Αγιασμός των μαθητών και των εκπαιδευτικών για τη νέα σχολική χρονιά 2022-23:
ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ
“Ήρθε το Φθινόπωρο, πέφτουνε τα φύλλα…”
-Συζήτηση με τα παιδιά για τα χαρακτηριστικά αυτής της εποχής, τις καιρικές αλλαγές, τις αλλαγές στη φύση και τα χρώματα των φύλλων των δέντρων, τα φθινοπωρινά φρούτα και τους ξηρούς καρπούς, τις προετοιμασίες των ανθρώπων και των ζώων κ.λ.π.
Εικόνες αναφοράς για παρατήρηση, συζήτηση και παιχνίδια.Σχετικό εποπτικό υλικό:
Παρατηρούμε, αγγίζουμε, ψιλαφίζουμε και γευόμαστε τους φθινοπωρινούς “θησαυρούς” της φύσης:
-Γνωριμία με το γράμμα Φ,φ του Φθινοπώρου. Διάφορα διαδικτυακά παιχνίδια ( Δημιουργός: Τάνια Μάνεση). Πατάτε πάνω στα μικρά εικονίδια και μία “έκπληξη” σας περιμένει:
-Γνωριμία με το “Σταφύλι” , τα είδη και τα προϊόντα του ( τρύγος, κρασί, σταφίδες, ξύδι, πετμέζι, μουστοκούλουρα κ.λ.π.). Παρατηρούμε, συζητάμε, δοκιμάζουμε, γευόμαστε:
-Γνωριμία με τα χρώματα του Φθινοπώρου, τυπώματα της παλάμης μας:
Κόψαμε χαρτί κάνσον και φτιάξαμε τα φθινοπωρινά δεντράκια μας:
-Επίσκεψη στο Κ.Ε.ΠΕ.Α του Δ.Θέρμης στο Λιβάδι και συμμετοχή σε περιβαλλοντικό πρόγραμμα με θέμα: “Ανακαλύπτω τα δάση του τόπου μου”:
-Ευχαριστήρια κάρτα (κολλητική εργασία των παιδιών με φυσικά υλικά) :
– “Μαθαίνω το όνομά μου”:
Οπτική αναγνώριση του αρχικού γράμματος του ονόματος των παιδιών, σχετικά παιχνίδια εμπέδωσης:
-30 Σεπτεμβρίου:”Ημέρα αθλητισμού”:
Κινητικά παιχνίδια στην αυλή για την ημέρα αυτή:
–1η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ:”Παγκόσμια ημέρα γ΄ ηλικίας”:
Συζήτηση με τα παιδιά για την περίοδο αυτή της ζωής των ανθρώπων, ποιοι είναι οι άνθρωποι της γ΄ηλικίας και γιατί, τις ανάγκες και την προσφορά της γιαγιάς και του παππού στην οικογένεια. Τι μπορούμε να κάνουμε γι αυτούς? Πρόσκληση παππού μαθητών του Νηπιαγωγείου μας και ανάγνωση από αυτόν στα παιδιά της σχετικής ιστορίας “Η μαγική πυξίδα”:
Τα παιδιά δείχνουν την αγάπη τους ετοιμάζοντας κάρτα -δώρο για τη γιαγιά και τον παππού αλλά και τον αναγνώστη παππού, που μας επισκέφτηκε:
-4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ: “ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΖΩΩΝ”
-Συζήτηση με τα παιδιά για τα ζώα, τα χαρακτηριστικά τους και τις κατηγορίες τους, το περιβάλλον που ζει κάθε ομάδα ( κατοικίδια, αγροκτήματος, δάσους, ζούγκλας, θαλάσσης κ.λ.π.), την τροφή τους, τις ανάγκες τους, τα δικαιώματά τους, τους κινδύνους, τη θέση τους στον πλανήτη μας και τα είδη που απειλούνται.Προτάσεις για την προστασία τους.
Σχετικά φύλλα εργασίας, ομαδικά παιχνίδια και κατασκευή “κούκλας” κουκλοθεάτρου από φίλτρο καφέ, για δραματοποίηση από τα παιδιά:
-ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: 1ος Θεματικός κύκλος: “ΔΙΑΤΡΟΦΗ”
– Γνωριμία με τα φθινοπωρινά φρούτα– “Το μήλο”
Παρατηρούμε το δέντρο της μηλιάς που υπάρχει στην αυλή μας, κόβουμε και δοκιμάζουμε διάφορα είδη μήλων, συζητάμε για την διατροφική τους αξία κ.λ.π. Τυπώματα μήλου:
-“Τρύγος – Σταφύλι”:
Γνωριμία με το σταφύλι και τα προϊόντα του,τη διαδικασία του τρύγου και την παραγωγή κρασιού. Βιωματικές δραστηριότητες στην τάξη. Σχετικές εργασίες:
-“Νερό-Πρωτοβρόχια” :
Με τις πρώτες βροχούλες τα παιδιά βιωματικά γνωρίζουν τη διαδικασία της βροχής, τον κύκλο του νερού (σχετικό πείραμα στην κατσαρόλα), τα οφέλη της βροχής, τους τρόπους προστασίας των ανθρώπων κ.λ.π. Συζήτηση για τη χρησιμότητα του νερού στον άνθρωπο και τη φύση. Όπου υπάρχει Νερό, υπάρχει Ζωή:
-Κατασκευάζουμε την ατομική μας ομπρέλα και τη ζωγραφίζουμε με τη φαντασία μας:
Παίξαμε σχετικά ομαδικά παιχνίδια:
-“Επέτειος της 28ης Οκτωβρίου”
Συζήτηση με τα παιδιά για το χρονικό της επετείου και τα γεγονότα που συνέβησαν την εποχή εκείνη. Ομαδική κατασκευή για το σκηνικό της γιορτής μας: “Τα βουνά της Πίνδου”. Σχετικά βίντεο. Συζήτηση για την ελληνική σημαία ως σύμβολο της Ελλάδας. Τραγούδια για τη σημαία και την εθνική επέτειο.Σχετικά φύλλα εργασίας και κατασκευές από τα παιδιά:
Απαγγελία ποιημάτων στο Ηρώο της πλατείας της Θέρμης:
Από τον εορτασμό μας στο Νηπιαγωγείο:
-Συζήτηση για τον “Πόλεμο” και την “Ειρήνη” και τις συνέπειές τους στους ανθρώπους και στο περιβάλλον. Σχετικό βίντεο, φύλλα εργασίας και τραγούδια:
Σχετικά τραγούδια:
-31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ:
Με αφορμή τον μύθο του Αυσώπου “Ο τζίτζικας κι ο μέρμηγκας” και την ιστορία ” Η τσεπούλα κι ο κουμπαράκος”, συζητήσαμε με τα παιδιά για την αξία της αποταμίευσης. Μιλήσαμε για το νόμισμά μας (ευρώ) και την αξία του στα νομίσματα και στα χαρτονομίσματα. Επισκεφτήκαμε τράπεζες της Θέρμης και μιλήσαμε για τη λειτουργία τους. Αναλύσαμε τις σχετικές παροιμίες του λαού και κατασκευάσαμε τον δικό μας κουμπαρά.Κάνετε αποταμίευση?:
-17 ΝΟΕΜΒΡΗ : Επέτειος του ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ:
Κατά την παιδαγωγική προσέγγιση του θέματος, διαβάσαμε την ιστορία της Ευγ. Φακίνου “ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ” , συζητήσαμε με τα παιδιά για τα γεγονότα της ιστορίας και τα συσχετίσαμε με αυτά που συνέβησαν στο Πολυτεχνείο. Παίξαμε κουκλοθέατρο με τους ήρωες της ιστορίας (τα ντενεκεδάκια) και επιλέξαμε αυτόν που θα κατασκευάσουμε:
-Ζωγραφίσαμε όλους τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης και γράψαμε το όνομα του αγαπημένου μας. Τραγουδήσαμε το τραγούδι “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” και ζωγραφίσαμε κι εμείς τη δική μας ομαδική ζωγραφιά στον τοίχο του Νηπιαγωγείου μας:
Σχετικά τραγούδια:
-Η έκφραση της Δημοκρατίας είναι οι ΕΚΛΟΓΕΣ. Γι αυτό και στο σχολείο μας, για την βιωματική προσέγγιση του θέματος και την καλύτερη κατανόηση της εκλογικής διαδικασίας, αφού διαβάσαμε την ιστορία “Στο δάσος” της Σ. Ζαραμπούκα, πραγματοποιήσαμε εκλογές για να βοηθήσουμε τα ζώα να επιλέξουν τον αρχηγός τους:
-“ΕΛΙΑ-ΛΙΟΜΑΖΩΜΑ”:
Συζήτηση με τα παιδιά για την περίοδο συγκομιδής των φθινοπωρινών καρπών, συνεπώς και της ελιάς. Σχετικό εποπτικό υλικό και βίντεο παραγωγής λαδιού. Συζήτηση για ποιήματα και παροιμίες του λαού μας. Πίνακας αναφοράς του ζωγράφου Θεόφιλου για το “Λιομάζωμα” τα παλαιότερα χρόνια. Σύγκριση με την σύγχρονη εποχή:
Βιωματική προσέγγιση του θέματος (μάζεμα ελιάς από τα ελαιόδεντρα της αυλής του σχολείου μας) Δημιουργία γωνιάς παρατήρησης στο Νηπιαγωγείο:
Ετοιμάσαμε και τον “Κότινο” που στεφάνωναν τους νικητές των Ολυμπιακών αγώνων στην αρχαιότητα:
Αφού μαζέψαμε τις ελιές, τις πλύναμε,τις χαράξαμε, τις βάλαμε σε βάζο με νερό για να ξεπικρίσουν και μετά από μία εβδομάδα τις βάλαμε σε αλατόνερο και σε λάδι για να νοστιμίσουν:
Οπτική αναγνώριση και γραφή λέξεων που σχετίζονται με το θέμα (ΕΛΙΑ, ΛΑΔΙ, κ.λ.π.).Σχετικά παιχνίδια σύνθεσής τους και φύλλα εργασίας:
Ανάλυση αινίγματος για την ελιά και αποτύπωση στο χαρτί:
Αφού δοκιμάσαμε διάφορα είδη ελιάς, ζωγραφίσαμε αυτές που μας άρεσαν. Ζωγραφίσαμε και το δικό μας ελαιόδεντρο:
Μαθηματικές έννοιες (αρίθμηση -μετρήσεις-διαδοχή -χωρητικότητα) -σχετικά παιχνίδια και φύλλα εργασίας:
Εργασία μαθηματικών για την διαδοχή των σταδίων του μαζέματος της ελιάς:
Πειράματα με το λάδι και το νερό ( διαλυτότητα – βαρύτητα):
Ακρόαση κι εκμάθηση ποιήματος ακολουθίας “Ντίλι ντίλι το καντήλι” Σχετικό παιχνίδι:






























































































































–
















































