Ημέρα ανάγνωσης παραμυθιού από γονείς

Στα πλαίσια  του σχεδίου δράσης που εκπονούμε φέτος με τίτλο ” Μ ένα βιβλίο τον κόσμο γνωρίζω, καθιερώσαμε την “Ημέρα ανάγνωσης παραμυθιού από γονείς”, όπου κάθε Παρασκευή ένας γονέας θα επισκεπτόταν το Νηπιαγωγείο μας, θα διάβαζε ένα παραμύθι της επιλογής της και έπειτα θα πραγματοποιούσε μία δράση πάνω σ αυτό. Οι γονείς ενθουσιάστηκαν και μας επισκέφθηκαν πολλές μαμάδες,  κυρίως, για να διαβάζουν παραμύθι .Η εμπειρία ήταν πρωτόγνωρη για αυτές και αγκαλιάστηκε με πολλή αγάπη κι από τις μαμάδες και από τα νήπια.

Ευχαριστούμε πολύ όλες τις μανούλες που μας τίμησαν με την παρουσία τους στο Νηπιαγωγείο μας!

kolaz mamades giota

20250404 121532 COLLAGE

Δράση Ενεργού Πολίτη – “Εργαλειοθήκη για περίπτωση ανάγκης”

Η δράση έγινε στα πλαίσια του προγράμματος «Ενεργός πολίτης» κι έχει ως σκοπό την ενημέρωση και οργάνωση της προστασίας των μαθητών και μαθητριών, καθώς και μελών της ευρύτερης κοινότητας σε περίπτωση φυσικών καταστροφών.

Στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης προγράμματος δράσης

3,11,13,17.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • αναγνωρίζουν περιπτώσεις φυσικών καταστροφών όπως σεισμός, πυρκαγιές και πλημμύρες,
  •  συνεργάζονται με υπεύθυνους φορείς, για να συλλέξουν πληροφορίες,
  • οργανώνουν τρόπους προστασίας τους σε περίπτωση φυσικών καταστροφών,
  • ευαισθητοποιούν και άλλα μέλη της σχολικής και της ευρύτερης κοινότητας για την προστασία τους σε περίπτωση κάποιας φυσικής καταστροφής.

Διερεύνηση (1 διδακτική ώρα)

Αφόρμηση για τη δράση έδωσε  ένα βίντεο σχετικό με την εμπειρία ενός μικρού παιδιού κατά τη διάρκεια ενός σεισμού, στα πλαίσια της ενημέρωσης για το σεισμό και την άσκηση σεισμού που γίνεται στο νηπιαγωγείο μας κάθε χρόνο.. Τα νήπια πήγαν στον χώρο του σχολείου, όπου φυλάσσεται το κουτί πρώτων βοηθειών. Συζήτησαν με τη νοσηλεύτρια του σχολείου, για την ανάγκη ύπαρξης του κουτιού, το περιεχόμενό του και τρόπους ανατροφοδότησης του περιεχομένου αυτού.

 

Προετοιμασία / Σχεδιασμός (1 διδακτική ώρα)

Η άσκηση σεισμού στο σχολείο μας καθώς και η αναφορά στις πλημμύρες και τις φωτιές στα δάση και στις αστικές περιοχές, στις οποίες αναφερθήκαμε εκτενώς  μέσα από πρόγραμμα δεξιοτήτων που εκπονούμε, έφερε το ερώτημα «Τι θα μπορούσαμε εμείς να κάνουμε, για να προστατευτούμε στην περίπτωση μια τέτοιας καταστροφής;», κι έτσι αποφασίσαμε τη δημιουργία ενός κουτιού βοήθειας σε περίπτωση ανάγκης για την τάξη.

Υλοποίηση (5 διδακτικές ώρες)

Τα νήπια ,με τη βοήθεια των νηπιαγωγών, συζήτησαν και αποφάσισαν από ποιους ανθρώπους και φορείς θα μπορούσαν να πάρουν πληροφορίες για την προστασία τους σε τέτοιες περιπτώσεις Με βοήθεια των γονέων  αναζήτησαν βιβλία και φυλλάδια τα οποία έφεραν στο σχολείο. Έψαξαν στο διαδίκτυο πληροφορίες και με τη βοήθεια της νηπιαγωγού μελέτησαν τη σελίδα της Πολιτικής Προστασίας.

Αποφάσισαν να καλέσουμε στο σχολείο την Πυροσβεστική για να μας δώσει πληροφορίες καθώς και νοσηλεύτρια του Ερυθρού Σταυρού.

Πριν τις επισκέψεις,  ενημερώθηκαν για το έργο των ανθρώπων και των φορέων και προετοίμασαν τις ερωτήσεις που θα έθεταν στους ανθρώπους που θα συναντήσουν,

Η νοσηλεύτρια του  Ερυθρού Σταυρού μας επισκέφθηκε και μίλησε για το πως αντιδρούμε σε περιπτώσεις ανάγκης και για τα υλικά πρώτων βοηθειών που πρέπει να έχει μια εργαλειοθήκη. Τα παιδιά έμαθαν ότι πρέπει  να υπάρχουν μπουκάλια με νερό, λευκοπλάστες και υγρά μαντηλάκια.

Ο  Πυροσβέστης ενημέρωσε για το πως πρέπει να λειτουργήσουμε σε περιπτώσεις ανάγκης, όπως σεισμός, πλημμύρες, πυρκαγιές κ.α.  Μας είπε ότι πρέπει στην εργαλειοθήκη που ετοιμάζουμε να υπάρχουν μάσκες προστασίας φακοί, σφυρίχτρες, κρακεράκια και βέβαια να υπάρχουν οι τηλεφωνικοί αριθμοί πρώτης ανάγκης τους οποίους πρέπει να γνωρίζουμε όλοι. Απαραίτητη είναι μια καρτέλα υπενθύμισης του τελευταίου ελέγχου του περιεχομένου του κουτιού προκειμένου να μην υπάρχει κάτι ληγμένο ή κατεστραμμένο.

IMG 0e3f5c6e773d15ef9b8fdbbfa2a84aeb V COLLAGE

Τα νήπια  έφτιαξαν με χαρτόνι έναν κόκκινο σταυρό  και το κόλλησαν στο εξωτερικό του κουτιού απεικονίζοντας τον σκοπό ύπαρξης του συγκεκριμένου περιεχομένου.  Αποφάσισαν  σε ποιο σημείο πρέπει να τοποθετηθεί το κουτί προκειμένου να είναι προσβάσιμο από όλους . Ετοίμασαν μία λειτουργική κάρτα με την οδηγία: «Το κουτί αυτό είναι για περίπτωση σεισμού, πλημμύρας ή φωτιάς. Παρακαλούμε μην το ανοίξετε εκτός αν υπάρχει ανάγκη!».

Πραγματοποιήσαμε ξανά  ασκήσεις εκκένωσης του Νηπιαγωγείου σε περίπτωση σεισμού ή φωτιάς παίρνοντας μαζί και την εργαλειοθήκη ανάγκης.

Ακολούθησαν φύλλα εργασίας με τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης για να τους εμπεδώσουν τα νήπια .

20250507 125721 COLLAGE

Επικοινωνία-Διάχυση (2 διδακτικές ώρες)

Η δράση και το κουτί που έχει δημιουργηθεί παρουσιάστηκε σε όλες τις τάξεις του σχολείου προκειμένου να παρακινηθούν οι μαθητές/τριες σε αυτές να δημιουργήσουν τα δικά τους κουτιά. Αντίστοιχα, παρουσιάστηκε σε γονείς και φιλικά πρόσωπα κατά τη διάρκεια της γιορτής λήξης του σχ. έτους, προκειμένου να δημιουργηθούν κουτιά, ιδανικά σε όλα τα σπίτια.

20250529 153232 COLLAGE

Αναστοχασμός (1 διδακτική ώρα)

Τα νήπια με την ολοκλήρωση της δράσης συζήτησαν σε κύκλο και εξέφρασαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους με την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων της.

 

Hμέρα μνήμης της γενοκτονίας των Ποντίων

Σήμερα, ημέρα μνήμης της γενοκτονίας των Ποντίων το 1919, το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην εκδήλωση μνήμης που διοργάνωσε το 4ο Δ.Σ. Τα νήπια παρακολούθησαν ποντιακούς χορούς με τη συνοδεία λύρας, άκουσαν το χρονικό της ημέρας και γεύτηκαν ποντιακά εδέσματα, προσφορά του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του Δ.Σ.

Έπειτα, στην τάξη ,μιλήσαμε για τη γενοκτονία, το μοναστήρι της Παναγίας Σουμελά στον Πόντο και το συνδέσαμε με το νέο μοναστήρι στην Καστανιά Ημαθίας που είναι κοντά στην πόλη μας.

20250519 090616 COLLAGE

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΒΕΡΟΙΑΣ.

Την Τετάρτη 14/5/25 και την Πέμπτη 15/5/25 ,  οι μαθητές του
νηπιαγωγείου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν τη Δημόσια
Βιβλιοθήκη Βέροιας. Η υποδοχή που μας επιφύλαξαν η κα. Φιφή
Τριανταφυλλίδου και η κυρία Αθηνά Φελούρη  ήταν πραγματικά
θερμή και φιλόξενη. Κατά την άφιξή μας, οι υπεύθυνες της
βιβλιοθήκης μάς ενημέρωσαν για τη λειτουργία της, καθώς και για
τους κανόνες δανεισμού βιβλίων. Ήταν πολύ ενδιαφέρον να μάθουμε
για το πώς μπορούμε να απολαμβάνουμε τη βιβλιοθήκη και να
επωφελούμαστε από τους θησαυρούς που κρύβονται μέσα στα
βιβλία. Στη συνέχεια, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ακούσουν την
ανάγνωση του βιβλίου “Η Αγκαλιά”. Μετά την ανάγνωση, τα παιδιά
έπαιξαν ένα παιχνίδι με εικόνες απ το βιβλίο, έγιναν ζευγάρια και
κατανόησαν πόσο σημαντική είναι μια αγκαλιά. Ακολούθησε
ελεύθερο παιχνίδι με lego και ξεφύλλισμα παραμυθιών στα μαγικά
κουτιά της βιβλιοθήκης .
Η επίσκεψη στη βιβλιοθήκη ήταν μια υπέροχη εμπειρία, γεμάτη
μάθηση, δημιουργικότητα και συνεργασία. Ευχαριστούμε θερμά τη
Δημόσια Βιβλιοθήκη Βέροιας για αυτήν την αξέχαστη ημέρα!

20250514 094228 COLLAGE

IMG 1b18b3eb6bad0da86f0e8c9cff22f45a V COLLAGE

4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ : ΗΜΕΡΑ ΖΩΟΦΙΛΙΑΣ

 

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων (4 Απριλίου) και στα πλαίσια της συνεργασίας  του νηπιαγωγείου μας με τους γονείς, την καθιερωμένη ημέρα ανάγνωσης παραμυθιού που εφαρμόζουμε κατά το σχολικό έτος 2024-2025,η κυρία Καραφυλλίδου Νικολέτα, μητέρα νήπιου και ιδιοκτήτρια ενός πρώην αδέσποτου η ίδια, διάβασε στα νήπια το παραμύθι :Ξουτ! των Τσάμπρα Φωτεινή και Σκαλίδη Ζωή από τις εκδόσεις : ΜΙΚΡΗ ΜΙΛΗΤΟΣ.

Το παραμύθι είχε ως στόχο την ευαισθητοποίηση και τον προβληματισμό των μαθητών και των μαθητριών πάνω στο θέμα της εγκατάλειψης των ζώων από τον άνθρωπο, την ενίσχυση της ζωοφιλίας και την υιοθέτηση υπεύθυνων στάσεων απέναντι στα ζώα.

Η ημέρα ζωοφιλίας έκλεισε με τη δημιουργία αφίσας από τα νήπια, που εξέφρασαν την αγάπη τους στα αδέσποτα ζωάκια με μια καρδιά!!

20250404 104540 COLLAGE

2 Απριλίου -Παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Στις 2 Απριλίου, Παγκόσμια ημέρα του Παιδικού βιβλίου , μιλήσαμε για τον μεγάλο παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και αναφέραμε κάποια από τα παραμύθια του. Διαβάσαμε το “Ασχημόπαπο που έγινε κύκνος”, τo παρακολουθήσαμε στο youtube , το δραματοποιήσαμε και βοηθήσαμε το μικρό παπάκι να βρει τη μαμά του μέσα από ένα λαβύρινθο.

Αναφέραμε τα μέρη του βιβλίου και τα γράψαμε σε φύλλο εργασίας. Φτιάξαμε σελιδοδείκτες με ζωάκια και τους πλαστικοποιήσαμε.

20250403 123016 COLLAGE

Παρουσίαση βιβλίου

 

Στο νηπιαγωγείο είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε την συγγραφέα παιδικών βιβλίων Αθηνά Παπαϊωάννου, η οποία μας γνώρισε τον ήρωα του παραμυθιού της, ένα χελιδόνι,  τον Αταχτούλη με ένα εξαιρετικό τρόπο. Στη συνέχεια μας αφηγήθηκε το παραμύθι της, που έχει τίτλο “ΤΟ ΑΤΑΧΤΟ ΧΕΛΙΔΟΝΑΚΙ”.

Οι μαθητές μας ενθουσιάστηκαν με την ιστορία καθώς και με τον τρόπο παρουσίασης του ήρωα του βιβλίου από την κυρία Αθηνά. Ένα βιβλίο που προάγει την αξία της οικογένειας και της συνεργασίας.

Στην συνέχεια με ένα πολύ ευρηματικό και έξυπνο τρόπο οι μαθητές κατασκεύασαν τα δικά τους χελιδόνια. Τα κολλήσαμε σε ένα ξυλάκι και το κάθε παιδί έδωσε ένα ξεχωριστό όνομα στο δικό του.

Ήταν ένα υπέροχο “ταξίδι” στη φαντασία και ευχαριστούμε πολύ την κυρία Αθηνά  για αυτό!

20250327 105549 COLLAGE

Ο ΨΑΡΟΤΡΟΜΑΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ ΚΡΗΤΗΣ.

 

Την Παρασκευή 14 Μαρτίου το νηπιαγωγείο μας παρακολούθησε στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών το κουκλοθέατρο: Ο ΨΑΡΟΤΡΟΜΑΡΑΣ .

Το έργο, γραμμένο από τη Φρόσω Χατόγλου τη δεκαετία του ’80, είναι ένα παιδικό διαχρονικό αριστούργημα που αγγίζει θέματα όπως η δημοκρατία, η αλληλεγγύη και η συνεργασία, μέσα από χιούμορ και ευρηματική αφήγηση. Οι κάτοικοι του βυθού, μεταξύ των οποίων η γόπα, το λυθρίνι και το μπαρμπούνι, θα πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να σταματήσουν τον Ψαροτρομάρα, που απειλεί να καταστρέψει τη ζωή τους.

 Μια από τις καινοτομίες της παράστασης ήταν η χρήση της τεχνικής του μαύρου θεάτρου, που δημιουργεί εντυπωσιακά εφέ, κάνοντας τις κούκλες να μοιάζουν σαν να κινούνται μαγικά στη σκηνή, πράγμα που εντυπωσίασε τους μικρούς μας μαθητές.

20250314 091133 COLLAGE