ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες!

Στα πλαίσια της γιορτής της μητέρας δημιουργήσαμε μαζί με τα παιδιά κατασκευές, παίξαμε παιχνίδια, κάναμε μαθηματικά(βρίσκοντας το κομμάτι που λείπει)  τραγουδήσαμε, διαβάσαμε σχετικά βιβλία, είδαμε πίνακες σπουδαίων ζωγράφων αφιερωμένες στις μητέρες  και συζητήσαμε για τη σπουδαιότητα του ρόλου της.

1000017935motherandchild

1000017977 1000017975 1000017978 1000017976

 

 

 

 

 

 

ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΔΡΑΣΗΣ 2025 ΑΠΟ ΤΗΝ ACTIONAID

Καλημέρα σας παρουσιάζουμε τη συμμετοχή μας στη μαθητική εβδομάδα δράσης. Αν θέλετε , ρολάρετε στην κατηγορία Νηπιαγωγείο , βρίσκετε το 4ο Πτολεμαΐδας και μας αφήνετε ένα θετικό σχόλιο και καρδούλα στις 2 φωτογραφίες μας.

Από την Ουτοπία στα βιώσιμα Οικο-Τοπία

Η Μαθητική Εβδομάδα Δράσης συνεχίζει να κινητοποιεί την εκπαιδευτική κοινότητα για 21η χρόνια και αυτή τη φορά ενώνει τις φωνές μαθητών και μαθητριών από όλη την Ελλάδα, αλλά και το εξωτερικό, θέλοντας να στείλει ένα ηχηρό μήνυμα για την άρρηκτη σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ φύσης και ανθρώπου!
Με θεματικό άξονα 2 από τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, τον στόχο 15: Ζωή στη Στεριά και 13: Δράση για το Κλίμα, η φετινή μαθητική εκστρατεία εστιάζει στην σημαντικότητα της βιοποικιλότητας και των οικοσυστημάτων και φιλοδοξεί να ευαισθητοποιήσει την σχολική κοινότητα πάνω στον επαναπροσδιορισμό της σχέσης του ανθρώπου με την φύση, στοχεύοντας σε μια ισορροπία για ένα βιώσιμο μέλλον. Να περάσουμε, δηλαδή, από την Ουτοπία σε βιώσιμα Οικο-Τοπία.
Ο Στόχος 15, που δίνει έμφαση στην ζωή πάνω στα χερσαία εδάφη και την βιωσιμότητα αυτών, επιδιώκει, εκτός άλλων:
• τη διασφάλιση της διατήρησης, αποκατάστασης και βιώσιμης χρήσης των χερσαίων οικοσυστημάτων και των οικοσυστημάτων εσωτερικών υδάτων και των υπηρεσιών τους, ιδίως των δασών, των υδροβιότοπων, των βουνών και των ξηρών ζωνών, σύμφωνα με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις διεθνείς συμφωνίες.
• την ενσωμάτωση της αξίας των οικοσυστημάτων και της βιοποικιλότητας στον εθνικό και τοπικό σχεδιασμό, στις αναπτυξιακές διαδικασίες και στις στρατηγικές και υπολογισμούς μείωσης της φτώχειας .
 Ο Στόχος 13 αποτυπώνει την ανάγκη για άμεση δράση για το κλίμα, προκείμενου να αποτραπεί η πρόβλεψη, ότι η παγκόσμια θερμοκρασία της επιφάνειας του πλανήτη προβλέπεται να αυξηθεί κατά τη διάρκεια του 21ου αιώνα και είναι πιθανό να ξεπεράσει ακόμα και τους 3 βαθμούς Κελσίου, εάν συνεχιστεί το ισχύον μοντέλο ζωής. Μάλιστα, ορισμένες περιοχές του πλανήτη αναμένεται να θερμανθούν ακόμη περισσότερο. Οι φτωχότεροι και οι πιο ευάλωτοι άνθρωποι είναι αυτοί που επηρεάζονται περισσότερο. Εκτός των άλλων, επιδιώκει:
• την ενσωμάτωση των μέτρων για την κλιματική αλλαγή στις εθνικές πολιτικές, στρατηγικές και σχεδιασμούς.
• βελτίωση της εκπαίδευσης, ευαισθητοποίησης, καθώς και της ανθρώπινης και θεσμικής ικανότητας σχετικά με θέματα που αφορούν τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής, την προσαρμογή, τη μείωση των επιπτώσεων και την έγκαιρη προειδοποίηση.
Διδακτικό Σενάριο: “Το Μαγικό Δάσος και το Μυστικό της Ζωής”
Στόχοι:
• Να κατανοήσουν τα παιδιά την έννοια της βιοποικιλότητας και τη σημασία της για τον πλανήτη.
• Να συνειδητοποιήσουν τις επιπτώσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας στη φύση.
• Να εμπνευστούν για να υιοθετήσουν στάσεις και συμπεριφορές που προστατεύουν το περιβάλλον.
________________________________________
Εισαγωγή – Αφήγηση μιας Ιστορίας
Ιστορία: “Το Μαγικό Δάσος και το Μυστικό της Ζωής”
Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα πανέμορφο δάσος, όλα τα ζώα, τα φυτά και τα ποτάμια ζούσαν αρμονικά. Εκεί κατοικούσε η σοφή Κουκουβάγια, που γνώριζε το Μυστικό της Ζωής: ότι όλοι – άνθρωποι, ζώα, φυτά και νερά – είναι συνδεδεμένοι σαν μια μεγάλη, μαγική αλυσίδα.
Όμως, μια μέρα, οι άνθρωποι άρχισαν να κόβουν τα δέντρα, να μολύνουν τα ποτάμια και να κυνηγούν πολλά ζώα. Το δάσος άρχισε να χάνει τη μαγεία του… Η Κουκουβάγια κάλεσε όλα τα ζώα για να βρουν μια λύση.
Ερώτηση: “Τι νομίζετε ότι θα μπορούσαν να κάνουν τα ζώα για να σώσουν το δάσος;”
Βιβλία :
– Ο Κότσυφας απαιτεί το δάσος να σωθεί
– Παιδιά σε δράση : η ώρα να σώσουμε τη Γη έχει φτάσει
 Βιωματική Δραστηριότητα – Το Νήμα της Ζωής
Τα παιδιά στέκονται σε κύκλο. Η νηπιαγωγός δίνει το νήμα σε ένα παιδί που παριστάνει ένα δέντρο. Το παιδί κρατάει την άκρη και πετάει το κουβάρι σε ένα άλλο παιδί που είναι μια μέλισσα, μετά σε ένα άλλο παιδί που είναι ένα πουλί, και συνεχίζουν μέχρι να δημιουργηθεί ένα πλέγμα – ένας “ιστός ζωής”.
Ξαφνικά, η νηπιαγωγός αφαιρεί έναν ρόλο (π.χ. “Τι γίνεται αν δεν υπάρχουν μέλισσες;”), και το νήμα αρχίζει να χαλαρώνει, δείχνοντας ότι όλα είναι συνδεδεμένα.
________________________________________
Συζήτηση και Προβληματισμός
• “Τι συμβαίνει όταν κάποιο μέρος της φύσης εξαφανίζεται;”
• “Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τη φύση;”
 Συμπέρασμα: Αν φροντίζουμε το δάσος, τα ποτάμια και τα ζώα, τότε και ο άνθρωπος θα ζει καλύτερα!
________________________________________
Δημιουργική Δραστηριότητα – Οικολογικές Λύσεις
Κατασκευή αφίσας: Τα παιδιά ζωγραφίζουν εικόνες του μαγικού δάσους πριν και μετά την καταστροφή. Σε μια άλλη αφίσα, ζωγραφίζουν λύσεις που μπορούν να εφαρμόσουν (π.χ. δεντροφυτεύσεις, καθαρισμός ποταμιών).
________________________________________ Δέσμευση για τη Γη
 Τα παιδιά λένε δυνατά μία “υπόσχεση στη φύση”, π.χ. “Θα φροντίζω τα δέντρα!”, “Δεν θα πετάω σκουπίδια!”.
Φύτεμα σπόρων ( φακές) : Κάθε παιδί φυτεύει έναν σπόρο σε μια γλάστρα ως συμβολική πράξη για ένα καλύτερο μέλλον.
Έργο Land Art : ο πλανήτης Γη – δίνουμε πνοή φυτεύοντας λουλούδια – και η καρδιά του πλανήτη μας . Δώσαμε υπόσχεση να αγκαλιάζουμε τον πλανήτη μας , αφού είναι το σπίτι μας , και να φροντίζουμε να χτυπά δυνατά η καρδιά του ….
________________________________________
Συμπέρασμα: τα παιδιά μπορούν να είναι μικροί φύλακες της φύσης και μπορούν να κάνουν τη διαφορά!!!
100001790610000179051000017910 1000017911 1000017903100001790410000179021000017909 10000179081000017907 1000017901 1000017900 1000017899 1000017897 1000017898 1000017896

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 2025

Λαογραφία του Πάσχα , Λαική Παράδοση : Ο Κοκκινολαίμης και η Παπαρούνα , Η Παναγία και η Πυγολαμπίδα , Η Παναγία και η Πασχαλιά

Messenger creation B5A6513E 9BA2 444F 8993 51C07218D609 Messenger creation 72BEC471 E37E 4F5E B40F 6B0C377BE1C2 Messenger creation 615C7B56 2464 49C9 98F5 5C6BB0409FF0

Μαθηματικά και Γλωσσικά Παιχνίδια , παιχνίδια σε ζεύγη με ζάρι ποιος θα σχεδιάσει πρώτος τον λαγό ;
Messenger creation 22D0F8B5 EC78 4549 BBE6 EE04CC6E8F03 Messenger creation 488F8811 E743 4060 B622 6F4A830D95FD Messenger creation 1CF55435 0734 4876 B54B 2C8AE9873C1F
Πασχαλινή τρίλιζα και εκπαιδευτική ρομποτική βοήθησε τη μέλισσα να μαζέψει τα καρότα για να τα πάει στον Λαγό του Πάσχα που πεινάει
Messenger creation A6C509DF 7AFD 48E9 ADC1 FD5D6BE77B5E Messenger creation B25327F9 50C6 4C07 80F9 2357CA7A9430 1
Καθοδηγούμενη Ζωγραφική, ακούω και σχεδιάζω
Messenger creation 54A2FFC3 3792 4437 B5EC 2018F31FEDD3 Messenger creation 552E3025 A702 420B 8BF2 C045282A1AA4 1 Messenger creation 6AB849E4 7445 426C AD3E CB970C9B8E3A 1
Κατασκευές
20250408 125740 20250410 121919 Messenger creation 7713C8CF 9E80 45DD 966E 40972223413F20250409 10501120250409 104954 Messenger creation 5190A30E 0F52 44D8 8FB3 083D9253BA17 Messenger creation B5C676E8 9D84 4039 ACF1 0E1060BFADED Messenger creation DBE57793 2FBF 4AB0 8F28 4197EFCD2DDDMessenger creation 280287A9 ABBC 4A84 80AF 7D7D1BDD6609
Οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μας μονάδας σας εύχονται Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ ΜΕΡΑ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ – ΧΑΡΙΣΜΑΘΕΙΑ

Η σχολική μας μονάδα συμμετείχε   στο πρόγραμμα της Χαρισμαθείας με θέμα: “Ημέρα Διαφοροποιημένης Εκπαίδευσης” του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Ακολουθούν ενδεικτικές φωτογραφίες.

IMG 181a5e25d90c7deb04c36b53185ce5ec V IMG cdd564460bfc669c54037515f13333d6 V IMG a4aaa871091abc353b15e8bffab25d32 VIMG 6fd8d0861cb5d8417317f586bfb98f67 V

 

4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΖΩΩΝ

Στις 4 Απριλίου ήταν η ημέρα Αδέσποτων ζώων και τα παιδιά του ολοήμερου- διευρυμένου τμήματος του σχολείου μας πραγματοποίησαν δραστηριότητες για την ευαισθητοποίηση των μαθητών μας. Με παιχνίδι τα παιδιά ανέλαβαν από ένα (λούτρινο ζωάκι ) και αναδείχθηκαν οι βασικές του ανάγκες, φαγητό, νερό και ένα σπιτικό. Οι μαθητές μας έμαθαν βιωματικά πως πρέπει να φερόμαστε στα αδέσποτα ζώα και προτάθηκε από τις νηπιαγωγούς να φροντίζουν να υπάρχει νερό και φαγητό και στη γειτονιά τους για τα αδέσποτα.

Messenger creation 22EBB50F 277F 48DD A91B F60E80869B1F

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Χτες είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο χώρο του σχολείου μας τη συγγραφέα Κυριακή Κηρυττοπούλου, που μας διηγήθηκε το βιβλίο της “Ο παππούς του Κυριάκου”. Σε συνέχεια της αφήγησης έγινε κλήρωση και χάρισε σε τρία παιδιά από ένα βιβλίο της. Έπειτα, κέρασε και τα παιδιά γκοφρετάκι. Τέλος, τα παιδιά δημιούργησαν τους ατομικούς τους σελιδοδείκτες.

Σας ευχόμαστε καλές μελλοντικές αναγνώσεις.

C6A0B479064DC67D51903AE03F2972F8 GridArt 20250403 100402909 Messenger creation 968254CA 8A23 4598 B844 B537DE8B4B49

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ

20250403 200639

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η συνάντηση με τη ψυχολόγο κυρία Όλγα Πουταχίδου. Συζητηθήκαν πέρα της ομαλούς μετάβασης των νηπίων μας στο Δημοτικό και άλλες απορίες που απασχολούν τους γονείς των μαθητών μας. Ευχαριστούμε την κ. Πουταχίδου για τις χρήσιμες συμβουλές της. Ακολουθούν μερικές φωτογραφίες.

 

20250403 20050320250403 174837

ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ

Με αφόρμηση την εθνική επέτειο της απελευθέρωσης της Ελλάδος από τους Τούρκους το 1821 πραγματοποιήθηκαν  διάφορες δραστηριότητες:

  1. Παζλ Ο Τσολιάς / Η Αμαλία / Το Κρυφό Σχολείο.
  2. Σειραθέτηση από τον ψηλότερο/η στον πιο κοντό Τσολιά και το αντίστροφο.
  3. Τόμπολα διπλής εισόδου.
  4. Παιχνίδι μνήμης τα ρούχα του Τσολιά .
  5. Ανασύνθεση της λέξης Ελευθερία.
  6. Κατασκευές το φαναράκι του Ευαγγελισμού ως βιτρό και την εικόνα του Ευαγγελισμού
  7. Καδράκια με τα ελληνάκια στο πεδίο μάχης και με τα ελληνόπουλα που γιορτάζουν την ελευθερία τους. Με αφορμή την επεξήγηση της έννοιας Ευαγγελισμός , ζωγραφίζουν και εξηγούν Τι σημαίνει καλά νέα για τα ίδια.
  8. Κατασκευή Τσολιά.
  9. Σελιδοδείκτες , το βιβλίο των Ηρώων της Επανάστασης.
  10. Ρομποτική : ο Κόλμπυ καταθέτει στεφάνι στους Ήρωες του 21 .
  11. Καθοδηγούμενη ζωγραφική ο Τσολιάς .
  12. Επίσης αποκρυπτογραφήσαμε το μήνυμα της Φιλικής Εταιρείας ” Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ”.
  13.  Messenger creation E9DF8211 4926 412C 9BE8 125EFB1731F2 Messenger creation 0E80FFBE 7E3B 4BCC AF1F A68F5AFD5BA1 1 Messenger creation 77C3D155 BC35 4C65 8EB2 9C3888E20786 IMG 0e3a630bc052fa6381af1b86911ddec0 V20250320 130037 Messenger creation 95E71235 3260 448A B6A8 6D844A145D70 Messenger creation 484D9FF6 B872 458D 9D7F 419C0D16CBB3 Messenger creation 4CA1CE9E 3C10 4106 8F18 3D7323957C8B Messenger creation F6D18852 BC0C 414F B3CE A7296B8780B6 Messenger creation 0F07A5AC E52D 40B6 B5A1 5400BF02887B Messenger creation E999E7E4 02A1 404C AD42 02B5836C7D95

 

Ολοκλήρωση με τον εορτασμό της εθνικής μας Επετείου και την θεατρική παράσταση “Τα Ελληνάκια”

20250320 084858 IMG 2505b7ae996707d74e1beb1710c7ea6d V

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ “SAFER INTERNET 4 KIDS”

Το εκπαιδευτικό προσωπικό της σχολικής μας μονάδας παρακολούθησε σεμινάριο για ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο και στη συνέχεια συμμετείχε με δραστηριότητα στον προαναφερθέντα διαγωνισμό. Για τη συμμετοχή του σχολείου και των μαθητών μας θα δοθεί στο τέλος της σχολικής χρονιάς βεβαίωση συμμετοχής. Ακολουθούν σε μορφή pdf.

βραβειο συμμετοχης σχ. μοναδας

βεβαιωση μαθητων