Εργαστήρια δεξιοτήτων…

Εργαστήριο 1:

“Εγώ και οι άλλοι”

Το θέμα του πρώτου μας εργαστηρίου για την φετινή χρονιά αφορά στην γνωριμία του εαυτού μας, την γνωριμία με τους άλλους και τελικά την ανάπτυξη στάσεων που αποσκοπούν στον αλληλοσεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Εν αρχή μαθαίνουμε για τον εαυτό μας και πόσο ίδιοι είμαστε αλλά και διαφορετικοί. 20221130 102423 20221130 103132

Μάθαμε τις “πράσινες” και τις “κόκκινες” λέξεις, τις λέξεις δηλαδή που μας κάνουν χαρούμενους και που μας ευχαριστούν, ενώ οι άλλες λέξεις είναι που μας πληγώνουν…!!!

20221104 113600 20221122 114824 20221122 114830

Μέσα από τα σημειώματα που αφήναμε στους φακέλους των φίλων μας μάθαμε να τους στέλνουμε μηνύματα για να τους δείξουμε την αγάπη μας…

20221125 113743 20221125 113824

Εργαστήριο 2:

“Μες στο σπίτι ας προσέχω ατυχήματα μην έχω”

Αυτός είναι ο τίτλος του εργαστηρίου δεξιοτήτων με το οποίο ασχολούμαστε αυτή την περίοδο, μετά την επιστροφή μας από τις διακοπές των Χριστουγέννων. Σύμφωνα με έρευνες τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν μέσα στο σπίτι από παγίδες που μπορεί να υπάρχουν εκεί. Με βάση αυτή τη διαπίστωση αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα, και έτσι τα παιδιά αλλά και εμείς να ευαισθητοποιηθούμε σχετικά με όλα αυτά. 4 .jpg

ατυχήματα 2 3 4 1

1 .jpg

Για το λόγο αυτό ήρθαν στο σχολείο μας από το σωματείο “Αντιμετώπιση παιδικού τραύματος” και μας μίλησαν για ένα σωρό ενδιαφέροντα πράγματα… 20230120 10430920230120 101536 Αντιγραφή

Στη συνέχεια εμείς ψάξαμε στο σπίτι και στο σχολείο για τυχόν επικίνδυνα σημεία επικίνδυνα 1 επικίνδυνα Κ επικίνδυνα Κ.2

Τα φωτογραφίσαμε και τα καταγράψαμε!

ατυχήματαπαιδικά ατυχήματα20230228 083639

Μάθαμε τι πρέπει να κάνουμε και ποιους να ειδοποιήσουμε σε περίπτωση ανάγκης!

20230213 121022 20230213 121034

Και φυσικά δημιουργήσαμε το δικό μας νοσοκομείο!

20230228 134815 Αντιγραφή 20230510 092440 Αντιγραφή

Και φτιάξαμε και μια κλινική για τα ζώα!ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΖΩΩΝ 9 ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΖΩΩΝ 10 Αντιγραφή ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΖΩΩΝ 8

Το εργαστήριο για τα παιδικά ατυχήματα στέφτηκε με απόλυτη επιτυχία λαμβάνοντας υπόψιν το απίστευτα μεγάλο ενδιαφέρον των παιδιών, καθώς και τις δράσεις που ανέπτυξαν με αφορμή τα όσα έμαθαν.

Εργαστήριο 3:

STEM: Ο κύκλος του νερού.

Πολλές ήταν οι δραστηριότητες που αναπτύξαμε και σε αυτό το τρίτο εργαστήριο…

Μάθαμε τόσα πολλά για το  τόσο πολύτιμο νερό, που είναι απαραίτητο για όλους μας αφού χωρίς αυτό δεν μπορούμε να ζήσουμε κι έτσι πρέπει να το προσέχουμε. Το θέμα του νερού το προσεγγίσαμε από διάφορες οπτικές και μέσα από αυτό το εργαστήριο ήρθαμε σε επαφή και με τη ρομποτική με τη βοήθεια της φίλης μας της μελισσούλας!!!20230313 123330 Αντιγραφή 20230313 123719 Αντιγραφή

Εννοείται ότι παίξαμε με το νερό, θεατρικό παιχνίδι

20230309 094422 Αντιγραφή 20230309 094431 Αντιγραφή 20230309 095506 Αντιγραφή

Παιχνίδια στην αυλή…

20230309 104653 Αντιγραφή 20230309 104656 Αντιγραφή

Και  φυσικά ασχοληθήκαμε και με εικαστικές δημιουργίες αναφορικά με τον κύκλο του νερού!

20230309 111647 Αντιγραφή 20230309 111647 20230309 112901 20230309 112929

 

Εργαστήρια δεξιοτήτων 2021-22

 

 

Το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων:ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
1. Υγεία

«Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»

Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η εκπαίδευση των παιδιών του Νηπιαγωγείου  στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Η επίτευξη πραγματοποιείται μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης, σε συνδυασμό με τη χρήση και αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων. Πιο συγκεκριμένα, το παρόν πρόγραμμα αποσκοπεί στην προαγωγή της διατροφικής αξίας των προϊόντων που καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα κλπ.) καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός νέου διατροφικού προφίλ.

Στο σχολείο μας εμφανίστηκε ο Ρούλης ο τροφούλης και έμεινε μαζί μας γι2α να μας μάθει ότι ξέρει για την υγιεινή διατροφή. Μας μίλησε για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές, για τη πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής, για το πόσο σημαντικό είναι να τρώμε φρούτα και λαχανικά, για τις βιταμίνες και ένα σωρό άλλα πράγματα.

 

 

τμ. 2 2

 

 

τμ. 2 1

 

Κάναμε βιταμίνες πάρτυ μαζί με το Ρούλη φυσικάΠΑΡΤΥ 4 Αντίγραφο ΠΑΡΤΥ 10 ΠΑΡΤΥ 7 Αντίγραφο

 

 

 

 

 

 

 

 

Φτιάξαμε πίνακες με φρουτανθρώπους όπως ο Αρτζιμπόλντο , ο διάσημος Ιταλός ζωγράφος που έφτιαχνε μορφές ανθρώπων με φρούτα και λαχανικά

 

όπως ο Αρτζιμπόλντο. 11 1 όπως ο Αρτζιμπόλντο. 9 1 όπως ο Αρτζιμπόλντο. 14 όπως ο Αρτζιμπόλντο. 9 όπως ο Αρτζιμπόλντο. 7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Κάναμε μαθηματικά με φρούτα φυσικά!4

 

 

 

 

 

 

 

 

Τελειώνοντας αυτή τη πρώτη θεματική θελήσαμε να μοιραστούμε αυτά που μάθαμε… Κι ως καλοί και έμπειροι διαφημιστές φτιάξαμε αφίσες με το Ρούλη κι αυτά που του αρέσουν να έχει στην διατροφή του, και τις κρεμάσαμε στα κάγκελα για να το δούνε κι οι γονείς και οι φίλοι μας δίπλα στο Δημοτικό!

Inked20211130 123501 Αντιγραφή Inked20211130 180153 20211201 111500 20211201 110216 20211201 100650

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά

Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων

Συνεχίζουμε τις αναζητήσεις μας σχετικά με τα ζώα εκτροφής… Βλέπουμε ντοκιμαντέρ, διαβάζουμε βιβλία και οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι τα ζωάκια είναι καλύτερα να ζούνε στα λιβάδια κι όχι στα εργοστάσια…20220214 105307 20220214 105152 20220214 105213

 

 

 

 

 

 

 

Τα ζώα στα καταπράσινα λιβάδια τα λουλουδιασμένα με το ποταμάκι να αργοκυλάει!!!

Σε αυτό το δεύτερο εργαστήριο θα ασχοληθούμε με τα αγαπημένα μας ζωάκια… Τα ζώα που ζουν στις φάρμες, δηλαδή, τα ζώα εκτροφής!

Αλλά ας τα γνωρίσουμε λίγο καλύτερα. Θα μπορείτε εδώ να παρακολουθείτε μαζί μας όσα μαθαίνουμε.

Εδώ έχουμε κάτι κομμάτια από χαρτόνι. Η κυρία λέει να τα συνδέσουμε για να δούμε τι είναι αυτά τα κομμάτια. Ωχ! μας το έκανε πιο δύσκολο πρέπει να το φτιάξουμε με … κλειστά μάτια. Πανευκολούρα! Για να δούμε τα αποτελέσματα… χμ έχει πολλή πλάκα κυρία να την πούμε “τρελή αγελάδα”… Κι επειδή όλο αυτό μας θύμιζε το Πικάσο κάποιος είπε ότι “γίναμε μικροί Πικάσοι” . Κι ως τέτοιοι φυσικά ζωγραφίσαμε αριστουργήματα! αγελάδα Πικάσοι 7 αγελάδα Πικάσοι 6 αγελάδα Πικάσοι 5 αγελάδα Πικάσοι 4 αγελάδα Πικάσοι 3 αγελάδα Πικάσοι 2

αγελάδα Πικάσοι 10 αγελάδα Πικάσοι 11 αγελάδα Πικάσοι 12 αγελάδα Πικάσοι 13 αγελάδα Πικάσοι 15 αγελάδα Πικάσοι 16 αγελάδα Πικάσοι 17 αγελάδα Πικάσοι 18 αγελάδα Πικάσοι 1 αγελάδα Πικάσοι 14 Αντίγραφο

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εργαστήριο 3ο:ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

“Νηπίων παιδεία το πρώτο βήμα για τη Δημοκρατία”

Στο συγκεκριμένο εργαστήριο μιλάμε με τα παιδιά για τον εαυτό μας, για τη διαφορετικότητα για την ενίσχυση της ομαδικής συνοχής και της αυτοεκτίμησης, προώθηση της συνεργασίας και της δημιουργικής συνύπαρξης. Παρουσιάσαμε τη κούκλα personna, τη Μελίνα, η οποία ήρθε στο σχολείο μας από μια μακρινή πόλη την Αλεξανδρούπολη. Η Μελίνα δεν αρθρώνει σωστά το “Σ” κι έχει κι έναν αδελφό που είναι ανάπηρος. Για αυτό το λόγο ήρθε στο σχολείο μας και με τα παιδιά συζητήσανε τους τρόπους που σκέφτονται  για να τη βοηθήσουν. Ειπώθηκαν πολλές γνώμες αυτό όμως για το οποίο καταλήξαμε είναι ότι θα γίνει φίλη μας και θα τη βοηθήσουμε σε ότι χρειαστεί!!!

20220329 110431 Αντιγραφή

20220329 110536 Αντιγραφή 2

 

 

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια μιλήσαμε για τον εαυτό μας…Αν πατήσετε πάνω στο παρακάτω σύνδεσμο θα μπορέσετε να πάρετε μια γεύση για τη παρουσίαση που έκανε ο καθένας για τον εαυτό του:

Παρουσίαση εαυτού 

Μιλήσαμε για τις προτιμήσεις μας, φέραμε τα αγαπημένα μας βιβλία και παιχνίδια μιλήσαμε για τους γονείς και τους φίλους μας, για τις εκδρομές μας και αγαπημένες μας συνήθειες… Μέσα απ’ όλα αυτά τα αντικείμενα και τις περιγραφές μας, οι φίλοι μας μας γνώρισαν καλύτερα…

Στο πλαίσιο αυτής της συζήτησης για τον εαυτό, τη γνωριμία με τις δυνατότητές μας και τις ικανότητες που μπορεί να έχει ο καθένας από μας, συζητήσαμε για τη δύναμη που μπορεί να έχει ο καθένας από μας. Τη δύναμη του λόγου όμως. Σχεδιάσαμε το πως φανταζόμαστε το κήπο μας και πώς μπορεί να ομορφύνει το σχολείο μας… Αποφασίσαμε να διεκδικήσουμε να καλυτερέψει ο κήπος μας και έτσι ετοιμάσαμε μια επιστολή με τις ζωγραφιές μας προς το Δήμαρχο Βριλησσίων. IMG 20220414 111015 Αντιγραφή IMG 20220415 105600 Αντιγραφή IMG 20220415 124453 Αντιγραφή IMG 20220415 111020 IMG 20220415 111005

Τα αιτήματά μας έχουν να κάνουν με τη διαμόρφωση της αυλής, με λουλούδια και παιχνίδια, με δέντρα κανονικά κι όχι μόνο ζωγραφισμένα… Σε κάποια σημεία είμασταν λιγάκι υπερβολικοί όπως πχ με τη πισίνα που ζητήσαμε να γίνει πάνω σε δέντρο αλλά κατά τα λοιπά είμαστε αρκετά προσγειωμένοι. Μετά φτιάξαμε την επιστολή σα πάπυρο και τη στείλαμε στο Δήμαρχο… Και περιμένουμε. !!!

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων