Εργαστήριο 1:
“Εγώ και οι άλλοι”
Το θέμα του πρώτου μας εργαστηρίου για την φετινή χρονιά αφορά στην γνωριμία του εαυτού μας, την γνωριμία με τους άλλους και τελικά την ανάπτυξη στάσεων που αποσκοπούν στον αλληλοσεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Εν αρχή μαθαίνουμε για τον εαυτό μας και πόσο ίδιοι είμαστε αλλά και διαφορετικοί.
Μάθαμε τις “πράσινες” και τις “κόκκινες” λέξεις, τις λέξεις δηλαδή που μας κάνουν χαρούμενους και που μας ευχαριστούν, ενώ οι άλλες λέξεις είναι που μας πληγώνουν…!!!
Μέσα από τα σημειώματα που αφήναμε στους φακέλους των φίλων μας μάθαμε να τους στέλνουμε μηνύματα για να τους δείξουμε την αγάπη μας…
Εργαστήριο 2:
“Μες στο σπίτι ας προσέχω ατυχήματα μην έχω”
Αυτός είναι ο τίτλος του εργαστηρίου δεξιοτήτων με το οποίο ασχολούμαστε αυτή την περίοδο, μετά την επιστροφή μας από τις διακοπές των Χριστουγέννων. Σύμφωνα με έρευνες τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν μέσα στο σπίτι από παγίδες που μπορεί να υπάρχουν εκεί. Με βάση αυτή τη διαπίστωση αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα, και έτσι τα παιδιά αλλά και εμείς να ευαισθητοποιηθούμε σχετικά με όλα αυτά.
Για το λόγο αυτό ήρθαν στο σχολείο μας από το σωματείο “Αντιμετώπιση παιδικού τραύματος” και μας μίλησαν για ένα σωρό ενδιαφέροντα πράγματα…
Στη συνέχεια εμείς ψάξαμε στο σπίτι και στο σχολείο για τυχόν επικίνδυνα σημεία
Τα φωτογραφίσαμε και τα καταγράψαμε!
Μάθαμε τι πρέπει να κάνουμε και ποιους να ειδοποιήσουμε σε περίπτωση ανάγκης!
Και φυσικά δημιουργήσαμε το δικό μας νοσοκομείο!
Και φτιάξαμε και μια κλινική για τα ζώα!
Το εργαστήριο για τα παιδικά ατυχήματα στέφτηκε με απόλυτη επιτυχία λαμβάνοντας υπόψιν το απίστευτα μεγάλο ενδιαφέρον των παιδιών, καθώς και τις δράσεις που ανέπτυξαν με αφορμή τα όσα έμαθαν.
Εργαστήριο 3:
STEM: Ο κύκλος του νερού.
Πολλές ήταν οι δραστηριότητες που αναπτύξαμε και σε αυτό το τρίτο εργαστήριο…
Μάθαμε τόσα πολλά για το τόσο πολύτιμο νερό, που είναι απαραίτητο για όλους μας αφού χωρίς αυτό δεν μπορούμε να ζήσουμε κι έτσι πρέπει να το προσέχουμε. Το θέμα του νερού το προσεγγίσαμε από διάφορες οπτικές και μέσα από αυτό το εργαστήριο ήρθαμε σε επαφή και με τη ρομποτική με τη βοήθεια της φίλης μας της μελισσούλας!!!
Εννοείται ότι παίξαμε με το νερό, θεατρικό παιχνίδι
Παιχνίδια στην αυλή…
Και φυσικά ασχοληθήκαμε και με εικαστικές δημιουργίες αναφορικά με τον κύκλο του νερού!
Εργαστήρια δεξιοτήτων 2021-22
Το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων:ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
1. Υγεία
«Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»
Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η εκπαίδευση των παιδιών του Νηπιαγωγείου στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Η επίτευξη πραγματοποιείται μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης, σε συνδυασμό με τη χρήση και αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων. Πιο συγκεκριμένα, το παρόν πρόγραμμα αποσκοπεί στην προαγωγή της διατροφικής αξίας των προϊόντων που καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα κλπ.) καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός νέου διατροφικού προφίλ.
Στο σχολείο μας εμφανίστηκε ο Ρούλης ο τροφούλης και έμεινε μαζί μας για να μας μάθει ότι ξέρει για την υγιεινή διατροφή. Μας μίλησε για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές, για τη πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής, για το πόσο σημαντικό είναι να τρώμε φρούτα και λαχανικά, για τις βιταμίνες και ένα σωρό άλλα πράγματα.
Κάναμε βιταμίνες πάρτυ μαζί με το Ρούλη φυσικά
Φτιάξαμε πίνακες με φρουτανθρώπους όπως ο Αρτζιμπόλντο , ο διάσημος Ιταλός ζωγράφος που έφτιαχνε μορφές ανθρώπων με φρούτα και λαχανικά
Κάναμε μαθηματικά με φρούτα φυσικά!
Τελειώνοντας αυτή τη πρώτη θεματική θελήσαμε να μοιραστούμε αυτά που μάθαμε… Κι ως καλοί και έμπειροι διαφημιστές φτιάξαμε αφίσες με το Ρούλη κι αυτά που του αρέσουν να έχει στην διατροφή του, και τις κρεμάσαμε στα κάγκελα για να το δούνε κι οι γονείς και οι φίλοι μας δίπλα στο Δημοτικό!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά
Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων
Συνεχίζουμε τις αναζητήσεις μας σχετικά με τα ζώα εκτροφής… Βλέπουμε ντοκιμαντέρ, διαβάζουμε βιβλία και οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι τα ζωάκια είναι καλύτερα να ζούνε στα λιβάδια κι όχι στα εργοστάσια…
Τα ζώα στα καταπράσινα λιβάδια τα λουλουδιασμένα με το ποταμάκι να αργοκυλάει!!!
Σε αυτό το δεύτερο εργαστήριο θα ασχοληθούμε με τα αγαπημένα μας ζωάκια… Τα ζώα που ζουν στις φάρμες, δηλαδή, τα ζώα εκτροφής!
Αλλά ας τα γνωρίσουμε λίγο καλύτερα. Θα μπορείτε εδώ να παρακολουθείτε μαζί μας όσα μαθαίνουμε.
Εδώ έχουμε κάτι κομμάτια από χαρτόνι. Η κυρία λέει να τα συνδέσουμε για να δούμε τι είναι αυτά τα κομμάτια. Ωχ! μας το έκανε πιο δύσκολο πρέπει να το φτιάξουμε με … κλειστά μάτια. Πανευκολούρα! Για να δούμε τα αποτελέσματα… χμ έχει πολλή πλάκα κυρία να την πούμε “τρελή αγελάδα”… Κι επειδή όλο αυτό μας θύμιζε το Πικάσο κάποιος είπε ότι “γίναμε μικροί Πικάσοι” . Κι ως τέτοιοι φυσικά ζωγραφίσαμε αριστουργήματα!
Εργαστήριο 3ο:ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
“Νηπίων παιδεία το πρώτο βήμα για τη Δημοκρατία”
Στο συγκεκριμένο εργαστήριο μιλάμε με τα παιδιά για τον εαυτό μας, για τη διαφορετικότητα για την ενίσχυση της ομαδικής συνοχής και της αυτοεκτίμησης, προώθηση της συνεργασίας και της δημιουργικής συνύπαρξης. Παρουσιάσαμε τη κούκλα personna, τη Μελίνα, η οποία ήρθε στο σχολείο μας από μια μακρινή πόλη την Αλεξανδρούπολη. Η Μελίνα δεν αρθρώνει σωστά το “Σ” κι έχει κι έναν αδελφό που είναι ανάπηρος. Για αυτό το λόγο ήρθε στο σχολείο μας και με τα παιδιά συζητήσανε τους τρόπους που σκέφτονται για να τη βοηθήσουν. Ειπώθηκαν πολλές γνώμες αυτό όμως για το οποίο καταλήξαμε είναι ότι θα γίνει φίλη μας και θα τη βοηθήσουμε σε ότι χρειαστεί!!!
Στη συνέχεια μιλήσαμε για τον εαυτό μας…Αν πατήσετε πάνω στο παρακάτω σύνδεσμο θα μπορέσετε να πάρετε μια γεύση για τη παρουσίαση που έκανε ο καθένας για τον εαυτό του:
Μιλήσαμε για τις προτιμήσεις μας, φέραμε τα αγαπημένα μας βιβλία και παιχνίδια μιλήσαμε για τους γονείς και τους φίλους μας, για τις εκδρομές μας και αγαπημένες μας συνήθειες… Μέσα απ’ όλα αυτά τα αντικείμενα και τις περιγραφές μας, οι φίλοι μας μας γνώρισαν καλύτερα…
Στο πλαίσιο αυτής της συζήτησης για τον εαυτό, τη γνωριμία με τις δυνατότητές μας και τις ικανότητες που μπορεί να έχει ο καθένας από μας, συζητήσαμε για τη δύναμη που μπορεί να έχει ο καθένας από μας. Τη δύναμη του λόγου όμως. Σχεδιάσαμε το πως φανταζόμαστε το κήπο μας και πώς μπορεί να ομορφύνει το σχολείο μας… Αποφασίσαμε να διεκδικήσουμε να καλυτερέψει ο κήπος μας και έτσι ετοιμάσαμε μια επιστολή με τις ζωγραφιές μας προς το Δήμαρχο Βριλησσίων.
Τα αιτήματά μας έχουν να κάνουν με τη διαμόρφωση της αυλής, με λουλούδια και παιχνίδια, με δέντρα κανονικά κι όχι μόνο ζωγραφισμένα… Σε κάποια σημεία είμασταν λιγάκι υπερβολικοί όπως πχ με τη πισίνα που ζητήσαμε να γίνει πάνω σε δέντρο αλλά κατά τα λοιπά είμαστε αρκετά προσγειωμένοι. Μετά φτιάξαμε την επιστολή σα πάπυρο και τη στείλαμε στο Δήμαρχο… Και περιμένουμε. !!!