Ήρθε η άνοιξη!!
“Την άνοιξη αν δεν την βρεις, την φτιάχνεις…” Οδ. Ελύτης
-Εικόνες αναφοράς:
–1η Μάρτη: Φορέστε “Μαρτάκι” για να μην σας κάψει ο ήλιος!
-1η Απρίλη: Προσέξτε να μην σας “ξεγελάσουν”!
-1η Μάη: Πλέξτε το πρωτομαγιάτικο στεφάνι!
-Παιχνίδια με τα γράμματα της “Άνοιξης”, οπτική αναγνώριση από τα παιδιά, σύνθεση της λέξης και προσπάθεια γραφής:
-2 Απριλίου: “Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου”
Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιέρωσε το Διεθνές Συμβούλιο Βιβλίων για την Νεότητα (IBBY), το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της IBBY ετοιμάζει ένα μήνυμα και μία αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο. Το 2023, υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το τμήμα της Ελλάδας. Το μήνυμα της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου με τίτλο «Είμαι ένα βιβλίο, διάβασέ με» υπογράφει ο καταξιωμένος έλληνας συγγραφέας Βαγγέλης Ηλιόπουλος (γ. 1964) και είναι το ακόλουθο:
Είμαι ένα βιβλίο.Είσαι ένα βιβλίο.Όλοι είμαστε βιβλία.Η ψυχή μου είναι η ιστορία που αφηγούμαι.
Κάθε βιβλίο έχει τη δική του ιστορία να πει. Μπορεί να συμφωνούμε ή να λέμε εντελώς διαφορετικά πράγματα.Όμως αυτή είναι η ομορφιά μας.Θα ήταν πολύ βαρετό να ήμασταν όλα ίδια.Καθένα μας είναι μοναδικό.
Και καθένα από εμάς έχει το δικαίωμα να το σέβεσαι,
να το διαβάζεις χωρίς προκαταλήψεις,
να έχει τη θέση του στη βιβλιοθήκη σου.Μπορείς να έχεις τις απόψεις σου για εμένα.
Μπορείς να ερευνάς, να κρίνεις και να σχολιάζεις ό,τι διαβάζεις.Μπορείς να με βάλεις πίσω στο ράφι
ή να με κρατήσεις σφιχτά στην αγκαλιά σου
και να ταξιδέψουμε μαζί πολύ μακριά.Αλλά ποτέ μην αφήσεις κάποιον να με πετάξει
ή να με διώξει σε άλλο ράφι.
Ποτέ μη ζητήσεις την καταστροφή μου
ή μην επιτρέψεις σε κάποιον να με καταστρέψει.Κι αν έρθει κάποιο βιβλίο από άλλο ράφι στο δικό σου,
γιατί κάποιος ή κάτι το έδιωξε μακριά,
κάνε χώρο.
Αν πας λίγο πιο κει, χωράει δίπλα σου.Προσπάθησε να νιώσεις όπως νιώθει.
Κατάλαβέ το. Προστάτεψέ το.
Μπορεί να βρεθείς εσύ στη θέση του αύριο.Γιατί κι εσύ είσαι ένα βιβλίο.
Όλοι είμαστε βιβλία.Έλα, φώναξέ το δυνατά, ώστε να το ακούσουν όλοι.
«Είμαι ένα βιβλίο, διάβασέ με»
Στην Ελλάδα, την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου υποστηρίζει από το 1996, ο Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου, το ελληνικό τμήμα της IBBY, που τυπώνει στα ελληνικά την αφίσα και το φυλλάδιο με το μήνυμα και τα αποστέλλει σε ένα ευρύ δίκτυο σχολείων και σχολικών βιβλιοθηκών σε όλη την Ελλάδα, προτρέποντας έτσι και άλλους φορείς να οργανώσουν εκδηλώσεις για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου.
Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/13
© SanSimera.gr
“Το βιβλίο είναι παράθυρο στον κόσμο” – “Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου” – “Μ΄ένα βιβλίο ταξιδεύω…”
Το σχολείο μας επισκέφτηκε συγγραφέας παιδικών βιβλίων για να την γνωρίσουμε, να συζητήσουμε για το βιβλίο της ” Η πόλη που ξέχασε τους ανθρώπους” , που επεξεργαστήκαμε στην τάξη και να της υποβάλλουμε ερωτήματα και απορίες που μας προέκυψαν!
-“ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ” : Τα παιδιά εν όψει της ημέρας, ζωγραφίζουν με τα δικά τους χρώματα και κόβουν τα λουλούδια για το χάρτινο πρωτομαγιάτικο στεφάνι που θα φορέσουν στα μαλλιά τους για να υποδεχθούν τον καινούριο μήνα!:
-“Διαγωνισμός καλύτερου Πρωτομαγιάτικου στεφανιού”: Τα παιδιά έρχονται στο Νηπ/γείο με το στεφάνι που έπλεξαν την Πρωτομαγιά και ψηφίζουν το καλύτερο!. Στολίσαμε τα παράθυρα της τάξης μας με τις υπέροχες δημιουργίες τους! Το καθένα είχε τη δική του ομορφιά!
- Ανάγνωση κι επεξεργασία σχετικής ιστορίας “Το Λουλουδόπαιδο” της Λ. Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου. Γλωσσικές ασκήσεις με τα παιδιά και ασκήσεις μαθηματικών ( αρίθμηση, αντιστοίχιση ποσοτήτων κ.λ.π.)
–Δραματοποίηση: Τα παιδιά γίνονται “πουλάκια” και συλλέγουν μικρά σκουληκάκια στη “φωλιά” τους, εξασκώντας τη λεπτή τους κινητικότητα:
-Παιχνίδια με την Άνοιξη (της Τάνιας Μάνεση):
https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/FMfcgxwLtGldXhFLHxPVdFlSLvNbQMJC?projector=1
-Παιχνίδι με τα λουλούδια:
-Φρούτα της Άνοιξης-κατασκευή “Φράουλας”από χαρτόνι κάνσον με το σχήμα της παλάμης των παιδιών, τέμπερα και γκλίτερ:
-Ιστορίες, παραμύθια και τραγούδια:
-Πρωταπριλιά:
-ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: Γνωριμία με τα σήματα κυκλοφοριακής αγωγής, τους κανόνες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών με τη βοήθεια σχετικού εποπτικού υλικού:
-Γνωριμία με τα μέσα μεταφοράς:
-Επέκταση του Σχεδίου Δράσης μας για το θέμα αυτό στο σπίτι και συνεργασία με τους γονείς για την αυτοσχέδια κατασκευή -μακέτα σχετική με τον ΚΟΚ ή τα Μέσα μεταφοράς. Όλες οι κατασκευές ήταν εκπληκτικές, φτιαγμένες με πολύ μεράκι και φαντασία!:
-Σχετικά οπτικά και κινητικά παιχνίδια στην τάξη:
-Επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δ. Θέρμης και βιωματική εκπαίδευση των παιδιών σε πραγματικό πεδίο, με διαδρομές και βασικά σήματα του Κ.Ο.Κ.: