ΧΕΙΜΩΝΑΣ 2024

-Καλλιεργώντας στα παιδιά τις σημαντικές αξίες της ζωής, όπως η Αγάπη, η Αλληλεγγύη και η Συνεργασία, αποφασίσαμε να συμμετέχουμε στην εκπαιδευτική δράση του Συλλόγου Γονέων παιδιών με νεοπλασματική ασθένεια “ΦΛΟΓΑ”, σε συνεργασία με τον Δήμο ΘΕΡΜΗΣ και άλλα 4 Νηπ/γεία :

                           φλογα

-Όλα τα παιδιά του σχολείου μας, με τη βοήθεια των γονιών τους, ζωγράφισαν σε λευκό μπλουζάκι τους, τι σημαίνει γι΄ αυτά “ευτυχία”. Τα μπλουζάκια των παιδιών θα απλωθούν στην κεντρική πλατεία της Θέρμης, “απλώνοντας” το κοινό μήνυμα της αγάπης, της αλληλεγγύης και της συνεργασίας για καλό σκοπό, την Κυριακή 28/1/24 το πρωί, σε κοινή εκδήλωση όλων των μελών, όπου θα συγκεντρωθούν τα χρήματα για τον φιλανθρωπικό σκοπό της εκδήλωσης.

΄Ετσι, για να αρχίσει όμορφα η νέα χρονιά μας!

                          Ευτυχια

         Μπουγαδ     Μπου

Μπουγ Μπουγαδα

                              μπλουζακια

– Την Τετάρτη πριν την εκδήλωση, παρουσία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, σπάσαμε τον κουμπαρά μας, με το σημαντικό ποσό που συγκεντρώθηκε για το λόγο αυτό, από μαθητές, γονείς κι εκπαιδευτικούς:

απλωνω   κουμπ

απλ ολοι Απλωνω ευτυχια Ολοι

-Σήμερα, πρώτη μέρα λειτουργίας του σχολείου μας για το 2024, υποδεχθήκαμε τη νέα χρονιά με καπέλα του 2024, που έβαψαν τα παιδιά και ανταλλάξαμε ευχές που τις μοιράσαμε απλόχερα σε όλο τον κόσμο! Χαρά, αγάπη, υγεία, καλοτυχία, ειρήνη κι ευημερία σε όλους!

Καπέλο    Καπελ

      ΕΥΧ  ΕΥΧΕΣ

                                 ΕΥ

“Κοπή βασιλόπιτας” στο Νηπιαγωγείο, προσφορά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας. Ο τυχερός της κάθε τάξης και του Συλλόγου Διδασκόντων-εργαζομένων του σχολείου, είχε ένα υπέροχο δώρο, επίσης προσφορά του Συλλόγου Γονέων :

                                  Basilop

             Βσλπτκια     ΒΠιτακια 

Δισκο Βασιλ 1   Μοιρ βασιλ

Φλουρι  Δωρο

-Μια έκπληξη περίμενε όλα τα παιδιά έξω στην αυλή του Νηπ/γείου. Τα δώρα του Αη Βασίλη για την κάθε τάξη! Υπέροχα παιχνίδια Lego για απίθανες κατασκευές, καλλιεργώντας τη φαντασία τους, όπως του είχαν ζητήσει:

                         Δωρο Αη  Dvro Ah B

Αη Β Δω Αυλη Δ Β

                                         Lego

 

-Παίξαμε παιχνίδια ταχύτητας με τη νέα χρονολογία:

                                 2024

-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ: ΔΙΑΔΟΧΗ-Γνωριμία με τις Εποχές και τους Μήνες και τη διαδοχή τους  στον κύκλο του Χρόνου, παιχνίδια ταξινόμησης και σειροθέτησης για την κατανόησή τους:

                Κυκλ ΧΡ  ΕΠΟ ΧΡΟ

                             ΧΡΟ ΕΠΟΧ   ΧρΟΝΟΣ

-Αποτύπωση στο χαρτί, σύμφωνα με τη φαντασία κάθε παιδιού:

             4ΕΠΟ  Εποχ

             ΕΠΟΧΕ1  ΕΠΟΧΕΣ

-“Ο Χρόνος γυρίζει”: Κατασκευή ατομικού ημερολογίου μηνών και εποχών του χρόνου, για την καλύτερη κατανόηση της διαδοχής τους:

             Ημ  Ημρλ

                       Ημρλγιο  Ημερολ

               Ο χρ Γυ   O xr gyri

-Κατασκευή απεικόνισης θέσεων και περιστροφών της Γης, του Ήλιου και της Σελήνης  (τα παιδιά βάφουν χαρτονάκια και χάρτινα πιάτα και τα συναρμολογούμε με διπλόκαρφα), για την καλύτερη κατανόηση από τα παιδιά:

                  Ηλ   β ηλ  γη χρωμα ολα

                           γη5

                 Γη Η   γη β ηλ

                 φεγγ   γραφ γη η

             ηλ γη   Ηλιο

                     γη ηλ σελ

-Συζήτηση με τα παιδιά για τη διαδοχή Ημέρας και Νύχτας και τις δραστηριότητες που κάνουμε τις ώρες αυτές. Σχετικά εκπαιδευτικά παιχνίδια κατανόησης. Εργασία διάκρισης και σύγκρισης “Ημέρας -νύχτας”:

             Μερα Νυχτα μαρια   Μερ Ν

Μερα Νυχ Μαρ   me ny M

           Με Νυ Ερ      Μερα

                       Μερα Νυ σωτ

 

 

-Μαζί με τις γιορτές αποχαιρετήσαμε και το χριστουγεννιάτικο δέντρο που είχαμε φιλοτεχνήσει για τον στολισμό της εσωτερικής πόρτας, κάθε τμήματος του σχολείου μας. Τη θέση του πήρε το σκηνικό του Χειμώνα με τις τεχνικές του τυπώματος με σφουγγάρι και φελλό και την τεχνική του κολάζ και φυσικά στην τάξη με τα αστεράκια δεν μπορεί παρά να χιονίζει αστερόχιονο!!!

            αστερακια    αστ

            ΧΕΙ     Πορ χιο

 

-Με μεγάλη προσμονή για χιόνι καλωσορίσαμε τη νέα χρονιά φτιάχνοντας χιονανθρωπάκια!

         Χιονανθ      Χιονανθρ

Χιονα   χΙΟΝ

                      χΙΟ

 

-Στο νηπιαγωγείο μας έχουμε ριζωμένη στην καρδιά μας την αγάπη για τα παραμύθια της προφορικής μας παράδοσης. Ανάγκη αλλά και επιθυμία μας είναι να βάλουμε το λιθαράκι μας στη διατήρηση και τη διάδοση της παράδοσης αυτής.

Το λαϊκό παραμύθι η “Κυρά Καλή και οι 12 μήνες” μας έδωσε την αφορμή να ασχοληθούμε με το ημερολόγιο, τους 12 μήνες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του καθενός. Αυτή η διαδικασία μας ενέπνευσε να αποδώσουμε εικαστικά τον κάθε μήνα με το σύμβολό του:

                              Κυρα

 

                           

                          

                                  ΧΕΙΜΩΝΑΣ

  Screenshot 20220117 001346

-Συζήτηση κι ενασχόληση με τα παιδιά μ΄αυτή την εποχή του χρόνου και τα χαρακτηριστικά της, με στόχο την παρατήρηση και  κατανόηση:

*της σχέσης-θέσης της γης με τον ήλιο

*τη γνωριμία με τους μήνες που την αποτελούν

*την καιρική αλλαγή – αλλαγή θερμοκρασίας

*την εναλλαγή – διαδοχή των εποχών του χρόνου

*τις ετοιμασίες των ανθρώπων

*τις αλλαγές της φύσης.

 

-Μαθαίνω για το Χειμώνα: Συζήτηση με τα παιδιά για τα χαρακτηριστικά αυτής της εποχής, τις καιρικές αλλαγές και αλλαγές στη φύση, τις προετοιμασίες των ανθρώπων για την εποχή αυτή, τα κατάλληλα ρούχα και αξεσουάρ τους, τις γιορτές που περιλαμβάνει, τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη κ.λ.π. Παίξαμε σχετικά παιχνίδια, παντομίμα, μουσικοκινητική και παρακολουθήσαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο.

                                                            χΙ πΑΙ

-Και αφού το σαββατοκύριακο δεν χιόνισε, όπως αναμέναμε, και δεν καταφέραμε να παίξουμε με το χιόνι και να φτιάξουμε τους χιονανθρώπους των ονείρων μας, σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε τεχνητό χιόνι στο νηπιαγωγείο μας και να απολαύσουμε τη διαδικασία με διαφορετικό τρόπο!
Τι χρειαστήκαμε; Σόδα φαγητού και μαλακτική κρέμα μαλλιών και ιδού!!!!!
Το καταευχαριστηθήκαμε!!!!!!!!
-Παρακολουθούμε χιονονιφάδες στο μικροσκόπιο και ανακαλύπτουμε εντυπωσιακά σχέδια. Στη συνέχεια ακολουθούμε την πορεία μιας χιονονιφάδας σε ένα ευχάριστο βιντεάκι που ενθουσίασε τα παιδιά:

-Παρατηρήσαμε και συζητήσαμε για τον πίνακα του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα (1906-1994) με τίτλο “Χειμώνας στα κλαδιά”:

                               Χη Γκι

-ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ: Ένας από τους πιο όμορφους μύθους της ελληνικής μυθολογίας είναι η ιστορία της Περσεφόνης, κόρης της θεάς Δήμητρας και του Δία, την οποία ερωτεύτηκε ο Θεός Πλούτωνας και την πήρε μαζί του στον κάτω κόσμο. Έτσι σύμφωνα με τον μύθο εξηγείται και η εναλλαγή των εποχών. Όταν η Περσεφόνη βρίσκεται μακριά από την μητέρα της στον Κάτω Κόσμο, η Δήμητρα είναι δυστυχισμένη και παγώνει όλη την πλάση, ενώ όταν η Περσεφόνη είναι με τη μητέρα της , η φύση ανθοφορεί, είναι γόνιμη και έχουμε καλοκαίρι.

                                         Αρτε

-Στη συνέχεια παρατηρήσαμε τον πίνακα του ζωγράφου Θεόφιλου Χατζημιχαήλ με τη θεά Δήμητρα και την απεικόνιση της αρπαγής της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα, σε τάφο της Βεργίνας. Φτιάξαμε για την αρπαγή κι ένα ομαδικό ηλεκτρονικό παζλ.

Τέλος, εμπνευστήκαμε από τον ” Εφιάλτη της Περσεφόνης” σε στίχους Ν. Γκάτσου, σύνθεση Μ. Χατζιδάκι και φωνή Μ. Φαραντούρη και αποδώσαμε εικαστικά τον μύθο:
https://www.youtube.com/watch?v=lImBKj9KV0k

             Περσε   Περσεφ

      Περσεφο   Περσεφονη

-Χειμωνιάτικες δραστηριότητες εξοικείωσης με τη χρήση του Η/Υ: Προσπαθούμε χρησιμοποιώντας το ποντίκι να ντύσουμε έναν χιονάνθρωπο και να εξοικειωθούμε με τη χρήση του ποντικιού στον υπολογιστή, επιλέγοντας καρτέλες με χειμωνιάτικο περιεχόμενο και φτιάχνοντας προτάσεις με τα στοιχεία που μας δίνονται:

             Υπ χιο  Καρτ Χει

– Pixel art: Κάθε παιδί πήρε ένα φύλλο εργασίας με τετράγωνο πλέγμα αποτελούμενο από κυψέλες, που περιείχαν έναν αριθμό η καθεμιά. Στόχος μας ήταν να ανακαλύψουμε την κρυμμένη εικόνα με τη βοήθεια του κώδικα που αναγραφόταν παραπάνω. Πολύ εύκολα καταφέραμε να ανακαλύψουμε τον κώδικα “παντρεύοντας” άριστα την τέχνη με τη λογικομαθηματική σκέψη:

                                  Πιξ

Πιχ  Πιχελ

                             Πιχελ

-Παρακολουθήσαμε αθλήματα που σχετίζονται με τον πάγο και συζητώντας για τη σημασία της ισορροπίας σε αυτά, καταλήξαμε να δοκιμάζουμε τις δυνάμεις μας σε παιχνίδια ισορροπίας:

                         Πατι

Ισορ Ισορρ

-Σε συνδυασμό με την ενασχόλησή μας με το θέμα της “Ανακύκλωσης” στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του Νηπ/γείου, τα παιδιά επαναχρησιμοποιούν το άχρηστο χαρτί, με σκοπό τη μείωση των σκουπιδιών και κατ’ επέκταση τη μείωση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος. Το αποτέλεσμα της ομαδικής εργασίας των παιδιών, ένας εκπληκτικός Χιονάνθρωπος, που μας συντροφεύει στην τάξη μας:

                Χιονανθρ Δημ   Χιονανθρω  

               Χιονανθρ 1  Χιονανθρ ομαδ

-Ανάγνωση της ιστορίας: “Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει” (Μ. Κοντολέων) – παρακολούθηση του σχετικού βίντεο για τον “κύκλο του νερού” Συζήτηση με τα παιδιά για τα συναισθήματα που ένιωσε ο Χιονάνθρωπος σε κάθε μέρος που βρισκόταν (ευτυχία, δυστυχία, χαρά, λύπη, φόβο). Στη συνέχεια, συζητήσαμε πότε νιώθουμε εμείς αυτά τα συναισθήματα και τι μας τα προκαλεί:

-ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΠΕΙΡΑΜΑ: Για την καλύτερη εμπέδωση από τα παιδιά, ακολούθησε σχετικό πείραμα. Έβαλαν παγάκια σε 5 ποτηράκια και τα τοποθέτησαν σε 5 διαφορετικά μέρη, με διαφορετική θερμοκρασία: ένα στο καλοριφέρ, ένα στο τραπεζάκι της τάξης, ένα έξω στην αυλή, ένα στο ψυγείο κι ένα στην κατάψυξη. Έκαναν υποθέσεις για το τι πρόκειται να συμβεί στο κάθε ένα ποτηράκι. Η Νηπιαγωγός κατέγραψε τις υποθέσεις τους. Την επόμενη μέρα παρατήρησαν τι είχε συμβεί στο κάθε ποτηράκι και κατέγραψαν σε χαρτί τα αποτελέσματα. Σύγκριναν τις υποθέσεις με τις διαπιστώσεις τους. Παρατήρησαν όμως και κάτι άλλο: η στάθμη του νερού από το παγάκι που έλιωσε στο καλοριφέρ, ήταν διαφορετική (χαμηλότερη) από τη στάθμη των άλλων ποτηριών. Γιατί άραγε? με την ευκαιρία συζήτησαν και το φαινόμενο της “εξάτμισης”, κάτι που συμβαίνει και στη φύση το καλοκαίρι.

              Καλ πα τραπεζ

                      αυλή   ψυγε

              κατάψ   Πο Πα

          Καλ πα  Πο Τα

                     Παρατ πει    παρτη πει πα

Γρ συμπ Γρ υποθ

                                    χαρ πο

 

 

 

 

 

-Φτιάχνουμε πολικές αρκούδες με τεχνική τυπώματος και υλικά που επαναχρησιμοποιούνται (εφημερίδες και ρολά από χαρτί υγείας) συνδυάζοντας το εργαστήρι δεξιοτήτων που πραγματευόμαστε με το Χειμώνα. Παράλληλα, με αφορμή το σχήμα των κομματιών που συνέθεσαν τη χειροτεχνία, αναφερόμαστε σε μεγέθη και τη διάταξή τους (μικρό-μεσαίο-μεγάλο):

                                    PoArk

                 Tex p Ark  PArkouda

                 Polik Arkoyd  PolikArko

                                        Pol Ark

Μαθηματικές έννοες-Μετρήσεις με τη βοήθεια των ζώων των πάγων:

                              Μαθ Πιγκ

-Ταξιδέψαμε στη χώρα των πάγων, στη μακρινή Γροιλανδία και φτιάξαμε μια πολική αρκούδα, τον

“μεγάλο χνουδωτό”, τον ήρωα της ομώνυμης ιστορίας, που αφηγηθήκαμε στο σχολείο μας:

Me Xn  Μεγ Χνουδ

-Ο Χειμώνας είναι η ιδανική εποχή για να μιλήσουμε στα παιδιά για τα ζώα που ζουν στους πάγους. Οι χαμηλές θερμοκρασίες δημιουργούν ένα περιβάλλον μέσα στο οποίο γίνεται καλύτερα κατανοητή η ζωή αυτών των ζώων.

https://www.youtube.com/watch?v=5qX5VFrOtWc

https://www.youtube.com/watch?v=MZv0I8z5idA

https://www.youtube.com/watch?v=gkGSk-MdtYU

 

-ΤΑ ΖΩΑ ΤΩΝ ΠΑΓΩΝ:

Screenshot 20220118 224541  Screenshot 20220118 224448

-Sway της Έλενας Γιαννακοπούλου για τον Β. πόλο:

-Δύο από τις πιο αφιλόξενες περιοχές του πλανήτη, που ταυτόχρονα μπορούν να χαρακτηριστούν και άκρα του, είναι ο Βόρειος Πόλος (Αρκτική) και ο Νότιος (Ανταρκτική).
Τα βίντεο που παρακολουθήσαμε μας βοήθησαν να τα ταξινομήσουμε στις δύο κατηγορίες:
Ζ Αντ Αρκ Πολ ζωα
Σχετικό τραγούδι:
https://www.youtube.com/watch?v=SnenVyPQiUI
https://www.youtube.com/watch?v=DEH7U-wAV9I&t=2s
-Παιχνίδι μνήμης:
https://learningapps.org/display?v=ppmn76o7t17
-ΓΛΩΣΣΑ: Γλωσσική επεξεργασία του ποιήματος “Ο Ήλιος και ο Βοριάς” και παρακολούθηση σχετικού βίντεο. Ανάγνωση και ανάλυση του ποιήματος, συζήτηση για τα χαρακτηριστικά του έμμετρου λόγου και σύγκρισή του με τον πεζό. Δραματοποίηση του μύθου και ζωγραφική του ποιήματος από τα παιδιά:
ΗλΒο Ηλιος κ Β
https://www.youtube.com/watch?v=PoR0OegV8kw
https://www.youtube.com/watch?v=jOv8lKba0us
-ΖΩΑ ΠΟΥ ΠΕΦΤΟΥΝ ΣΕ ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ (‘Η ΛΗΘΑΡΓΟ):
                  FB IMG 1642332524373     FB IMG 1642332446121
-Διαβάσαμε και συζητήσαμε το παραμύθι της Kelly John “Ξενοδοχείο ‘Χειμερία Νάρκη'”:
Τα μάτια δεν κλείνουν;
Η σπηλιά είναι γεμάτη;
Οι φίλοι κάνουν φασαρία;
Υπάρχει λύση στο πρόβλημά σας!
Ξενοδοχείο ” Η χειμερία νάρκη”!
https://www.youtube.com/watch?v=7Mn7Lxn7TUM
Γνωρίσαμε έναν γλυκύτατο αρκούδο, που όταν κατάφερε να αποκτήσει αυτό που τόσο επιθυμούσε, ανακάλυψε τι ήταν αυτό που χρειαζόταν στ’ αλήθεια!
Παράλληλα, γνωρίσαμε τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη – χειμερία ύπνο.
Στη συνέχεια, φτιάξαμε το δικό μας ξενοδοχείο με πελάτες ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία νάρκη:
-Sway συναδέλφου ( Έλενας Γιαννακοπούλου) για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη:
https://sway.cloud.microsoft/AZq2ZuZPv4XVCQ3H
-Thinglink από τη συνάδελφο Αργυρώ Τσιτσιρίγγου, για τα Ζώα της χειμερίας νάρκης. Πατάτε το εικονίδιο και μία έκπληξη σας περιμένει:
https://www.thinglink.com/scene/1543871690134519809

-ΓΛΩΣΣΑ: Ανάγνωση κι επεξεργασία του ουκρανικού παραμυθιού “Το μαγικό γάντι” στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα. Τα παιδιά παρακολούθησαν την εξέλιξη της ιστορίας, την επεξεργάστηκαν και στη συνέχεια έκοψαν και ζωγράφισαν τα δικά τους γάντια την ώρα των αγγλικών:

 

                       ΚΑΤ ΓΑΝ  ΓΑΝΤΙΑ

                       ΚΡ ΓΑ  ΓΑΝΤ ΚΡΕΜ

 

-Μετά την ανάγνωση της ιστορίας “Το μαγικό γάντι”, ασχοληθήκαμε με μια νέα τεχνική, αυτή της διάχυσης, με πολύ εύκολα υλικά: χαρτί κουζίνας, και  ημιβαθές πιάτο με αρκετό νερό.

Αρχικά, ενώσαμε δυο φύλλα χαρτιού και ζωγραφίσαμε τα γάντια, το περίγραμμα της παλάμης μας δηλαδή, με απλούς μαρκαδόρους. Στη συνέχεια αφαιρέσαμε το πάνω φύλλο χαρτιού και στο κάτω ζωγραφίσαμε με τους μαρκαδόρους  διάφορα σχέδια στα γάντια , που το σχήμα τους είχε ήδη αποτυπωθεί από το αρχικό πάτημα. Τέλος, ενώσαμε ξανά τα δύο φύλλα και τα βυθίσαμε στο νερό! Το αποτέλεσμα μας ενθουσίασε όλους!

ΖΩ γα  Γαντια 1

Ζωγ Γαν Ζωγρ φγαν

(Παρατήρηση: δε χρησιμοποιήσαμε ανεξίτηλο μαρκαδόρο κι έτσι το μαύρο χρώμα εξαπλώθηκε και επισκίασε τα υπόλοιπα, χωρίς όμως, ευτυχώς, να “κλέψει” καθόλου από την έκπληξη και τη χαρά των παιδιών):

                 Ga  Γαν 1

       Βαμ Γαν  Βαμε γάν

-ΤΕΧΝΗ: Γνωριμία με πίνακες ζωγραφικής για το Χειμώνα και σχετικά παιχνίδια. Τα παιδιά γίνονται “ντετέκτιβ Τέχνης”, προσπαθώντας να ανακαλύψουν λεπτομέρειες και πληροφορίες που αναζητούν μέσα σε πίνακες ζωγραφικής:

                        Xei pin de  Xei pina

 

-Στοιχεία της Φύσης –“Αέρας”: Πολύ αέρας σήμερα! Ευκαιρία για συζήτηση! Πού βρίσκεται ο αέρας; Τον βλέπουμε; Τον ακούμε; Έχει βάρος, δύναμη; Βοηθάει τον άνθρωπο ή δημιουργεί προβλήματα στην καθημερινότητά του; Ύστερα από έντονο προβληματισμό, καταλήξαμε στα παρακάτω συμπεράσματα:

                                           αερ1 

             αερας   αερ

Πείραμα:  Μετά το πείραμα με τα χρωματιστά γάντια ήρθε αυτό με τα φουσκωμένα “χαμογελαστά” γάντια! Για να πραγματοποιήσουμε το πείραμά μας χρειαστήκαμε γάντια  μιας χρήσης, ένα γυάλινο βάζο, 3 – 4 κουταλιές μαγειρική σόδα, ξύδι και ανεξίτηλους μαρκαδόρους για να μετατρέψουμε το γάντι σε χαμογελαστή φατσούλα. Στο γυάλινο μπωλ βάλαμε περίπου 150ml ξύδι, ενώ στο γάντι, που ήδη είχε μετατραπεί σε χαμογελαστή φατσούλα, τη σόδα. Έπειτα εφαρμόσαμε το γάντι πάνω στο γυάλινο βάζο και το αναποδογυρίσαμε, ώστε να πέσει η σόδα μέσα σε αυτό.

Με τη χημική αντίδραση που προκλήθηκε, παρήχθη διοξείδιο του άνθρακα, ένα αέριο που έκανε το γάντι μας να φουσκώσει και να φαίνεται το διάπλατο χαμόγελό του!!!!Τα αποτελέσματα εντυπωσίασαν τα παιδιά, όπως φαίνεται και από τις εκφράσεις τους:

 

ΠΕΙ ΓΑ  ΠΕΙΡ ΑΓΝ

          πειρ γαντ   πει γα

         πειρ ποτ   πειρ ποτηρι

         πειραμα ποτηρι  φου γαν 1

        ΦΑΤ ΓΑ  ΓΑΝ ΠΕΙΡΑΜ     

 

φουσκ γαντ φατσ γα

       

-Eντρυφήσαμε σε μια νέα τεχνική, την τεχνική φυσήματος με καλαμάκι!
Το κάθε παιδί φύσηξε με το καλαμάκι του το χρώμα της τέμπερας πάνω στο χαρτί καθορίζοντας την πορεία του! Δημιουργήθηκαν σταγόνες και γραμμές και τότε παρατηρήσαμε πως όσο πιο αραιωμένο ήταν το χρώμα με το νερό, τόσο πιο ευθείες έβγαιναν οι γραμμές με το φύσημα! Τα παιδιά επεσήμαναν επίσης και τη διάχυση των χρωμάτων,  που παρατηρήθηκε σε πείραμα την προηγούμενη βδομάδα ( τα χρωματιστά γάντια) και προκλήθηκε από τη μείξη των χρωμάτων με αρκετή ποσότητα νερού.
Τέχνη παντρεμένη με φυσικές επιστήμες λοιπόν!
-Ζωγραφική με κιμωλία και ζαχαρόνερο:
                ΝΕΡ ΖΑΧ  ΝΕΡΟζα
                ΕΚ Ν ΖΑΧ   ΟΜ ΝΕ ΖΑ

 

-Φυσικές επιστήμες “Μαγνητισμός”: Τα παιδιά παίρνοντας αφορμή από ένα παιχνίδι , έγιναν ερευνητές και αποφάσισαν να βρουν σε ποια μέρη και αντικείμενα κολλάει ένας μαγνήτης. Πειραματίστηκαν ερευνώντας με ενθουσιασμό, σχεδόν όλη την τάξη και εντόπισαν πολλά αντικείμενα στα οποία “κολλούσε” ο μαγνήτης. Στη συνέχεια κατέγραψαν τις παρατηρήσεις τους (στον ασπροπίνακα, στο καλοριφέρ και στο σωλήνα του). Ο μαγνήτης επίσης κολλούσε στα ηχεία, στις βίδες, στις κρεμάστρες, στον υπολογιστή, στην αλουμινένια συσκευασία του καφέ, στο κούφωμα της πόρτας, στο ταψάκι από το κουζινάκι :

             Μαγν μαγν1

                     Μαγν2 Μαγνητ

                      Μνγτς μαγν5

                      Μγντα Μαγντ

                      Μγαν4 Μαγν3

-Γιορτή των “3 Ιεραρχών”: Γιορτή των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Συζήτηση στην τάξη για τους 3 Ιεράρχες, τους προστάτες των γραμμάτων, τα σημαντικά λόγια τους για τον άνθρωπο και τη μόρφωση τους και το σπουδαίο έργο τους προς την κοινωνία. Δημιουργία σχετικού βιβλίου από τα παιδιά:

                              Screenshot 1

Screenshot 2 Screenshot 3

 

                             οι 3 Ι   τ3ι

                        βα    2οςι

                         ιωα  γρ

                         1ιε  ιω

                         3ιερ  δυ3ιερ

Αφού τα παιδιά άκουσαν πληροφορίες για τους Τρεις Ιεράρχες, στη συνέχεια απάντησαν σε ένα  ερωτήσεων . Έχοντας εξοικειωθεί αρκετά με τη χρήση του ποντικιού, μπόρεσαν μόνα τους να επιλέγουν την απάντηση. Τα πήγαμε πάρα πολύ καλά. Το σκορ μας ήταν 13 σωστές απαντήσεις σε σύνολο 15 ερωτήσεων!

κουι κου

-Εξοικειωθήκαμε με μια νέα τεχνική, αυτή του “φροτάζ”. Η λέξη προέρχεται από το γαλλικό ρήμα “frotter”, που σημαίνει “τρίβω”.

Στην τεχνική αυτή τοποθετείς ένα ανάγλυφο αντικείμενο κάτω από το χαρτί και “τρίβοντας” με την ξυλομπογιά πάνω στο χαρτί βγαίνει το ανάγλυφο του αντικειμένου σαν ζωγραφιά πάνω σ’ αυτό. Παράλληλα, ονομάσαμε και γράψαμε τα αντικείμενα που απεικονίζονται:

                φροταζ

-Συναισθήματα: Το πρόσωπο είναι ένα μέρος του σώματός μας, που περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο εκφράζει τα συναισθήματα μας. Στη ζωή γύρω μας υπάρχει αμέτρητη ποικιλία προσώπων,  που το καθένα έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά. Έτσι ξεχωρίζουν οι άνθρωποι ο ένας από τον άλλον, μέσα στο πλήθος. Εμπνευστήκαμε κι εμείς από τα πρόσωπα αυτά και το κάθε παιδί μας έδωσε το πορτρέτο του. Εκφράζουμε τη χαρά και τη λύπη μας, τον θυμό και τον φόβο μας!

                                 πορτρετα

-Τεχνική με ζαχαρόνερο και κιμωλία: Τα παιδιά βουτούν την άκρη της κιμωλίας στο ζαχαρόνερο και ζωγραφίζουν. Η ζάχαρη δίνει στην κιμωλία μια φωτεινή και γυαλιστερή όψη, όταν στεγνώσει:

ζαχαρονερο

 

-14 Φεβρουαρίου “Ημέρα της Αγάπης”: Συζήτηση με τα παιδιά για το πιο “δυνατό” συναίσθημα του ανθρώπου, πότε το νιώθουμε, τι σημαίνει για τον καθένα μας και πώς το εκφράζουμε για το καθετί γύρω μας. Ακρόαση σχετικών τραγουδιών και κατασκευή χάρτινης καρδιάς από χαρτόνι κάνσον και γκοφρέ χαρτί:

ΚΟΛ ΚΑΡ ΦΤΙΑΧ Κ

            ΚΑΡ  ΚΑΡΔ

                                        ΚΑΡ ΚΟΡ

-Διαβάσαμε το τρυφερό παραμύθι ” Η παπαρούνα της καρδιάς”, που πραγματεύεται την ιστορία ενός κοριτσιού και μιας παπαρούνας, που μεγαλώνουν παράλληλα στην ίδια αυλή. Στην αρχή το ταξίδι τους είναι τυλιγμένο στη σιωπή, δύσκολο και μοναχικό. Έρχεται όμως ένα αγόρι με δυνατή καρδιά και η σοφία της φύσης, για να δώσουν νέα ζωή στο κορίτσι και το μικρό λουλούδι.

Η ιστορία αναφέρεται στη δύναμη της αγάπης, που μπορεί να κάνει πραγματικότητα και το πιο κρυφό μας όνειρο!
Αυτή η αγάπη, που τη συναντούσαμε παντού μέσα στο παραμύθι, μας ενέπνευσε  να τη ζωγραφίσουμε και να απαντήσουμε στο ερώτημα “τι είναι αυτό που το λένε αγάπη”!!!!
-Και αφού ανακαλύψαμε τι είναι αυτό που το λένε αγάπη, σκεφτήκαμε να το συνδέσουμε με τον 3ο θεματικό κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων “Νηπίων παιδεία: το πρώτο βήμα για τη δημοκρατία” και να αποτυπώσουμε στο χαρτί τα πράγματα που αγαπάμε, που μας κάνουν χαρούμενους, που μας “απογειώνουν”!!!!
-Μαθαίνουμε το τραγούδι του Φλεβάρη και αποτυπώνουμε τις εικόνες που μας άρεσαν. Επίσης, γινόμαστε ντετέκτιβ λέξεων αναζητώντας αυτή τη φορά λέξεις που αρχίζουν από Φ, φ όπως ο “Φλεβάρης”:

-Παίζουμε παιχνίδια με τα γράμματα του Φλεβάρη:

            Φλεβαρ   Φλεβαρη

Φλεβαρης

-Νέα τεχνική: Ζωγραφική με τέμπερα και ξύστρα-σπάτουλα:

τεμπερα μιξη χρωμα

           σπατ μιξη  σπατ

                                       Τεχν ζωγρα τε

-Ζωγραφική πατσγουόρκ (patchwork) :
Δημιουργούμε μια χειροτεχνία-σύνθεση ενώνοντας μικρά χάρτινα κομματάκια (μπαλώματα- patches) πειραματιζόμενοι με διάφορα σχέδια και χρώματα:

πατσγο πατσουο

πατσγουορκ     Πατσγ

 

-ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ: Με αφορμή τη συζήτησή μας για το άνοιγμα σε λίγες μέρες του Τριωδίου και τον ερχομό του Πάσχα, δοκιμάσαμε να πειραματιστούμε με αυγά:

 αυγο   αυγο1    

-Πραγματοποιήσαμε 4 πειράματα με πρωταγωνιστή πάντα τα αυγά:
Στο πρώτο, προσπαθήσαμε να ξεχωρίσουμε ένα ωμό από ένα βρασμένο αυγό! Καταλήξαμε στο ότι το βρασμένο αυγό έχει συμπαγές εσωτερικό, συνεπώς στριφογυρνάει γρήγορα, ενώ το ωμό αυγό λόγω του κρόκου, που ” βολτάρει” δεξιά- αριστερά κάνει με το ζόρι μερικές η καμία περιστροφές!
                       αυγ Σου
Στο δεύτερο πείραμα, βυθίσαμε δύο αυγά ωμά σε δύο διαφορετικά δοχεία, το ένα με νερό βρύσης, το άλλο με αλατόνερο. Εδώ διαπιστώσαμε, ότι στην πρώτη περίπτωση το αυγό βυθίστηκε στο πάτο του δοχείου, ενώ στη δεύτερη περίπτωση το αυγό ήρθε στην επιφάνεια και επέπλευσε! Αυτό συνέβη καθώς ο μέσος όρος πυκνότητας ενός αυγού είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτό του απλού νερού με  αποτέλεσμα το αυγό να ελκύεται προς τα κάτω. Η  πυκνότητα από την άλλη, του αλατισμένου νερού είναι μεγαλύτερη από αυτή του αυγού κι έτσι το νερό δεν μπορεί παρά να επιπλεύσει!
                            Αυγά σουζ
Στο τρίτο πείραμα, προσπαθήσαμε να ξεχωρίσουμε  ένα φρέσκο από ένα παλιό, ακατάλληλο προς βρώση, αυγό. Το φρέσκο αυγό βρίσκεται στον πάτο του δοχείου, ενώ το παλιό επιπλέει! Αυτό συμβαίνει γιατί το κέλυφος του αυγού έχει μικροπόρους κι επιτρέπει στον αέρα να περάσει μαζί του με τα μικρόβια. Ως αποτέλεσμα αυτού έρχονται οι διαδικασίες σήψης, κατά τις οποίες απελευθερώνονται αέρια, τα οποία είναι πάντα ελαφρύτερα από το νερό!!!!
                           αυγά σουζαν
Το τελευταίο πείραμα είναι σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί σε 24 ώρες!!! Θα μάθουμε τι συμβαίνει, όταν ένα αυγό βρεθεί βυθισμένο στο ξύδι για 24 ώρες! Περιμένουμε όλοι με αγωνία !!!
….και να τι καταφέραμε!: Φτιάξαμε αυγά-ζελεδάκια που χοροπηδούν  χωρίς να σπάνε. Η προετοιμασία ξεκίνησε μία μέρα νωρίτερα τοποθετώντας σε ένα βαζάκι αρκετό ξύδι και ένα αυγό ωμό. Την επόμενη μέρα τα παιδιά ανακάλυψαν με μεγάλο ενθουσιασμό ότι το ξύδι είχε εξαφανίσει το τσόφλι του αυγού και είχε μετατρέψει το αυγό σε μία μαλακή μάζα που όχι μόνο δεν έσπαγε, αλλά μπορούσε να συμπιεστεί και να χοροπηδήσει χωρίς να αλλοιωθεί ή να διαλυθεί!
                                        αυγό 4

Συνέχεια πειραμάτων : Ανακαλύψαμε πω ς να ξεχωρίζουμε ένα αυγό ωμό από ένα βρασμένο με τη βοήθεια της περιστροφής (νόμος της φυσικής) κι έπειτα παρατηρήσαμε πώς ένα ωμό αυγό τοποθετούμενο σε νερό οδηγείται απευθείας στον πάτο του ποτηριού , ενώ σε αλατισμένο νερό ωθείται κατευθείαν στην επιφάνειά του:

               αυγά   πειρ αυγό

               πειρ αυγ   πειρ αυ

                                εργ αυγ

  • Συζήτηση με τα παιδιά για το δέντρο της αμυγδαλιάς, την εποχή που ανθίζει, τα χαρακτηριστικά του, τα άνθη, τον καρπό και τα παράγωγά του. Ανάγνωση του μύθου της Αμυγδαλιάς:
  •    αμυγδαλια1           μυθ αμ
  • Επεξεργασία του πίνακα ζωγραφικής του Vincent Van Gogh “Ανθισμένη Αμυγδαλιά” :
  •                         Vincent van Gogh ΑΝΘΙΣΜΕΝΗ ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ
  • Τα παιδιά εμπνέονται από τον πίνακα και ζωγραφίζουν τη δική τους ανθισμένη αμυγδαλιά με τέμπερες, σε χαρτονάκι κάνσον:

    αμυγ  αμυγδ

    αμυγδαλι  5αμυγ

     αμυγδα2   αμυγδαλι

      αμυγδα3  αμυγδα

     αμυγδαλι7  amyg

-Μαθηματικά: Κάνουμε προσθέσεις και αφαιρέσεις με τη βοήθεια των ανθών της αμυγδαλιάς.

αμ πρ πρ αφ αμ

γρ αμ πρ γρ πρ αφ

 

 

-Τραγούδια σχετικά με την εποχή του Χειμώνα:

 

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων