
ΚΑΛΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ!!!
ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Ο ΤΣΕΣΤΕΡ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΦΙΛΑΚΙ
Ο Τσέστερ το ρακούν φοβάται να πάει σχολείο.
Και τότε η μαμά επιστρατεύει λίγη από τη μητρική μαγεία, του φιλά το χέρι και του λέει ότι όποτε του λείπει η σπιτική αγάπη, να φιλά το χέρι του ακριβώς εκεί που το φίλησε η μαμά…
Με αυτή τη γλυκιά ιστορία που τη διαβάσαμε στο νηπιαγωγείο μας και την αξιοποιήσαμε διδακτικά

ζητήσαμε κι εμείς από κάθε μανούλα να βάλει το φιλάκι της στο χεράκι του παιδιού της για να το συντροφεύει κάθε μέρα στο νηπιαγωγείο.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ
Αναγνώριση του ονόματός μας και προσπάθεια ανασύνθεσης των γραμμάτων του
Παίξαμε με το αρχικό γράμμα του ονόματός μας και το όνομά μας ολόκληρο.
Προσπαθήσαμε να το αναγνωρίσουμε, να το διαβάσουμε και να το γράψουμε!
Αρχικά , εντοπίσαμε το όνομά μας και στη συνέχεια αποπειραθήκαμε να το ταυτίσουμε με το αρχικό του γράμμα!
Έπειτα, διακοσμήσαμε τα περιγράμματα του αρχικού του ονόματός μας, τα κόψαμε, τα κολλήσαμε στο χαρτί και τα μεταμορφώσαμε σε ρομποτάκια, χορεύτριες και χαρούμενα παιδάκια!
Τέλος, προσπαθήσαμε να “γράψουμε” το όνομά μας και με πλαστελίνη!
Διασκεδάσαμε πολύ!
Τα καταφέραμε υπέροχα!
Η ΤΕΛΕΙΑ
Μια ταπεινή τελεία μπορεί άραγε να είναι η αρχή που θα τονώσει την αυτοπεποίθηση ενός παιδιού και θα το βοηθήσει να πιστέψει στις δυνατότητές του; Αυτό το ταπεινό σημάδι μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργικότητα, στην αποτύπωση σκέψεων, στην ευχαρίστηση που μπορεί να προκύψει μέσα από ένα έργο;
Όλα αυτά μας δίδαξε σήμερα η ” τελεία” , το βιβλίο του P. Reynolds, που από το μικρό σημάδι που φτιάχνει ένα παιδί στο χαρτί, φτάνει σε καλλιτεχνικά δημιουργήματα που το εκφράζουν και το κάνουν να αισθάνεται όμορφα.
Αφού λοιπόν συζητήσαμε τα συναισθήματα της Λίας και την αξία της επιμονής στην επίτευξη των στόχων μας, περάσαμε στην εικαστική αποτύπωση της ιστορίας.
ΧΡΩΜΑΤΑ ΠΑΝΤΟΥ
Τα χρώματα κατέκλυσαν το νηπιαγωγείο μας και εμείς παίξαμε με αυτά ,αναγνωρίσαμε τα βασικά χρώματα ,κάναμε μείξεις χρωμάτων , ομαδοποιήσαμε αντικείμενα με το ίδιο χρώμα , ψηφίσαμε το αγαπημένο μας χρώμα …..Αφορμή στάθηκε ο Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας .Μετά την ανάγνωση της ιστορίας τα παιδιά έκαναν κολαζ με πολύχρωμα χαρτάκια ενώ το Παραμύθι με τα χρώματα μας έδωσε την ευκαιρία να ζωγραφίσουμε ομαδικά την πόλη με τα χρώματα αλλά και χωρίς αυτά.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ-ΟΛΟΙ ΦΙΛΟΙ
Η ανεκτίμητη αξία της φιλίας
Διαβάσαμε το παραμύθι ” Το τικ και το τακ” της Γ. Τσορώνη, το “Συγγνώμη” του N. Landa, το “Πόσο μ αρέσει να κάνω φίλους” του X. Βίλχελμ και το “Με αυτήν την μπάλα παίζουμε όλοι”.
Τραγουδήσαμε τραγούδια για την αγάπη και εμπνευστήκαμε από ένα βίντεο με ένα σκαντζοχοιράκι, του οποίου τα αγκάθια που είχε στην πλάτη του εμποδίζανε τη συνύπαρξή του με φίλους, να ζωγραφίσουμε τους δικούς μας πολύχρωμους, χαρούμενους σκαντζόχοιρους!
Αφήσαμε στον ουρανό να πετάξουν “τα μπαλόνια της φιλίας” , αφού πρώτα τα γεμίσαμε με τα απαραίτητα συστατικά για μια υγιή φιλία και τα καταγράψαμε!
Παράλληλα, αποτυπώσαμε εικαστικά στο χαρτί όλα όσα αγαπάμε να κάνουμε με τους φίλους μας!
Παίξαμε παιχνίδια σε ζευγάρια, τριάδες και ομαδικά, ” μουσικές καρέκλες”, με την παραλλαγή ότι έπρεπε να χωρέσουν όλοι οι συμμαθητές στις καρέκλες, καθώς αυτές λιγόστευαν για να μην χάσει η ομάδα και ” μουσικά στεφάνια” με την παραλλαγή ότι στο τελευταίο έπρεπε να χωρέσουν όλοι! Βάζοντας ο καθένας μόνο το ένα ποδαράκι του καταφέρανε να χωρέσουν όλοι!
Ας ελπίσουμε, να βάλαμε ένα λιθαράκι, ώστε τα παιδιά να γίνουν πιο ικανά να διαχειρίζονται σωστά τις συγκρούσεις με τους φίλους τους!
ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ Ο ΤΡΥΓΗΤΗΣ
ΕΝΑ ΓΛΥΚΟ ΤΣΑΜΠΙ ΣΤΑΦΥΛΙ
Σεπτέμβριος ο μήνας του τρύγου και στο νηπιαγωγείο μας οργανώσαμε πολλές δραστηριότητες για το σταφύλι και τα προïόντα του. Συζητήσαμε για το σταφύλι και τα παιδιά μίλησαν για όσα γνώριζαν για το φρούτο αυτό και τα προϊόντα που δίνει στον άνθρωπο
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με το τρύγο και την παραγωγή του κρασιού
Δραματοποιήσαμε τη διαδικασία του τρύγου και της παραγωγής κρασιού
Γευτήκαμε σταφύλια, σταφίδες , μουστοκούλουρα και σταφιδόψωμα την ώρα του πρωϊνού φαγητού
Γνωρίσαμε τον Πίνακα Ζωγραφικής που απεικονίζει τον Θεό Διόνυσο, αναλύσαμε-επεξεργαστήκαμε όλα τα στοιχεία του πίνακα και τον αναπαραστήσαμε.
11η Πανελλήνια Ημέρα σχολικού αθλητισμού
Την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024 γιορτάσαμε στο νηπιαγωγείο μας την 11η Πανελλήνια Ημέρα σχολικού αθλητισμού παίζοντας δρομικά παιχνίδια στην αυλή μας. Οι μικροί μας μαθητές συνεργάστηκαν και έτρεξαν δίνοντας τον καλύτερο εαυτό τους….
και φυσικά όλοι βραβεύτηκαν για τη συμμετοχή και την προσπάθεια!!!
1 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Η 1η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως «Διεθνής ημέρα για την Τρίτη ηλικία» . Την ημέρα αυτή είναι μια πρώτη τάξεως ευκαιρία να κάνουμε ένα αφιέρωμα στους παππούδες και τις γιαγιάδες , τα τόσο σημαντικά αυτά πρόσωπα στη ζωή των παιδιών, και όχι μόνο!
Με τη χρήση του κατάλληλου εποπτικού υλικού(πίνακες ζωγραφικής , εικονόλεξα κ.α) , ξεκινήσαμε τη συζήτηση με τα παιδιά!
Κάθε ένα από αυτά μοιράστηκε μαζί μας όμορφες αναμνήσεις αλλά και δραστηριότητες που κάνει με τα αγαπημένα αυτά πρόσωπα και τις ζωγράφισε!
Στόχος μας ήταν , μιλώντας για τον παππού και τη γιαγιά , τα παιδιά να αντιληφθούν τη σπουδαιότητα των ατόμων της τρίτης ηλικίας , που αξίζουν την αγάπη και τον σεβασμό μας. Έτσι, λοιπόν, πραγματοποιήσαμε και επίσκεψη στο Κ.Α.Π.Η. Θέρμης όπου συναντήσαμε παππούδες και γιαγιάδες, τους τραγουδήσαμε και τους προσφέραμε και μια κάρτα με ευχές!
ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ
ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Στην προσπάθειά μας να φιλοτεχνήσουμε φθινοπωρινά δέντρα οδηγό αποτέλεσε το γνωστό μας χαρτοτέιπ, το οποίο κόψαμε σε μικρότερα και μεγαλύτερα κομμάτια. Στη συνέχεια δημιουργήσαμε ένα φόντο θερμών χρωμάτων με την τεχνική του τυπώματος με σφουγγάρι. Τέλος, απομονώσαμε το χαρτοτέιπ και ιδού το αποτέλεσμα! Χρειάστηκε αρκετή υπομονή, το αποτέλεσμα όμως μας αντάμειψε όλους!
αλλά και άλλα πολλά…………………
Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα στο νηπιαγωγείο”
Ενόψει της έναρξης του 1ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα στο νηπιαγωγείο” σκεφτήκαμε να γνωριστούμε καλύτερα παρουσιάζοντας τον “μοναδικό εαυτό μας” στους φίλους μας!
Τα παιδιά μίλησαν στους φίλους τους για πράγματα που αγαπούν, άλλα που τα κάνουν να λυπούνται, να θυμώνουν ή να φοβούνται, αγαπημένες ασχολίες, αντικείμενα και ήρωες που λατρεύουν!
Μαζί και διαφορετικοί
φίλοι για μια ζωή
μαζί και διαφορετικοί
όλα τα πλάσματα στη γη!
Στο 2ο εργαστήριο δεξιοτήτων στόχος μας ήταν να παρατηρήσουμε, να εμπλουτίσουμε το λεξιλόγιό μας, να αναγνωρίσουμε χαρακτηριστικά του προσώπου, να αφήσουμε την φαντασία μας να ταξιδέψει!
Σχολιάσαμε λοιπόν προσωπογραφίες από πίνακες του Πάμπλο Πικάσο και της Μάργκαρετ Κιν και περιγράψαμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των προσώπων! Επισημάναμε πως τα πρόσωπα δεν είναι συνηθισμένα, πως βλέπουμε αρκετά γεωμετρικά σχήματα σε αυτά και αναρωτηθήκαμε γιατί κάποια απ αυτά έχουν πολύ μεγάλα μάτια!
Καταλήξαμε στο ότι από τα μάτια αντιλαμβανόμαστε τα συναισθήματα των ανθρώπων και πως όσο κι αν διαφέρουμε εξωτερικά, τα συναισθήματα είναι κάτι που όλοι έχουμε κοινό και πως αυτά μας ενώνουν!
28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
Μιλήσαμε για τη γιορτή του ΟΧΙ, τον πόλεμο και την ειρήνη, κάναμε κατασκευές, παίξαμε κουκλοθέατρο <<Το κανόνι της ειρήνης>> και τιμήσαμε τους ήρωές μας στη γιορτούλα μας με τραγούδια και ποιήματα.
Συμμετοχή στην European code week
Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού με την δράση ” Και τώρα τι νιώθω….” . Τα παιδιά έπρεπε ομαδικά να” σπάσουν” κώδικες και να ανακαλύψουν συναισθήματα…….
O Tερατοσχηματούλης μας επισκέπτεται………
Ο << Τερατοσχηματούλης>> επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας και αποτέλεσε αφόρμηση για να ασχοληθούμε με τα σχήματα και να οργανώσουμε ποικίλες δραστηριότητες με αυτά.
ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ”3 και ο Αίσωπος”
Με τη φιλοξενία της θεατρικής παράστασης ”3 και ο Αίσωπος” από τη θεατρική ομάδα ”Μικρός Βοράς” γνωρίσαμε τον Αρχαίο μυθοποιό Αίσωπο, παρακολουθήσαμε τρεις μύθους του και προσεγγίσαμε αξίες και στάσεις ζωής μέσα από τα ηθικά διδάγματά τους.
8 Νοεμβρίου : Γιορτή των Ταξιαρχών και της Πολεμικής Αεροπορίας
8 Νοεμβρίου : η Εκκλησία μας γιορτάζει τη σύναξη των Ταξιαρχών των Παμμέγιστων Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ . Επίσης είναι μεγάλη γιορτή και για την Ελληνική Πολεμική μας Αεροπορία. Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ, ως ο φρουρός των Ουρανών, έχει επιλεγεί – στις 11 Ιουνίου του 1954 – από την Πολεμική Αεροπορία ως ο Προστάτης Άγιος της.
Ευχαριστούμε θερμά την κ.Φέλλη Τάνου, ψυχολόγο της Πολεμικής Αεροπορίας και μητέρα μαθήτριάς μας , για την επίσκεψη της στο νηπιαγωγείο μας .Οι μικροί μας μαθητές είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με την κ. Τανου, να γνωρίσουν την ιδιότητά της και τη συμβολή της στην Πολεμική Αεροπορία ,να παρακολουθήσουν τη σχετική παρουσίαση που είχε προετοιμάσει και να της θέσουν πολλές ερωτήσεις.
ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ
Μέσα από τα γεγονότα ,τραγούδια, αλλά και συμβολικά παραμύθια προσεγγίσαμε τις έννοιες Δημοκρατία- Δικτατορία. Φτιάξαμε σχετικές χειροτεχνίες και βέβαια κάναμε τη δική μας διαδήλωση φωνάζοντας το σύνθημα του Πολυτεχνείου «ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ»
Ιδιαιτέρως ευχαριστούμε την κ. Τανούρη Αλεξία , μουσικό του 2ου Δημοτικού Σχολείου Θέρμης, για την ανταπόκρισή της στο κάλεσμά μας να τραγουδήσει στα παιδιά τραγούδια του Πολυτεχνείου παίζοντας ακορντεόν.
Η ΕΛΙΑ
Η ΕΛΙΑ
“Το μάζεμα των ελαιών εν Μυτιλήνη” του λαϊκού Ζωγράφου Θεόφιλου.
Με αφορμή τους πίνακες ζωγραφικής του γνωστού ζωγράφου Θεόφιλου ασχοληθήκαμε με την ελιά και το λάδι.
Γνωρίσαμε το δέντρο και τον καρπό της ελιάς ,τα παράγωγά του, γευτήκαμε διάφορα είδη ελιάς, φτιάξαμε ελαιόψωμα και κατανοήσαμε τη σπουδαιότητά της για τη διατροφή μας. Παρακολουθήσαμε τον μύθο της ελιάς και τη μάχη της Αθηνάς και του Ποσειδώνα για την Αθήνα και τον δραματοποιήσαμε. Μαζέψαμε τις δικές μας ελιές από τα ελαιόδεντρα που βρίσκονται στην αυλή του νηπιαγωγείου μας και οργανώσαμε τη ‘”γωνιά της ελιάς'”. Τέλος, ζωγραφίσαμε κι εμείς ατομικά τους δικούς μας πίνακες με θέμα την ελιά αλλά και ομαδικά κατασκευάσαμε την ελιά με φυσικά υλικά!









































































































