ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

           

Βασικούς στόχους του σύγχρονου Νηπιαγωγείου αποτελούν:

  • Η εξατομικευμένη διδασκαλία και η υποστήριξη του μαθητή με γνώμονα το χαρακτήρα, τις κλίσεις, τις ενδεχόμενες δυσκολίες του και κυρίως ο σεβασμός της προσωπικότητάς του.
  • Η συναισθηματική ωρίμανση του παιδιού, η εξοικείωσή του με το νέο κοινωνικό χώρο και η αποδοχή κανόνων ατομικής και ομαδικής συμπεριφοράς.
  • Η διαμόρφωση και η σωστή οργάνωση του χώρου βάσει της παιδοκεντρικής κατεύθυνσης.
  • Πνεύμα συλλογικότητας και αλληλεγγύης καλλιεργούν στους μαθητές τα πολιτιστικά δρώμενα, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις, τα δημιουργικά εργαστήρια, οι ομαδικές δραστηριότητες, η βιωματική εκπαίδευση και τα σχέδια εργασίας.
  • Ευαισθητοποίηση με τα σύγχρονα οικολογικά θέματα.
  • Η ανάπτυξη των νοητικών δεξιοτήτων του παιδιού. Προσπαθούμε να καλλιεργήσουμε στα μικρά παιδιά εκείνες τις ικανότητες που θα τους επιτρέψουν να ταξινομήσουν και να εμπλουτίσουν τις εμπειρίες και τα ερεθίσματα, τα οποία αντλούν από το φυσικό και κοινωνικό τους περιβάλλον.
  • Η αισθητική παιδεία, ο χορός, η ρυθμική, η μουσική, τα εικαστικά, το θεατρικό παιχνίδι και το θέατρο, προσφέρουν στα παιδιά κίνητρα για αισθητικές αναζητήσεις και τα προκαλούν να ανακαλύψουν νέους τρόπους επικοινωνίας και έκφρασης.
  • Η σωματική διάπλαση: η άσκηση νου και σώματος μέσα από ασκήσεις ψυχοκινητικής, βοηθούν το παιδί να γνωρίσει το σώμα του και τις δυνατότητές του, να ελέγχει και να συντονίζει τις κινήσεις του, να εναρμονίζεται με το ρυθμό και τη μουσική.
  • Η κοινωνική αγωγή: η κοινωνική αγωγή του παιδιού προϋποθέτει την ενεργό συμμετοχή του σε ομαδικές δραστηριότητες. Ιδιαίτερο βάρος δίνουμε στην αλληλεπίδραση των παιδιών με το φυσικό και κοινωνικό τους περιβάλλον.
  • Η ενθάρρυνση της συνεργασίας σχολείου και οικογένειας, έτσι ώστε να οικοδομηθεί μια σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στην οικογένεια και το σχολείο. Σε όλες μας τις εκδηλώσεις και δραστηριότητες αλλά και στην καθημερινή μας πρακτική, στοχεύουμε σε όσο το δυνατό μεγαλύτερη συμμετοχή των γονιών, γιατί πιστεύουμε ότι ευτυχισμένα και καλοδουλεμένα παιδιά επιτυγχάνουμε με την καλύτερη δυνατή συνεργασία σχολείου και οικογένειας.
  • Η ποιοτική και ουσιαστική σχέση μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών: εκπαιδευτικοί με πολυετή πείρα, αγάπη και αφοσίωση στο παιδί, επιδίδονται στην ολόπλευρη ανάπτυξη και πρόοδό του, μέσα από τη γνώση και την αξιοποίηση των ευκαιριών για μάθηση.
  • Οι εκπαιδευτικοί του σύγχρονου Νηπιαγωγείου ενθαρρύνουν τη δράση των μαθητών τους, τους καθοδηγούν, τους φωτίζουν νέους ορίζοντες και τους οπλίζουν με άριστα εφόδια για το μέλλον τους.

Αγαπητοί γονείς, τα παιδιά στο Νηπιαγωγείο:

*Θα μάθουν τι σημαίνει φιλία.

*Θα μάθουν να σέβονται ο ένας τον άλλον αλλά και τον εαυτό τους.

*Θα μάθουν να βοηθάνε ο ένας τον άλλον.

*Θα μάθουν ότι δεν είναι ¨το κέντρο” του κόσμου αλλά ότι είναι ένα μέρος του.

*Θα μάθουν να αποδέχονται τον άλλον με τις ιδιαιτερότητές του, τα ελαττώματά του και τα προτερήματά του.

*Θα μάθουν ότι είναι μοναδικοί αλλά όχι με εγωιστικό τρόπο.

*Θα μάθουν ότι έχουν δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις.

*Θα μάθουν κανόνες και θα κατανοήσουν ότι αν τους ακολουθείς, όλα στην καθημερινή ζωή τους θα κυλούν πιο όμορφα και πιο ομαλά.

*Θα μάθουν να προστατεύουν, να εκτιμούν και να σέβονται κάθε ζωντανό πλάσμα στη γη, ακόμη κι ένα μυρμηγκάκι…

*Θα μάθουν να αυτοεξυπηρετούνται.

*Θα μάθουν να “παίρνουν” αλλά και να “δίνουν”.

*Θα ανακαλύπτουν και θα κατανοούν σιγά σιγά τον κόσμο που τους περιβάλλει.

*Θα μάθουν να σέβονται το περιβάλλον και τη φύση και να την προστατεύουν.

*Θα μάθουν πολλά πολλά πράγματα ακόμη!!Και ξέρετε ποιο είναι το μυστικό??Θα τα μάθουν παίζοντας!!!

           

                Τουλάχιστον εμείς θα προσπαθήσουμε!!

Και με τη δική σας βοήθεια, σίγουρα θα τα καταφέρουμε!!!

“Όλα όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω, τα έμαθα στο Νηπιαγωγείο” Robert Fulghum

… Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο Νηπιαγωγείο.

-Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο.

Αυτά είναι τα πράγματα που έμαθα:

* Να μοιράζεσαι τα πάντα.

* Να παίζεις τίμια.

* Να μη χτυπάς τους άλλους.

* Να βάζεις τα πράγματα πάλι εκεί που τα βρήκες.

* Να καθαρίζεις τις τσαπατσουλιές σου.

* Να μην παίρνεις τα πράγματα που δεν είναι δικά σου.

* Να λες συγγνώμη, όταν πληγώνεις κάποιον.

* Να πλένεις τα χέρια σου πριν από το φαγητό.

* Να κοκκινίζεις.

* Ζεστά κουλουράκια και κρύο γάλα κάνουν καλό.

* Να ζεις μια ισορροπημένη ζωή, να μαθαίνεις λίγο, να σκέπτεσαι λίγο, να σχεδιάζεις, να ζωγραφίζεις, να τραγουδάς, να χορεύεις, να παίζεις και να εργάζεσαι κάθε μέρα από λίγο.

* Να παίρνεις έναν υπνάκο το απόγευμα.

* Όταν βγαίνεις έξω στον κόσμο, να προσέχεις την κίνηση, να κρατιέσαι από το χέρι και να μένεις μαζί με τους άλλους.

* Να αντιλαμβάνεσαι τα θαύματα. Να θυμάσαι το μικρό σπόρο μέσα στο δοχείο από φελιζόλ. Οι ρίζες πάνε προς τα κάτω και το φυτό προς τα πάνω. Κανείς πραγματικά δεν ξέρει πώς και γιατί, αλλά όλοι μας μοιάζουμε σ’ αυτό.

* Τα χρυσόψαρα, τα χάμστερς, τα άσπρα ποντίκια, ακόμη κι ο μικρός σπόρος μέσα στο πλαστικό δοχείο, όλα πεθαίνουν. Το ίδιο κι εμείς.

* Να θυμάσαι τελικά τα βιβλία και την πρώτη λέξη που έμαθες την πιο μεγάλη απ’ όλες: τη λέξη ΚΟΙΤΑ, ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕ.

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε βρίσκονται κάπου εδώ μέσα. Ο χρυσός κανόνας, η αγάπη και οι βασικές αρχές υγιεινής, η οικολογία, η πολιτική, η ισότητα και η υγιεινή ζωή.

Πάρτε μια απ’ αυτές τις συμβουλές, εκφράστε την με επιτηδευμένη ορολογία ενηλίκων και εφαρμόστε τη στην οικογενειακή σας ζωή, στην εργασία σας, στην κυβέρνησή σας, στον κόσμο σας και θα παραμείνει αληθινή, ξεκάθαρη, σταθερή.

Σκεφτείτε πόσο καλύτερος θα ήταν ο κόσμος, αν όλοι εμείς οι άνθρωποι τρώγαμε γάλα με κουλουράκια γύρω στις τρεις το απόγευμα και μετά ξαπλώναμε κάτω από τις κουβέρτες για έναν υπνάκο.

Ή, αν όλες οι κυβερνήσεις είχαν ως βασική αρχή να βάζουν πάντα τα πράγματα εκεί που τα βρήκαν και να καθαρίζουν τις τσαπατσουλιές τους.

Είναι ακόμη αλήθεια, ανεξάρτητα από την ηλικία σας, πως όταν βγαίνετε έξω στον κόσμο είναι καλύτερα να κρατιέστε από το χέρι και να μένετε μαζί με τους άλλους …Τελικά πρέπει να σας πω πως έχω άδεια παραμυθά. ΄Ενας φίλος μου μου την έβγαλε και την κρέμασε στον τοίχο, πάνω από το γραφείο μου. Αυτή η άδεια μου επιτρέπει να χρησιμοποιώ τη φαντασία μου, για να ξαναβάζω σε σειρά τις εμπειρίες μου και να προωθώ το μύθο, όσο αυτός εξυπηρετεί κάποια όψη της αλήθειας.

Ακόμη περιέχει το “πιστεύω” ενός παραμυθά:

* Πιστεύω ότι η φαντασία είναι πιο δυνατή από τη γνώση.

* ΄Οτι ο μύθος είναι πιο δραστικός από την ιστορία.

* ΄Οτι τα όνειρα είναι πιο ισχυρά από τα γεγονότα.

* ΄Οτι η ελπίδα πάντα θριαμβεύει έναντι της εμπειρίας.

* ΄Οτι το γέλιο είναι η μόνη θεραπεία της θλίψης.

* Και πιστεύω ότι η αγάπη είναι πιο δυνατή από το θάνατο.

 ROBERT FULGHUM