρίκι,έτσι και το νερό ζεσταίνεται από τον ήλιο,εξατμίζεται,ανεβαίνει ως ατμός ψηλά στον ουρανό,συμπυκνώνεται,σχηματίζονται τα σύννεφα και μόλις φυσήξει κρύος αέρας ,υγροποιούνται και αρχίζει η βροχή.
To πείραμα της βροχής
Βάλαμε νερό σε ένα βάζο (θάλασσα) ,ρίξαμε αφρό ξυρίσματος(μαζεύτηκαν πολλά σύννεφα),ρίξαμε στον αφρό χρώμα ζαχαροπλαστικής και άρχισαν οι πρώτες σταγόνες να πέφτουν στη θάλασσα(άρχισε να κάνει κρύο και να βρέχει)
Γλωσσικό παιχνίδι για την αναγνώριση και ανάγνωση της λέξης ΝΕΡΟ.
Περπατήσαμε με προσοχή στο ποταμάκι και πατήσαμε μόνο στις πετρούλες που γράφει ΝΕΡΟ αλλιώς μούσκεμα όλοι οι νεροεξερευνητές.
Δραματοποιήσαμε το έθιμο της Περπερούνας και χορέψαμε τραγουδώντας:
Περπερούνα περπατεί,
τον Θεόν παρακαλεί:
Θιε μου, βρέξε μια βροχή,
μια βροχή μια σιγανή,
να φυτρώσουν και ν’ ανθίσουν
και τον κόσμο να πλουτίσουν
τα σιτάρια, τα μπαμπάκια,
τα δροσερά χορταράκια.
Φτιάξαμε το δικό μας κύκλο νερού
Γίναμε μικροί καλλιτέχνες φτιάχνοντας το δικό μας κύκλο νερού και τη δική μας σταγόνα με τη φαντασία μας και τα πινέλα μας.
Με τη θεατρική ομάδα που επισκέφθηκε το σχολείο μας αλλά και του μικρού βοσκού, απολαύσαμε το παραμύθι “Η Μουσική του νερού» και γνωρίσαμε το κύκλο του νερού μέσα από μουσική, παιχνίδι και περιπέτειες.
Γίναμε σύννεφα, σταγόνες, χιονονιφάδες, κάναμε πατινάζ, κολυμπήσαμε, γνωρίσαμε παιχνιδιάρες πέστροφες, αντιμετωπίσαμε φοβερές τσούχτρες, χορέψαμε, διασκεδάσαμε και κυρίως βοηθήσαμε τον ήρωα του παραμυθιού να πραγματοποιήσει το όνειρο του και να φτάσει στη θάλασσα και συνειδητοποιήσαμε την αξία του νερού!
Και φυσικά αφού τελείωσε το ταξίδι του νερού και ήμασταν οι καλύτεροι Νεροεξερευνητές πήραμε βραβείο.
<
Ήρθε το Φθινόπωρο,το σχολείο μας άνοιξε και εμείς με κουβεντούλα, εικόνες πολλές , τραγούδια,αινίγματα και ιστορίες μάθαμε για τους μήνες του Φθινοπώρου,για την αλλαγή του καιρού, τα φθινοπωρινά φρούτα,για τα ζώα που μεταναστεύουν και πέφτουν σε χειμέρια νάρκη για να αποφύγουν το Χειμώνα.Ανακαλύψαμε τη φωνούλα που ξεκινά η λέξη Φθινόπωρο και βρήκαμε και άλλες λεξούλες που ξεκινούν από Φ.Και φυσικά γίναμε μικροί ζωγράφοι και με τα μαγικά μας πινέλα ζωγραφίσαμε τα φθινοπωρινά χρώματα.Καμαρώστε μερικά από τα έργα μας.