ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

                                          

Αγιασμός των μαθητών και των εκπαιδευτικών για τη νέα σχολική χρονιά 2022-23:

               20220912 093821       20220912 093836

                                         .jpg

                   ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

“Ήρθε το Φθινόπωρο, πέφτουνε τα φύλλα…”

-Συζήτηση με τα παιδιά για τα χαρακτηριστικά αυτής της εποχής, τις καιρικές αλλαγές, τις αλλαγές στη φύση και τα χρώματα των φύλλων των δέντρων, τα φθινοπωρινά φρούτα και τους ξηρούς καρπούς, τις προετοιμασίες των ανθρώπων και των ζώων κ.λ.π.

Εικόνες αναφοράς για παρατήρηση, συζήτηση και παιχνίδια.Σχετικό εποπτικό υλικό:

             .jpg    .jpg 

 .jpg  .jpg   .jpg               .jpg    .jpg

        .jpg    . λου   

.jpg   .jpg          

                                         .jpg  

Παρατηρούμε, αγγίζουμε, ψιλαφίζουμε και γευόμαστε τους φθινοπωρινούς “θησαυρούς” της φύσης:

           1    .jpg       .jpg      σταφ     .jpg       .jpg           3       2                     .jpg        καστανα

            .jpg      1

-Γνωριμία με το γράμμα Φ,φ του Φθινοπώρου. Διάφορα διαδικτυακά παιχνίδια ( Δημιουργός: Τάνια Μάνεση). Πατάτε πάνω στα μικρά εικονίδια και μία “έκπληξη” σας περιμένει:

-Γνωριμία με το “Σταφύλι” , τα είδη και τα προϊόντα του ( τρύγος, κρασί, σταφίδες, ξύδι, πετμέζι,  μουστοκούλουρα κ.λ.π.). Παρατηρούμε, συζητάμε, δοκιμάζουμε, γευόμαστε:

               .jpg  .jpg           

                .jpg   1 

               .jpg    .jpg 

              .jpg    .jpg

                                           .jpg

 

-Γνωριμία με τα χρώματα του Φθινοπώρου, τυπώματα της παλάμης μας:

             20220926 091537  20220926 091540

  20220926 091123  20220926 091147

Κόψαμε χαρτί κάνσον και φτιάξαμε τα φθινοπωρινά δεντράκια μας:

    ΦΥΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΕΝΤΡΑΚΙ ΜΑΣ         ΔΕΝΤΡΑΚΙ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ 01

                                      ΔΕΝΤΡΑΚΙ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ 02         

-Επίσκεψη στο Κ.Ε.ΠΕ.Α του Δ.Θέρμης στο Λιβάδι και συμμετοχή σε περιβαλλοντικό πρόγραμμα με θέμα: “Ανακαλύπτω τα δάση του τόπου μου”:

             20221104 100742    20221104 101650              20221104 102745   20221104 105646

                                      20221104 112146 

20221104 114019  20221104 114758

                                  20221104 114911

 

-Ευχαριστήρια κάρτα (κολλητική εργασία των παιδιών με φυσικά υλικά) :

            .jpg           .jpg

 

“Μαθαίνω το όνομά μου”: 

Οπτική αναγνώριση του αρχικού γράμματος του ονόματος των παιδιών, σχετικά παιχνίδια εμπέδωσης:

                 20220926 121235    20220926 121245 20220927 095749 20220927 100615 

                                         20221006 095538

 

 

-30 Σεπτεμβρίου:”Ημέρα αθλητισμού”:

Κινητικά παιχνίδια στην αυλή για την ημέρα αυτή:

    20220930 121023  20220930 121227

    1  2

 

1η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ:”Παγκόσμια ημέρα γ΄ ηλικίας”:

Συζήτηση με τα παιδιά για την περίοδο αυτή της ζωής των ανθρώπων, ποιοι είναι οι άνθρωποι της γ΄ηλικίας και γιατί, τις ανάγκες και την προσφορά της γιαγιάς και του παππού στην οικογένεια. Τι μπορούμε να κάνουμε γι αυτούς? Πρόσκληση παππού μαθητών του Νηπιαγωγείου μας και ανάγνωση από αυτόν στα παιδιά της σχετικής ιστορίας “Η μαγική πυξίδα”:

 

                                      .jpg

Τα παιδιά δείχνουν την αγάπη τους ετοιμάζοντας κάρτα -δώρο για τη γιαγιά και τον παππού αλλά και τον αναγνώστη παππού, που μας επισκέφτηκε:

   20220929 105841   20220929 105900          20220929 105905  20220929 105916

                                .jpg

 

-4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ: “ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΖΩΩΝ”

ΖΩΩΝ  1   .jpg                       2     .jpg   

                   1      ζωων

-Συζήτηση με τα παιδιά για τα ζώα, τα χαρακτηριστικά τους και τις κατηγορίες τους, το περιβάλλον που ζει κάθε ομάδα ( κατοικίδια, αγροκτήματος, δάσους, ζούγκλας, θαλάσσης κ.λ.π.), την τροφή τους, τις ανάγκες τους, τα δικαιώματά τους, τους κινδύνους, τη θέση τους στον πλανήτη μας και τα είδη που απειλούνται.Προτάσεις για την προστασία τους.

     1    .jpg

                  ΖΩΩΝ            .jpg 

                          ζωων 1     ζωων

             .jpg      .jpg

                                      ΤΑ ΖΩΑ   

Σχετικά φύλλα εργασίας, ομαδικά παιχνίδια και κατασκευή “κούκλας” κουκλοθεάτρου από φίλτρο καφέ, για δραματοποίηση από τα παιδιά:

 

                1                     μικρα             μικρ

 

                                      .jpg

 

-ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: 1ος Θεματικός κύκλος: “ΔΙΑΤΡΟΦΗ”

– Γνωριμία με τα φθινοπωρινά φρούτα“Το μήλο”

                                   ΦΡΟΥΤΑ

Παρατηρούμε το δέντρο της μηλιάς που υπάρχει στην αυλή μας, κόβουμε και δοκιμάζουμε διάφορα είδη μήλων, συζητάμε για την διατροφική τους αξία κ.λ.π. Τυπώματα μήλου:

 20221011 113809    20221012 104003     20221012 104013     20221012 104025

                                    20221012 104259

 

                  20221012 113449 05  20221012 113620

                  20221012 113728  20221012 113738 

               20221012 113300  20221012 113306

                .jpg    20221013 101936

 

-“Τρύγος – Σταφύλι”:

Γνωριμία με το σταφύλι και τα προϊόντα του,τη διαδικασία του τρύγου και την παραγωγή κρασιού. Βιωματικές δραστηριότητες στην τάξη. Σχετικές εργασίες:

 20221019 101954  20221019 101626

20221019 102133  20221019 102047

       20221019 101811 20221019 110552

      20221019 110916 20221019 110921

 

-“Νερό-Πρωτοβρόχια” :

Με τις πρώτες βροχούλες τα παιδιά βιωματικά γνωρίζουν τη διαδικασία της βροχής, τον κύκλο του νερού (σχετικό πείραμα στην κατσαρόλα), τα οφέλη της βροχής, τους τρόπους προστασίας των ανθρώπων κ.λ.π. Συζήτηση για τη χρησιμότητα του νερού στον άνθρωπο και τη φύση. Όπου υπάρχει Νερό, υπάρχει Ζωή:

                               νερου         3

                   νερου 1           νερ

               4    .jpg

 

            5        1         

                 νερου       2

                                     .jpg

1  .jpg

                   20221014 095820   20221014 095936  

 

-Κατασκευάζουμε την ατομική μας ομπρέλα και τη ζωγραφίζουμε με τη φαντασία μας:

                         2         .jpg

.jpg  1  .jpg

                 ΟΜΠΡΕΛΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΟΛΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΜΑΣ 01     ΟΜΠΡΕΛΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΟΛΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΜΑΣ 02  

         ΜΕ ΦΑΝΤΑΣΙΑ      .jpg

 

Παίξαμε σχετικά ομαδικά παιχνίδια:

         ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ 01  ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ 02

                                            ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ 03   

  

-“Επέτειος της 28ης Οκτωβρίου”

 

                                       28Η

Συζήτηση με τα παιδιά για το χρονικό της επετείου και τα γεγονότα που συνέβησαν την εποχή εκείνη. Ομαδική κατασκευή για το σκηνικό της γιορτής μας: “Τα βουνά της Πίνδου”. Σχετικά βίντεο. Συζήτηση για την ελληνική σημαία ως σύμβολο της Ελλάδας. Τραγούδια για τη σημαία και την εθνική επέτειο.Σχετικά φύλλα εργασίας και κατασκευές από τα παιδιά:

 

            9  7

           8   6 

           3   5 

         4  2     σταδιο  .jpg

                                     4

                   28η   1

                                          .jpg

                 1     2             28η1  .jpg

                  .jpg    1  

Απαγγελία ποιημάτων στο Ηρώο της πλατείας της Θέρμης:

                 1    .jpg

                                           1

Από τον εορτασμό μας στο Νηπιαγωγείο:

             28η  28η 1  

 

-Συζήτηση για τον “Πόλεμο” και την “Ειρήνη” και τις συνέπειές τους στους ανθρώπους και στο περιβάλλον. Σχετικό βίντεο, φύλλα εργασίας και τραγούδια:

        .jpg   .jpg  

.jpg  2  1  .jpg  3  3  2 3 1  

Σχετικά τραγούδια:

 

-31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ:

Με αφορμή τον μύθο του Αυσώπου “Ο τζίτζικας κι ο μέρμηγκας” και την ιστορία ” Η τσεπούλα κι ο κουμπαράκος”, συζητήσαμε με τα παιδιά για την αξία της αποταμίευσης. Μιλήσαμε για το νόμισμά μας (ευρώ) και την αξία του στα νομίσματα και στα χαρτονομίσματα. Επισκεφτήκαμε τράπεζες της Θέρμης και μιλήσαμε για τη λειτουργία τους. Αναλύσαμε τις σχετικές παροιμίες του λαού και κατασκευάσαμε τον δικό μας κουμπαρά.Κάνετε αποταμίευση?:

              1  .jpg

       .jpg  .jpg

 

 

-17 ΝΟΕΜΒΡΗ : Επέτειος του ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ:

Κατά την παιδαγωγική προσέγγιση του θέματος, διαβάσαμε την ιστορία της Ευγ. Φακίνου “ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ” , συζητήσαμε με τα παιδιά για τα γεγονότα της ιστορίας και τα συσχετίσαμε με αυτά που συνέβησαν στο Πολυτεχνείο. Παίξαμε κουκλοθέατρο με τους ήρωες της ιστορίας (τα ντενεκεδάκια) και επιλέξαμε αυτόν που θα κατασκευάσουμε:

 .jpg  .jpg             .jpg  Πολυτ

-Ζωγραφίσαμε όλους τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης και γράψαμε το όνομα του αγαπημένου μας. Τραγουδήσαμε το τραγούδι “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” και ζωγραφίσαμε κι εμείς τη δική μας ομαδική ζωγραφιά στον τοίχο του Νηπιαγωγείου μας:

 1   ΝΤΕΝΕΚ

                17 ΝΟΕΜ     17 ΝΟΕΜΒ 

            17 νοε   17 ΝΟΕΜΒΡΗ

                               17 ΝΟΕΜΒΡ

2 .jpg   

                                .jpg

Σχετικά τραγούδια:

 

 

 

-Η έκφραση της Δημοκρατίας είναι οι ΕΚΛΟΓΕΣ. Γι αυτό και στο σχολείο μας, για την βιωματική προσέγγιση του θέματος και την καλύτερη κατανόηση της εκλογικής διαδικασίας, αφού διαβάσαμε την ιστορία “Στο δάσος” της Σ. Ζαραμπούκα, πραγματοποιήσαμε εκλογές για να βοηθήσουμε τα ζώα να επιλέξουν τον αρχηγός τους:

                3        2

1  .jpg  4

 

 

-“ΕΛΙΑ-ΛΙΟΜΑΖΩΜΑ”:

Συζήτηση με τα παιδιά για την περίοδο συγκομιδής των φθινοπωρινών καρπών, συνεπώς και της ελιάς. Σχετικό εποπτικό υλικό και βίντεο παραγωγής λαδιού. Συζήτηση για ποιήματα και παροιμίες του λαού μας. Πίνακας αναφοράς του ζωγράφου Θεόφιλου για το “Λιομάζωμα” τα παλαιότερα χρόνια. Σύγκριση με την σύγχρονη εποχή:

                                        .jpg

           απο λιομαζωμα  .jpg 

 

 

Βιωματική προσέγγιση του θέματος (μάζεμα ελιάς από τα ελαιόδεντρα της αυλής του σχολείου μας) Δημιουργία γωνιάς παρατήρησης στο Νηπιαγωγείο:

 γωνια 1      γωνια   γωνια       ελιας

 

1  .jpg

σχ 2  σχ 1  4

2  σχ

Ετοιμάσαμε και τον “Κότινο” που στεφάνωναν τους νικητές των Ολυμπιακών αγώνων στην αρχαιότητα:

                  .jpg      1

Αφού μαζέψαμε τις ελιές, τις πλύναμε,τις χαράξαμε, τις βάλαμε σε βάζο με νερό για να ξεπικρίσουν και μετά από μία εβδομάδα τις βάλαμε σε αλατόνερο και σε λάδι για να νοστιμίσουν:

                                ελιας

 

                .jpg       .jpg 

4  6

                                 5  

 

Οπτική αναγνώριση και γραφή λέξεων που σχετίζονται με το θέμα (ΕΛΙΑ, ΛΑΔΙ, κ.λ.π.).Σχετικά παιχνίδια σύνθεσής τους και φύλλα εργασίας:

             ελια    1 

            .jpg  2

            1  .jpg

 

Ανάλυση αινίγματος για την ελιά και αποτύπωση στο χαρτί:

                1     .jpg

Αφού δοκιμάσαμε διάφορα είδη ελιάς, ζωγραφίσαμε αυτές που μας άρεσαν. Ζωγραφίσαμε και το δικό μας ελαιόδεντρο:

1 1 1

.jpg

 

 

 

Μαθηματικές έννοιες (αρίθμηση -μετρήσεις-διαδοχή -χωρητικότητα) -σχετικά παιχνίδια και φύλλα εργασίας:

        .jpg    .jpg

        .jpg    .jpg

         εργ         1

Εργασία μαθηματικών για την διαδοχή των σταδίων του μαζέματος της ελιάς:

            .jpg     1     

                                        1

Πειράματα με το λάδι και το νερό ( διαλυτότητα – βαρύτητα):

.jpg   .jpg

 

Ακρόαση κι εκμάθηση ποιήματος ακολουθίας “Ντίλι ντίλι το καντήλι” Σχετικό παιχνίδι:

                                        .jpg