ΑΓΓΛΙΚΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΠΑΤΩΝ | Κατηγορία ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 01-11-2021

ΑΓΓΛΙΚΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  

Αγαπητοί γονείς,

Όπως γνωρίζετε από τη σχολική χρονιά 2021 – 2022, στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου έχουν προστεθεί νέες θεματικές όπως τα Αγγλικά και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, εκτός από τα προγράμματα τα οποία ακολουθούνται βάση των ΔΕΠΠΣ ΚΑΙ ΑΠΣ.

Τα Αγγλικά θα υλοποιούνται δυο φορές την εβδομάδα, από εκπαιδευτικό της αντίστοιχης ειδικότητας (Π.Ε.06) και το πρόγραμμα προσαρμόζεται ανάλογα με την ηλικία των παιδιών.

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων εντάσσονται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης και  υλοποιούνται κατά την πρωινή λειτουργία στο χρονικό διάστημα (διδακτικές ώρες) που ορίζεται για τις «Οργανωμένες Δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το «ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ» (Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου). Η νηπιαγωγός έχει την ευελιξία να επιλέγει ανάλογα με το πλαίσιο και τη δυναμική της ομάδας, τα ενδιαφέροντα των νηπίων και τη θεματική που διαπραγματεύονται στην τάξη.

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, έχουν ως στόχο  την ενίσχυση της καλλιέργειας και εξοικείωσης των νηπίων με τις βασικές δεξιότητες του 21ου αιώνα, δηλαδή σύγχρονων δεξιοτήτων μάθησης, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές  σε συνδυασμό́ με τη διαμόρφωση ενός συγχρόνου πλαισίου προγράμματος.

Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις Θεματικές Ενότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και προσαρμόζεται ανά ηλικία.

 

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου που έχει σταλεί στα σχολεία μας, οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για τη διδασκαλία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σχεδιάζουν τα αντίστοιχα Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει υποχρεωτικά την υλοποίηση και των τεσσάρων (4) Θεματικών Ενοτήτων ενώ η διάρκεια του κάθε κύκλου ορίζεται στις  επτά (7) εβδομάδες.

Οι επιλεγμένες δράσεις που έχουν επιλεχθεί από τις Θεματικές Ενότητες του ΙΕΠ, που αναφέρονται στη βαθμίδα του νηπιαγωγείου και περιγράφονται στο Σχέδιο Δράσης της Σχολικής Μονάδας είναι προσαρμοσμένες στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα των μαθητών και μαθητριών και των δυο τμημάτων του νηπιαγωγείου μας.

Το Σχέδιο Δράσης ανά θεματικό κύκλο, αφορά τους εξής άξονες:

1ος Θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην: Θέμα: Διατροφή

Τίτλος:   «Τρώω σωστά, ζω καλά».

Περίοδος Υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος

 

2ος Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον: Θέμα: Οικολογική συνείδηση – Ανακύκλωση

Τίτλος:   «Μην το πετάς, δωσ΄ του ζωή ξανά».

Περίοδος Υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος

 

3ος Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη : Θέμα: Ανθρώπινα δικαιώματα και Συμπερίληψη

Τίτλος:   «Γέλιο και χαρά στης οικογένειας την αγκαλιά».

Περίοδος Υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος

 

4ος Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία: Θέμα: STEM  

Τίτλος:   «Μια μελισσούλα είμαι εγώ και στη γειτονιά γυρνώ».

Περίοδος Υλοποίησης: Απρίλιος – Μάïος

 

`           Σχετικά με την υλοποίηση των εργαστηρίων, ο τρόπος διεξαγωγή τους θα γίνεται με σύγχρονες στρατηγικές- ρουτίνες σκέψεις, φύλλα εργασίας, οπτικοακουστικό υλικό, καταιγισμός ιδεών, δημιουργικές συγκρίσεις, κατασκευές, παιγνιώδεις δράσεις π.χ. θεατρικό παιχνίδι, λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία των μαθητών.

Η διάχυση πληροφοριών και δράσεων για κάθε θεματικό κύκλο, θα γίνεται μέσω της ιστοσελίδας του νηπιαγωγείου και επιμέρους ανακοινώσεων προς τους γονείς.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση