ΣΙΤΑΡΙ-ΣΠΟΡΑ- ΑΛΕΥΡΙ
“Μύλος είναι και γυρίζει” είναι ο τίτλος του εκπαιδευτικού προγράμματος Αγωγής Υγείας, που επιλέξαμε σαν Νηπιαγωγείο, να ασχοληθούμε με τα παιδιά τη φετινή χρονιά!
Συζήτηση και γνωριμία με τις αγροτικές εργασίες του Φθινοπώρου -«Όργωμα-Σπορά»:
-Εκπαιδευτικοί στόχοι:
-Εμπλουτισμός και διεύρυνση των γνώσεων τους γύρω από τις φθινοπωρινές εργασίες των ανθρώπων.
-Εμπλουτισμός και διεύρυνση των γνώσεών τους γύρω από την ανάπτυξη των φυτών, τις συνθήκες και τους παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξή τους.
-Μέσα από τη βιωματική προσέγγιση, να ανακαλύψουν τη χρησιμότητα των σπόρων, πώς παράγονται, αλλά και τον κύκλο ζωής των φυτών.
-Εμπλουτισμός λεξιλογίου και γλωσσικής έκφρασης.
-Καλλιέργεια μαθηματικών εννοιών ( διαδοχή, εξέλιξη, αρίθμηση ποσοτήτων, αντιστοίχηση, χωρητικότητα κ.λ.π.) Γνωριμία με τον πίνακα διπλής εισόδου.
-Καλλιέργεια παρατήρησης, συνεργασίας, κριτικής σκέψης, δημιουργίας, λεπτής κινητικότητας.
-Αξιοποίηση της τεχνολογίας.
– Εικόνες αναφοράς για τη διαδικασία του οργώματος της γης (από Pinterest):
–ΓΛΩΣΣΑ: Εικόνες αναφοράς για ανάγνωση και γραφή (οπτική αναγνώριση και προσπάθεια γραφής)(Pinterest):
-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Γνωριμία με τον κύκλο ζωής των φυτών – τα στάδια εξέλιξης και τις συνθήκες που χρειάζονται για την ανάπτυξη του φυτού.
Ειδικότερα, γνωριμία με το Σιτάρι, το όργωμα, την καλλιέργεια του-σπορά, τις φάσεις εξέλιξής του, το θερισμό του, τα αγροτικά εργαλεία, το άλεσμα και την παραγωγή του αλευριού και τα προϊόντα του.Σχετικό εποπτικό υλικό:
Επίσκεψη στο φούρνο-αρτοποιείο της γειτονιάς μας για βιωματική προσέγγιση του θέματος διατύπωση ερωτήσεων και αποριών προς τον φούρναρη και αποτύπωση των εικόνων που αποκομίσαμε στο χαρτί:
Γίναμε μικροί φουρνάρηδες στο σχολείο και ζυμώσαμε τα δικά μας τυροελαιοψωμάκια. Ευχαριστούμε πολύ τις μητέρες των παιδιών που μας βοήθησαν στην όλη διαδικασία:
-ΤΕΧΝΗ: «Το όργωμα» του Θεόφιλου (σχετική συζήτηση, σύγκριση των μέσων και εργαλείων παλαιότερων εποχών με τη σύγχρονη):