Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2023-2024

Κατά το τρέχον σχολικό έτος προγραμματίστηκαν οι παρακάτω θεματικοί άξονες:

1. Θεματικός άξονας: Ζω καλύτερα – Ευ ζην. Υγεία: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια. Τίτλος: «Το ουράνιο τόξο είναι εδώ, μέσα του κρύβει θησαυρό».

Εργαστήριο Δεξιοτήτων, τίτλος: Το ουράνιο τόξο είναι εδώ, μέσα του κρύβει θησαυρό

2. Θεματικός άξονας: Φροντίζω το Περιβάλλον. Οικολογία – Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά. Τίτλος: «Προστατέψτε το δάσος είναι πηγή ζωής».

Μαθαίνουμε για το δάσος και φτιάχνουμε τον εννοιολογικό μας χάρτη.

20240514 094003 20240514 104058

Ζωγραφίζουμε το δάσος που θέλουμε να έχουμε.

20240514 103807 20240514 103533 20240514 103449 20240514 103354

Χωριζόμαστε σε ομάδες και φτιάχνουμε σε ομαδική κατασκευή το “ζωντανό” και το “καμμένο” δάσος.

20240514 112744 20240514 112844 20240514 112035

Επίσκεψη της Πυροσβεστικής στο σχολείο μας…

Οι πυροσβέστες μας ενημέρωσαν για το πως μπορούμε να προστατεύσουμε το δάσος (και όχι μόνο) από πυρκαγιές.

20240515 113752 20240515 115059

Μας έδειξαν τα μέρη του πυροσβεστικού οχήματος…

   20240515 120921

Δοκιμάσαμε τον εξοπλισμό τους και καταβρέξαμε το χορτάρι με την αντλία του οχήματος…

20240515 121318 20240515 121400 20240515 121702 20240515 121722 20240515 121800 20240515 121816 20240515 121832 20240515 121851 20240515 121955

Ετοιμάσαμε βραβείο για τους πυροσβέστες μας…

20240515 122156 20240515 122209

…και τους αποχαιρετήσαμε με την ευχή να είναι αχρείαστοι!

20240515 122437

Μικροί και μεγάλοι ενθουσιαστήκαμε και τους ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο τους και για όλες τις σημαντικές πληροφορίες που μας δώσανε.

3. Θεματικός άξονας: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη. Ανθρώπινα Δικαιώματα. Τίτλος: «Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα στο νηπιαγωγείο».

Παραμύθι ” Ο Έλμερ”

DSCN0474

Δραματοποίηση του παραμυθιού.

DSCN0397 DSCN0398   DSCN0401 DSCN0402 DSCN0403 DSCN0408 DSCN0409 DSCN0410 DSCN0411  DSCN0416

Παραμύθι για τη Διαφορετικότητα ” Ο Ακανθούλης “.  Κατασκευή σκαντζόχοιρου από τα παιδιά.

DSCN0475 DSCN0476 DSCN0477 DSCN0478

4. Θεματικός άξονας: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία. STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική. Τίτλος: «Μικροί εξερευνητές».

Εξερευνούμε τα μνημεία του κόσμου…

Συζήτηση στην ομάδα για το τι είναι τα μνημεία, ποια γνωρίζουμε, ποιοι τα έφτιαξαν κλπ…

Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με τις αρχικές γνώσεις των μαθητών στην εφαρμογή draw.io

20240416 093027 IMG b698b5ddb3adeca510f6edb427dc94e1 VIMG d2f189ed867dce6ae646ba83c44e638e V 20240416 094745

Ζωγραφική των μνημείων

IMG 0bf23aa3ad686312201ac40d0df131c3 V IMG d35bd2d9f310cad15319f4e076ce9dea V 

IMG d58c2ec9401aba2fd400827edace4abe V IMG 06ff0b602ffe14b423d6cc8fb614f31a V IMG 0e6a666fc9b200c5ba9db2b544e489e8 V

Εύρεση των μνημείων στην υδρόγειο σφαίρα

Τα παιδιά εντοπίζουν τις χώρες που βρίσκονται τα μνημεία πάνω στην υδρόγειο σφαίρα και τοποθετούν τις ζωγραφιές τους.

IMG 4ec00e93fa1cdce8ac10d165da9e5852 V 20240416 102252 1

Η bee-Bot ταξιδεύει στα μνημεία

Οι μαθητές συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι προγραμματισμού της bee bot. Στο ειδικό χαλάκι για μετακίνηση του ρομπότ υπάρχουν οι εικόνες των μνημείων σε διαφορετικά σημεία. Ένα παιδί δίνει γρίφους για την ανακάλυψη του κάθε μνημείου, π.χ. «Στηρίζεται σε τέσσερα πόδια και ξύνει με τη μύτη του τον ουρανό. Ποιο είναι;». Όταν κάποιο παιδί λύσει τον γρίφο προγραμματίζει ακολούθως τη bee-bot για να φτάσει στην εικόνα του μνημείου π.χ. του Άιφελ. Ακολουθεί με τον ίδιο τρόπο η επίλυση όλων των γρίφων.

IMG 65c5ae5aac72d9b13f38046718635cbc V   IMG c1f699f9c05b3cc99e9ce8d9429c940b V IMG d0b99c6a0121f573b3abd06cc3cca6ff V IMG 4623a8189491e07732b7a2b2c5197735 V

Ζωγραφική – Κατασκευές

Τα παιδιά παρατηρούν τις εικόνες των μνημείων και επιχειρούν να τα αποτύπωσουν, όπως  μπορούν, στο χαρτί ή σε ομάδες χρησιμοποιώντας τουβλάκια lego.

 20240416 100618 20240416 10080220240416 101716 20240416 102058 20240416 102229 1  20240416 102042 1 

Δημιουργία ψηφιακής ιστοριογραμμής

Οι μαθητές δημιουργούν μια ιστοριογραμμή των μνημείων, κάνοντας υποθέσεις, συγκρίσεις για τις χρονικές περιόδους κατασκευής τους π.χ. αρχαία χρόνια κτλ.

20240417 111658 20240417 112115

Online puzzle

Οι μαθητές αναγνωρίζουν τα μνημεία και φτιάχνουν on line ένα παζλ για να συνθέσουν την
εικόνα του μνημείου.

20240417 112428 20240417 112602

20240417 114748  20240417 113046