“ΜΥΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΥΡΙΖΕΙ” Εκπαιδευτικό πρόγραμμα Αγωγής Υγείας

                                 ΣΙΤΑΡΙ-ΣΠΟΡΑ- ΑΛΕΥΡΙ

“Μύλος είναι και γυρίζει” είναι ο τίτλος του εκπαιδευτικού προγράμματος Αγωγής Υγείας, που επιλέξαμε σαν Νηπιαγωγείο, να ασχοληθούμε με τα παιδιά τη φετινή χρονιά!

 

  

 

Συζήτηση και γνωριμία με τις αγροτικές εργασίες του Φθινοπώρου -«Όργωμα-Σπορά»:

-Εκπαιδευτικοί στόχοι:

-Εμπλουτισμός και διεύρυνση των γνώσεων τους γύρω από τις φθινοπωρινές εργασίες των ανθρώπων.

-Εμπλουτισμός και διεύρυνση των γνώσεών τους γύρω από την ανάπτυξη των φυτών, τις συνθήκες και τους παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξή τους.

-Μέσα από τη βιωματική προσέγγιση, να ανακαλύψουν τη χρησιμότητα των σπόρων, πώς παράγονται, αλλά και τον κύκλο ζωής των φυτών.

-Εμπλουτισμός λεξιλογίου και γλωσσικής έκφρασης.

-Καλλιέργεια μαθηματικών εννοιών ( διαδοχή, εξέλιξη, αρίθμηση ποσοτήτων, αντιστοίχηση, χωρητικότητα κ.λ.π.) Γνωριμία με τον πίνακα διπλής εισόδου.

-Καλλιέργεια παρατήρησης, συνεργασίας, κριτικής σκέψης, δημιουργίας, λεπτής κινητικότητας.

-Αξιοποίηση της τεχνολογίας.

– Εικόνες αναφοράς για τη διαδικασία του οργώματος της γης (από Pinterest):

    

 

33c45efb32e12b8ae9e4bcdafc3b34db

 

77526bd2d3f011689343a0083222bc0d            75f1a7e0db4bea3e7a72d6daaf98fc92

 

ΓΛΩΣΣΑ: Εικόνες αναφοράς για ανάγνωση και γραφή (οπτική αναγνώριση και προσπάθεια γραφής)(Pinterest):

     

-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Γνωριμία με τον κύκλο ζωής των φυτών – τα στάδια εξέλιξης και τις συνθήκες που χρειάζονται για την ανάπτυξη του φυτού.

            

 

 

d9cf8c1723b87cc2e41b07854a41d467  b4aaa19eab630064e75b8a71acd4b9ab

 

Ειδικότερα, γνωριμία με το Σιτάρι, το όργωμα, την καλλιέργεια του-σπορά, τις φάσεις εξέλιξής του, το θερισμό του, τα αγροτικά εργαλεία, το άλεσμα και την παραγωγή του αλευριού και τα προϊόντα του.Σχετικό εποπτικό υλικό:

 

  

 

 

  

 

Επίσκεψη στο φούρνο-αρτοποιείο της γειτονιάς μας για βιωματική προσέγγιση του θέματος διατύπωση ερωτήσεων και αποριών προς τον φούρναρη και αποτύπωση των εικόνων που αποκομίσαμε στο χαρτί:

.jpg  .jpg  1  .jpg

         .jpg    1

 

 

  

 

Γίναμε μικροί φουρνάρηδες στο σχολείο και ζυμώσαμε τα δικά μας τυροελαιοψωμάκια. Ευχαριστούμε πολύ τις μητέρες των παιδιών που μας βοήθησαν στην όλη διαδικασία:

.jpg  .jpg

.jpg  .jpg

.jpg  .jpg

4660c23e3a3f647a8406d1c74b0a6dce  .jpg

image3 2  image4 2

.jpg  

IMG 20211207 121230 resized 20211210 092653414   

ΜΑΜΑΔΕς  .jpg

ΜΑΘΗΜ  ΜΑΘΗ

ΜΑΘ

 

-ΤΕΧΝΗ: «Το όργωμα» του Θεόφιλου (σχετική συζήτηση, σύγκριση των μέσων και εργαλείων παλαιότερων εποχών με τη σύγχρονη):