28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

                                                                       

-Εποπτικό υλικό της εποχής για σύνδεση και κατανόηση των γεγονότων από τα παιδιά. Σχετική συζήτηση:

                          

   

                                         

-Πάνω στης Πίνδου τα βουνά (ομαδική κατασκευή των νηπίων με τα φανταράκια και τις Ηπειρώτισσες γυναίκες στα βουνά της Πίνδου):

                                 

-Κατασκευή της ελληνικής σημαίας από τα παιδιά. Μιλήσαμε για την ιστορία της, τα κριτήρια επιλογής των χρωμάτων της, τον αριθμό των 9 λωρίδων της ( μπλε και άσπρο χρώμα, “Ε-ΛΕΥ_ΘΕ_ΡΙ_Α  Ή  ΘΑ_ΝΑ_ΤΟΣ”), το σύμβολο του Σταυρού που φέρει, τον διαχωρισμό σε σημαία στεριάς και θάλασσας. Φιλοτεχνήσαμε τις δικές μας σημαίες, ακολουθώντας το μοτίβο των λωρίδων (ακολουθία μπλε – λευκού) αντιγράφοντας αρχικά το πρότυπο που βρισκόταν μπροστά τους και στη συνέχεια νοερά:

ομ σημ   σημ

σημαια  σημαιες

ΣΗΜΑΙΑ ΣΗΜΕΣ

-Ζωγραφίζουμε τις δικές μας αυτοσχέδιες σημαίες-κατασκευή ελληνικής σημαίας με τις “μαργαρίτες” στην ελεύθερη απασχόληση:

ση  σημ 2

                             μαργ

-Το χρονικό του 1940 (από τη νηπιαγωγό Ανθή Ζήση):

https://dreamkindergarten.blogspot.com/2014/10/1940.html?m=1&fbclid=IwAR1MiA5d0YmfpgPfchRg984c3uQKaoklRKrV34_PlHgf2Xj2zxaeLuNkZec

-Ζωγραφιές των παιδιών σχετικές με το θέμα, κατά την ελεύθερη απασχόλησή τους:

ελλη αερα

-Πίνακες ζωγραφικής του Αλέξανδρου Αλεξανδράκη, για την 28η Οκτωβρίου (συλλογή της νηπιαγωγού Ανθής Ζήση):

https://dreamkindergarten.blogspot.com/2014/10/1940_19.html?m=1&fbclid=IwAR0FdXDh-gntptASR-W7ZRpR_H6Ufgzg8tInotJxOCUrgofSsqDt2LezAlo

-Εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ. Τα παιδιά περιηγήθηκαν στους χώρους του μουσείου, είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν αναπαραστάσεις εικόνων από τον πόλεμο του ’40, αντικείμενα, όπλα, στρατιωτικές στολές κ.α. Άκουσαν πληροφορίες και είδαν εικόνες της  Σοφίας Βέμπο, της τραγουδίστριας που εμψύχωνε τα φανταράκια μας και προσέφερε τόσα πολλά στον αγώνα των Ελλήνων:

Ολοι πμ  Πολεμι

                        Μου1 

Μου  Πο μου

Πο Νο Μου Γερμ

Πολεμ Μουσ   STOL   

                                  Πολε μΟυσε

Βεμπο   Βεμ 

                                     Ση πο

 

-Συζητήσαμε για τον Πόλεμο και την Ειρήνη, τα θετικά της ειρήνης και αρνητικά του πολέμου, την κατάσταση που βρίσκονται οι άνθρωποι σε κάθε περίπτωση, περιγράψαμε τα συναισθήματα που μας προκαλούν. Αναρωτηθήκαμε τι να νιώθουν οι πρωταγωνιστές των φωτογραφιών και το καταγράψαμε:

                    πολε

-Παρατηρήσαμε φωτογραφίες από στιγμιότυπα της ζωής παιδιών σε καιρό πολέμου και σχολιάσαμε δίπλα από κάθε φωτογραφία τη λεζάντα, που αποδίδει το περιεχόμενο της, αυτό που εικάσαμε ότι σκέφτονται τα παιδιά της φωτογραφίας:

πολεμος  FVTOPO

                  πολεμος ειρηνη

“Η κραυγή” του ΄Εντβαρτ Μουνκ:              “Το περιστέρι της ειρήνης” και “Το παιδί με το περιστέρι” του Πικάσο:                                        

                     

-Στην ώρα της  Αγγλικής γλώσσας τα παιδιά φτιάχνουν με την παλάμη τους  το λευκό περιστέρι με το κλαδί της ελιάς στο ράμφος τους , που συμβολίζει την Ειρήνη και μαθαίνουν τις λέξεις War και Peace:

peac peace1

pea peace

                omad

-Ανάλυση σχετικών ποιημάτων και απόδοση στο χαρτί από τα παιδιά. Ζωγραφίσαμε τί άλλο θα μπορούσαν να κάνουν οι φαντάροι αντί να κάνουν πόλεμο. Να παίζουν σκάκι, ηλεκτρονικά παιχνίδια, να τρώνε παγωτό, να παίζουν  PlayStation.

:

ποιημ 1 ποι 1

ποιη ποιημα

-26/10 Γιορτή του Αγ. Δημητρίου, γιορτή της Θεσ/νίκης. Η ζωή του Αγ. Δημητρίου – Θρύλοι και παραδόσεις:

https://www.huffingtonpost.gr/entry/e-eorte-toe-ayioe-demetrioe-threloi-kai-paradoseis_gr_617689dce4b066de4f64fc34?utm_campaign=share_facebook&ncid=engmodushpmg00000003

       

-Μιλήσαμε για την τέχνη του ψηφιδωτού, μια διακοσμητική μέθοδο, που γίνεται με τη συναρμολόγηση κομματιών σε διαφορετικά χρώματα, υφές και σχήματα, που ονομάζονται ψηφίδες. Περιηγήθηκε διαδικτυακά στον Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου, στο κέντρο της πόλης μας, παρατηρήσαμε παλιότερα και νεότερα ψηφιδωτά που στολίζουν τον ναό κι επισκεφθήκαμε την κρύπτη, στο υπόγειο τμήμα του ναού, όπου βασανίστηκε ο Άγιος.

Τέλος, κατασκευάσαμε εικόνα του Αγίου με ανακυκλώσιμα υλικά:

                          Δημ

Δημ1   αη Δημ

-Σχετικά φύλλα εργασίας:

    

                                      

-Οπτική αναγνώριση των αριθμών της “28ης Οκτωβρίου” κόψιμο και κόλλημα στη σωστή σειρά:

28η11   28η 12

28η13    28η

-Οπτική αναγνώριση και σύνθεση λέξεων στην “παρεούλα”:

28η15 γιαν

28η16  θεοδ

 

-Παραμύθι: Αφήγηση της ιστορίας “Ο Γίγαντας και ο Νάνος”

-Τα παιδιά ζωγραφίζουν εικόνες από το παραπάνω παραμύθι:

γιγ γιγα

νανος ναν

-Κουκλοθέατρο: “Το κανόνι της Ειρήνης” (Φρόσω Χατόγλου): Τα παιδιά παρακολουθούν με ενδιαφέρον την εξέλιξη της ιστορίας για ένα σκληρό και άγριο κανόνι, που αγαπούσε τον πόλεμο και δεν ήθελε όχι μόνο την ειρήνη, αλλά ούτε και τα όμορφα κι ευγενικά λουλούδια να φυτρώνουν δίπλα του. Άραγε, κατάφεραν να το “μαλακώσουν” και να συμβιώσουν όλοι ειρηνικά κι αρμονικά?  Μέσα από ένα όμορφο και συνεργατικό πνεύμα με κέφι και τραγούδι, προσπαθήσαμε να εμπεδώσουμε και να διαδώσουμε την αξία της ειρήνης, της αγάπης, της φιλίας!:

κανονι κανο

καν 28η1

-Εορτασμός της επετείου στην τάξη, με απαγγελίες ποιημάτων των παιδιών, τραγούδια, σκηνικό από τις  δημιουργίες των παιδιών και παρέλαση στην αυλή του Νηπ/γείου, ως φανταράκια και νοσοκόμες της εποχής του 1940:

                               γιορτη 28η

 

 

-Σχετικά τραγούδια: